۱۳۸۹ آذر ۸, دوشنبه

حوزه ی علمیه قم و نجف به خاطر عدم عدالت و تقوی خواستار عزل خامنه ای شدند

به گزارش اخبار جهان اسلام به نقل از المختصر: مدرسین حوزه های علمیه ی نجف و قم از مجلس خبرگان رهبری خواستند که علی خامنه ای را از رهبری عزل کنند.
حوزات قم و نجف به مجلس خبرگان گفتند: نظام جمهوری اسلامی هم اکنون در دشوارترین مرحله ی خود پس از تأسیسش قرار دارد و اعتماد مردم نسبت به اداره ی حکومت نه فقط متزلزل شده بلکه به کلی از بین رفته است. ایشان تأکید کردند که از بهترینهای نسل انقلاب همه کشته شده اند و یا زخمی و یا در زندان به سر می برند .
همچنین مدرسین این دو حوزه خواستار برکناری علی خامنه ای از سمت خود شدند و وی را بی کفایت و ناتوان در اجرای وظایف خود توصیف کردند .
این مدرسین افزودند: بر اعضای مجلس خبرگان واجب است که در نزدیکترین فرصت ممکن بنا به قانون یک رهبر جدید انتخاب کند و در مدت عدم وجود رهبر باید مجلسی متشکل از رئیس جمهور و  رئیس قوه ی قضائیه و یک فقیه در مجلس خبرگان که از طرف شورای نگهبان تعیین می شود رهبری و امور حکومت اسلامی را بر عهده بگیرند و از سقوط حکومت اسلامی جلوگیری کنند.
مدرسین این دو حوزه به عدم دارابودن صلاحیت مرجعیت خامنه ای اشاره کردند و گفتند خامنه ای که مدعی است مرجع تقلید می باشد هرگز دارای این درجه نبوده و فاقد تقوی و عدالت می باشد و درنتیجه وی برای رهبری جامعه صلاحیت لازم را ندارد.
ایشان تأکید کردند که خامنه ای افرادی بدون صلاحیت را در مناصبی که خود مستقیما در آنها دخالت می کند نصب می کند و به عنوان مثال در رأس قوه ی قضائیه فردی بی صلاحیت را قرار داده است .
مدرسین حوزه های قم و نجف افزودند: خامنه ای برای همسو کردن علما و فقهای ایران با آرا و نظرات شخصی خود آنها را زیر فشار قرار می دهد.
این مدرسین در ادامه افزودند : خامنه ای فسوق علنی احمدی نژاد در مناظره ی انتخاباتی سال گذشته با دیگر کاندیداها را تأیید می کند .

هیچ نظری موجود نیست: