۱۳۸۹ شهریور ۱۷, چهارشنبه

تـوهـیـن بـه مـقـدسـات اهـل سـنـت کــرد زبـان در بـنـد 2 زنـدان گــوهـردشــت کــرج ، بـنـد مـعـروف بـه دارالـــقـرآن

به گزارش خبرگزاری اهوران نيوزبه نقل ازسایت دوربین : فضای بند 2 معروف به دار القرآن زندان گوهردشت کرج در پی توهین به زندانیان اهل سنت این بند بسیار متشنج است و زندانیان اهل سنت که اکثرا زندانیان سیاسی و عادی هموطنان کرد می باشند نسب به توهین که از بلندگوی بند علیه آنها ابراز شده است اعتراض دارند. جمعه شب 12 شهریور ماه در حسینیه سالن 4 بند 2 زندان گوهردشت کرج تعدادی از عوامل اطلاعات زندان گوهردشت علیه اهل سنت اقدام به توهین مذهبی نمودند این افراد شروع به توهین به اصحاب پیامبر اسلام صلى الله عليه وآله وسلم کردند. این مسئله باعث اعتراض شدید زندانیان سیاسی و عادی اهل سنت شد.
اعتراضات ابعاد گسترده ای به خود گرفت , آقایان کرمانی،فرجی و پاسدار بندها در جمع اعتراض کنندگان اهل سنت حاضر شدن و آنها را تهدید کردند که اگر به اعتراضات خود پایان ندهند گارد زندان را برای ضرب و جرح و انتقال به سلول انفرادی وارد خواهند کرد. زندانیان اهل سنت طی نامه ای به علی حاج کاظم رئیس زندان خواهان رسیدگی به این مسئله می شوند اما او می گوید به من ربطی ندارد و این مسئله ای است که اطلاعات زندان باید به آن رسیدگی کند.
روز یکشنبه 14 شهریورماه اعتراضات زندانیان سیاسی و عادی اهل سنت ادامه می یابد کرمانی و فرجی رئیس و معاون اطلاعات زندان و پاسداربندها به یکی از زندانیان اهل سنت بنام عطا الله عزیزی یورش می برند و او را با ضرب وشتم به بند 6 زندان گوهردشت کرج منتقل می کنند. از روز یکشنبه 30 زندانی اهل سنت بند 2 در اعتراض به توهین به عقاید دینی آنها و رفتارهای وحشیانه اقدام به تحصن کرده اند. از طرفی دیگر اطلاعات زندان سایر زندانیان را تحریک و تشویق به درگیری با زندانیان اهل سنت می کنند و احتمال در گیری مذهبی گسترده در این بند وجود دارد.جو بند 2 بسیار ملتهب می باشد.
به نقل از سامانه خبری خانه حقوق بشر ایران

هیچ نظری موجود نیست: