۱۳۹۰ فروردین ۲۹, دوشنبه

دختر اهواز در مصاحبه تصویری اینترنتی : 15 نفر در روز خشم کشته شدند


به گزارش آهوران نیوز به نقل از العربیه: برای دومین بار توانست سانسور رسانه ای شدید در اهواز را بشکند و یک مصاحبه اینترنتی با یک فعال حقوق بشری در اهواز انجام دهد.
در این مصاحبه فعال حقوق بشری به دلایل امنیتی صورت خود را پوشانده بود و خود را " دختراهواز " معرفی کرد . او با اشاره به تحولات جاری در این منطقه عرب نشین تاکید کرد نیروهای امنیتی تظاهرات مردم را به شدت سرکوب کردند.

این مصاحبه در شرایطی انجام شد که مناطق عرب نشین در اهواز از 15 آوریل تاکنون شاهد قیام مردمی بوده است.

" دختر اهواز " تاکید کرد این منطقه شرایط سختی پشت سر می گذارد و نیروهای امنیتی مختلف از جمله نیروهایی که با نام " سوسک " شناخته می شوند این منطقه را به محاصره درآورده و تظاهرات اعتراضی مردم را به شدت پراکنده کردند."

این فعال حقوق بشری اعلام کرد تاکنون حدود 15 نفر کشته و دهها تن زخمی شدند.

در همین حال روابط عمومی " جوانان 15 آوریل " که برای برگزاری تظاهرات فراخوان داده بود تاکید کرد به دلیل گسترده بودن این دستگیری ها تعداد بازداشت شدگان مشخص نیست اما منابع محلی از بازداشت هزاران تن خبر دادند.
فعال حقوق بشر اهوازی از جامعه عرب خواست برای رهایی مردم اهواز از سرکوب گسترده نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران وارد عمل شوند.

" دختر اهواز " تاکید کرد هیچ نوع رسانه ارتباطی برای انتقال اخبار تحولات جاری دراهواز حضور ندارند و جوانان انقلاب 15 آوریل به شکل خودجوش از حوادث جاری بوسیله تلفن های همراه فیلم و تصویر تهیه می کنند."

او تاکید کرد اغلب مردم اهواز در " روز خشم " در شهرها و روستاهای منطقه به خیابان آمدند و این اقلیم اوضاع انسانی ناگواری را پشت سر می گذراند.

هیچ نظری موجود نیست: