۱۳۸۹ آذر ۶, شنبه

پس از توقیف 13 کانتینر اسلحه ایرانی اعلام شد

عضو سپاه پاسداران به اتهام قاچاق اسلحه در نیجریه محاکمه شد
به گزارش اخبار جهان اسلام به نقل از خبرگزاریها : دادگاهی در نیجریه، شخصی به نام "عظیم آقاجانی" که گفته می شود عضو سپاه پاسداران ایران است را، به دست داشتن در قاچاق محموله اسلحه که در نیجریه کشف و ضبط شده است متهم کرد.
منابع دولتی در نیجریه ماه گذشته از توقیف 13 کانتینر اسلحه شامل گلوله های توپ، خمپاره و ساير سلاح ها خبر داده بودند.
خبرگزاری رویترز پنجشنبه 25-11-2010 در این باره گزارش داد که برپایه اسناد ارائه شده، آقا جانی به همراه یک شهروند نیجریه به وارد کردن اسلحه غیرقانونی به این کشور متهم شده اند. همچنین این عضو سپاه پاساداران ایران به همراه سه شهروند نیجریه ای به تلاش برای قاچاق این محموله سلاح به کشور گامبیا متهم شده است.
دولت گامبیا سه شنبه روابط رسمی خود را با دولت ایران قطع کرد و به دیپلمات های ایرانی ۴۸ ساعت فرصت داد تا گامبیا را ترک کنند.
بنا بر این گزارش، آقاجانی به دادگاه گفته است مایل است از حق حمایت کنسولی خود استفاده کند.
بنا بر گزارش ها، محموله اسلحه کشف شده در نیجریه، حاوی راکت های 107 میلیمتری، گلوله تفنگ و برخی تسلیحات دیگر است.
پس از کشف این محموله، رویترز به نقل از منابع مطلع گزارش داد که دو ایرانی مظنون به دست داشتن در قاچاق این محموله، عضو سپاه قدس هستند و به سفارت ایران در نیجریه پناهنده شده اند.
منوچهرمتکی وزیر امور خارجه ایران در یک کنفرانس خبری در مورد محموله سلاح ایرانی که در سواحل نیجریه توقیف شده بود اعلام کرده بود این محموله از سوی " یک شرکت خصوصی " ارسال شده بود.
اودين اجوموجوبيا وزیر امور خارجه نیجریه سه شنبه 16 – 11 – 2010 در گفت و گو با خبرگزاری رویترز تاکید کرد نیجریه بر اساس تعهدات بین المللی گزارشی در مورد کشف اسلحه به شورای امنیت فرستاد.
پس از آن مسئولان گمرک نیجریه روز جمعه 19-11- 2010 اعلام کردند یک محموله بزرگ هروئین شامل حدود 130 کیلوگرم هروئین که از ایران به سمت این کشور حرکت کرده را کشف و ضبط کردند.

نامه مسئولان پارلمان اروپا به خامنه ای در خصوص نقض حقوق بشر

در واکنش به نقض حقوق بشر در ایران و احتمال اجرای چندین حکم قریب الوقوع عدام و همچنین ادامه بازداشت نوید محبی، دانش آموز وبلاگ نویسی که به دلیل انتقاد در زندان به سر می برد، مسئولان بخش ایران در پارلمان اروپا، ضمن ارسال نامه ای به رهبر جمهوری اسلامی، خواستار توقف روند فعلی موارد مذکور شدند.
متن نامه مسئولان بخش ایران در پارلمان اروپا، به شرح زیر است:
عاليجناب امروز اين نامه را برای شما در حالی مي نويسيم که چندين اعدام قريب الوقوع و مجازات زندان افرادی که تنها ۱۸ سال دارند، مدافع حقوق بشری که وبلاگ نويس است نويد محبی در جريان است.
بنابر اخبار و گزارشهای رسمی دو زندانی سياسی کرد بنامهای حسين خزری و زينب جلاليان به مرگ محکوم شده اند و در خطر اعدام قرار دارند.
در گزارشها آمده بود که جريان محاکمه اين افراد يک جريان عادلانه و قانونی نبوده و در مدت زندان آنها تحت شکنجه و آزار بوده اند. لذا از شما مي خواهيم که اين اعدامها را متوقف کنيد و شرايطی را برای محاکمه قانونی و عادلانه انها فراهم کنيد تا در يک محاکمه زير قوانين بين المللی تجديد نظر شود.
پرونده ديگر مربوط به بانو خديجه جهاد است که وی نيز به اعدام محکوم شده رياست قوه قضائيه ايران در اويل سال ۲۰۰۸ اعلام کرده بود که در جريان رسيدگی به پرونده وی معايبی وجود داشته و لازم است که تحقيقات و بازنگری انجام شود . بنابراين از شما مي خواهيم که اعدامها را متوقف کنيد و اين احکام را باطل کنيد.
ما به حقوق و مسئوليت رهبران و مسئولين شما ارج مي نهيم که مرتکبين جرائم و متهمين را به دستگاه عدالت در شرايطی عادلانه و زير قوانين بين المللی قرار دهند. مجازات اعدام عملی ظالمانه و غير انسانيست بنابراين ما با احترام از شما ميخواهيم : اعدامها را متوقف کنيد و اين مجازاتها را لغو کنيد.
مسئله ديگری که جای بسيار نگران کننده ای دارد شرايط جسمی و روانی نويد محبی مدافع حقوق بشر است .
بنا بر گزارشها از لحظه دستگيری وی ۱۸ سپتامبر ۲۰۱۰ (۲۷ شهريور۸۹) بدفعات مورد ازار و شکنجه قرار گرفته و کليه وسائل ارتباطات را از وی دريغ داشته اند. وی با وکيل و اعضاء خانواده خود تاکنون اجازه ملاقات و ارتباط نداشته است.
ما از شما خواستار آزادی بلافاصله وی هستيم و اعلام بيگناهی وی که تنها گناهش کار قانونی اش و دفاع از حقوق انسانی افراد بوده است. لازم بذکر است که اين مغاير تعهدات ايران در دفاع از مدافعين حقوق بشر است .
ما اميدواريم پاسخ مناسب شما را بزودی دريافت کنيم.

با تقديم احترام

رياست کرسی نمايندگی ايران در اتحاديه اروپا باربارا لخبيلر
معاون کرسی نمايندگی ايران در اتحاديه اروپا کورت لخنر
نوامبر ۲۴ سال ۲۰۱۰ ميلادی- استراسبورگ

گیرنده: رهبر جمهوری اسلامی
آدرس: تهران- خيابان جمهوری اسلامی - انتهای خيابان شهيد فريبرز کشوردوست
جرس

وزیرخارجه مصر : نباید به ایران اجازه داد در امور داخلی کشورهای خلیج دخالت کند

احمد ابوالغیظ وزیر خارجه مصر در یک گفتگوی مطبوعاتی گفت ایران تلاش می کند از کشورهای عربی به عنوان برگ برنده در رقابت با غرب استفاده کند.
ابوالغیط در مصاحبه با روزنامه " الشرق " چاپ قطر که امروز جمعه 26 – 11 – 2010 منتشرشده است با اشاره به رویارویی ایران و قدرت های بزرگ گفت :" نباید به ایران اجازه داد در امور داخلی کشورهای خلیج (فارس) دخالت کند."
او افزود :" به برادران خود در ایران می گوییم اگر تهدیدهای آنها واقعی است باید آن را متوقف سازند. امنیت کشورهای خلیجی برای ما اولویت دارد و مصر به آن اهمیت می دهد."
وی گفت :" ایران باید عراق را به حال خود رها سازد. باید دست از لبنان بکشد ونباید علیه بحرین اقدام کند. "
وزیر خارجه مصر خواستارجلوگری از دخالت کسانی شده است که به گفته او " تلاش می کنند از کشورهای عربی به عنوان برگ برنده در رقابت با قدرت های غربی استفاده کنند."
ابوالغیط تاکید کرد " مشکلات ایران با غرب از راه دیپلماتیک قابل حل است ونیازی به اقدام نظامی نیست."
او درعین حال از حق ایران برای بهره برداری صلح آمیز از انرژی هسته ای دفاع وتاکید کرد ایران نباید به فکر تبدیل فعالیت خود به برنامه نظامی باشد.
روابط ایران و مصر پس از پیروزی انقلاب ایران درسال 1979 قطع شد اما طی هفته های گذشته اعلام شد دو کشور توافقنامه برقراری خطوط هوایی بین طهران و قاهره را امضا کردند.

مشاور خامنه ای، سیدنا معاویه صحابی جلیل قدر پیامبر صلی الله علیه وسلم را تکفیر کرد

به گزارش اخبار جهان اسلام به نقل از المسلم: یحیی صفوی فرمانده ی سپاه پاسدارن سابق و مشاور کنونی خامنه ای در یک سخنرانی سیدنا معاویه رضی الله عنه را کافر و مشرک خواند و به گمان خود انقلاب خمینی را به انقلاب امام حسین رضی الله عنه تشبیه کرد و از اشتراکات این دو قیام سخن گفت و به دسیسه ها و نقشه های دشمنان برای سرکوب این قیامها اشاره کرد .
صفوی در مراسمی که در یزد برگزار شده بود ادعا کرد که قیام خمینی به قیام امام حسین شبیه است زیرا یزید و معاویه که کفر و شرک خود را اظهار می کردند با امام حسین به مقابله پرداختند و این دقیقا همان چیزی است که از کشورهای عربی مشرک در زمان جنگ ایران و عراق دیدیم.
صفوی همچنین در مقایسه کشورهای اسلامی با ایران ابراز داشت که اسلام واقعی فقط در ایران وجود دارد و هیچ یک از حکومتهای موجود در جهان اسلام، اسلامی نمی باشند .
اخیرا شاهد افزایش حملات شیعه به یاران و خاندان پیامبر اکرم صلی الله علیه و سلم می باشیم به طوریکه شاهد بودیم همسر پیامبر مادر مؤمنان سیده عائشه رضی الله عنه از طرف یاسر الحبیب مورد توهینهای بسیار وقیحی قرار گرفت .
یاسر الحبیب یک کانال ماهواره ای به نام فدک راه انداری کرده و بر توهین به یاران و اهل بیت( همسران) پیامبر صلی الله علیه وسلم تمرکز کرده است .

به نام او که آفرینش زنده به دست اوست

به نام او که آفرینش زنده بدست اوست
رژیم جهل و جور وای خامنه ای ملعون بدان آرای بدان که با اسارت گرفتن رهبر انقلابی بلوچستان هرگز نمی توانی روحیه آزادگی را از فرزندان بلوچستان بگیری
رهبر انقلابی بلوچستان کوچکترین درسی که به مردمش و همه مظلومان جهان داد این بود که همانا انسان آزاد خلق شده و آزادی و آزادگی حق مسلم و سرشت اوست
عبدالمالک شاید برای شما یک شخص بود ولی او یک شخص نبود و نیست او یک ایدئولوژیست ایدئولوژی قرن بیست و یکم
ایدئولوژی که ثابت کرده است خواستن توانستن است
ایدئولوژی مردم مظلوم زمان
ایدئولوژی که همچون ابراهیم نشان داد که بت بزرگ نیز یک بت است همچون باقی بتان حال تفاوتی ندارد نامش خامنه ای باشد یا فرعون یا نمرود
دهل و سرنایت ای خامنه ای سفاک دوامی نخواهد داشت و این را خودت هم به درستی میدانی که شهادت رهبر آزاده بلوچستان عزم فرزندان بلوچستان را در راه مبارزه و رسیدن به سرمنزل آزادی و سعادت بیش از پیش نموده است آنانی عاشق گلوله شما هستند تا به دیدار پرورگارشان بشتابند
فرزندان بلوچستان آنچنان بر کاخ پوسیده تو خواهند تاخت و آنگونه آن را در هم خواهند کوبید که تو و مزدورانت بدانید عبدالمالک یک نیست و نام یکایک فرزندان این سرزمین عبدالمالک است
عبدالمالکهایی که حتی در بستن بمب بر خویش برای در هم کوبیدن دژخیم بر هم سبقت می گیرند
پس منتظر نباش فقط ببین

یک عبدالمالک بلوچ

اتریش، به دژ جدید واحدهای سپاه قدسِ وابسته به سپاه پاسدارن تبدیل می شود

 وین هرچه بیشتر به دژ جدید واحدهای سپاه قدسِ وابسته به سپاه پاسدارن تبدیل می شود. از آنجا که مقر اوپک در وین است از مدت ها قبل اتریش کانون فعالیت های مخفی جمهوری اسلامی شده است. به گفتۀ کارشناسان عوامل سپاه قدس تجهیزات و فناوری های چند منظوره می خرند که می توان از آنها در ساخت سلاح اتمی هم استفاده کرد. البته مقام های اتریش در این مورد از همکاری با سازمان های اطلاعاتی خودداری می کنند
اتریش، دروازۀ جمهوری اسلامی به اتحادیۀ
استاندارد:برنامۀ اتمی جمهوری اسلامی نه تنها به برهم خوردن توازن قدرت در خاورمیانه و خلیج فارس منجر شده بلکه مسائل بسیار مهم امنیتی را هم مطرح کرده است. تحولات سال های گذشته و سیاست هسته ای کنونی ایران جای امیدواری برای تغییرِ (فوریِ) وضع نگذاشته اند. تازگی ایران با به تعویق انداختن دوبارۀ گفتگو با گروه پنج به اضافۀ یک (اعضای پیوستۀ شورای امنیت سازمان ملل و آلمان) بار دیگر ثابت کرد جمهوری اسلامی اختیار کامل در مورد تلاش های هسته ای خود دارد
.
وغرب بار دیگر تن به برداشت ایران از دیپلماسی می دهد که بر این اساس است که از طرفی از گفتگوهای جدید استقبال می کند و در عین حال از طرف دیگر اعلام می دارد اصولاٌ چیزی برای گفتگو وجود ندارد. و اروپا بار دیگر عدم پای بندی ایران را به حرف هایش بی هیچ اعتراضی برمی تابد. اتریش، از سال ۱۹۹۵ عضو اتحادیۀ اروپا، در این میان استثناء نیست
.
گرچه این کشور کوچک است و در موردِ گفتگو با ایران از جمله ملت هایی نیست که نقش کلیدی داشته باشد، اما از زمانی که این کشور بعنوان عضو ناپیوستۀ شورای امنیت انتخاب شده وین بسیار اهمیت یافته است
.
معروف است که اتریش در برابر جمهوری اسلامی کوتاه می آید. و بویژه از سال ۲۰۰۸ که با ایتالیا تصمیم گرقت در رأس گروهی در اتحادیۀ اروپا قرار گیرد که با فشارهای بیشتر بر جمهوری اسلامی مخالفت کردند. ایالات متحده و انگلیس و فرانسه از موضع «آسان گیرِ» وین ابراز ناراحتی کرده اند. از آن به بعد فشار بر اتریش افزایش یافته است
.
تازگی دیپلماتی در وین گفت: «این ویژگی وین است که خوب نگاه نکند و بگذارد اوضاع همینگونه پیش برود مادام که خطری برای اتریش وجود ندارد. در مورد تحریم ها وین عضوِ ضعیف اتحادیۀ اروپاست.» حدود ۶۸۰ شرکت اتریشی وجود دارند که با شرکت های ایرانی یا دولت جمهوری اسلامی مناسبات اقتصادی دارند. تقریباٌ ۳۵ شرکت اتریشی در ایران شعبه دارند؛ ۵۰۰ شرکت دیگر گاهی با جمهوری اسلامی معامله انجام می دهند. امروزه تنها اندک شرکت هایی از کارهای خود در ایران علناٌ صحبت می کنند. در سال ۲۰۰۶ رئیس اتاق بازرگانی ایران علینقی خاموشی حتی تا جایی پیش رفت که ادعا کند: «اتریش دروازۀ ایران به اتحادیه اروپاست.» در جریان بحران مالی جهانی در سال گذشته، صادرت اتریش ۲۰ درصد کاهش یافت. فقط صادرات این کشور به ایران شش درصد افزایش یافت
.
از این گذشته وین هرچه بیشتر به دژ جدید واحدهای سپاه قدسِ وابسته به سپاه پاسدارن تبدیل می شود. از آنجا که مقر اوپک در وین است از مدت ها قبل اتریش کانون فعالیت های مخفی ایران شده است. به گفتۀ کارشناسان عوامل سپاه قدس تجهیزات و فناوری های چند منظوره می خرند که می توان از آنها در ساخت سلاح اتمی هم استفاده کرد. البته مقام های اتریش در این مورد از همکاری با سازمان های اطلاعاتی خودداری می کنند
.
به زودی جامعۀ جهانی با دو راهۀ ناخوشایندی روبرو خواهد شد: یا حملۀ نظامی علیه ایران صورت می گیرد، قبل از اینکه این کشور بمب اتمی تولید کند یا به مؤلفه های لازم برای ساخت آن دست یابد؛ یا غرب تن به پذیرش ایران اتمی می دهد. سال های گذشته نشان داده اند که ایران به دیپلماسیِ بدون قید و شرط واکنش نشان نمی دهد. کدام کشور معقول موضع غرب را نمی گیرد و خواستار اقدامات سخت تری نمی شود؟
در حالیکه سیاستمدارن بلندپایۀ فرانسوی و آلمانی و انگلیس پیوسته از تحریم های جدید حمایت می کنند اتریش با آگاهی سکوت می کند. در سال های گذشته اتریش بارها کمک کرد که ایران از انزوای بین المللی برحذر بماند و مقابل اقداماتی ایستاد که از بین بردن پایگاه اقتصادی دیکتاتوری آیت الله ها و سپاه پاسداران را هدف گرفته بود
.
اتریش هم باید به بقیه بپیوندد و متوجه شود که اقدام های شدیدتر علیه جمهوری اسلامی مؤثر و ضروری هستند. وقتی تحریم ها به دقت طراحی و اجرا شوند اتریش می تواند کمک کند که ایران به بمب اتمی دست پیدا نکند. به نظر می رسد این هدف ارزش همراهی اتریش را داشته باشد
*
. از: دیانا گِرِگُور / در: دِر استاندارد
نویسنده برای ریلیتی در نیویورک بعنوان تحلیگر سیاسی از جمله دربارۀ برنامۀ اتمی ایران فعالیت می کند
.
دیانا گِرِگُور / مترجم:ح.پدرام (از آلمانی) / استاندارد(اتریش) / 24/11/2010
منبع خبر:ایران در جهان
.
اتریش، به دژ جدید واحدهای سپاه قدسِ وابسته به سپاه پاسدارن تبدیل می شود

نیجریه از توقیف یک محموله تسلیحاتی غیرقانونی دیگر خبر داد

مردمک : در حالی‌ که وضعیت 13 محموله سلاح متعلق به ایران که در نیجریه توقیف شد، هنوز مشخص نیست، دولت این کشور از توقیف بار تسلیحاتی دیگری خبر داد. کبیر عالیو، سخنگوی نیروی دریایی نیجریه، چهارشنبه سوم آذر (24 نوامبر) به خبرگزاری فرانسه گفت که بار توقیف شده حاوی اسلحه کمری، صدها مهمات نظامی، جلیقه‌های ضد گلوله و چکمه‌های نظامی است. ماه گذشته ماموران امنیتی نیجریه، محموله‌ای غیرقانونی شامل راکت و نارنجک را در بندر لاگوس که بندر اصلی این کشور است، کشف و توقیف کردند. بعد از مدتی مشخص شد که این محموله از بندرعباس در جنوب ایران بارگیری و به مقصد گامبیا ارسال شده بود. سخنگوی نیروی دریایی نیجریه امروز گفت که محموله تازه کشف‌شده در داخل ماشینی قرار داشت که به رنگ سبز ارتشی رنگ شده بود و هشت کامیون سنگین رنگ شده در استتار نظامی هم با آن توقیف شده‌ است.

عکس / «عظيم آقاجانی» از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نیچریه متهم به قاچاق اسلحه به اين کشور شد

دادگاهی در نيجريه روز پنجشنبه «عظيم آقاجانی»  از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در ارتباط با محموله قاچاق اسلحه و مهمات، متهم کرد.
در  عکسهای زیر ماموران نیجریه «عظيم آقاجانی» را به دادگاه هدایت ميکنند.

شهید علی رضا نارویی (نعمت الله جان) برادر امیر حاج محمدظاهر(حفظه الله)

مادرم پدرم از آینده فرزندی که به خاطر خدا و پیامبر پرپر می شود
اندوهگین مباش از آینده فرزندی نگران باش که آواره و حیران دنیا است
آری فرزندانمان آینده سازان فردا بودند اما ببین دنیا با فرزندانمان چه کرد
با آینده سازان اسلام چه کرد .
چگونه آنان را در دام اعتیاد و گناه به خود پیچاند
و چگونه آنها را در وادی محبت به خدا تنها گذاشت
و چگونه فرزندانمان به خاک و خون خویش غلتیده اند
پدر و مادر عزیز اسلام ارث پدرانه نیست و بهشت زیر پای شماست
پس فرزندانمان را به سوی همان بهشت رهنمون شویم
و این نهایت عشق به خداست

۱۳۸۹ آذر ۵, جمعه

با یاران رسول خدا صلی الله علیه وسلم محبت داشته باشید

مولانا عبدالعزیز- رحمه الله- در فرازی از سخنرانی‏هایش می‏فرمود: همچنان که رسول خدا صلی الله علیه وسلم خودش برگزیده‌ترین پیامبران بودند، اصحاب و یار و یاوران او نیز، مقام و منزلت‌شان از تمام امت‌های پیامبران گذشته بالاتر است.
ما معتقدیم اصحاب و تربیت‌شدگان مکتب پیامبر همه عادل هستند، اهانت به آنها و بی‌ادبی به شأن و مقام آنها را جرم می‌دانیم. عظمت و مقام آنها در اثر تأثیری بود که از محضر پیامبر خدا صلی الله علیه وسلم گرفته بودند. این بزرگواران را رسول خدا تربیت کرده بود، هیچ کس در دنیا به مقام کسی که ساعتی در مجلس و محضر پیامبر حضور یافته، ایمان آورده و با ایمان از دنیا رفته نمی‌رسد. ما معتقدیم اصحاب پیامبر معصوم نیستند، آنها هم اشتباه می‌کردند، اما اشتباهشان عمدی نبوده. چنان ایمانی داشتند که اگر مرتکب گناهی هم می‌شدند فوراً پشیمان شده در محضر آنحضرت صلی الله علیه وسلم حاضر می‌شدند و به گناه خود اعتراف نموده اظهار ندامت و پشیمانی می‌کردند و از رسول الله طلب دعا و مغفرت می‌کردند، و عرض می‌کردند که ما را پاک کنید.طعن و بدگویی از یاران پیامبر در واقع اهانت به شخص آنحضرت صلی الله علیه وسلم هست، چرا که ما پیامبر را زیر سؤال می‌بریم که نتوانستند یاران خوبی تربیت کنند.

خامنه ای روی قاجار را در خیانت و روی چنگیز را در جنایت سفید کرده است!

خامنه‌ای، رهبر ایران گفته است که معترضان به انتخابات سال گذشته این کشور به دلیل قدرت طلبی، خلاف منافع ملی رفتار کردند.
آقای خامنه ای، تشت تو مدتها است که از بام افتاده است، هر بچه ای می داند که تو برای بر سر کار ماندن، برای اینکه بتوانی منابع ملی مردم ایران را به یغما ببری، نه تنها به منافع مردم ایران خیانت کرده ای، بلکه منافع ایران را به تاراج برده ای.
کدام پادشاه خیانت کاری در تاریخ ملت ایران، اینگونه دست به جنایت زده است؟!
کدام جنایتکاری ، مردمی را که به مسالمت آمیزترین روش تظاهرات می کنند، به زندان می اندازد و در زندان به آنها تجاوز می کند !؟ آن هم برای اینکه بتواند به غارت منافع ملی ایران ، ادامه دهد.
در اینجا، لیستی از غارت منافع ملی توسط تو جنایت کار ارایه می شد ، تاریخ و دادگاه صالحه زمان دستگیری تو ، قضاوت خواهد کرد که خیانت کار کیست.
- چون خامنه ای و احمدی نژاد دو دیکتاتور هستند و رژیم هیچ پشتوانه مردمی ندارد، ناچار شده اند که دست به دامان روسیه شوند و روسیه برای حمایت از رژیم ، سهم ایران در دریای خزر را از 50 درصد قانونی به کمتر از 12 درصد کاهش داده است.
با توجه به اینکه تاکنون بیش از پنجاه میلیارد بشکه نفت در میادین نفتی دریای خزر کشف شده است، این به معنی از دست رفتن بیست میلیارد بشکه نفت از ثروت مردم ایران است که به رقم افسانه ای دوهزار میلیارد دلار(دو تریلیون دلار) می رسد!
- در اثر تحریم ها و جفتک پرانی محمود و خامنه ای ، تحریم ها بر علیه ایران اعمال شده است. به دلیل نبود سرمایه گذاری خارجی در صنعت نفت و گاز و از طرفی چون شرکت های صاحب تکنولوژی به دلیل تحریم حاضر به انجام کار در ایران نیستند، بهره وری ما برای استخراج نفت بسیار پایین آمده است و میلیاردها بشکه نفت برای همیشه در اعماق چاه ها باقی می ماند. ضریب برداشت نفت در ایران 24 درصد است در حالی که در نروژ ای نرقم 65 % است ، یعنی ما دو برابر نفتی که صادر می کنیم، را نابود می کنیم.این به معنی از دست دادن نه هزار میلیارد دلار پول در طی روند صادرات نفت است.(عصر ایران – یک اسفند به نقل از رییس پژوهش نفت ایران)
حال اگر ضرر این عدم مدیریت را در عرصه نفت ، در این سی ساله حساب کنیم، باید دو برابر درآمد حاصل از نفت صادراتی را که حدود هشتصد میلیارد دلار است، در نظر بگیریم که می شود 1600 میلیارد دلار ضرر!
- سالیانه بیش از 180000نفر از متخصصین تحصیل کرده ایرانی به دلیل نبود امنیت و فرصت شغلی از ایران فرار می کنند که طبق امار صندوق بین المللی پول، به معنی از دست دادن پنجاه میلیارد دلار پول است.در حالی که اگر امنیت اقتصادی بود، ما به بیش از این افراد تحصیل کرده برای ساختن و توسعه ایران نیاز داشتیم. این رقم اگر در سی سال ضرب کنیم، به عدد عجیب 1500 میلیارد دلار می رسیم که به ازا هر ایرانی رقمی حدود نود هزار دلار خواهد بود.
گمنام

ماجرای غدير خم و رابطه آن با اصل امامت

پیامبر خدا (ص) سپاهی را به فرماندهی خالد بن الولید به یمن فرستاد و غنائم زیادی بدست آوردند. پیامبر (ص) علی بن ابی طالب (رض) را فرستاد تا خمس غنائم را اجرا کند و بقیه را تقسیم نماید. او از این کار فارغ شد در حالی که خسته به نظر می‌رسید. بریده می‌گوید: گفتیم ای ابالحسن این چیست؟ گفت: این جاریه به نام وصیفه جزو اسراء بود که در تقسیم به سهم اهل بیت پیامبر (ص) و سپس به سهم خانواده علی رسید. خالد بن الولید در نامه‌ای ماجرا را برای پیامبر (ص) نوشت. حضرت علی (رض) از یمن خارج شد. همراهان از او خواستند تا شتران خودشان را استراحت بدهند و بر شتران به غنیمت گرفته شده سوار شوند. علی (رض) آنان را منع کرد. سپس علی (رض) جانشینی برای خود تعیین کرد و خودش زودتر رفت تا به مراسم حج (حجه‌الوداع) برسد. جانشین علی (رض) به هر یک از همراهانش لباسی از کتان داد و به آنان اجازه داد تا بر شتران به غنیمت گرفته شده سوار شوند. علی (رض) بعد از فارغ‌شدن از حج نزد آنان بازگشت و لباس و شتران را از افراد گرفت و بر نائبش خشمگین شد و او را بر کارش سرزنش کرد. گلایه و شکایت در میان سپاه ظاهر شد و با علی (رض) به مخالفت پرداختند و هنگام رسیدن به پیامبر (ص) شکایت خود را از رفتار علی (رض)اعلام کردند بدین ترتیب در میان همراهان پیامبر (ص) بحث علی(رض) و شاکیانش منتشر شد. و سخن علیه علی (رض)نزد پیامبر (ص) افزایش یافت. بریده می‌گوید: وقتی نزد پیامبر (ص) رسیدم از کار علی(رض) انتقاد کردم و اشکالات او را گفتم، تا اينكه ديدم چهرة پیامبر (ص) تغییر کرد. و فرمود: «آیا من از خود مؤمنین نسبت به آنان اولی نیستم» گفتم: بلی سپس فرمود: «من كنت مولاه فعلي مولاه». پس پیامبر (ص) در میان ما بلند شد و فرمود: «ای مردم از علی شکایت نکنید. قسم به خدا او باتقواتر از آن است که از او شکایت شود». زید بن ارقم(رض) می‌گوید: «روزی در جایی بین مکه و مدینه به نام «خم» پیامبر در میان ما ایستاد و حمد و سپاس خدا را به جا آورد و پس از مقداری وعظ و تذکر فرمود: «ای مردم من بشری مانند شما هستم و ممکن است هر لحظه به دعوت ملک الموت جواب دهم ولی من دو چیز گرانبار را در میان شما باقی می‌گذارم: یکی کتاب خدا که در آن هدایت و نور است، پس آنرا بگیرید و به آن تمسک کنید». و ما را نسبت به قرآن ترغیب و تشویق کرد و در ادامه فرمود: «و دومی اهل بیت من هستند، به شما نسبت به آنها هشدار می‌دهم – سه بار تکرار نمودند -. نگاه: فتح‌الباری(2/66)، مسند امام احمد (5/350 – 356)، صحیح مسلم (حدیث 1281) مستدرک حاکم (3/109 – 111)، مجمع الزوائد هیثمی (9/127)، البدایه والنهایه (5/95). اصل امامت قبل از اینک تحقیق و بررسی روایت و دلالت آن بر امامت را شروع کنیم باید بدانیم اختلاف در امامت یک مسئله اصلی است. چون امامیه معتقدند امامت اصلی از اصول دین است و هر کس آنرا انکار کند کافر است، کلینی از جعفر صادق (رض) روایت کرده است که او گفت: «امیرالمؤمنین علی (رض) امام بود ... هر کس آنرا انکار کند مانند این است که خدا و پیامبرش را انکار کرده باشد». (اصول کافی / 1851). در روایت دیگر از امام جعفر صادق (رض) آمده است «برای مردم چیزی کافی نیست جز شناخت ما، هر کس ما را شناخت مؤمن، و هر کس ما را انکار کرد کافر است». (اصول کافی 1/187) محمدرضا مظفر می‌گوید: «معتقدم امامت اصلی از اصول دین است که ایمان جز با آن کامل نمی‌شود». (عقائد الشیعه ص 43). آیه‌الله خویی می‌گوید: «شکی در کفر آنان نیست زیرا انکار ولایت و انکار حتی یکی از امامان و اعتقاد به خلافت غیر آنها موجب کفر و ضلالت است و اخبار متواتر آشکارا منکر ولایت را کافر می‌دانند». (مصباح الفقاهه 2/11) و زنجانی می‌گوید: مقام امامت مانند نبوت است» (عقائد الامامیه ص 75). و ابن المطهر حلی به بزرگتر از آن تصریح می‌کند و می‌گوید: «امامت لطفی عام و نبوت لطفی خاص است و انکار لطف عام بدتر از انکار لطف خاص است». (الالفین ص 89). همچنین آیت الله هادی تهرانی می‌گوید: «امامت والاتر از نبوت است». (ودایع النبوه ص 114). آیه الله کاظم حائری این امر را تثبیت می‌کند و می‌گوید: «آنچه از روایات برمی‌آید این است که مقام امامت بالاتر از مقامات دیگر – بجز مقام ربوبیت – است که ممکن است انسان به آن برسد». (الامامه وقیاده المجتمع ص 26). چون امامت به اصلی اساسی مانند نبوت یا بالاتر از آن تبدیل گشته است قبل از اینکه برای اثبات آن به روایت نیازمند باشیم باید با نص صریح و قطعی الدلاله قرآن اثبات گردد. اصول دين با قرآن ثابت شده‌اند پایه و اصول دین خطابردار نیستند وإلا دین به فساد کشیده می‌شود. پس واجب است ادله آن به هیچ وجه جای احتمال و خطا را نداشته باشند زیرا این یک قاعده اصلی است که «وقتی دلیل وارد احتمالات شد استدلال به آن جائز نیست». و چنین ادله‌ای جز در قرآن کریم که خداوند متعهد حفظ آن شده است یافت نمی‌شود. آیات قرآن دو قسمند. 1- آیات صریح که جز یک معنی احتمال معنی دیگری را نمی‌دهند به این آیات محکمات گفته می‌شود. 2- آیاتی که احتمال دارد چند معنی را برسانند به این آیات متشابهات گفته می‌شود. پس واجب است دلیل اصول از آیات محکمات استخراج شود چون خداوند پیروی از متشابهات و اعتماد بر آنها را مذموم می‌داند. و می‌فرماید: «کسانی که در قلبشان انحراف وجود دارد از متشابهات پیروی می‌کنند». (آل عمران: 7). بدین ترتیب اصول دین با آیات صریح، از خطا مصون مانده‌اند زیرا آیات از خطا محفوظند و صریح‌بودنشان آنها را از تحریف معنوی مصون می‌دارد. بدین طریق اصل توحید از صدها آیه که تصریح به «لا إله إلاَّ الله» کرده‌اند ثابت شده است. و همچنین اصل نبوت در صدها آیه صریح ثابت شده است، و نبوت محمد (ص) با قول صریح: مُّحَمَّدٌ رَّسُولُ اللَّهِ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاء عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاء بَيْنَهُمْ تَرَاهُمْ رُكَّعاً سُجَّداً يَبْتَغُونَ فَضْلاً مِّنَ اللَّهِ وَرِضْوَاناً سِيمَاهُمْ فِي وُجُوهِهِم مِّنْ أَثَرِ السُّجُودِ.(الفتح: 29). و امثال آن بیان گردیده است. به همین ترتیب وجوب نماز، روزه و بقیه ارکان اسلام و مهمات دین و محرماتی مانند: قتل، زنا، دروغ و ... با قول صریح و قطعی قرآن و بدون نیاز به روایاتی که محتاج به تأیید و تفصیل باشند ثابت شده‌اند. پس اثبات اصول بدون آیات محکم ممکن نیست. اثبات امامت نيازمند نص قرآن است اگر امامت مانند نبوت است باید با نص صریح قرآن ثابت شود همانطور که نبوت و سایر اصول دین ثابت شده‌اند و این امر غیر ممکن است چون حتی یک آیه تصریح نکرده است به اینکه علی (رض) امام است، چه رسد به یازده امام دیگر، چون هر یک اسم مجزا دارند باید اسم آنها مشخصاً بیان شود وإلاَّ با دیگران اشتباه می‌شوند. پس به علت انتفاء دلیل قرآنی، امامت نیز منتفی است و آیات بلاغ، اکمال دین، و آیه ولایت نه صریحاً و نه اشارتاً ارتباطی با امامت ندارند، چه رسد به امامت علی(رض) و سایر امامان دیگر که مردم جز شناخت آنها راه دیگری ندارند چون هر کس آنان را بشناسد مؤمن، و هر کسی آنها را انکار کند کافر است. نه آیه محکم در این باره وجود دارد، و نه متشابه گرچه آیات متشابه احتمال چند معنی را می‌دهند، حتی یکی از معانی این آیات نیز در مورد امامت نیست علی‌رغم اینکه احتمالات نمی‌توانند برای اصول دلیلی محکم به شمار آیند زیرا ظنّ به حساب می‌آیند و خداوند می‌فرماید: وَمَا لَهُم بِهِۦ مِنۡ عِلۡمٍ‌ۖ إِن يَتَّبِعُونَ إِلَّا ٱلظَّنَّ‌ۖ وَإِنَّ ٱلظَّنَّ لَا يُغۡنِى مِنَ ٱلۡحَقِّ شَيۡـًٔ۬ا .(النجم: 28). «گمان‏» هرگز انسان را از حق بى‏نياز نمى‏كند». غایت امر در این موضوع این است که از متشابهات است و خداوند ما را از اعتماد و پیروی از آن نهی کرده است. پس روایت غدیر خم چیست؟ دلالت روايت غدير اگر به ابتدای قصه یا روایت توجه کنی معلوم می‌شود که بین علی(رض) و سپاهش به علت نکاح وصیفه و جلوگیرى از سوارشدن بر شتران غنیمت و درآوردن لباس کتانی غنائم از تن آنها، اختلاف ایجاد شد و بعد از بازگشت از حج که دوباره به پیامبر خدا رسیدند شکایت و انتقاد از علی (رض) زیاد شد و در میان مردم بحث او انتشار یافت تا آنجا که پیامبر (ص) ضروری دانست در این مکان با وجود هوای گرم پیاده شود و با بیاناتش علی (رض) را تبرئه نماید، پس اصلاً صحبت از بیعت با کسی از دور یا نزدیک برای خلافت مطرح نبود. لذا چون شناخت سبب حقیقت امر را کشف می‌کند قائلین به امامت روایت را بريده و قطع می‌کنند و بدون ذکر مقدمه آنرا نقل می‌نمایند برای اینکه سبب آن مجهول باشد و حجتشان ابطال نگردد. این امر مهم اگر حقیقت داشت قرآن آن را با نام بیعت خلافت ثبت می‌کرد چون قرآن بیعتهای دیگری به مراتب پایین‌تر از آنرا مانند بیعت رضوان در زیر درخت با نص صریح ثبت کرده است. لَّقَدۡ رَضِىَ ٱللَّهُ عَنِ ٱلۡمُؤۡمِنِينَ إِذۡ يُبَايِعُونَكَ تَحۡتَ ٱلشَّجَرَةِ فَعَلِمَ مَا فِى قُلُوبِہِمۡ فَأَنزَلَ ٱلسَّكِينَةَ عَلَيۡہِمۡ وَأَثَـٰبَهُمۡ فَتۡحً۬ا قَرِيبً۬ا(الفتح: 18). «خداوند از مؤمنان ـ هنگامى كه در زير آن درخت (بيعه‌الرضوان‌ كه‌ در حديبيه‌ انجام‌ گرفت) با تو بيعت كردند ـ راضى و خشنود شد». این بیعت به خاطر آزاد کردن عثمان(رض) از اسارت مشرکین بود که پیامبر با دست مبارکش به جای او نیز بیعت کرد و گفت این دست به جای عثمان(رض) است، اگر ما جزو کسانی بودیم که از متشابهات قرآن پیروی می‌کنند می‌گفتیم عثمان(رض) امام معصوم است. و همچنین در قرآن بیعت نساء ثبت شده است: يَـٰٓأَيُّہَا ٱلنَّبِىُّ إِذَا جَآءَكَ ٱلۡمُؤۡمِنَـٰتُ يُبَايِعۡنَكَ عَلَىٰٓ أَن لَّا يُشۡرِكۡنَ بِٱللَّهِ شَيۡـًٔ۬ا وَلَا يَسۡرِقۡنَ وَلَا يَزۡنِينَ وَلَا يَقۡتُلۡنَ أَوۡلَـٰدَهُنَّ وَلَا يَأۡتِينَ بِبُهۡتَـٰنٍ۬ يَفۡتَرِينَهُ ۥ بَيۡنَ أَيۡدِيہِنَّ وَأَرۡجُلِهِنَّ وَلَا يَعۡصِينَكَ فِى مَعۡرُوفٍ۬‌ۙ فَبَايِعۡهُنَّ وَٱسۡتَغۡفِرۡ لَهُنَّ ٱللَّهَ‌ۖ إِنَّ ٱللَّهَ غَفُورٌ۬ رَّحِيمٌ۬. (الممتحنه: 12). «ای پیامبر وقتی که زنان مؤمن نزد تو آمدند تا با تو بیعت کنند بر اینکه به خدا شرک نورزند، دزدی نکنند، مرتکب زنا نشوند». غدیر خم حدود (160) کیلومتر با مکه فاصله دارد، یعنی در آن هنگام جز حجاج اهل مدینه حاجیان دیگر از جمله اهل یمن، نجد، طائف، اطراف عراق و غیره همراه او نبوده‌اند. اگر واقعه غدیر خم مربوط به بیعت با خلافت علی (رض) است. دو راه عاقلانه‌تر وجود داشت: 1- پیامبر (ص) باید این موضوع را در خطبه روز عرفه بیان می‌کرد که تمام حجاج در آن حضور داشتند. 2- پیامبر (ص) صبر می‌کرد تا به مدینه برسد و بعد از استراحت و رفع خستگی از مردم بیعت می‌گرفت. اما نزول ایشان در غدیر خم در چنین زمانی باید برای یک امر پیش آمده بوده باشد که تأخیر آن شایسته نبود و مستلزم حل آن از طرف پیامبر خدا بود و آن همان جریان مذکور است که برخی بخشی از آنرا حذف کرده و ناقص بیان می‌کنند. غدیر خم که (160) کیلومتر از مکه فاصله داشت محل التقاء سپاه برگشته از یمن که نسبت به علی(رض) شاکی و معترض بودند و حاجیان برگشته از مکه بود. اما عبارت پیامبر (ص) «من كنت مولاه فعلي مولاه». ربطی به قضیه امامت ندارد چون واژة «مولی» لفظی مشترک است که چند معنی را می‌رساند از جمله: سید، اطاعت شده، نزدیک، یاری‌دهنده، پس لفظ مولی متشابه است و طبق قرآن اعتماد بر متشابهات خصوصاً در اصول و مبادی ممنوع است، لذا دلیل هنگامی که وارد احتمالات شد استناد به آن باطل است، و موضوعی اصلی مانند امامت شرط است که دلیل آن جزمی و قطعی باشد نه ظنی و احتمالی، پس منظور پیامبر (ص) از عبارت فوق این است که هر کس معتقد به اطاعت از پیامبر (ص) است باید از کسی که از طرف من امير بود اطاعت کند، در این صورت چگونه نزاع با امیر درست است، و در واقع نزاع با امیر همان نزاع با پیامبر به شمار می‌آید، آیا اگر امیر شخص دیگری غیر از علی(رض) مانند: عثمان(رض) بود پیامبر می‌فرمود: «من كنت مولاه فعثمان مولاه». اما این کلام در واقع هیچ معنایی جز فضیلت را نمی‌رساند که در بین چند معنی مشترک است. چون مولی مشترک بوده و مانند «نبی» لفظ خاص نیست. دقت کنید! اما روایت مسلم جز تمسک به قرآن چیزی را نمی‌رساند و ذکر اهل بیت در این گونه روایات دربارة حقشان جز توصیه به آنها چیزی را بیان نمی‌کند، چون به علت اعتراض و شکایت به علی(رض) بیان شد. اما روایاتی که بطور اختصاصی تمسک به امامت اهل بیت را بیان کرده‌اند حتی یک روایت صحیح در آنها یافت نمی‌شود. چون محور این گونه روایات یکی از این سه نفر ضعیف است. 1- عطیه العوفی 2- القاسم بن حسان 3- زید بن الحسن الانماطی الکوفی و هر سه از نظر روایت ضعیف هستند. علاوه بر این اگر تمسک به امامت اهل بیت اصلی از اصول دین است باید با نص صریح قرآن اثبات شود. در حالی که در قرآن جز اتباع از مهاجرین و انصار بطور عموم چیز دیگری تصریح نشده است. وَالسَّابِقُونَ الأَوَّلُونَ مِنَ الْمُهَاجِرِينَ وَالأَنصَارِ وَالَّذِينَ اتَّبَعُوهُم بِإِحْسَانٍ رَّضِيَ اللّهُ عَنْهُمْ وَرَضُواْ عَنْهُ وَأَعَدَّ لَهُمْ جَنَّاتٍ تَجْرِي تَحْتَهَا الأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا أَبَداً ذَلِكَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ(التوبه: 100). «سابقین اولین از مهاجرین و انصار و کسانی که با نیکی از آنان پیروی می‌کنند خدا از آنان راضی و آنان نیز از خدا راضی هستند». بی‌شک علی (رض)جزو اولین مهاجرین است اما این دلیل بر امامت او نمی‌شود وإلا همه سابقین از مهاجرین و انصار امامان معصوم به حساب می‌آمدند. خلاصه واضح است وقتی پیامبر (ص) گفته است: «من كنت مولاه فعلي مولاه». «هر کس من مولای او هستم علی نیز مولای اوست» یا «أذكركم الله في أهل بيتي» «به شما تذکر می‌دهم که دربارة اهل بیتم خدا را در نظر داشته باشید». منظور او بیعت‌گرفتن برای خلافت یا جانشین قراردادن کسی به عنوان امام نبوده، و هرگز او نخواسته است دوازده نفر مشخص از اهل بیت را مانند قرآن مصدر تشریع قرار دهد. بلکه او خواست از علی(رض) دفاع کند و از اعترافات باطلی که از او گرفته می‌شد او را تبرئه کند و بطور عموم آنها را به اهل بیتش سفارش کرد و حقوق آنها را بر امتش متذکر شد. این کلام مستلزم عدم اذیت و آزار آنها و بغض و کینه نداشتن نسبت به آنان است. بلکه این قول پیامبر (ص) موجب دوست‌داشتن و نیکی به آنها است و در این مورد ما اينكار را با در نظر داشتن خدا در اهل بيت نبوت پیروی می‌کنیم و او را حمد و سپاس می‌گوییم.
بر گرفته از کتاب غدیر خم و رابطه آن با اصل امامت نوشته شیخ اسحق دبیری رحمه الله

افشاگری بی سابقه علیه نزدیکان احمدی نژاد

نویسنده کتاب جنجالی "شنود اشباح"، در تازه‌ترین نوشته خود اقدام به افشارگری بی‌سابقه‌ای درباره اسفندیار رحیم‌مشایی، رییس دفتر و محمدرضا رحیمی، معاون اول محمود احمدی‌نژاد کرده است.
رضا گلپور که پیش از این به دلیل نوشتن کتاب شنود اشباح مدتی را در بازداشت گذرانده بود، در سال‌های اخیر به دلیل "مواضع انقلابی" مورد حمایت رسانه‌های حکومتی قرارگرفته و اخیرا به برنامه‌های تلویزیونی از جمله "راز" نیز دعوت شده است.
گلپور در این افشاگری که در قالب نامه سرگشاده به مشایی منتشر شده است، مدعی شده در سه جلسه با اسفندیار رحیم مشایی درباره یافته‌های خود از پیشینه امنیتی، سیاسی و عقیدتی وی گفت‌وگو کرده و پس از آنکه مشایی از ادامه این جلسات خودداری کرده، تصمیم به افشاگری گرفته است.
گلپور در این نامه 20 صفحه‌ای ادعاهای زیادی درباره سوابق مشایی در قبل و بعد از انقلاب و همچنین اعضای خانواده وی مطرح و وی را متهم به جرایم سنگینی در واحد اطلاعات سپاه و نیز همکاری با سازمان مجاهدین خلق در سال های ابتدای انقلاب می‌کند.
این چهره امنیتی، در این متن همچنین ادعاهایی درباره واسطه ارتباط مشایی با امام زمان و همچنین فعالیت‌های اقوام و بستگان وی مطرح می‌کند.
به گزارش سایت آفتاب، گلپور در این مطلب همچنین به محمدرضا رحیمی، معاون اول محمود احمدی نژاد و سوابق وی قبل از انقلاب، ادعاهای اخلاقی و بستگان معاون اول رئیس جمهور هم پرداخته و ادعاها و اتهامات بی سابقه ای را به وی نسبت داده است.
شنود اشباح کتابی است که در سال 1381 منتشر شد و رضا گلپور در آن اتهامات زیادی علیه چهره های و احزاب اصلاح طلب مانند آیت الله محمد موسوی خویینی ها و بخصوص سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی مطرح کرد.
بسیاری از تحلیلگران این کتاب را پاسخی به کتاب های افشاگر قتل های زنجیره ای مانند "عالیجناب سرخپوش و عالیجنابان خاکستری" نوشته اکبر گنجی می دانند.
گلپور در سال 1383 اقدام به نگارش قسمت دوم کتاب شنود اشباح کرد اما این کتاب اجازه انتشار نیافت.
اینک نامه وی در شرایطی منتشر شده که محمدرضا رحیمی، معاون اول و اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر محمود احمدی نژاد، با فشارهای فزاینده اصولگرایان، نمایندگان مجلس، روحانیون ارشد و مراجع تقلید و حتی برخی چهره های نظامی و امنیتی برای کناره گیری از سمت خود مواجه هستند.
این دو مقام نزدیک به احمدی نژاد به اتهامات مالی و سیاسی متهم شده اند، اما رئیس دولت همواره از آنها دفاع کرده است.

فیلترشکن های جدید


فیلترشکنهای امروز مرکز پخش برای عبور از فیلتر اینترنت در ایران - برای عبور از فیلتر سایت مورد نظر از یکی از سایت های زیر استفاده کنید. ممکن است بسیاری از سایتهای زیر هم اکنون فیلتر شده باشند. سعی کنید تمام سایتهای درج شده را امتحان کنید.https://bidard.com/fa/
https://motobadel.com/fa/
https://unblockchat.info/
http://61.31.137.142
http://124.9.193.23
http://114.36.26.186
http://124.8.73.98

http://pxi2.fileave.com/
http://175.180.168.201
http://122.126.162.98
http://www.webproksee.info
http://aboutproxybrowser.info
http://whitesurf007.info
http://www.redfilterproxy.info
http://www.filteringcontentproxy.info
http://proxybrowseranswers.info
http://andproxybrowser.info
http://trueproxyzone.info
http://pxi2.fileave.com/
http://www.unblocktheweb.info/
http://www.webprocsii.info
http://www.bypassallnow.info
http://www.freebypassall.info
http://www.bypassallonline.info
http://www.mybypassall.info
http://unlock-today.info
http://pxi2.fileave.com/
http://browser-anonym.info
http://unlock-webmail.info
http://all-unblock.info
http://fr-tunnel.com

۱۳۸۹ آذر ۳, چهارشنبه

اوصاف مجاهدان

شهید عبدالواحد سراوانی( جاوید رحمة الله علیه)

اوصاف مجاهدان
آنان شیفته ودلباخته چیزهایی هستند که اگر برای مردم عادی و معمولی بازگو کنی در حسرت زندگی آنان می سوزند .آنان شیفتگان وادی عز ت وآزادی,تزکیه و تهذیب و خودسازی اند و در این رهگذر به دنبال کسب شهرت و بدست آوردن پست و مقام دنیوی نیستند بلکه می خواهند نهال هایی را بکارندکه ریشه های آنان در اعماق زمین فرورفته ،و شاخه هایشان در آسمان پراکنده بوده و با خواست و اراده خدا هر زمانی میوه خود را می دهند .و دائما به بار نشسته اند و سبز و خرم هستند آری این میوه میوه آزادی است.آری آنان در پی کاخ و تالارهایی نیسند که بنیان انها بر خاک بوده و سپس تبدیل به خاک می شوند.بلکه رضایت و خوشنودی پروردگار و برخورداری از پاداش های اخروی آنها را بس است .آری این در حقیقت عالی ترین گرایش و تمایل است که اگر قلوب امت روزی از آن برخوردار شود به خیر و صلاح دست می یابد و در پی آن جسد و کالبد نیز راه را از چاه تشخیص داده و به سعادت دنیا و اخرت رهنمود می شوند
از حضرت سمره(رض)روایت شده که رسول خدا(ص) فرمودند:
دیشب دیدم که دو مرد نزد من آمدند و مرا از درختی
بالا برده وبه خانه ای داخل کردند که
بسیار نیکو و زیبا بود و هرگز
زیباتر از آن را ندیده بودم
،آن دومرد گفتند:
این خانه ی شهدا است..
  دوستدار شهدای جندالله

ترجمه فارسی متن کامل قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران (آبان ۱۳۸۹)

وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران
مجمع عمومی،
بر اساس منشور سازمان ملل متحد، و همچنین اعلامیه جهانی حقوق بشر، میثاق های بین المللی حقوق بشر و سایر اسناد بین المللی حقوق بشر،
قطعنامه های قبلی خود در باره وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران را یادآوری می کند که آخرین آن، قطعنامه شماره ۱۷۶/۶۴ مورخ ۲۷ آذرماه ۱۳۸۸ می باشد،
۱)     با توجه به گزارش دبیر کل سازمان ملل که بدنبال قطعنامه ۱۷۶/۶۴ مجمع عمومی ارائه شده است، و درآن  وقایع منفی بیشتری در زمینهء وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران، شامل سرکوب شدید مدافعان حقوق بشرو گزارشاتی مبنی بر استفاده بیش از حد از زور، بازداشت های خودسرانه، محاکمه های غیر عادلانه و ادعاهای شکنجه را مورد ملاحظه قرار می دهد.
۲)   نگرانی عمیق خود را در مورد نقض جدی حقوق بشر که در جمهوری اسلامی ایران در جریان است، ابراز می کند. برخی از حوزه های مورد نقض در ایران از این قرار است:
‏a)  شکنجه و مجازات یا رفتار های خشن، غیر انسانی یا تحقیر آمیز از جمله قطع اعضای بدن و شلاق،
‏b) اعدام با شدت خیره کننده ای ادامه دارد و افزایش اجرای احکام اعدامی که خارج از حفاظت های شناخته شده بین المللی، از جمله اعدام در ملاء عام ، بدون توجه به یک بخشنامهء قوهء قضاییه که در آن رییس سابق این قوه ، اعدام در ملاء عام را منع کرده بود اجرا می شوند،
‏ c) ادامهء محکومیت و اجرای احکام اعدام برای افرادی که در زمان ارتکاب جرم کمتر از ۱۸ سال سن داشته اند، در  تخلف از تعهدات ایران در قبال میثاق حقوق کودک و میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی،
‏ d)  محکومیت افراد به اعدام به اتهام جرمهایی که فاقد تعریف دقیق و صریح می باشند، از جمله محاربه، و یا جرمهایی که به عنوان جرایم جدی محسوب نمی شوند، بر خلاف قوانین قوانین بین المللی،
‏ e) سنگسارکردن و خفه کردن از طریق معلق کردن افراد بعنوان روش هایی  از اعدام، و این واقعیت که درحال حاضر با جود اینکه رئیس سابق قوه قضائیه بخشنامه منع سنگساررا صادر کرده بود، هنوز افرادی همچنان در زندان با احکام اعدام به روش سنگسار روبرو هستند،
‏f) نابرابری فراگیر و خشونت علیه زنان، سرکوب دایمی مدافعان حقوق بشرزنان، بازداشت ها، سرکوب توام با خشونت و محکوم کردن زنانی که خواستار حق تجمع مسالمت آمیز هستند، و ادامه تبعیض علیه زنان و دختران، هم در قانون و هم در عمل،
‏ g)  ادامهء تبعیض و نقض سایر حقوق بشر، بعضا همراه با اذیت و آزار افراد اقلیت های قومی، زبانی، مذهبی که برسمیت شناخته شده اند، یا سایر اقلیت ها، از جمله عرب ها، ترک ها، بلوچ ها، کردها، مسیحی ها، یهودیان، صوفی ها و مسلمانان سنی و مدافعان آنها،
‏ h) افزایش موارد آزار اقلیت های مذهبی که به رسمیت شناخته نشده اند، بخصوص اعضاء دیانت بهائی، شامل  حمله به بهائیان شامل حملات رسانه های دولتی، شواهد رو به گسترش تلاش های دولت در شناسایی بهائیان، کنترل و بازداشت خودسرانه آنها، ممانعت از ورود بهائیان به دانشگاه و جلوگیری از فعالیت های باثبات اقتصادی آنها، و مصادره و تخریب اموال آنان، تخریب گورستان های آنها، و محکومیت هفت تن از رهبران جامعه بهائیان به ده سال حبس علیرغم محروم کردن مکرر آنان از دسترسی به مراحل قانونی که مطابق قانون اساسی ایران از حقوق تضمین شده می باشد، شامل حق دسترسی به موقع و کافی به وکالت حقوقی مورد انتخاب خویش و حق دسترسی به یک محاکمهء عادلانه و علنی،
‏ i) اعمال محدودیت های جدی، نظام مند و ادامه دار در آزادی تجمع و تشکل، و آزادی عقیده و بیان، از جمله محدودیت هایی که برای رسانه ها، مخالفان سیاسی، مدافعان حقوق بشر، وکلا، روزنامه نگاران، شرکتهای خدمات اینترنت، کاربران اینترنت، وبلاگ نویس ها، روحانیون، هنرمندان، اساتید دانشگاه، دانشجویان، رهبران کارگری و اتحادیه های کارگری و از کلیهء بخش های جامعهء ایرانی اعمال می شوند،
‏ j )  ادامهء آزار و اذیت، ایجاد رعب و حشت و محاکمه، شامل دستگیری های خودسرانه، بازداشت یا ناپدید شدن، و سرکوب خشونت آمیزافرادی مانند مخالفان سیاسی ، مدافعان حقوق بشر، وکلا، روزنامه نگاران و سایر نمایندگان مطبوعات، شرکتهای خدمات اینترنت، کاربران اینترنت، وبلاگ نویسان، روحانیون، اساتید دانشگاه، دانشجویان، و رهبران کارگری  در همه سطوح جامعه، و به خصوص آزار مداوم و بازداشت اعضاء و کارمندان کانون مدافعان حقوق بشر،
‏k) تداوم استفاده از نیروهای امنیتی دولتی و نیروهای شبه نظامی تحت هدایت دولت برای متفرق کردن همراه با خشونت شهروندان ایرانی در گردهمایی های صلح آمیز جهت استفاده از آزادی های بیان و گردهمایی ها و اجتماعات  صلح آمیز،
‏  l) محدودیت ها و موانع شدید برای حق آزادی اندیشه،  وجدان،مذهب یا اعتقاد، از جمله بازداشت خودسرانه، حبس نامحدود، ، صدور احکام طولانی مدت زندان برای کسانی که این حقوق را تمرین می کنند و تخریب اماکن نیایش آنها،
‏m)  ناتوانی پی در پی در رعایت قانون آئین دادرسی، و نقض حقوق افراد بازداشت شده، از جمله متهمینی که بدون اتهام در زندان یا در انفرادی ها بدون تماس با دنیای خارج نگه داشته می شوند، استفاده نظام مند و خودسرانه از بازداشت های طولانی مدت انفرادی، و عدم دسترسی بموقع به وکیل منتخب خود، عدم صدور احکام وثیقه برای آزادی بازداشت شدگان، و همچنین گزارشات مربوط به شکنجهء بازداشت شدگان، تکنیک های خشن بازجویی، و استفاده از فشارروی خویشان و نزدیکان، شامل دستگیری آنها، به منظور اخذ اعترافاتی که در محاکمهء آن افراد از آن استفاده میشود،
‏n)  تداوم دخالت های خودسرانه و یا غیرقانونی توسط مقامات دولتی درحریم خصوصی افراد، مخصوصا در ارتباط با منازل شخصی، و با مکاتبات آنها، شامل ارتباطات تلفنی و پست الکترونیکی، که ناقض قوانین بین المللی می باشد،
۳) همچنین نگرانی ویژهء خود را نسبت به ناتوانی دولت جمهوری اسلامی ایران نسبت به انجام هرگونه تحقیقات و تفحص جامع و یا ایجاد یک فرآیند پاسخگویی نسبت به موارد ادعا شدهء تخلفات در دورهء پس از انتخابات ریاست جمهوری ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ اعلام می دارد و درخواست خود از دولت را برای برپایی یک فرآیند تحقیقات معتبر، مستقل، و بی طرف نسبت به گزارشات نقض حقوق بشرو خاتمه دادن به معافیت از مجازات در خصوص این تخلفات تکرار می کند ،
۴) از دولت جمهوری اسلامی ایران خواسته می شود که به دغدغه های اساسی ای که در گزارش دبیر کل مطرح شده بپردازد، و بالاخص به درخواست های ارائه شده در قطعنامه قبلی مجمع عمومی عمل کند و الزامات حقوق بشر خود را  بویژه در موارد ذیل، هم در قانون و هم در عمل، رعایت کند:
‏a)  حذف قطع عضو، شلاق و سایر اشکال شکنجه و مجازات  یا رفتارهای خشن، غیر انسانی و تحقیر آمیز از قانون و در عمل،
‏b)   حذف اعدام در ملاء عام و سایر اعدام هایی که خارج از اصول حفاظت شده بین المللی اجرا می شوند،
‏c)  حذف اعدام افرادی که در زمان ارتکاب جرم زیر سن ۱۸ سال هستند طبق الزامات ایران در ماده ۳۷ میثاق حقوق کودک و ماده ۶ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی،
‏d) حذف اعمال سنگسارو خفه کردن از طریق معلق کردن افراد بعنوان روشهای  اعدام،
‏e)  حذف همه اشکال تبعیض و نقض حقوق بشر علیه زنان و دختران هم در قانون و هم در عمل،
‏f) حذف همه اشکال تبعیض و سایر نقض های حقوق بشر افراد اقلیت های مذهبی، قومی، زبانی یا سایر اقلیت های به رسمیت شناخته شده یا نشده، خودداری از کنترل و تحت نظر قرار دادن افراد بر اساس مذهب و اعتقاد آنها، و تضمین دسترسی همه اقلیت ها  همانند همه مردم ایران به آموزش و اشتغال،
‏g)  اجرای گزارش گزارشگر ویژه در مورد تعصب مذهبی از جمله گزارش سال ۱۹۹۶ این گزارشگر ویژه که در آن راه هایی توصیه شده است که طبق آنها جمهوری اسلامی ایران می تواند جامعه بهایی را به حال خود رها کند، و در مورد ۷ تن از رهبران جامعه بهایی که از سال ۱۳۸۷ در بازداشت هستند، آئین دادرسی و حقوقی که در قانون اساسی تضمین شده اند از جمله حق دسترسی مناسب به وکیل و حق برخورداری از دادرسی به موقع، عادلانه، و شفاف رعایت شود.
‏h)  پایان دادن به آزارو اذیت و تهدید مخالفان سیاسی، مدافعان حقوق بشر، رهبران کارگری، دانشجویان، دانشگاهیان، روزنامه نگاران و سایر نمایندگان رسانه ها، وب لاگ نویسان، روحانیون، هنرمندان، و وکلا  و از جمله  با آزاد کردن افرادی که بطور خودسرانه در بازداشت بسر می برند یا افرادی که به خاطر دیدگاه های سیاسی خود بازداشت و محکوم شده اند ،
‏i) پایان دادن به محدودیت هایی که بر کاربران اینترنت و ارائه کنندگان خدمات اینترنتی که اعمال شده است و ناقض حقوق آزادی بیان، اجتماعات، و حریم خصوصی می باشد،
‏j)  پایان دادن به محدودیت های نمایندگان مطبوعات و رسانه ها، شامل پایان دادن به اختلال در برنامه های ماهواره ای ،
‏ k)  پایان دادن به استفاده از نیروهای امنیتی دولتی و نیروهای شبه نظامی تحت هدایت دولت برای متفرق کردن همراه با خشونت شهروندان ایرانی در گردهمایی های صلح آمیزشان در راستای استفاده از حقوق آزادی بیان و گردهمایی ها و اجتماعات  صلح آمیز،
‏l)  رعایت و تضمین عملی حقوق قانونی افراد، ، چه از جهت حقوقی و چه از جهت اجرایی
۵)  همچنین از دولت جمهوری اسلامی ایران می خواهد تا بر اساس اصول مربوط به وضعیت نهادهای ملی برای ارتقاء و حفاظت از حقوق بشر (“اصول پاریس”)،  نهادهای ملی حقوق بشری کشور را تقویت کند،
۶)  همچنین از دولت جمهوری اسلامی ایران می خواهد تا  تصویب یا الحاق میثاق نامه های بین المللی حقوق بشری که ایران تا کنون به آنها نپیوسته را مورد بررسی قرار دهد، میثاق نامه های حقوق بشری که قبلا به آنها پیوسته است را به صورت موثراجرا کند، و از هرگونه تردیدی برای امضاء و یا الحاق به سایر میثاق های بین المللی حقوق بشری به دلایل کلی و غیر دقیق و یا به دلایل ناسازگاری اهداف میثاق نامه ها دست بردارد،
۷)  از دولت جمهوری اسلامی ایران می خواهد  با همهء مکانیسم های مراجع بین المللی حقوق بشر همکاری کامل داشته باشد و همچنین  دولت جمهوری اسلامی ایران را تشویق می کند که به پیدا کردن راه های همکاری با سازمان ملل متحد از جمله با اداره کمیسیونر عالی حقوق بشر،  در حوزه اصلاح قضایی و حقوق بشر ادامه دهد.
۸)  از اینکه جمهوری اسلامی ایران علیرغم  ارائه دعوتنامه دائمی به همه گزارشگران موضوعی حقوق بشر سازمان ملل، هیچیک از درخواست های مراجع ویژه مربوطه را برای بازدید از ایران در ۵ سال گذشته  اجابت نکرده و به اکثر مکاتبات بسیار زیاد و مکرری که از سوی همه مراجع ویژه حقوق بشر انجام شده، پاسخ نداده است، عمیقا ابراز نگرانی می کند و قویا از دولت جمهوری اسلامی ایران درخواست می کند که بطور کامل با این مراجع ویژه و گزارشگران موضوعی همکاری کند و بازدید آنها را از این کشور تسهیل کند تا آنها بتوانند تحقیقات معتبر و مستقلی را در مورد همه اظهارات مربوط به نقض حقوق بشر انجام دهند.
۹)   قویا دولت جمهوری اسلامی را تشویق می کند تا به طور جدی کلیهء توصیه هایی را که در بررسی دوره ای جهانی به ایران شده است را، با همکاری واقعی و کامل جامعهء مدنی و سایر افراد مربوطه  مورد توجه قرار دهد.
۱۰)   قویا ازگزارشگران موضوعی حقوق بشر سازمان ملل و مکانیسمهای ویژه مربوطه می خواهد تا برای تحقیق وتهیهء گزارش، به وضعیت حقوق بشر در ایران بطور خاص توجه کنند، بویژه از گزارشگر ویژه اعدام های فراقانونی، شتابزده و خود سرانه، گزارشگر ویژه شکنجه و سایر مجازات یا رفتارهای خشن، غیر انسانی یا تحقیر آمیز، گزارشگر ویژه ارتقاء و حفاظت از حق آزادی بیان و اعتقاد، گزارشگر ویژهء حقوق گردهمایی صلح آمیز و انجمنها، گزارشگر ویژه مدافعان حقوق بشر، گزارشگر ویژهء آزادی دین یا اعتقاد، گزارشگر ویژهء استقلال قضات و وکلا، گزارشگر ویژهء خشونت علیه زنان و دلایل و عواقب آن؛ متخصص مستقل در زمینهء مسایل اقلیتها؛ گروه کاری بازداشت های خود سرانه و گروه کاری در مورد ناپدید شدگان اجباری یا غیر داوطلبانه، و گروه کاری تبعیض علیه زنان در قوانین و اجرا،
۱۱)   از دبیر کل می خواهد که به شصت و ششمین نشست مجمع عمومی از پیشرفت هایی که در عملی کردن این قطعنامه حاصل می شود، منجمله راه حل ها و توصیه های بهبود پیاده سازی آنها گزارش دهد، و همچنین  یک گزارش مقطعی به شورای حقوق بشر در نشست شانزدهم آن شورا (که در مارچ ۲۰۱۱  بر پا خواهد شد) ارایه دهد.
۱۲)   تصمیم میگیرد که به بررسی وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران در شصت و ششمین نشست خود تحت عنوان “ارتقا و حفاظت حقوق بشر” ادامه دهد.

هنيئا" لكم بالفتح المبين يا جندالله

نفحات الأزهار تفوج بكم يا جندالله     ¤   أعلام الاسلام تلوح بكم يا جندالله
  سفن البحار تمخر بكم يا جندالله         ¤   خرس الأحجار يروح بكم يا جندالله
أفنان ألأشجار تهتز لكم يا جندالله       ¤   ظلال الظلام تدحض بكم يا جندالله

خرير الأمواه يثني عليكم يا جندالله     ¤      لآلي العقود تزين بكم يا جندالله
       هنيئا" لكم بالفتح المبين يا جندالله
عمائكم رأيات الاسلام يا جندالله        ¤   صلواتكم حوار الإيمان يا جندالله
هتافاتكم تهديد الكفار يا جندالله       ¤   قتالكم تحرير الإنسان يا جندالله
ثباتكم ثبوت الصخر يا جندالله     ¤    جهادكم قرة العين يا جندالله
رشاشاتكم علاماة الاسلام يا جندالله ¤   أوامركم إلهام الديان يا جندالله

أنتم الشجرة باسقة ألاغصان      ¤           نابتة من تجاه المنان
فسارعوا الي الروح و الريحان            ¤    يا اسود الاسلام و جيش الرحمان
          هنيئنا" لكم بالفتح المبين يا جندالله

شهادت

شهادت
شهادت واژهای است که از اعماق کلام خدا از بی نهایت امیدی بود
به سوی تمام نا امیدیها ،شهادت نهایت سعادت است ،شهادت نهایت
رحمت خدا به سوی انسانیت ،شهادت تنها مسیری است که جلوه گر
زندگی همیشگی است،شهادت مقامی است که ابر مردان اسلام
راآرزو بود ،شهادت آرزوی سرورکائنات شهادت سرمشق زندگی
صحابه بود ،شهادت نهایت عشق انسانیت به خداونداست
شهادت دریچه برآورده شدن تمام رویاها وآرزوهای یک مجاهد
است ،مجاهد با تمام جد وجهدی که انجام می دهد تنها یک آرزو
دارد وآن هم شهادت است، شهادتی که فقط رضایت خدا درآن
است ودیگر هیچ تمنایی از انسانیت ندارد اما وقتی قلم را در
دستان خویش می چرخانیم حقیقت درون را آشفته می بینیم که
ما چگونه انسانهای هستیم که خیر خواهان (شهدا)را نمی بینیم
وبه تنگ نظران واصحاب جحیم جرات دخالت در ماورای
حقیقت درون خویش را داده ایم

ممالک محروسه و ملوک آلطوایف

رضا حسین بر
تحلیل گر سیاسی

ایران در ذات خود یک مملکت چند فرهنگی،چند مذهبی، چند نژادی، چندزبانی و چند میلیتی است. همیشه همینطور بوده و همیشه همینطور خواهد ماند، اگر بعلت ستم های ملی، ایران تجزیه نشود. عربها، خود را از یک نژادسامی میدانند، ترکمن ها و ترک ها خود را از نژاد دیگری میخوان‌ند. بلوچ ها و کرد ها هم انقدر ستم از حکومت های متفاوت دیده اند که میخواهند فقط خود شان باشند. شوونیسم فارس هم تا توانسته از آریا گری بنفع خود استفاده کرده و به کردها و بلوچهای اریایی انقدر ستم نموده، که از اریایی بودن خود دست کشیده اند.
مملکت ایران را چه کثیرالمله بدانیم و چه ندانیم، در آن جوامعی زندگی میکنند که هویت های کاملا مشخص دارند، یعنی، همان مشخصاتی را که ایران در کل دارد، انها هم، به تنهایی در داخل ایران دارند. بهمین دلیل ایران را ممالک محروسه مینامیدند که یک ساخت مشخص بنام ملوک آلطوایفی داشت. ممالک محروسه یک ساختار سیاسی بود که خود مختاری کلیه این ممالک را در بر داشت. برای مثال، طبق این نظام، هیچ کدام از سلسله های ایرانی، در هیچ زمانی، نماینده و یا حاکمی غیر بلوچ، در بلوچستان مستقر نکرده اند.
فرمان مشروط بنام ممالک محروسه امضا گردید. تا چند سال بعد از امدن رضا شاه، این اصطلاح و نظام وجود داشت. تمبر ها هم این اصطلاح را بر خود داشت. این نظام یک توازن قدرت بین دولت مرکزی و ملوک آلطوایف ایجاد کرده بود. دولت مرکزی در کار انها دخالت نمیکرد و ممالک محروسه موظف بودند که مقداری مالیات و سرباز در موقع جنگ به دولت مرکزی بدهند. هیچ رابطه مشخص دیگری بین انها نبود. در چنین شرایطی، هر گاه ایران از هر سو مورد حمله قرار میگرفت، شاه از هر مملکت سر باز جمع میکرد و بجنگ میرفت. اما هر گز سابقه نداشته است که هیچ کدام از پادشاهان ایران از مرز های بلوچستان دفاع کرده باشد. استقلال طلبآن بلوچ، همین مساله را دلیل استقلال بلوچستان تا قبل از رضا شاه میدانند و حضور سربازان او را تصرف و یا اشغال بلوچستان تلقی میکنند.
این دو عبارت سرنوشت ایران را تعین کرده و انکار انها، سرنوشت ایران را انکار خواهد کرد. از زمانی که این دو مورد غفلت و یا خصومت واقع شده، مبارزات شدیدی برای خود مختاری، جدایی، حق تعیین سرنوشت، فدرالیسم و عدم تمرکز انجام گردیده است. جمهوری های آذربایجان و کردستان بخشی از این مبارزات بی انتها هستند که تا رسیدن به نتیجه مطلوب ادامه خواهند یافت.
ایران در ذات خود یک مملکت چند فرهنگی،چند مذهبی، چند نژادی، چندزبانی و چند میلیتی است. همیشه همینطور بوده و همیشه همینطور خواهد ماند، اگر بعلت ستم های ملی، ایران تجزیه نشود. عربها، خود را از یک نژادسامی میدانند، ترکمن ها و ترک ها خود را از نژاد دیگری میخوان‌ند. بلوچ ها و کرد ها هم انقدر ستم از حکومت های متفاوت دیده اند که میخواهند فقط خود شان باشند. شوونیسم فارس هم تا توانسته از آریا گری بنفع خود استفاده کرده و به کردها و بلوچهای اریایی انقدر ستم نموده، که از اریایی بودن خود دست کشیده اند.
ممالک محروسه چه معنایی دارد؟ ممالک جمع مملکت یعنی کشور است. فرهنگ های انندراج، غیاث الغات، دهخدا این کلمه را به کشور ترجمه کرده اند. امروز هم اسم کشور عربستان سعودی، مملکت سعودی است. بنا بر این ممالک محروسه، یعنی کشورهای حراست شده یا تحت آلحمایه است.
علت این اسم هم خیلی روشن بود. ایران از ممالکی تشکیل شده بود که بصورت ملوک طوایف اداره میگردید.
ملوک هم جمع ملک است و ملک هم به معنای پادشاه است، مثل ملک عبداله و ملک حسن. ملوک طوایف بنا بر تعریف دهخدا و فرهنگ های دیگر، بمعنای داشتن چندین پادشاه در یک امپراتوری است که زیر نظر یک شاهنشاه یا امپراتور، ممالک و طوایف خود را اداره میکنند.
اولین نظام ملوک طوایفی در زمان اشکانیان که از شرق ایران بودند پدید امد. اصولا ممالک شرقی ایران همیشه غیر متمرکز بوده اند.اشکانیان که از طوایف بلوچ بودند، نظام ملوک طوایفی را بطور رسمی در ایران بر قرار کردند. ساسانیان فارس آنرا ضعیف کردند و همین باعث تضاد و درگیری بین انها و اشکانیان شد. فارس ها همیشه دو خصوصیت داشته اند: مذهبی کردن دولت و متمرکز کردن نظام.
فردوسی در شاهنامه در باره ملوک طوایف چنین میگوید.
کنون ای سراینده فرتوت مرد
سوی گاه اشکانیان باز گرد
بزرگان که از تخم آرش بدند
دلیر و سبکبار و سر کش بدند
به گیتی بهر گوشه آیی بر یکی
گرفته ز هر کشوری اندکی
چو بر تختشان شاه بنشاندند
ملوک طوایف همی خواندند
بدین نامداران جوینده کام
ملوک طوایف نهادند نام
که او از ملوک طوایف به گنج
فزون است و زو بینی از رزم رنج
در اینجا منظور از او ، یعنی اردوان اشکانی است.
در اینجا کاملا روشن است که منظور از ملک پادشاه و از طوایف، ملت ها ست. انهایی که در آن زمان کشور و پادشاه داشتند، در زمان قاجار هم همینطور بودند. طوایف در آن زمان, به معنای امروز،ملت است که همان خصوصیات را دارد.
سرنوشت ایران به دو عبارت ممالک محروسه و ملوک طوایفی و هفت ملیت: عرب، بلوچ، کرد، ترک، ترکمن، لر و فارس بستگی دارد. تحریف هر کدام ضربه بزرگی به هویت ملی است. هر یک از این ها را باید بر اساس واقعیت های عینی تعریف کرد، نه برداشتهای شخصی، حزبی، ایدئولوژیک و من دراوردی. نظامی که صد ها سال در کارکرد خود موفق بوده است، اینک به عنوان فدرالیسم، خود گردانی و یا غیرمتمرکز، مورد بحث است و تبدیل به گفتمان مسلط شده است. بسیاری از کارشناسان آنرا تنها راه برقراری دمکراسی، ثبات، امنیت و جلو گیری از تجزیه ایران میدانند.
عده ای هم هستند که میخواهند از درون یک نظام متمرکز، دمکراسی را بیرون بکشند ولی هیچ نظام متمرکزی نیست که در آن دمکراسی وجود داشته باشد.
لندن، ۲۳نوامبر ۲۰۱۰ میلادی
ایمیل نویسنده:
sarawani@aol.com
برگرفته از : ایرانگلوبال

چرا موادمخدر در بلوچستان به طور آزادانه خرید و فروخت میشود ، چه کسانی در این کار دست دارند !!!

فرماندار رژیم در نيكشهر آقای مرادزهی ادعای حمایت از جوانان بلوچ را دارند و برای حل مشکلات جوانان جملاتی را ذکر کرده اند که مفیدند و سودمند اما این نصایح همانند آب در هاون کوبیدن است ، بهتر میبود این نصایح را برای مزدوران رژیم در بلوچستان میگفت.
مردازهی گفتند : اعتياد برخي جوانان يكي از مشكلات اساسي جامعه امروز است و ريشه در بيكاري دارد. .
مير مراد زهي ادامه داد: علما و روحانيون مساجد با بيان احاديث، روايات مي توانند جوانان را از اثرات مخرب و ويرانگر مواد مخدر بيشتر آگاه كنند.
آقای مرادزهی نصایح شما ارزشمند است ، اما بهتر میبود که این نصایح را به ارگانهای رژیم میگفتید
رژیمی برای معتادکردن جوانان بلوچ بیقرار است ، رژیمی که اجازه آزادانه خرید و فروخت مواد مخدر را در بلوچستان داده است .
آقای مرادزهی شما سری به پاسگاههای منطقه فنوج ، بنت و دهان و یا روستاهای اطراف نیکشهر بزنید ، می بینید که پاسگاههای رژیم پایگاههای تخریب جوانان بلوچ هستند ، آقای مردازهی شما خواهید دید که رییس پاسگاهها یا جناب ها با جوانان بلوچ نشسته تریاک میکشند ، می بینید که سربازان رژیم جوانان بلوچ را به داخل پاسگاه فرا میخوانند تا بیاییند باشون تریاک بکشند.
در کجای بلوچستان شما از این مواد خانمان سوز چلوگیری کردید.
بهتر است شما این کلمات را برای مزدوران بازگو کنید نه برای امامان جماعت که کاری ازشان بر نمی آید.
شما اجازه ی نشر یک سیدی از مبارزین جندالله را نمیدهید ، برای عدم انتشار اخبارات جنبش چقدر سرمایه گذاری میکنید
چرا موادمخدر در بلوچستان به طور آزادانه خرید و فروخت میشود ، چه کسانی در این کار دست دارند !!!
آری مجریان این برنامه مزدوران خود رژیم هستند ، خود آخوندها هستند ، زابلی های افراطی و دشمنان قسم خورده ی ملت بلوچ هستند.
زرگام بلوچ