۱۳۹۰ فروردین ۲۸, یکشنبه

فیلم رفتار وحشيانه نيروهای امنيتی سوریه با معترضان جنجال آفرید


به گزارش آهوران نیوز به نقل ازالعربیه :شبکه تلویزیونی" شام " از رسانه های مخالف دولت سوریه روز شنبه 16-4-2011 یک ویدیو پخش کرد که در آن تعدادی از نیروهای امنیتی سوریه را نشان می دهد که به شکل وحشیانه بازداشت شدگان شهرک "بیضاء" را شکنجه می کنند.
در این فیلم که گفته شده است بوسیله برخی از نیروهای امنیتی در اختیار شبکه تلویزیونی مخالف نظام قرار گرفته است دهها شهروند سوری درحالیکه دست و پای آنها بسته شده بود با مشت ولگد مورد ضرب وشتم قرارگرفتند.

مخالفان نظام حاکم درسوریه گفته اند بسیاری از ساکنان شهرک " بیضاء " توسط نیروهای امنیتی به زور به سوی میدان شهرک برده شدند و در حالیکه آنها را "خائن" و " مزدور" مورد خطاب قرارمی دادند بر روی کمر آنها ایستادند.

این در حالی است که مقامات سوریه بارها تاکید کرده اند که نیروهای امنیتی این کشور تاکنون در برابر معترضان دست به خشونت نزده اند.

دستگاه امنیتی سوریه حوادث اخیر را " توطئه " بیگانگان و عاملان شلیک به سمت مردم را " گروهک های مسلح " اعلام می کند.

شبکه تلویزیونی شام همچنین گزارش داد در جریان تظاهرات روز جمعه که " روز پافشاری" نام گذاری شده است یک نیروی امنیتی ایرانی در حال همکاری با نیروهای امنیتی سوریه بوسیله معترضان دستگیر شده است.

این شبکه مخالف دولت سوریه هویت ایرانی بازداشت شده را فاش نکرد اما اعلام کرد وی به همراه یک لبنانی دیگر که به گفته این شبکه از اعضای حزب الله است دستگیر شده است.

هیچ نظری موجود نیست: