۱۳۸۹ آبان ۲۹, شنبه

هرانا؛ رنجنامه برادر محمد صابر ملک رئیسی نوجوان بلوچ در بند

خبرگزاری هرانا - برادر ارشد محمد صابر ملک رئیسی نوجوان 15 ساله بلوچ که از 14 ماه پیش گروگان وزارت اطلاعات است در رنجنامه ای از فعالان حقوق بشری خواست برای نجات جان برادرش از هیچ کوششی فروگذاری نکنند.
محمد صابر ملک رئیسی در پی عدم همکاری برادرش عبيدالرحمن با وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی به همراه دو برادر دیگرش بازداشت شد، ماموران وزارت اطلاعات در مراجعه به منزل آنها به پدر و مادرشان اعلام کردند در صورت عدم تحویل فرزندشان ، سه فرزندش را در زندان اعدام خواهند کرد.
متن نامه عبيدالرحمن ملک رئیسی که در اختیار خبرگزاری هرانا قرار گرفته است به شرح زیر است:
من عبیدالرحمن ملک ریسی برادر بزرگ محمد صابر ملک ریسی که در تاریخ بيست وچهارم سپتامبر سال قبل در"بیمارستان علی ابن ابی طالب چابهار" هنگاميکه بالا سری برادر کوچکترش بوده به گروگان گرفته شد، هستم که تا به امروز 14 ماه هست که در شکنجه گاه های وزارت اطلاعات زاهدان و در بلا تکلیفی قرار دارد.
نیروهای وزارت اطلاعات در تماس های مکرر با خانواده ام در قبال ازادی برادر کوچکترم به انها شرط تحویل دادن من را به انها پیشنهاد میدهند و خانواده ام را از نظر روحی روانی تحت فشار قرار داده اند و در پی این تلفن های تهدید امیز از طرف وزارت اطلاعات، پدرم به دلیل کهولت سن و فشارهای روحی در وضعیت جسمانی خطرناکی قرار دارد.
تنها علت این تهدیدات و فشارهای روحی روانی بر خانواده ام به خاطر عدم همکاری ام با وزارت اطلاعات است که از من با تهدید خواسته بودند جاسوس آنها در مجالس علماء اهل سنت و در میان ملت بلوچ باشم و من نیز به خاطر حفظ امنیت جانیم از کشور خارج شدم.
وزارت اطلاعات برای تحت فشار قرار دادن من به گروگان گیری خانواده ام متوصل شدند و نيروهاي امنيتي در همان روز محمد صابر را به گروگان گرفته و همزمان دو برادر ديگرم که یکی(سی ساله ویکی 22 ساله) را درمکانی ديگر و درچابهار دستگیر کردند وبعد از دستگیری آنها به خانه مان هجوم بردند.
در یورش ماموران وزارت اطلاعات به منزلمان سراغ من را می گیرند و خانواده ام را تهدید میکنند که اگر من را تحویل ندهند سه فرزند بازداشت شده آنها را اعدام خواهند کرد.
بعد از پیگیری بستگان و ریش سفیدان محل, دو برادردستگيرشده پس از گذشت چهار ماه با قيد وثيقه هفتاد میلیونی تومانی ازاد ميشوند، اما برادر کوچک ترم به هدف تحويل من به اداره اطلاعات آزاد نميشود و با اذیت و ازار خانواده ام میخواهند من را تحت فشار قرار دهند تا خودم را معرفی کنم
اما من در اینجا میخواهم به انها اطمینان دهم که با گروگان گیری و این جنایت های غیر قانونی و ضد حقوق بشری نمیتواند به خواسته خود دست یابند و من از فعالان حقوق بشر در ایران تقاضا دارم که برای ازادی برادر کوچکترم محمد صابر که بدون هیچ جرمی در شکنجه گاه های رژیم خونخوار و ضدحقوق بشر در گروگان انها قرار دارد اقدامات لازم را انجام دهند چون محمد صابر از نظر سن قانونی زیر هیجده سال است.
با تشکر
عبیدالرحمن ملک ریسی

ای افراطیون زابلی ، سری به شهر صیغه ای تان قم بزنید بعدا بیایید از طلاب خارجی در مسجد مکی گله کنید

زابلی ها ی افراطی که رژیم را یار و یاور خود می بینند ، بر علیه علما و مدارس اهل سنت در بلوچستان شایعه پراکنی ، پرونده های جعلی درست میکنند و به اربابان پایتخت خود میدهند ، تا این ملت مظلوم و مستضعف را بیشتر سرکوب کنند.
زابلی ها با برنامه ریزی بلند مدت خود میخواهند سرزمین بلوچستان را تبدیل به زابلستان کنند ، و این ملت را از وطن شان برانند و حکمرانی و سرزمین را از آن خود کنند.
تندروهای مذهبی در اولین جنایت تاریخی شان با خامنه ای جنایتکار ملاقاتهایی داشتند و بعد از چخان ها خامنه ای را مجبور کردند که دستور تخریب مسجد عظیم آباد زابل را به طور مستقیم بدهد ، مسجد را صبحگاه با خاک یکسان کردند و به قرآن مجید توهین و کتاب مقدس مسلمانان جهان را در چاه زباله ها انداختند.
برادر ابوعمار در یک وبلاگ که مجانی است با موبایل خود عکس هایی از بلوچستان و مشکلات مردم میگذاشت این عالم را مورد هدف قرار دادند و به او برچسب وهابی ، توهین به مکارم شیرازی و آخوندهای قم زدند در حالیکه خودش خبر نداشت . بالاخره موفق شدند که قلم این عالم را بند کنند و سایت خاطرات روزانه را توقیف کنند.
این روزها چشم زابلی ها به مسجد مکی و مولانا عبدالحمید خیره است ، جنگ روانی و فاشیستی خود را بر علیه علمای ملت بلوچ شروع کرده اند و اقوام مولانا عبدالحمید را دستگیر کرده اند و این روزها سحن از طلاب تاجیکی و خارجی است که چرا در مدارس شما درس میخواهند.
اگر به حوزه ی فساد جمکرانی ، قم شهر صیغه ای آخوندها سر بزنیم متوجه خواهیم شد که 20 هزار طلاب خارجی مشغول به تعلیم مذهب روافض هستند ، آخوندهایی رژیم که از کشورهای تازه استقلال یافته مردم مستضعف را جذب کرده و به بهانه مساعدت و همیاری به قم آورده اند ، ماهانه 150 الی 200 دلار حقوق ماهانه میدهند ، تا شیعه بشوند ، آخوندها با پول و خدع بسیاری از جوانان ترکمنستان ، ازبکستان و تاجیکستان و سودان و .... در حالیکه قبلا اهلسنت بوده اند به بهانه ی تقیه گرانه ی خود به قم فرا خوانده اند و شیعه کرده اند.
اگر بحث از عدال و انصاف و قانون است ، شما آخوندها جنایتکاران اصلی جذب طلاب خارجی هستید ، شما جرم نابخشودنی مرتکب شده اید .
مخاطبم آن اجداد خنزیر و میمون است ، آن نجس ها و وحشی ها که به علمای اهل سنت چه تهمتهایی که نزده اند و چه جرم هایی مرتکب نشده اند ، می گوییم : ای افراطیون زابلی ، سری به شهر صیغه ای تان قم بزنید بعدا بیایید از طلاب خارجی در مسجد مکی گله کنید.
مجرم اصلی اربابان شمایند که از پول بیت المال خرج شیعه کردن مردمان کشورهای اهل سنت و فقیر کرده اید ، شما باید محاکمه شوید ، شمایید که تمام قوانین بین المملی را پشت پا گذاشته اید ، شمایید مجرمان تاریخ نه مردم مستضعف ، اگر بحث از طلاب خارجی است اولا بیایید خودتان را محاکمه کنید بعد دیگران را .
به امید خداوند متعال دسیسه های این جنایتکاران خنثی خواهد شد و جهاد و قیام مباررین اجازه ی نفش کشیدن به زابلی های بدنام نخواهد داد و عملیاتهای آتشین مبارزین جواب حیله های و دسیسه های این لشکر شیاطین را خواهند داد.
ناکو وشدل

نسخه جدید فیلتر شکن 0.2.3 ASProxyWing با قابلیت تعریف سرور شخصی

ASProxy Wing یک نرم افزار متن باز (Open Source) و بسیار کم حجم است که به تازگی ساخته شده است . این نرم افزار سریع ای پی سیستم شما را بصورت Highly Anonymous و بطور کامل مخفی میکند . این نرم افزار مثل اولترا حالت پرتابل دارد ، پس بدون نیاز به نصب و با یک دابل کلیک اجرا میشود .
-----------------------------------------
و همچنین از کاربران گرامی درخواست میشود فیلتر شکن های جدید را برای دوستان خود نشر و ارسال کنید تا در مبارزه با سانسور اینترنت سهیم باشید.
https://simesabz.com/fa/
http://mostashar.tk/
http://proxylawyer.info/
http://offshoreproxy.info/
http://youbypass.info/
https://passmytests.com/
http://kolahu.mooo.com/p/
http://219.81.152.58
http://114.41.7.225
http://61.31.170.137
http://59.104.176.187
http://pxi2.fileave.com/
http://59.104.173.57
http://124.8.224.239
http://selltrueproxy.info
http://trueproxytime.info
http://rittersurfing.info/
http://newtrueproxy.info
http://trueproxyster.info
http://mytrueproxy.info
http://maincurrency.info/
http://cleanstrading.info
http://safe-unblock.info
http://pxi2.fileave.com/
http://www.conferencecallsonline.info/
http://serverhostingnet.info
http://onlinesecureaccess.info
http://www.webpokerbonus.info
https://passmytests.com/
http://toolittletoolate.info
https://breakdownthedoor.com
http://www.fastusaproxy.com
http://netsecurityentry.info
http://pxi2.fileave.com/
http://mywayorthehighway.info
http://www.exchangespamblocker.info/
http://schoolmask.info
http://webhostings10.info
http://www.speedtoday.info

بخش فارسی صدای آمریکا از منافع آخوندها حمایت می کند

کینت تیمرمن واشنگتن تایمز هر روز که می گذرد حکومت ایران به ساختن بمب اتم نزدیک تر میشود چیزی که کسی مایل به پذیرفتن آن نیست ولی آمریکا وظیفه اخلاقی دارد که همه امکاناتش را برای جلوگیری از اجرای برنامه های تسلیحات اتمی ایران بکار برد پیش از آنکه ما یا متحدان ما ناگزیر به عملیات نظامی علیه این کشور شوند

نيجريه از کشف محموله ۱۳۰ کيلوگرم هروئين ارسالی از ايران خبر داد

به گزارش آژانس خبری تفتان به نقل از رادیو فردا : آژانس مبارزه با مواد مخدر نيجريه اعلام کرد محموله ای به وزن ۱۳۰ کيلوگرم هروئين با کيفيت و خلوص بالا را که در ميان قطعات ماشين سازی ارسالی از ايران مخفی شده بود، ضبط کرده است. ارزش اين محموله حدود ۱۰ ميليون دلار ارزيابی شده است. به گزارش رويترز، اين محموله روزپنجشنبه در بندر «آپاپا» در لاگوس کشف و ضبط شد. آژانس مبارزه با مواد مخدر گفته با کمک آژانس های اطلاعاتی خارجی، از انتقال اين محموله مطلع بوده و توانسته شبکه و افراد مرتبط با آن را در چند ماه گذشته تحت نظر قرار دهد. «ميچل اوفويه جو»، سخنگوی آژانس مبارزه با مواد مخدر نيجريه گفت:« بلافاصله پس از رسيدن محموله که قطعات ماشين و خودرو بود، آن را بازرسی کرده و درون قطعات موتور ماشين، محموله هروئين به ارزش ۹.۹ ميليون دلار، کشف شد.»وی افزود:«اين محموله از ايران ارسال شده و سه نفر در ارتباط با آن دستگير شده اند.» او جزييات بيشتری از هويت اين سه تن را بازگو نکرده است. اين در حالی است که دولت نيجربه به تازگی محموله ای از سلاح و مهمات ارسالی از ايران را ضبط کرده و موضوع را به شورای امنيت هم گزارش داده است. منابع رسمی ايران هنوز به اين خبر واکنشی نشان نداده اند.مقام های نيجريه روز ۲۶ اکتبر اعلام کردند که يک کشتی حامل سلاح های ارسالی جمهوری اسلامی ايران را در بندر لاگوس ضبط کرده اند.اين محموله که در ۱۳ کانتينر جاسازی شده بود شامل گلوله های توپ، خمپاره و ساير سلاح ها بود و برچسب مواد ساختمانی روی جعبه های آن خورده بود.دولت نيجريه پس از ضبط اين محموله که به گفته پليس مخفی نيجريه از ماه ژوئيه مسير حرکت آن را تحت نظر داشته، اعلام کرد که دولت ايران در ارسال اين تسليحات به نيجريه دست داشته است و اين در حالی است که به موجب چهارمين قطعنامه تحريمی عليه جمهوری اسلامی، «خريد، فروش يا ارسال مستقيم يا غير مستقيم هر گونه سلاح يا تجهيزات مربوطه» از خاک ايران و يا از طريق ايرانيان، ممنوع است.يک روز پس از آن‌که نيجريه دولت ايران را به دست داشتن در ارسال اين محموله‌ها متهم کرد، منوچهر متکی به منظور پيگيری موضوع توقيف اين کشتی، به ابوجا، پايتخت اين کشور آفريقايی سفر کرد.منوچهر متکی پس از مذاکرات در پايتخت نيجريه اعلام کرد که مسئله درحال حل شدن است و طرفی که در اين کار دست داشته، «يک شرکت خصوصی» بوده است. با اين حال، نيجريه اين موضوع را به شورای امنيت گزارش کرد.به گفته مقامات رسمی اطلاعات و امنيت نيجريه، در حال حاضر تحقيقات بر روی دو ايرانی که گفته می‌شود از مقامات ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌ و اعضای سپاه قدس، يکی از شاخه‌های سپاه پاسداران هستند، ‌ معطوف شده است.اين دو نفر در حال حاضر به سفارت ايران در نيجريه پناه برده‌اند.رويترز خبر داده بود که پس از سفر منوچهر متکی به نيجريه، پليس مخفی نيجريه يکی از مظنونين را مورد بازجويی قرار داده است، اما فرد دوم به دليل مصونيت سياسی مورد بازجويی قرار نگرفته است.

جوانترین وبلاگ نویس زندانی جهان در زندان رژیم آخوندی


گزارشگران بدون مرز: در تاریخ ٢٣ آبان ماه جوان‌ترین وبلاگ نویس زندانی جهان در شهر آمل در دادگاهی بدون حضور وکیل مدافع و در پشت درهای بسته، محاکمه شد. نوید محبی ١٨ ساله، هم اکنون در زندان شهر ساری در انتظار صدور محکومیت خود است.
نوید محبی، مدیر وبلاگ "گاه نوشته های " و از مدافعان حقوق زنان در تاریخ ١٨ سپتامبر از سوی ٨ مامور وزارت اطلاعات با خشونت و ضرب و شتم در منزلش بازداشت شد. وی از آن تاریخ در بند مجرمان عادی زندانی است. اتهامات این وبلاگ نویس جوان " اقدام عليه امنيت ملی، توهين به بنيانگذار و رهبر فعلی جمهوری اسلامی، تبليغ عليه نظام از طريق ارتباط با رسانه‌های بيگانه" و "عضويت در کمپين يک ميليون امضاء و حمايت از اعضای آن" اعلام شده است.
تا پیش از بازداشت نوید محبی جوان ترین وبلاگ نویس زندانی در جهان، تال ال ملاویحی دختر دانشجوی از کشور سوریه بود که در دی ماه سال ٢٠٠٩ در هیجده سالگی بازداشت شده است و بدون هیج اتهامی همچنان در زندان بسر می برد.
نوید محبی تنها وبلاگ‌نویس زندانی در ایران نیست. بسیاری از شهروند وب‌نگاران برای ابراز عقایدشان خود بر روی اینترنت بازداشت و یا تحت تعقیب قضایی قرار دارند و به حبس های طولانی مدت محکوم شده‌اند. هم اکنون در ایران ده وب‌نگار در زندان بسر می‌برند. از جمله احمد رضا احمد پور نویسنده وبلاگ" پژواک خاموش" که ازشش دی ماه سال گذشته در زندان قم بسر می‌برد. این روحانی وبلاگ‌نویس به یک سال زندان برای " تبلیغ علیه نظام و نشر اکاذیب و هتک حیثیت روحانیت " محکوم شده است. احمد رضا احمد پور در اعتراض به وضعیت نابسامان بازداشت به مدت ١٦ روز دست به اعتصاب زد و نامه ای سرگشاده برای بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد ارسال کرد، که به همین دلیل پرونده دیگری در دادگاه ویژه روحانیت برای وی گشوده شده است.

سونامی آخوندیسم زنگ خطر را در اسکاندیناوی به‌ صدا در آور

سلسله‌ اقدامات مخرب و بنیادگرایانه‌ی تاجران خون و مرگ و دکان داران دین فروش اسلامی ایران در غرب،‌ صدای بلندپایگان این کشورها از جمله‌ وزیر دادگستری نروژ را بلند کرده‌ است.
آزادی بیان و آزادی ادیان در غرب مقوله‌هایی هستند که‌ رژیم جمهوری اسلامی در جهت گسترش مقاصد و مطامع بنیادگرایانه‌اش نهایت استفاده‌ را از آنها می برد.
این در حالیست که‌ خود رژیم هیچ کدام ازاین مقوله‌ها را در داخل مرزهایش رعایت نمی کند. شهروندان مسلمان اهل سنت، دراویش گنابادی، یارسان، بهایی، مسیحی و زرتشتی در کشور شهروندانی درجه‌دو محسوب می شوند! فعالین هویت طلب ملل ساکن ایران، جنبشهای دانشجویی، زنان،کارگران و همه‌ی آزادیخواهان را به‌ زندان افکنده‌ و بعداز شکنجه‌ و تجاوز، به‌ اعدام محکوم می کند.
درحالی که‌ رژیم ایران این حق را به‌ خود می دهد تا در اکثر کشورهای جهان از کشورهای غربی گرفته‌ تا کشورهای اهل سنت در خارمیانه‌ و شمال افریقا؛ حسینه‌ و مراکزی برای ترویج ایدئولوژی ترور و خشونت اسلامی از نوع شیعه‌ی ولایت فقیهی ایجاد کند، اما در تهران پایتخت حتی اجازه‌ی ساخت مسجدی را به‌ مسلمانان اهل سنت برای انجام فرایض دینی شان نمی دهد! سی سال بود اجازه‌ی پخش اذان محمدی از شبکه‌ی تلوزیونی استانهای سنی نشین ایران را نمی داد. اذانی که‌ کالای رونق دهنده‌ی ویترین دکان دین فروشی آخوندیسم جمهوری اسلامی است.
اما اروپای آزاد بطور کلی و کشور دمکرات نروژ بخصوص این حق را برای همه‌ی پیروان ادیان و مذاهب گوناگون از جمله‌ مسلمانان قائل هستند که‌ دارای عبادتگاه‌ هایی برای برگزاری مراسم واقعی دینی و نه‌ پوششی برای ترویج فرهنگ ترور و خشونت باشند. در همین رابطه‌ وزارت اوقاف نروژ نیز سالانه‌ بودجه‌ی قابل توجهی را به‌ این عبادتگاهها و مساجد تخصیص می دهد.
از همین رو، هم مردم و هم دولت نروژ مخالف و نگران‌ کمکهای هنگفت مادی و معنویی هستند که‌ از خارج از کشور بخصوص از طرف رژیمی چون ایران به‌ بعضی از این مساجد و مراکز در ظاهر مذهبی می شوند. چراکه‌ رژیم آخوندی در پوشش دین؛ درصدد استفاده‌ی ابزاری و بهره‌برداری سیاسی از این نوع کمکها در جهت یارگیری برای ترویج فرهنگ ترور و خشونت در بین مسلمانان این کشور است.
در همین رابطه‌ تلوزیون "NRK 1 " نروژ در برنامه‌ی شنبه‌ شب مورخه‌ی 06.11.2010 خود و در گزارشی به‌ نقل از منابع ایرانی مقیم این کشور فاش ساخت‌:« ایران با تأمین منابع مالی و فرستادن واعظان و امامان جمعه‌ به‌ نروژ در صدد آماده‌ سازی مسلمانان این کشور برای نبرد نهایی علیه‌ غرب است.»
این منبع همچنین در ادامه‌ افزود:« این امامان در مساجد با موعظه‌های نفرت انگیز نسبت به‌ غرب در صدد مهیا سازی مسلمانان این کشور از نظر ایدئولوژیکی برای روزی که‌ دستور این کار(اقدامات تروریستی) صادر شود هستند.»در این گزارش مستقیما به‌ "مرکز امام علی" در اسلو و "دو مسجد" دیگر که‌ زیر نظر "مجمع جهانی اهل بیت" اداره‌ می شوند، اشاره‌ شده‌ است.
گفتنی است مجمع جهانی اهل بیت تشکل تبلیغی بنیادگرایانه‌ با دبیر کلی شیخ عباسعلی اختری سفیر سابق ایران در سوریه‌ است که‌ زیر نظر مستقیم خامنه‌ایی و بیت رهبری اداره‌ می شود. و هدف آن ترویج قرائت فاشیستی از دین و حکومت از نوع خود رژیم جمهوری اسلامی و آخوندیسم است!
واکنش شدید مقامات نروژی بعد از این افشاگری
بدنبال افشاگریهای کانال 1 تلوزیون نروژ در مورد هدف ایران از فرستادن امامان جمعه‌ و موعظه‌های آتشین آنها بر ضد غرب و برای شستشوی مغزی بعضی از مسلمانان این کشور؛ وزیر دادگستری نروژ ( کنوت ستور برگه‌) در این رابطه‌ شدیدا واکنش نشان داد.
وی در این خصوص به‌ تلوزیون دولتی این کشور اظهار داشت:« ترغیب و آماده‌ سازی زمینه‌های ترور اقدامی غیر قانونی و تحت پیگرد است. ما در نروژ به‌ چنین میهمانانی احتیاج نداریم. از هموطنانم خصوصا مسلمانان نروژی میخواهم این گونه‌ اقدامات و اجتماعات غیرقانونی را به‌ پلیس گزارش دهند.»
وزیر دادگستری نروژ در همین حال در تماسی با ‌پلیس و اداره‌ی امنیت نروژ نیز از آنها خواست؛ «تا درمورد امامانی که‌ مخصوصا از طرف حکومت ایران فرستاده‌ می شوند تحقیقات گسترده‌تری انجام دهند.»
"صهیونیستی" خواندن تلوزیون دولتی نروژ از سوی سفارت رژیم
سفارت آخوندها در اوسلو که‌ کشور آزاد نروژ را با زندان 75 میلیونی ایران تحت سلطه‌ آخوندی اشتباه گرفته‌ است، طی بیانیه‌ای مطبوعاتی؛ تلوزیون دولتی این کشور را به‌ "وابستگی به‌ اسرائیل و لابی صهیونیزم جهانی" متهم کرد! در بخشی از این بیانیه‌ که‌ در وبسایت تلوزیون دولتی نروژ انتشار یافت، آمده‌ است: "ما ضمن تکذیب هرگونه‌ ارتباط با این مساجد خصوصا مرکز امام علی! دست لابی صهیونیستی را پشت این رپرتاژ ساختگی می بینیم که‌ هدف از آن برهم زدن روابط فی مابین است." (این در حالی است که‌ ماه‌ جاری ارتباط با این مراکز از سوی همین سفارت تأیید شده‌ بود).
در واکنش به‌ اتهامات بی اساس سفارت ایران علیه‌ تلوزیون دولتی نروژ؛ "کنوت ستور برگه‌" وزیر دادگستری این کشورگفت: «این اتهامات بیسابقه‌ و نشنیدنی است. تمام شهروندان ما می دانند تلوزیون دولتی ما از طرف کسانی که‌ در این بیانیه‌ آورده‌ شده‌ است، کنترل نمی شود.»
"یان اوپسال" اسلام شناس و استاد دانشکده‌ی الهیات شهر "ستاوانگر" نروژ در این باره‌ می گوید: «رژیم ایران بنوعی دچار مرض پارانویای صهیونیزم شده‌ است. آنها هرحرکتی را که‌ نپسندند به‌ صهیونیزم و آمریکا نسبت می دهند! چنین تفکری و گسترش ایدئولوژی دشمنی با غرب نشانه‌ی ضعفهای درونی این رژیم است.» وی در ادامه‌ خاطر نشان می سازد؛ «گسترش ایدئولوژی نفرت از غرب توسط رژیم ایران، باعث بوجودآمدن و تحریک گروه‌هایی در کشورهای غربی در جهت ضربه‌ زدن به منافع این کشورها خواهد شد.»
مسجد‌ سازی هدفمند رژیم در دانمارک و واکنشها
از طرفی دیگر صدور و گسترش تروریزم دولتی آخوندی برای مقابله‌ با غرب از طریق استراتژی هدفمند مسجد و حسینیه‌ سازی تنها به‌ نروژ محدود نشده‌ و به‌ دانمارک نیز سرایت کرده‌ است.‌ این امر که‌ مردم این کشور را سخت خشمگین کرده‌ است، باعث واکنشهای شدید در میان آنها شده‌ است.
به‌ گزارش تلوزیون دولتی نروژ: «در همین حال جمعی از سیاستمداران، مسلمانان آزاد اندیش دانمارکی و ایرانیان مقیم این کشور به‌ نشانه‌ی اعتراض به‌ این اقدامات مخربانه‌ی رژیم ایران گردهمایی را بتاریخ 11.11.2010 در کپنهاک بوجود آوردند.»
در این گردهمایی اعتراضی که‌ در "نورا‌برو" (حومه‌ی کپنهاک)برگزار شد، همگی اعلام کردند؛«هرکسی حق عبادت را دارد ولی ما نگران آن هستیم که‌ این مراکز وابسته‌ به‌ ایران به‌ خواستگاه‌ تروریستها تبدیل شود و بچه‌هایمان توسط این مرتجعان افراطی مورد شستشوی مغزی قرار بگیرند.»
درهمین گردهمایی "رامسوس یارلو" پارلمانتار دانمارکی از حزب محافظه‌کار در این مورد اظهار داشت: «پر واضح است مسجد "نورابرو" زیر مجموعه‌ی مجمع جهانی اهل بیت است که‌ مسقیما از طرف رژیم فاشیستی آخوندی و از تهران اداره‌ می شود. ما مرکز و مسجدی که‌ از احمدی نژاد بودجه‌ دریافت می کند و درآن مراسم سالروز تولد خمینی جشن گرفته‌ شود را تحمل نخواهیم کرد.» و از شهرداری کپنهاک نیز خواست تا هیچ کمکی به‌ این مرکز ننماید.
منوچهر سرعین سیاستمدار ایرانی از حزب رادیکال چپ دانمارک که‌ در این گردهمایی حضور داشت نیز در اعتراض به سیاستهای ‌آشوبگرانه‌ی رژیم و طڕح هدفمند مسجد سازی ایران در دانمارک گفت:«سرانجام، پیروزی با دمکراسی و آزادی است؛ ما هیچ حمایتی از این مراکز ساخت ایران نخواهیم کرد.»
ناظران سیاسی‌ بر این باورند رژیم فاشیست مذهبی ایران از این مراکزی که‌ تحت پوشش مسجد و مراکز دینی در اروپا می سازد، بعنوان سرپل و پایگاه های چند منظوره‌ استفاده‌ می کند. که ‌در ذیل می توان به‌ مواردی از آنها اشاره‌ کرد:
• ترویج و گسترش ضد فرهنگ تنفر ازغرب
• شستسوی مغزی جوانان مسلمانی که‌ شناختی از اهداف مخرب رژیم ایران ندارند
• سرباز گیری و پرورش جاسوس و تروریست از بین این جوانان
• ضربه‌ زدن به‌ منافع و شهروندان غربی توسط این بمب های زنده‌ در صورت ادامه‌ی فشارهای سیاسی و اقتصادی و هرگونه‌ حمله‌ی احتمالی به‌ ایران
• تعقیب فعالین سیاسی اپوزیسیون و ایرانیان در تبعید و درصورت توان حذف فیزیکی آنها
در پایان بر دولتمردان غربی و مسئولین امنیتی این کشورها است، بدون تعلل جلو ساخت،تأمین منابع مالی و اداره‌ی این مراکز تروریستی رژیم جمهوری اسلامی در غرب را بگیرند. چراکه‌ فردا برای مقابله‌ با این سونامی دیر خواهد بود!
از وبلاگ پیشمه رگه کان: سید مسعود ناصری

۱۳۸۹ آبان ۲۸, جمعه

برای نجات مادران و خواھران بیگناہ، بخاطر زندہ ماندن نوزادان بلوچ و برای رھایی مردم و آزادی سرزمین ما باید بہ صفوف سرمچاران پیوست۔

کشتار مادران باردار در بلوچستان جنایت برعلیہ بشریت است۔ خبرکشتار ( “ مرگ و میر “ 12 درصدی! ) مادران بلوچ در روزنامہ خراسان پخش شد تا نسل کشی و قتل عام مردم بلوچ عادی جلوہ دادہ شود۔ اعدام جوانان بلوچ بطور آشکار و نہان ، کشتار مادران باردار و نوزادان بلوچ، دستگیری گستردہ جوانان و اعمال شکنجہ ھای وحشیانہ در زندانہای مخوف اشغالگران نشانہ ھایی آشکار از قتل عام گستردہ و سیستماتیک در بلوچستان ھستند۔ سیاستھای ضدبشری رژیم در بلوچستان طی سہ دھہ گذشتہ و حاکم نمودن باندھای تبہ کار زابلی بر زندگی مردم بلوچ و وطن ما( بلوچستان) شرایط زندگی رابر میلونہا بلوچ غیرقابل تحمل کردہ است۔ تنہا راھی کہ پیش روی ماست مبارزہ بر علیہ بیدادگریہای موجود و بپاخاستن برعلیہ نظام حاکم است۔
برای نجات مادران و خواھران بیگناہ، بخاطر زندہ ماندن نوزادان بلوچ و برای رھایی مردم و آزادی سرزمین ما باید بہ صفوف سرمچاران پیوست۔
با مبارزات سازمان یافتہ و آگاھانہ بہ پیش تازیم۔ پیروزی از آن میلیونہا انسان دربند است۔
بلوچ

پیام تبریک مولوی عـبـدالـرئـوف ریگی سـخـنـگـوی جـنـبـش مقاومت جندالله به مناسبت عید سعید قربان

بسم رب الشهداء و المجاهدين
عيد سعيد قربان ، عيد ايثار و فداكاري ، عيد قرباني و از خودگذشتگي ، عيد عشق به الله و فرامنيش را به همه مسلمانان و مومنان و محضر يكايك مجاهدان و سرمچاران و خصوصا خدمت رهبر عزيز و سرور گرامي حاجي محمد ظاهر بلوچ و خانواده معظم شهداي راه عزت و آزادي تبريك مي گويم و در اين روز سعيد و مبارك براي همه امت اسلام عزت و سربلندي آرزو مي كنم.
اين روز همانگونه كه موجب سرور و شادماني است با خود نويد عزت و آزادي و پيروزي و موفقيت براي كساني مي دهد كه در ره هدف از خود بگذرند و جان و مال خود را قربان كنند زيرا اين روز عظيم يادآور قرباني عظيم ابراهيم عليه السلام است كه در راه الله فرزند خود را هم به قربانگاه فرستاد و اين قرباني عظيم ابراهيم عليه السلام او را به جايگاهي رفيع در دنيا و آخرت رساند و به بركت آن قرباني امروز مليونها انسان در مكه مشرفه گرد مي آيند و مراسم ابراهيمي را به جاي مي آورند.
اين نشان مي دهد كه قرباني ها ، فداكاري ها و از خود گذشتگي ها به هدر نمي روند بلكه همين قرباني ها و فداكاري ها هستند كه عزت و عظمت ، پيروزي و موفقيت را به ارمغان مي آورند.
و امروز ملت مسلمان بلوچ مفتخر است كه صدها فرزند خود را در راه عقيده و ايمان و عزت و آزادي به قربانگاه فرستاده است و ان شاء الله آن روز خيلي نزديك است كه اين ملت مظلوم عزت و آزادي خود را در جشن گيرد.
آري امير عبدالمالك رحمه الله روحيه فداكاري و قرباني را در اين ملت آفريد و امروز شاگردان مكتب عبدالمالك اين درخت را با رهبري امير عزيز حاجي محمد ظاهر بلوچ آبياري مي كنند و به زودي اين درخت تنومند بلوچستان را در زير سايه خود قرار خواهد داد و به روزهاي سوزان بردگي و ذلت ملت مسلمان بلوچ پايان خواهد داد.
به اميد آن روز
خادم مجاهدان عبدالرئوف ريگي
abdulrauf.rigi@gmail.com

ضربه دیگر ی بر حکومت رو به زوال :سازمان ملل به قطعنامه حقوق بشر علیه رژیم رای می دهد

سازمان ملل متحد به قطعنامه حقوق بشر علیه جمهوری اسلامی رای می دهد.
انتظار می رود مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز چهارشنبه با صدور قطعنامه ای از وضعیت حقوق بشر در ایران انتقاد کند.
در پیش نویس این قطعنامه به مواردی نظیر سرکوب گسترده مدافعان حقوق بشر، بازداشت های خودسرانه، محاکمه های ناعادلانه و شکنجه استناد شده است.
گزارش همچنین از مجازات مرگ در ایران انتقاد کرده و می گوید «سنگسار و خفه کردن به عنوان روش های اعدام در ایران به کار گرفته می شود. ایران همچنین کسانی را که هنگام ارتکاب جرم زیر ۱۸ سال بوده اند به مجازات مرگ محکوم و آن را اجرا کرده است.»
جمهوری اسلامی در پیشاپیش رای گیری از قطعنامه انتقاد کرده است. روز سه شنبه محمد جواد لاریجانی، مسئول شورای حقوق بشر جمهوری اسلامی گفت : "قطعنامه پر از دروغ است و از کشورهای غربی به دلیل تلاش برای به تصویب رساندن آن انتقاد کرد."
سال پیش، قطعنامه ای که وضعیت حقوق بشر در ایران را محکوم می کرد با ۷۴ رای موافق در برابر ۴۸ رای مخالف و ۵۹ رای ممتنع، در مجمع عمومی شورای امنیت تصویب شد.
پیش نویس قطعنامه امسال همچنین به ادامه تبعیض و دیگر شکل های نقض حقوق بشر در ایران، که گاهی به منزله آزار اقلیت های قومی و مذهبی، مانند کردها، بلوچ ها و مسلمانان سنی است، اشاره می کند.
قطعنامه سازمان ملل متحد از جمهوری اسلامی می خواهد به این نگرانی ها بپردازد و به تعهدات خود در رعایت حقوق بشر عمل کند.
صدای امریکا

۱۳۸۹ آبان ۲۷, پنجشنبه

احمدی نژاد: هیزم جنگ بزائید!

سنی نیوز: پس از گذشت سه دهه از سرنگونی دوران ستم شاهی، و برپائی سلطنت کوته آستینانی که از محیط بسته حوزه با دید تنگ صفویت خون آشام، و مذهبیت تشیع یک بعدی و تکفیری بیرون آمده بودند، و بناگاه شاهین سلطنت بر شانه آنها فرود آمده بود، هنوز هم ایران به یک دولت تبدیل نگشته است.
در دولت و نظام کشورداری میهن از آن همهی مردم است، و کشور همهی هم میهنان خود را به یک چشم نگاه میکند، قومیتها، قبیلهگرائیها و خاندانها، و شهرها و مذهبها و همهی دستگاهها و رسم و رسومی که باعث تکه پارچه شدن کیان دولت میگردد، در سیستم اداری و فرهنگ میهن سازی ذوب میشوند.
مردم با نیروی کفاءت و کارآیی شخصی خود و رقابت سالم و سازنده از علم و دانش گرفته تا فن و هنر از نردبان مناصب خود را بالا میکشند. 
بر خلاف دولت داری، سیستم کوته آستینان نظامهای شاهنشاهی یا قبیله و مذهب و حزبگرائی بر اساس نسب و جایگاه خانوادگی و موقعیت اجتماعی و نزدیکی یا دوری به شاه یا حزب حاکم افراد رده بندی می‫شوند.
بقیه درادامه مطلب>>

متکی در توجیه رسوایی قاچاق اسلحه به نیجریه گفت: اسلحه کشف شده در نیجریه متعلق به یک شرکت خصوصی است

منوچهرمتکی وزیر امور خارجه ایران امروز دوشنبه 15 – 11 – 2010 در یک کنفرانس خبری در مورد محموله سلاح ایرانی که در سواحل نیجریه توقیف شده بود اعلام کرد این محموله از سوی " یک شرکت خصوصی " ارسال شده بود.
وی در کنفرانس خبری با زلمی رسول وزیر امورخارجه افغانستان گفت : " سوء تفاهم بين ايران و نيجريه رفع شده و سلاح های ارسال شده به اين کشور از سوی يک شرکت خصوصی بوده است."
این درحالی است که تولید سلاح و صادرات آن در ایران در انحصار نیروهای مسلح این کشور است اما آقای متکی می گوید : " يک شرکت خصوصی اقدام به کار تجاری در فروش سلاح های معمولی و متعارف دفاعی به يکی از کشورهای غرب آفريقا کرده بود."
به گفته او " مسير انتقال اين محموله از طريق نيجريه بود که با توجه به شرايط ويژه ای که در نيجريه وجود داشت، تهديداتی برای مقام های ذيربط اين کشور ايجاد شده بود."
منابع دولتی در نیجریه ماه گذشته از توقیف 13 کانتینر اسلحه شامل گلوله های توپ، خمپاره و ساير سلاح ها خبر داده بودند و این کشور اعلام کرده است ممکن است شورای امنیت سازمان ملل را از کشف این محموله آگاه سازد.
منوچهرمتکی پیش از این برای بررسی موضوع به نیجریه سفرکرده بود و اکنون می گوید " القاءات اخير را برخی از دشمنان روابط ايران و نيجريه صورت داده بودند که شايد اين محموله در ارتباط با نيجريه است که البته خوشبختانه برای مسئولان و مقام های نيجريه تقريبا مشخص شده که ارتباطی با نيجريه نداشته است."

ندای پسر جنگجوی کوهستانهای بلوچستان شهید حاج خدابخش

این تصویر محمد است ، پسر مبارزی بنام شهید حاج خدابخش که در عملیات اخیر مبارزین جنبش جام شهادت را نوشید ، این ننها مجاهد ، ندایی داشت لازم دانستم به نگارش بیاورم گر چه قلمم از نوشتن عاجز می ماند و جوهرش خشک میشود.
ندایی داشت به مزدوران رژیم ، به آخوندهای جنایتکار ، به زابلی های تندرو و افراطی یا با سرکرده ی آخوندها خامنه ای جنایتکار ، این مجاهد ، این کودک ، که آواز شهادت و انتقام میدهد ، در کوهستانهای بلوچستان فریاد میزند :
( در این کوهستانها ، در این ایل غریب ، در این سرزمین شهدای ، گرگهای وحشی یا سرکرده ی این گرگها ، خامنه ای جنایتکار بداند که پدر مرد تفنگ پدری هست هنوز ، پدر مرد اون لنگ نخی هست هنوز ، پدر مرد آن فشنگ ها هست هنوز ، پدر مرد آن کوهستانها هست هنوز ، پدر مرد آن فکر پدری هست هنوز ، پدر مرد آن امیر پدر هست هنوز ، پدر مرد آن ایمان پدری هست هنوز ، پدر مرد آن غیرت پدری هست هنوز ، پدر مرد آن دوستان و برادران پدر هستند هنوز .......)
این ندای ندای آینده سازان سرزمین بلوچستان است ، دیگر به این سرزمین امیدها داشت ، امید به این کودکانی که این سرزمین را از دست جنایتکاران پاک خواهند کرد ، این کودکانی که در کودکی عاشق شهادتند ، این کودکانی که در کودکی میخواهند عملیات استشهادی کنند . دیگر ملت بلوچ را غمی نخواهد بود هنگامیکه این دلاورمردان را می بینیم امیدها زنده میشوند ناامیدها از بین میروند.
عزیزان این یک تصویر واقعی از یک مبارز در کوهستانهای بلوچستان است ، این یک نقاشی نیست ، شما را خدای کمی غیرت کنید و این کودک را در دل بسپارید و بیایید به سوی مبارزه و قیام ........
بیایید از ندای این کودک پند بگیرید ، بیایید شجاع باشید و بهادر ، شما هم میتوانید پسرانتان را مثل پسر شهید مجاهد و آزادیخواه بار بیاورید.
پس امروز بستر خود را بندید و هجرت کنید و درهای پایگاههای کوهستانهای بلوچستان برای شما برای همیشه باز است.
یا الله مدد
ناکو وشدل

بلوچستان سرزمین غیرت حماسه وایمان

اینجا سرزمین بلوچستان است ،بلی اشتباه نکنید ، سرزمین غیرت ، حماسه و ایمان ، سرزمین مردمان ساده و رشید ، سرزمین کسانی است که اجدادشان با هیچ قیمت تا به امروز نگذاشته اند آبی خوش از گلوی متجاوزان به پایین رود و بتوانند به تاراج و جنایت براحتی ادامه دهند.
توپ ،تانک و مسلسل اثر ندارد و دهها نه که صدها خائن نامرد و بزدل و به اصطلاح سیاسی هم در کنار این مترسکان شیاد متجاوز باشند فایده ای ندارد و حاشا و کلا که خامنه ای بتواند تاریخ را از تکرار باز دارد و بیایند دستگیر کنند ، تطمیع کنند ، تیرباران و بمباران و اعدام و استثمار و تاراج کنند اما بلی اما نمی توانند وجبی از اراده همین مردم ساده در بازپس گیری سرزمینشان از دست متجاوز و بیگانه کم کنند و همین مردم بلی همین مردم با همین سادگی و بی آلایشی خود ،آنچنان ضرباتی مهلک بر وجود نامیمون خامنه ای و مزدورانش وارد خواهند کرد تا با خفت و خواری به دست پای همین مردم بلی همین مردم افتاده و فراری را بر قراری ترجیح دهند و این نه غلویست و نه احساس بلکه تکرار تاریخ است ، تکرار مکرر تاریخ که ظالم با هر نامی از نمرود و چنیگز مغول گرفته تا هیتلر و استالین را به گورستان خود برده است .
بلوچستان از جیرفت و زابل تا جاسک و میناب و دشتیاری آزاد خواهد شد و فقط بلی فقط این فرزندان همین دیار غیرت ،حماسه و ایمان خواهند بود که خود سرزمینشان را با اراده خود ، فقط اراده خود اداره خواهند کرد.

بدریان ایران

پیام تبریک کماندر نادر ناهوکی فرمانده ی کل نیروهای نظامی جنبش مقاومت جندالله به مناسبت عید سعید قربان


بسم الله الرحمن الرحیم
عید سعید قربان را به عموم مسلمین جهان بالخصوص به رهبر عزیزم ، امیر محبوبم حاج محمدظاهر بلوچ ، مبارزین جنبش و ملت ستمدیده ی بلوچستان تبریک عرض مینمایم.
از رب العالمین امید دارم عبادات این روز خصوصا دعای مظلومین که برای نابودی کفر و ظلم دعا میکنند قبول کند چنانچه مفهوم حدیث رسول الله صلی الله علیه و سلم است بترس از دعای مظلوم زیرا ما بین او و خداوند متعال هیچ مانع و حجابی نیست امیدوارم که رب العالمین دعای مظلومین را قبول کرده و ریشه های کفر و شرک و ظلم و بی عدالتی را از بیخ و بن بر کند و حق و عدالت را بر سرزمین حاکم گرداند.
بنده به عنوان یک خدمتگذار اهل سنت ایران بالخصوص مردم بلوچستان که در سالهای اخیر به اشکال مختلف مورد تحقیر و تذلیل قرار گرفته اند ، مساجد و مدارس شهید شده ، علما به دار آویخته شده اند ، جوانان بیگناه روزانه به دار آویخته میشوند، در شکنجه های فرعونیان مظلومانه به شهادت میرسند و به ناموس شان تجاوز میشود دعوت به صبر میدهم و قول الهی را یادآور میشوم جایی که میفرماید : و استعینوا بالصبر و الصلاه کمک بگیرید از صبر و نماز لذا بنده شما را به صبر و استقامت و تحمل سختیهای راه دعوت میدهم زیرا هیچ قومی بدون قربانی و تحمل سختی به آزادی و عزت نرسیده است.
همچنین بنده به شما خوشخبری میدهم که فرزندان غیور و مومن و سلحشور جنبش عزم خود را جزم کرده اند تا با فدا کردن جان و مال از شما دفاع کنند و برای برگرداندن عزت و آزادی از هیچ گونه فداکاری دریغ نورزند خصوصا بعد از دستگیری رهبر عزیز جنبش امیر عبدالمالک جوانان زیادی به جنبش پیوستند و برای عملیات استهشادی ثبت نام کردند که الحمدلله در این مدت مسئولین جنبش با فعالیت شبانه روز این افراد را بعد از گزینش وارد مرحله ی آموزش کردند و بعد از پایان دوره ی آموزشی افراد در حال آماده باش کامل به سر میبرند .
برادران جان بر کفن و جان نثار استشهادیون ، بنده و دیگر مسئولین را شدیدا تحت فشار قرار داده اند تا هر چه زودتر عملیاتهای استشهادی را شروع کنیم و این سفاکان خون آشام صفوی به سزای اعمالشان برسانیم.
ضمنا خطاب به رژیم آخوندی میگویم که دیگر بس است وقت آن آمده که به هوش بیایید و دست از ظلم و تجاوز بکشید و گرنه مسئولیت آنچه در آینده اتقاق می افتد بر گردن خودتان است جوانان ما بیدار شده اند و میخواهند خودشان حاکم سرزمین شان باشند لذا بهتر است بلوچستان را ترک کنید و گرنه بلوچستان را جهنمی سوزانده برایتان خواهیم ساخت.
به امید عزت و آزادی مسلمانان
نادر ناهوکی

به کوری چشم دشمن ،مردم مثل همیشه این عید را باری دیگر با اتحاد و یکپارچگی در هر شهر و روستایی برگزار کردند و به دشمن نشان دادند که فتنه ها و دسیسه های

جناب حاج ظاهر بلوچ با سلام و درود به شما و همه مبارزین سرمچار .
این عید سعید را به شما و همه مبارزان تبریک عرض می نماییم . این عید را به دور از شما جشن می گیریم و از شما و همه مبارزان می خواهیم با وجود همه سختیها و نبود امکانات شما هم این عید را با شادی و سرور سپری کنید. درست است می دانیم مردم عزیز بلوچستان در یکی از بحرانی ترین شرایط سیاسی اجتماعی و اقتصادی بسر می برند و آنطور که می بایست شاید نتوانند این عید را جشن بگیرند ولی به کوری چشم دشمن ،مردم مثل همیشه این عید را باری دیگر با اتحاد و یکپارچگی در هر شهر و روستایی برگزار کردند و به دشمن نشان دادند که فتنه ها و دسیسه های بربریت و صفویت آخوندی برای تفرقه افکنی شکست خورده است و مردم ما با برگزاری این عید هم عید را جشن گرفتند و هم مانور دیگری از اتحاد و انسجام را به رژیم و همه جهانیان به نمایش گذاشتند . پس شما را به خداوند مهربان قسم می دهیم که این عید را به خوشی بگذرانید و هم همه روزهایتان را با بهترین روحیه و شاد سپری کنید .
با آرزوی پیروزی شما سرمچاران .
مرگ بر خامنه ای.
مرگ بر رژیم ولایت فقیه .
زنده باد آزادی.
زنده باد بلوچستان .
از طرف جمعی از مردم نیکشهر و توابع.

پیام تبریک رهبر جنبش مقاومت جندالله حاج محمدظاهر بلوچ به مناسبت عید سعید قربان

عید سعید قربان را به همه ی مردم مسلمان جهان بالخصوص به ملت ستمدیده و تحت ظلم رژیم آخوندی ، مردم بلوچ و اهلسنت تبریک و تهنیت عرض میکنم.
ایثار عظیم حضرت ابراهیم و مبارزه با نفس و شیطان ، نماد این حقیقت حکمت آمیز است که پیمودن راه تعالی و پیشرفت و عروج، بدون گذشت و ایثار و مبارزه امکان پذیر نیست ، از مردم بلوچ و اهلسنت میخواهم که بر خلاف رژیم آخوندی قیام و مبارزه کنند و از ایثار و خودگذشتگی کار بگیرند و در مقابل سختیها و مشکلات صبر و تحمل کنند.
بیایید با همدیگر به مناسبت این عید بزرگ عهد و پیمان بندیم که برای آزادی سرزمین مان از دست متجاوزان از هیچ کوششی دریغ نورزیم و با الفت و دوستی به جهاد و قیام علیه رژیم ادامه دهیم.
ایجاد شکاف میان ملت بلوچ ، فاصله انداختن میان مردم وعلمای کرام و ایجاد سوءظن در بین ریش سفیدان و سران قبائل از ترفندهای دشمن است ، همه باید مراقب این حرکات دشمنان ملت بلوچ و اهلسنت باشند.
تفرقه افکنی و ایجاد فاصله بین مردم و مبارزین محور اصلی سیاست رژیم آخوندی است اگر ملت بلوچ در کنار مبارزین هم متحد و یکپارچه باشند یقینا رژیم شکست خواهند خورد.
بر ملت بلوچ ظلم و تعددی فراوانی بالخصوص در ماههای اخیر روی داده است و جوانان بسیاری را اعدام و به شهادت رسانیده اند ، به ملت بلوچ قول میدهیم که این جنایتهای رژیم بی پاسخ نخواهند ماند و به زودی برادران شما انتقام سختی از مزدوران رژیم خواهند گرفت .
همچنین به مزدوران رژیم و کسانی که به نحوی با رژیم همکاری میکنند هشدار میدهم که از این کار خود بازآیند و یا بلوچستان را ترک کنند ، وگرنه خود را برای موت آماده کنند.
به امید آن روزی که تمامی ملت بلوچ روز عید را درسرزمین خود با امنیت و خود کفایی عیدی کنند.
حاج محمد ظاهر بلوچ

اهل سنت ایران با هیچ کسی جنگ قدرت ندارند و خواهان اجرای عدالت و برابری بین اقوام و مذاهب اسلامی هستند

سنی آنلاین : شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید "حفظ آزادی های مذهبی اهل سنت" و "اجرای عدالت میان شهروندان سنی و شیعه ایرانی"، را دو خواسته مهم جامعه اهل سنت ایران برشمرد و با تاکید بر اینکه ما قانون مدار و قانون‏گرا هسیتم اظهار داشت: من با صراحت اعلام می کنم که اهل سنت ایران با هیچ کسی جنگ قدرت ندارند.
ایشان با فراخواندن همه به اعتدال و میانه روی و پرهیز از اهانت به مقدسات یکدیگر خاطرنشان کرد: متاسفانه امروزه برخی از اهل سنت هستند که به تخریب شیعه می پردازند و از آن سو، کسانی را می بینیم که به تخریب اهل سنت و اهانت به مقدسات آنها می پردازند. این روند در واقع خدمت به دشمنان اسلام است.
وی در ادامه سخنان خود درباره افراط و تندروی ، به افترا و دروغ پراکنی برخی از رسانه های داخلی علیه خودشان اشاره کرد و با بیان اینکه احساس می شود اخیرا به صورت هدفمند این روند را دنبال می کنند، یاد آور شد: ما از این تهمت ها هیچ هراسی ندرایم و معتقدیم چنین حملاتی نتیجه پیمودن راه اعتدال و میانه روی و تلاش در جهت ایجاد اخوت و برادری میان شیعه و سنی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سنی آنلاین، مولانا عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان در خطبه های نماز عید سعید قربان، که جمعیتی بالغ بر دویست هزار نفر حضور داشتند، اسلام را دین اعتدال و میانه روی دانست و اظهار داشت: در اسلام افراط و تفریط هیچ جایگاهی ندارد.
ایشان ادامه داد: در تمام ادوار تاریخ اسلام، مسلمانانی بوده اند که دچار افراط و تفریط شده اند؛ این وضعیت در دنیای امروز که عصر اینترنت و ماهواره به حساب می آید، متاسفانه به اوج خود رسیده است. هم اکنون شبکه های مختلف ماهواره ای و سایت های اینترنتی در جهان فعالیت می کنند که بخش عمده ای از آنها راه انصاف و اعتدال را به کلی از یاد برده اند.
متاسفانه امروز مسلمانان گرفتار افراط و تندوری شده اند و به جای ستیز با دشمنان اسلام، به تخریب یکدیگر می پردازند. برخی از اهل سنت هستند که به تخریب شیعه می پردازند و از آن سو، کسانی را می بینیم که به تخریب اهل سنت و اهانت به مقدسات آنها می پردازند.
متاسفانه تندرو های سنی و شیعه فکر نمی کنند و این قدر عقل ندارند که اندکی با خود بیندیشند، به راستی دشمنان اسلام، همان هایی که قصد نابودی اسلام و خارج کردن آن از صحنه را دارند و میلیاردها دلار در این زمنیه هزینه می کنند، وقتی این عملکرد ما را مشاهده کنند، با خود چه خواهند گفت!
مولانا عبدالحمید ادامه داد: امروز افراط و تفریط به اوج خود می رسد؛ ابزراهایی به وجود آمده که به جای آنکه به نفع مسلمانان و وحدت و همبستگی آنان از آن کار گرفته شود، علیه مسلمانان کار گرفته می شود. امروز دیگر نیازی به اسرائیل غاصب و اشغال گران و متجاوزان نیست، خود ما داریم یکدیگر را پاره پاره می کنیم و مورد تعرض قرار می دهیم.
ایشان در ادامه به افترا و دورغ پراکنی برخی از رسانه های داخلی علیه خودشان اشاره کرد و گفت: بنده ناچیز نیز همین گلایه را دارم که احساس می شود برخی از رسانه های داخلی به صورت هدفمند و برنامه ریزی شده علیه من فعالیت می کنند؛ ای کاش صادقانه عمل می کردند و واقعا نقاط ضعفی از بنده را یاد آورد می شدند؛ من بارها گفته ام که راضی و خشنود خواهم بود از آنهایی که از من انتقاد سازنده بکنند، اما متاسفانه باید گفت عملکرد این رسانه ها اینگونه نبوده است.
شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید افزود: طی روزهای اخیر روزنامه سراسری «رسالت» و هفته نامه محلی «پرسیمرغ» مطلبی را چاپ کردند با این مضمون که بنده در جلسه ای که با سران قبائل بلوچ و علما داشته ام، فتوا داده ام که اهل سنت از انداختن صدقه در صندق های جمع آوری صدقات کمیته امداد امام خمینی خود داری کنند و مدعی شده ام که با این صدقات فقط به شیعیان کمک می شود! در حالیکه نه روح بنده از چنین جریانی آگاه است و نه من در خواب شاهد چنین جریانی بوده ام. خوشبختانه امروز هم سران قبائل و هم علما در جمع ما حضور دارند.
ایشان ادامه داد: من در همه محافل از جمله جشن عاطفه ها به مردم توصیه کرده ام که خود را در چنین موارد انسان دوستانه ای شریک کنند.
ما در مساجد خودمان حتی با چادر کمک جمع آوری کرده ایم و به کمیته امداد امام خمینی رسانده ایم.
خطیب خطبه های عید سعید قربان اهل سنت همچنین گفت: یک بار می گویند اینجا پایگاه شبکه ماهواره ای نور است و بنده حامی این شبکه ام، در حالیکه اهل سنت ایران یک شبکه تلویزیونی ندارند. ما حتی یک روزنامه هم نداریم که به وسیله آن از حقوق قانونی خود دفاع کنیم.
ایشان یاد آور شد: ما از این تهمت ها هیچ هراسی نداریم و معتقدیم چنین حملاتی نتیجه پیمودن راه اعتدال و میانه روی و تلاش در جهت ایجاد اخوت و برادری میان شیعه و سنی است.
از این افتراها و تهمت ها ما به هیچ وجه نگران نیستیم اما هشدار می دهیم که ممکن است این موارد احساسات برخی را برانگیزد، ضمن اینکه باید یاد آور شد که چنین عملکرد هایی گناه محض است و با مسلمانی آنانی که می گویند ما مسلمانیم و خود را مومن می پندارند، در تضاد است. آنانی که خود را اصولگرا می دانند، بدانند که این عملکرد ها برخلاف اصول است.
شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید همچنین در ادامه سخنان خود "حفظ آزادی های مذهبی اهل سنت" و "اجرای عدالت میان شهروندان سنی و شیعه ایرانی" را دو خواسته مهم جامعه اهل سنت ایران برشمرد و تاکید کرد: ما ملتی قانون‏گرا و قانون مدار هستیم ما سهم نمی خواهیم اما عدالت خواه و حق طلبیم.
من همین جا اعلام می کنم که ما با هیچ کسی جنگ قدرت نداریم؛ می دانیم که اقلیت هستیم و به قدرت نمی رسیم، بر همین اساس هیچ گاه تلاش نکرده ایم که یک بار دولت به ما برسد و فردی ازاهل سنت رئیس جمهور شود؛ انتظار ما آن بوده که بین شیعه و سنی عدالت اجرا شود و آحاد ملت ایران با یک چشم نگاه شوند. معتقدیم این روند به وحدت و همگراهی ما کمک خواهد کرد.
انتظار ما از مسولان نظام همواره آن بوده که حقوق قانونی ما را مراعات کنند و به کسانی که با اعمال سلیقه قصد دارند آزادی های ما را سلب کنند، آزادی عمل ندهند. ما سهم خواهی نداریم و لکن حقوق قانونی خویش را طلب می کنیم.

بنده به عنوان یک پیشنماز با صراحت اعلام می کنم که نه بنده و نه هیچ یک از اعضای مجموعه ما دست در دست هیچ اخلاگر و برانداز ضد انقلابی نداده ایم و هیچ گونه همکاری ای با چنین جریان هایی نداشته ایم.

اما شما چي فقط توكلتون به سلاحتونه با ايماني كه مبارزين دارند پيشرفته ترين سلاحهاي شما جلوي مبارزين مثل پنبه است

ترس سراسر رژيم رافرا گرفته است بطوريكه با مانور نيروهايش ميخواهد به اشغالگران روحيه دهد با پرواز بمب افكنها در سطح نزديك زمين وايجاد سر وصداي زياد.
خاك بر سرشان ترسوهاي بزدل اين مانورها هيچ فايده اي برايتون نداره شما بايد در ميدان نبرد جلوي مبارزين خودتنا نشون بدين بدبختها به قول يكي از مبارزين كه خدا حفظش كند ميگفت اين بدبختها وقت جنگ فرياد ميكشند واين طرف وان طرف فرار ميكنند.
خدا با مبارزين است انشاءالله.اما شما چي فقط توكلتون به سلاحتونه با ايماني كه مبارزين دارند پيشرفته ترين سلاحهاي شما جلوي مبارزين مثل پنبه است. اما مجاهدين با قدرت ايمانشان دست خالي جلوي شما مثل كوه ايستادند. زنده باد جندالله
زنده باد حاج محمد ظاهربلوچ
يك بلوچ - از چاه احمد

۱۳۸۹ آبان ۲۶, چهارشنبه

بر ملت بلوچ چه میگذرد؟

آنچه که امروزه در بلوچستان شاهد آن هستیم نتیجه تبعیض ظالمانه حکومت جمهوری اسلامی بر علیه ملت بلوچ است
جمهوری اسلامی سالیان سال است حقوق ملیتهای ایران را به رسمیت نمی شناسد. سالیان سال است که ملت بلوچ شاهد ظلم و تبعیض حکومت جمهوری اسلامی هستند. سالیان سال است که فعالان سیاسی و اجتماعی بلوچ تحت فشار حکومت جمهوری اسلامی به سر می برند.
جمهوری اسلامی از آغاز استقرار تا کنون به نبرد با ملیتها برخاسته است.فقر و عقب ماندگی اقتصادی در نقاط مرزی ایران بیداد می کند.حقوق اقلیتهای ایرانی به رسمیت شناخته نمی شود و هرگونه فریاد آزادیخواهانه اقلیتها به شدت و با گلوله داغ پاسخ داده می شود.
انچه که امروزه در بلوچستان شاهد آن هستیم نتیجه تبعیض ظالمانه حکومت جمهوری اسلامی بر علیه ملت بلوچ است. تبعیض ظالمانه ای که نه تنها در بلوچستان بلکه در جای جای نقاط ایران شاهد آن هستیم. تا زمانی که ملیتها و اقوام ایرانی به حقوق انسانی خود دست پیدا نکنند و تا زمانی که حقوق آنها توسط رژیم به رسمیت شناخته نشود مبارزه آنها ادامه خواهد یافت.
تا زمانی که انسانها به خاطر تعلق به نژاد، زبان یا مذهب خاص تقسیم بندی شوند و حقوق آنها پایمال شود، نمی توان صحبت از وحدت ملی نمود. تا زمانی که ترکمنها، بلوچها، ترکهای آذری، عربها و دیگر ملیتها در ایران به عنوان غیر خودی و شهروند درجه دوم شناخته شوند چگونه می توان از عدالت سخن گفت؟ آنچه که امروزه در بلوچستان شاهد آن هستیم نقض آشکار حقوق بشر است. فقر اقتصادی بلوچستان ریشه در تفکر افراطی حاکمان جمهوری اسلامی در تقسیم بندی خودی و غیر خودی دارد. جرم بلوچها آنست که می خواهند اعتقادات خود را حفظ کنند. آنها می خواهند زبان، مذهب و عقیده خود را حفظ کنند. آیا حفظ اعتقادات، در تعریف جمهوری اسلامی جرم است که خواسته آنها با برخورد نظامی پاسخ داده می شود؟ چرا باید بلوچها در فقر اقتصادی به سر ببرند و چرا هیچ گونه سرمایه گذاری اقتصادی در آن مناطق انجام نمی گیرد؟ سالهاست که مردم بلوچ خواستار حقوق قانونی و شهروندی خود هستند. آنها آزادی مذهبی و نژادی می خواهند و وقتی نتوانند به حقوق خود برسند تمام راهها را امتحان خواهند کرد. آنها اکنون به جرم اهل سنت بودن و به جرم بلوچ بودن از سوی رژیم جمهوری اسلامی ایران تحت ستم و تحقیر واقع می شوند. موج بی سابقه اعدام و کشتار روحانیان و فعالان بلوچ از سوی جمهوری اسلامی در 31 سال گذشته، عدم توجه به اقتصاد بلوچستان و عدم آزادی مذهبی و زبانی باعث شده است تا ملت بلوچ به مبارزه خود علیه رژیم جمهوری ادامه دهد.

۱۳۸۹ آبان ۲۵, سه‌شنبه

احضار دهها تن از علمای اهل سنت سقز به اطلاعات

گزارش دریافتی: روز دوشنبه در آستانه عید قربان دهها تن از ماموستاها و علمای اهل سنت شهرستان سقز توسط نیروهای امنیتی این شهر به اداره ا‌طلاعات سقز فراخوانده‌ شدند .
و با تهدید و تطمیع از آنها تعهد گرفته شد كه به هیچ وجه نباید روز سه‌شنبه را به عنوان روز عید قربان اعلام كنند و باید امسال تابع دستورات حوزه علمیه قم باشند. این در حالیست كه همه ساله مسلمانان اهل سنت در شهرهای كردستان و بلوچستان و تركمن صحرا همگام با مسلمانان عربستان سعودی و یك روز زودتر از اعلام رسمی در ایران، عیدهای فطر و قربان را جشن می‌گیرند و با این كار خود عملا به سردمداران حكومت و در راس آنها خامنه‌ای دهن كجی می‌كنند. شایان ذكر است كه شهر سقز یكی از شهرهای بزرگ كردستان می‌باشد كه به دلیل نقش برجسته مذهبیون این شهر و فعال بودن دهها فرقه و گروه اسلامی مختلف در آن، به دارالاسلام كردستان معروف است.
www.iranpressnews.com/source/086894.htm

نصر بلوچستان عيد سعيد قربان را تبريك عرض مي نمايد

بسم الله الرحمن الرحيم
نصر بلوچستان عيد سعيد قربان را به محضرمبارك  رهبر جنبش مقاومت جندالله امیر حاج محمدظاهر بلوچ وتك تك دليرمردان مجاهد و همچنين خانواده شهدا واسراء وبالاخص خانواده شهيد پرور شهيد اعظم اميرعبدالمالك(رحمةالله عليه)و بر تمامي ملت مظلوم بلوچ و تمام مسلمين جهان تبريك عرض نموده و از خداوند منان طول عمرو سلامتي اميرحاج محمد ظاهربلوچ وديگر فرماندهان نظامي جنبش وديگر اعضا وسربازان جنبش را مسئلت مي نمايم. 
عيد ماروزي است كه در سرزمينمان اثري از ظلم وجور نباشد،
عيد ماروزي است كه اشغالگران فاشيست را از سرزمينمان بيرون كنيم و بلوچستاني آزاد آباد ومستقل داشته باشيم،و به اميد خدا آن روز نزديك است كه در زير پرچم اسلامي بلوچستان عيد بگيريم.
انشالله
اهوران نيوز

تحلیلی بر اطلاعیه اخیر وزارت خارجه امریکا و وضعیت جنبش مقاومت جندالله

اخیرا وزارت خارجه امریکا در اقدامی مشکوک و کاملا غیر منصفانه و مغرضانه جنبش مقاومت جندالله را در لیست سازمانهای تروریستی خود قرار داد که این اقدام خشم تمامی آزادیخواهان جهان را برانگیخت و سوالاتی را هم پدید آورد که چرا دولت امریکا یک سازمان و جنبش آزادیخواه را در این لیست داخل نمود ؟ و آیا این اقدام امریکا در راستای بدست آوردن پاسخ مثبت ایران در موضوع برنامه هسته ای است ؟ و آیا این تصمیم به نفع امریکا است یا مشکلات بیشتری را برای امریکا پدید خواهد آورد و دهها سوال دیگر که شاید تاریخ پاسخ بسیاری از این سوالات را بدهد.
به نطر بنده امریکا با این تصمیم دچار اشتباهی بزرگ شد که از یک سو راه را برای جنایتهای بیشتر رژیم جبر و استبداد ،جنایت و درنده خوئی هموار نمود تا به آسانی و با نام مقابله با تروریسم و بدون هراس از جامعه جهانی به جنایت علیه اهلسنت و ملت مظلوم و ستمدیده بلوچ بپردازد.
از سوئی امریکا با این اقدامش تلاشهای صورت گرفته توسط جنبش برای ایجاد جو و فضائی برای مبارزات مسالمت امیز و سیاسی را که جنبش با سفرهای سیاسی در سراسر جهان آغاز نموده بود را کند نمود زیرا مارک تروریسم مانع بسیاری از سفرهای سیاسی و فعالیتهای دیپلماتیک فعالان سیاسی جنبش به بسیاری از کشورها می شود و در این صورت فعالیتهای جنبش بیشتر در عرصه نظامی منحصر می شود که شادی رژیم ایران از این تصمیم امریکا هم سودی ندارد و رژیم بیش از پیش هدف حملات نظامی جنبش قرار خواهد گرفت.
از سوئی امریکا با این اقدام خود جنبش را که در ارتباط با گروههای نظامی منطقه با احتیاط گام برمیداشت به سوی ارتباط با این گروهها سوق داد و این به نفع نظامی جنبش است زیرا تماسها با گروههای نظامی در جهان به هر صورت فوائد خود را دارد و این سبب می شود جنبش با این گروهها در منطقه بلوچستان همکاری نماید همکاری جنبش با این گروهها سبب مشکلات زیادی برای امریکا می شود زیرا جنبش جندالله ارتباطات وسیعی در دو سوی مرز هم در ایران و پاکستان و هم در ایران و افغانستان دارد که خوشبختانه تمامی این مناطق بلوچ نشین هستند و مردم مناطق از جندالله به شدت حمایت می کنند و همکاری جندالله با گروههای مخالف امریکا موجب مشکلات بسیار زیادی برای امریکا خواهد شد و این همان موضوعی است که جندالله در اطلاعیه خود بدان اشاره نموده است و به نفع امریکاست که در این تصمیم خود تجدید نظر نماید و با دشمن تراشی بیهوده منطقه را برای خود ناامن نکند.
به طور مثال اگر جندالله با طالبان و القاعده همکاری کند و مناطق کوهستانی بلوچستان را در اختیار آنها بگذارد و تسهیلات استفاده از دریا را در اختیار انها بگذارد مشکلات امنیتی بزرگی برای امریکا پدید خواهد آمد.
این یک امر مسلم است که جنبش جندالله یک قدرت نظامی و سیاسی در منطقه است و امریکا با این تصمیم به جای نشان دادن چهره خوب از خود ملت بلوچ را در مقابل خود قرار داد که این امر موجب مشکلات فراوانی برایش می شود.
و بهتر است امریکا با تجدید نظر در این تصمیم از تصمیم خود باز آید.
دلاور بلوچ

لعنت خدا برظالمین کفتارصفت اطلاعات

سلام حافظ اسماعیل جوانی آرام ومتین است و کوچکترین عمل خلافی انجام نداده است چرا باید دستگیرشود!
حافظ اسماعیل بیگناه دستگیر میشود اما آخوند گلستانی که فیلم سکس او با زن یک اخوند دیگرهمه جا پخش شده وهمه مردم دنیا شاهد حرکات ننگین این آخوند بوده وهستندبدون هیچ آزاد میگردد!
لعنت خدا برظالمین کفتارصفت اطلاعات
نظر یکی از کاربران اژانس خبری تفتان

۱۳۸۹ آبان ۲۴, دوشنبه

بازداشت ومحاکمه سه تن در کردستان

خبرگزاری هرانا - دو شهروند کرد در شهر بوکان بازداشت و یک شهروند دیگر در سقز مورد محاکمه قرار گرفت.به گزارش موکریان نیوز، از شهربوکان طی چند روز گذشته دو شهروند بوکانی توسط نیروهای امنیتی در این شهر بازداشت شدند. تا لحظه تنظیم خبر از علت بازداشت و اتهام احتمالی سلیم آروم (معلم) و کاوه قلیزاده اهل روستای کلتپه قورمیش از توابع شهر بوکان اطلاعی در دست نیست.همچنین براساس گزارشی دیگر از سقز ، روز 22 آبان ماه بهروز تناسبی شهروند سنندجی در شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی سقز به اتهام همکاری با احزاب غیر قانونی محاکمه شد.

ازمسئولین بازداشت شده برنامه توسعه مسجد مکی هنوز خبری نیست!

نظام ولایت فقیه بشدت از تجمعات اهل سنت، توسعه مسجد مکی و ابراز وجود آنها در کشور در هراس است. مساجد شهرهای بزرگ کشور چون مشهد، شیراز، اصفهان ویران شد. نه تنها اجازه ساخت مسجد تهران و میزانیه آن صادر شد بلکه خانه‌های مردم مؤمنی که برای نماز جماعت تخصیص داده شده بود اخیرا پلمب گشت.
وجود مراکز تجمع اهل سنت در شهرهای بزرگ حجم حقیقی آنها را نمایان می‌کند، و باعث می‌شود این اقلیت ملی، و صاحبان ریشه اصیل دیانت ایران زمین بیش از پیش به هم نزدیک شوند، و همچنین باعث نوعی آگاهی در بین همسایه‌های شیعه می‌گردد، و این پرسش در اذهان عمومی پیدا می‌شود که چرا ما شیعه شده‌ایم؟! کشوری که تا قرن دهم هجری سرآمد اسلام و توحید بود، توسعه مسجد مکی و همه علما و اندیشمندان ایران زمین اهل سنت بودند، چگونه به تشیع وادار شد؟!.. نظام گمان می‌کند با ممانعت از تجمعات اهل سنت، و از ابراز وجود قوی آنها این پرسشهای بیدارگر را در نطفه خفه کند!

در ادامه توقیف گذرنامه علمای اهل سنت، گذرنامه حاکم شرع کردستان توقیف شد

به گزارش تارنمای ناجی کرد، کاک حسن امینی حاکم شرع مردمی کردستان و عضو شورای رهبری حرکت اسلامی مکتب قرآن کردستان که مدتی قبل به اتفاق کاک هاشم حسین‌پناهی یکی از مدرسین مدرسه‌ی علوم دینی امام بخاری (رح) سنندج، عازم کشور امارات (دبی) شده بودند روز شنبه مورخه‌ی ۸۹/۸/۲۲ هنگام بازگشت به کشور در فرودگاه تحت بازرسی و تفتیش مأموران قرار گرفته و پس از ساعاتی معطلی گذرنامه و مقادیری کتب و دست نوشته‌های همراه‌شان را توقیف نمودند.

گفتنی است پیش از این نیز گذرنامه تعدادی از علمای اهل سنت از جمله مولانا عبدالغنی بدری، معاونت آموزشی حوزه دارالعلوم زاهدان، دکتر عبیدالله استاد حدیث این حوزه و مولانا عثمان قلندرزهی مدیر مدرسه مدینة العلوم خاش که برای شرکت در یک کنفرانس بین المللی اسلامی عازم کشور ترکیه بودند در فرودگاه امام خمینی توقیف شد.

پیشتر هم گذرنامه ی مولانا عبدالحمید امام جمعه ی اهل سنت زاهدان توقیف و خود ایشان نیز ممنوع الخروج شدند.

به نظر می رسد که توقیف گذرنامه ی کاک حسن امینی، حاکم شرع مردمی کردستان نیز در ادامه فشارهای یک ماه اخیر بر اهل سنت باشد.

این فشارها البته از طرف علما و بزرگان اهل سنت مورد اعتراض گرفته اند. مولانا عبدالحمید در خطبه های نماز جمعه در واکنش به توقیف گذرنامه تعدادی از علمای اهل سنت عنوان کردند که : «سخنانی را که ما همواره در محافل مختلف مطرح کرده ایم، در پایداری هر چه بیشتر نظام اسلامی و استحکام اخوت و برادری و نیز حفظ وحدت و امنیت ملی تاثیرگذار بوده‏ است.» ایشان هم چنین در مصاحبه با سایت جنبش راه سبز (جرس) در این باره اضافه کردند: «جلو گیری از شرکت علمای اهل سنت تبلیغات بسیاری راه می اندازند که اهل سنت آزادی ندارند و اگر بخواهند یک کنفرانس در خارج ایران بروند نمی گذارند»

مولانا محمد حسین گرگیج، امام جمعه اهل سنت آزاد شهر گلستان نیز در سخنرانی در جلسه پانزدهمین همایش فارغ التحصیلی طلاب مدرسه دینی مخزن العلوم شهرستان خاش با اشاره به توقیف گذرنامه تعدادی از علمای اهل سنت گفت: «هیچ یک از علمای اهل سنت نه در داخل و نه در خارج از کشور به مملکت خود خیانت نمی کند»

در ادامه ی این اعتراض ها، پایگاه اطلاع رسانی مکتب قرآن کردستان (اسلام کرد) نیز در مطلبی به توقیف گذرنامه کاک حسن امینی واکنش نشان داده و می نویسد: «مبرهن است چنین اقداماتی از یک سو نادیده گرفتن و تضییع مسلم حقوق مشروع، قانونی و ابتدایی شهروندان اهل‌سنّت تلقی گشته و از دگر سوی جز بدنامی و ایجاد تبعات منفی برای نظام دست‌آوردی به همراه نخواهد داشت.» 

باید دید که روند رو به رشد فشارها بر اهل سنت در ایران تا کی و تا چه حدی ادامه خواهد داشت؟


مولانا محمد حسین گرگیج ؛ توقیف گذرنامه علمای اهل سنت اُفتی برای کشور اسنت. چرا افرادی که با آبرو و حیثیت مسلمانی ملت ما بازی می کنند، ممنوع الخروج نمی شوند؟!

 مولانا محمد حسین گرگیج که در جلسه پانزدهمین همایش فارغ التحصیلی طلاب مدرسه دینی مخزن العلوم شهرستان خاش سخن می گفت، توقیف گذرنامه های علمای اهل سنت را اُفتی برای کشور قلمداد کرد و خطاب به مسئولان امر خاطرنشان کرد: هر کسی خیانت کرد، او را محاکمه کنید. ما از یک خائن پشتیبانی نمی کنیم. شما بر اساس احتمالات نباید جلوی علمای ما را بگیرید و مانع سفرهای خارجی آنها شوید. امام جمعه اهل سنت آزاد شهر گلستان اضافه کرد: وقتی ما عازم یک کشور خارجی می شویم، می بینیم که برخی از زنان ایرانی به محض آنکه از کشور خارج می شوند، موازین اسلامی را رها کرده و حجاب اسلامی را از سر برمی دارند، چرا چنین افرادی که با آبرو و حیثیت مسلمانی ملت ما بازی می کنند، ممنوع الخروج نمی شوند؟!
ایشان تاکید کرد: باید چنین زنانی را ممنوع الخروج کنند، نه علمای تراز اول اهل سنت را که مایه افتخار و حیثیت ما به حساب می آیند؛ اولین نفعی که شرکت علمای اهل سنت در کنفرانس های خارجی برای کشور دارد این است که پرچم جمهوری اسلامی در  آنجا به اهتزاز در می آید.
 سنی آنلاین

۱۳۸۹ آبان ۲۳, یکشنبه

درگیری مسلحانه ساكنین روستای "بیژوی" با ماموران رژیم

خبر رسیده از شهر سردشت از بروز درگیری مسلحانه ساكنین روستای "بیژوی" از توابع این شهر با ماموران امنیتی و انتظامی رژیم و محاصره كامل این روستا حكایت دارد.عصر روز جمعه 21 آبانماه ماموران امنیتی و انتظامی با بهره گیری از 7 دستگاه خودرو و شماری از مزدوران محلی خود با هدف ضبط و غارت اموال و دارایی های مردم زحمتكش و كاسبكاران مرزی ساكن روستای بیژوی، به این روستا یورش بردند. در جریان این یورش، ماموران رژیم مقادیری از اموال اهالی این روستا را كه اغلب آنان كاسبكار مرزی هستند، ضبط نمودند اما با مقاومت مردم روبرو شدند. خبر رسیده حاكی است 3 دستگاه از خودروهای رژیم هنگام خروج از این روستا در پی برخورد با میخ های پخش شده در جاده پنچر و زمین گیر شدند. خودروهای دیگر نیز كه قصد عزیمت به شهر سردشت را داشتند در مسیر روستاهای "بیژوی" و "ره شه كان" در كمین مردم معترض گرفتار آمدند که در پی آن درگیری مسلحانه شدیدی میان مردم و نیروهای رژیم به وقوع پیوست که تا پاسی از نیمه شب ادامه یافت. در پی مقاومت مردم زحمتكش روستای بیژوی، این روستا به طور کامل توسط ماموران امنیتی و انتظامی رژیم محاصره و تا هنگام تنظیم این خبر رفت و آمد مردم به این روستا ممنوع گردیده است.
گزارش ارسال شده به پارس دیلی نیوز

درگیری نیروی انتظامی با مردم روستای گندابه شیرآوند

 
خبرگزاری هرانا - درگیری شدید نیروی انتظامی با مردم روستای «گندابه شیراوند» در لرستان به شلیک تیر هوایی، و استفاده از نارنجک صوتی و گاز اشک‌آور انجامید.
به گزارش رادیو زمانه، در ادامه‌ی اعتراض‌ ساکنان روستای «گندابه شیرآوند» نسبت به عبور لوله‌ی نفت از زمین‌های کشاورزی، دولت به جای اتخاذ رویکرد منطقی، مذاکره با کشاورزان و پرداخت حق‌ آنها از زمین‌های تصرف شده‌، به برخورد نظامی و خشونت‌آمیز با مردم این روستای محروم متوسل شده است.
از دو هفته‌ی پیش که خط انتقال لوله‌ی نفت در مسیر خود به سمت مرکز انتقال نفت «برداسپی» به مزارع کشاورزی روستای «گندابه شیراوند» در شهرستان کوهدشت استان لرستان رسید، واکنش روستایی‌ها و درگیری‌ها بین صاحبان زمین‌ها و نیروهای دولتی آغاز شد.
روز گذشته، ۱۹ آبان ۱۳۸۹، با گذشت پنج روز از بازداشت ۱۸ تن از مردان معترض روستا، جاده‌ی منتهی به روستا توسط اهالی منطقه با لوله‌های نفت و سنگ مسدود شد تا از ورود کارگران شرکت نفت و مأموران نیروی انتظامی جلوگیری شود.
در مقابل نیروی انتظامی با «به کارگیری سلاح‌های نظامی»، روستایی‌های معترضی را که جمعیت‌شان به بیش از صدنفر می‌رسید و اغلب‌شان را زنان و کودکان تشکیل می‌دادند، مورد حمله قرار داد. این خشونت منجر به وحشت اهالی و به ویژه کودکان و مصدومیت حداقل دو زن شد.
مأموران انتظامی به دستور مستقیم «کرم‌پور»، دادستان شهرستان کوهدشت که گفته می‌شود خود نیز در محل درگیری حاضر شده بود، اقدام به تیراندازی و شلیک گاز اشک‌آور به سوی مردم معترض روستا کردند.
میزان سر و صدای ناشی از تیراندازی هوایی و انفجار نارنجک صوتی به اندازه‌ای بود که جمعیتی چندصد نفری از اهالی روستاهای اطراف را نیز به صحنه‌ی درگیری کشاند.
در ادامه‌ی حملات پلیس که بارزترین نمونه‌ی آن دنبال کردن مردم با ماشین‌های شاسی بلند به قصد زیرگرفتن آنها بود، مردم نیز اقدام به سنگ‌پرانی به سمت اتومبیل‌ها و مأموران مسلحی کردند که به آنها حمله می‌کردند. در اقدامی تلافی‌جویانه یک تن از مأموران مهاجم توسط مردم برای مدت کوتاهی به گروگان درآمد و سپس با حمله‌ی پلیس آزاد شد.
اهالی روستای «گندابه شیرآوند»، از دولت می‌خواهند با در اختیار داشتن «سرمایه‌ی ملی»، در صورتی که قرار است لوله‌‌های نفت از زمین‌هایی رد شوند که تنها سرمایه‌ی زندگی ساکنان منطقه به شمار می‌روند، نسبت به پرداخت خسارت به آنها اقدام کند.
در ابتدا با وعده‌ی شرکت نفت به کشاورزان مبنی بر پرداخت مبلغی بابت تصرف زمین‌های‌شان و استخدام جوانان بی‌کار روستا در طرح احداث خط انتقال لوله‌ی نفت به سمت مرکز انتقال نفت «برداسپی»، روستایی‌ها واکنش چندانی نشان ندادند، اما پس از آنکه مشخص شد مبلغ مورد نظر به شخصی پرداخته شده که پیشترها خان منطقه بوده ورق برگشت.
فردی که از او به عنوان خان پیشین منطقه یاد می‌شود، طی سال‌های اخیر، با وجود دریافت مقداری پول برای واگذاری سند زمین‌ها به کشاورزانی که نزدیک به پنجاه سال است روی آنها کار می‌کنند، از این کار امتناع کرده است و ادعای مالکیت ثبتی بر اراضی را دارد. از سویی دیگر خبری هم از به‌کارگیری جوانان روستا در طرح دولتی مورد نظر نیست.
کشاورزانی که تنها درآمدشان از طریق کار روی این زمین‌ها تأمین می‌شود از هر طریق ممکن مانع از ادامه‌ی روند احداث خطوط انتقال لوله‌ی نفت در مزارع خود شده‌اند. اگرچه تاکنون بخش قابل توجهی از کانال‌ها حفر و آماده‌ی لوله‌گذاری شده‌اند، اما در اثر ممانعت و مقاومت کشاورزان ادامه‌ی کار متوقف شده است.
اوایل هفته‌ی جاری، ۱۸ تن از مردان روستا را به بهانه‌ی گفت‌وگو برای حل مشکل‌ به دادگاه کوهدشت فراخواندند و همه را بازداشت کردند. در پی این برخورد، زنان روستا با وجود حضور هر روزه و چشمگیر مأموران نیروی انتظامی هم‌چنان به مقاومت خود ادامه داده‌اند.
صف‌کشی روی مسیر خط انتقال لوله‌ی نفت، اقدامی بود که روز دوشنبه‌ ۱۷ آبان‌ماه از سوی زنان روستا به قصد جلوگیری از ادامه‌ی کار کارگران شرکت نفت در حضور نیروی‌های انتظامی‌ای صورت گرفت که کل منطقه را به محاصره‌ی خود درآورده بودند.