۱۳۸۹ شهریور ۱۷, چهارشنبه

هشدار پتریوس درباره سوزاندن قرآن

فرمانده نیروهای آمریکایی در افغانستان درباره پیامد‌های وخیم فراخوان یک کلیسای تندرو و سیاسی آمریکا برای سوزاندن قرآن هشدار داده است.
به گزارش وال‌استریت ژورنال، ژنرال دیوید پتریوس دوشنبه (15 شهریور) هشدار داد که اجرای چنین برنامه‌ای از سوی پیروان این کلیسا، جان سربازان آمریکایی مستقر در دیگر نقاط جهان را به خطر خواهد انداخت.
چندی پیش کلیسایی در ایالت فلوریدا موسوم به مرکز فراخوان جهانی کبوتر، 11 سپتامبر را به عنوان روز جهانی سوزاندن قرآن اعلام کرده و از طرفداران خود خواسته است در این روز، کتاب آسمانی مسلمانان را در مقابل انظار عمومی به آتش بکشند.
فراخوان موهن کشیش "تری جونز" مسئول این کلیسای تندرو و به شدت سیاسی علاوه بر پتریوس، موجب انتقاد برخی دیگر از مقامات آمریکایی و دیگر کشورها و همچنین موج اعتراضات مسلمانان جهان شده است.
تری جونز سابقه طولانی در توهین به اسلام و مسلمانان دارد و در نوشته‌ها و کتاب خود اسلام را دینی شیطانی نامیده و خواهان محو پیروان آن از روی زمین شده است.
پتریوس در اظهارات تازه خود هشدار داده است که برنامه قرآن‌سوزی موجب افزایش حمایت مردم افغانستان از طالبان و گسترش قدرت و اقدامات این گروه خواهد شد.
با نزدیک شدن 11 سپتامبر که سالگرد حملات تروریستی سال 2001 میلادی به چند نقطه آمریکا از جمله برج‌های تجارت جهانی در نیویورک است، مسلمانان جهان و آمریکا هر روز، راهپیمایی‌های گسترده‌ای برای محکوم کردن فراخوان قرآن‌سوزی بر پا می‌کنند.
بسیاری از فعالان و همچنین سیاستمداران مسلمان و غیرمسلمان نیز با موهن خواندن این فراخوان، هشدار داده‌اند که چنین اقدامی می‌تواند واکنش‌های وسیع و شدیدی را علیه آمریکا در سراسر جهان اسلام برانگیزد.

هیچ نظری موجود نیست: