۱۳۸۹ شهریور ۱۹, جمعه

نوجوان 16 ساله قربانی توپباران مناطق مرزی کردستان توسط سپاه پاسداران

در اثر توپباران مناطق مرزی کردستان توسط سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران، یک نوجوان کرد به نام "ساموت میرزایی" جان خود را از دست داد.
به گزارش آژانس فرات، در ادامه توپباران مناطق مرزی کردستان، روستاهای "دوستانی" و " شیپیتان" و شهیدان هدف این حملات قرار گرفته و بر اثر اصابت ترکش بمب، یک نوجوان ۱۶ ساله به نام ساموت میرزایی کشته شد.بهانه ایران برای این حملات هدف قرار دادن مواضع گریلاهای "پژاک" عنوان می شود، اما به گفته منابع رسمی حکومت اقلیم کردستان، بیشتر مناطقی که از سوی سپاه پاسداران توپباران می شود محل اسکان شهروندان مدنی کرد می باشد. در جریان این توپبارانها طی یک ماه گذشته سه شهروند که دو تن از آنان کودک بودند، جان خود را از دست دادند.
هفته گذشته نیز سایت "رووداونێت" از تخلیه روستاهای مناطق مرزی چومان، سیده‌کان و حاجی عمران خبر داد. بر اساس آمارهای اولیه که از سوی دستگاههای مربوطه در حکومت اقلیم کردستان منتشر شده، ظرف سه سال گذشته بر اثر این توپبارانها بیش از ۱۵ روستا تخلیه و افزون بر 600 خانوار کرد آواره شده‌اند. علاوه بر حملات توپخانه‌ای سپاه پاسداران، جنگنده‌های ارتش ترکیه نیز بارها به مناطق مرزی کردستان حمله ور شده‌اند، به طوریکه این بمبارانها تاکنون علاوه بر وارد نمودن خسارات مادی موجب کشته شدن چندین نفر از ساکنان منطقه شده است.
حکومت منطقه‌ای کردستان به غیر از صدور چند بیانیه، تاکنون هیچ اقدام موثری و موضع قابل توجهی در قبال کشته شدن شهروندانش اتخاذ ننموده است.

هیچ نظری موجود نیست: