۱۳۸۹ شهریور ۱۷, چهارشنبه

تظاهرات هزاران مسلمان مصری در اعتراض به رفتار كلیسای قبطی

.هزاران مسلمان مصری در اعتراض به ربوده شدن یك زن مسیحی تازه مسلمان توسط كلیسای قاهره تظاهرات كرده و خواستار آزادی فوری وی شدند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سنی آنلاین به نقل از منابع خبری، هزاران نفر از مسلمانان خشمگین مصری در اعتراض به ربوده شدن "كامیلیا شحاتة" یك زن مسیحی كه به دین اسلام گرویده، در قاهره تظاهرات كردند.
بنا بر این گزارش، تظاهر‌كنندگان در مقابل یكی از مساجد قاهره در نزدیكی كلیسای مركزی قبطی تجمع كرده و با سردادن شعارهایی خوستار آزادی كامیلیا شدند.
تظاهركنندگان معتقدند این زن مصری پس از اعلام مسلمان شدندش توسط نیروهای كلیسا ربوده شده است.
بر این اساس، تظاهركنندگان با در دست داشتن تصاویری بزرگ از كاملیا كه دارای حجاب اسلامی بوده خواستار دخالت هرچه سریعتر دولت برای آزادی وی شده‌اند.
پیش از این منابعی در دانشگاه الازهر اعلام كرده بودند كه با وجود سختگیری‌های شدید كلیسا در مقابل تازه مسلمانان، دانشگاه الازهر از 400 مورد اعلام مسلمان شدن خبر داده است . این منابع افزودند: بیشتر تازه مسلمانان از مسیحیان مصر می‌باشند و این نشان می دهد با وجود فشارهای زیادی كه از طرف كلیسا به مسلمانان جدید وارد می‌شود ولی گرایش به اسلام در میان مسیحیان مصر افزایش یافته است.
بر اساس اخبار رسانه‌های مصری زنان تازه مسلمان در مصر از جانب كلیسا و كشیشان زیر نظر "پاپ شنوده" بزرگترین اسقف مصر، مورد شكنجه و عذاب قرار می‏گیرند تا از اسلام برگردند.
گفته می‌شود كه پاپ شنوده سوم، پاپ منطقه اسكندریه مصر و بزرگترین اسقف "مرقسیه" از قبول درخواست سران سیاسی و حكومتی مصر مبنی بر بیرون آوردن "كامیلیا شحاتة " همسر كاهن "دیر مواس" از یكی از زندان‌های كلیسا خودداری كرد.
كامیلیا اواخر ماه ژوئیه گذشته در الازهر مسلمان شدن خود را اعلام كرده بود.

هیچ نظری موجود نیست: