۱۳۸۹ آذر ۶, شنبه

نامه مسئولان پارلمان اروپا به خامنه ای در خصوص نقض حقوق بشر

در واکنش به نقض حقوق بشر در ایران و احتمال اجرای چندین حکم قریب الوقوع عدام و همچنین ادامه بازداشت نوید محبی، دانش آموز وبلاگ نویسی که به دلیل انتقاد در زندان به سر می برد، مسئولان بخش ایران در پارلمان اروپا، ضمن ارسال نامه ای به رهبر جمهوری اسلامی، خواستار توقف روند فعلی موارد مذکور شدند.
متن نامه مسئولان بخش ایران در پارلمان اروپا، به شرح زیر است:
عاليجناب امروز اين نامه را برای شما در حالی مي نويسيم که چندين اعدام قريب الوقوع و مجازات زندان افرادی که تنها ۱۸ سال دارند، مدافع حقوق بشری که وبلاگ نويس است نويد محبی در جريان است.
بنابر اخبار و گزارشهای رسمی دو زندانی سياسی کرد بنامهای حسين خزری و زينب جلاليان به مرگ محکوم شده اند و در خطر اعدام قرار دارند.
در گزارشها آمده بود که جريان محاکمه اين افراد يک جريان عادلانه و قانونی نبوده و در مدت زندان آنها تحت شکنجه و آزار بوده اند. لذا از شما مي خواهيم که اين اعدامها را متوقف کنيد و شرايطی را برای محاکمه قانونی و عادلانه انها فراهم کنيد تا در يک محاکمه زير قوانين بين المللی تجديد نظر شود.
پرونده ديگر مربوط به بانو خديجه جهاد است که وی نيز به اعدام محکوم شده رياست قوه قضائيه ايران در اويل سال ۲۰۰۸ اعلام کرده بود که در جريان رسيدگی به پرونده وی معايبی وجود داشته و لازم است که تحقيقات و بازنگری انجام شود . بنابراين از شما مي خواهيم که اعدامها را متوقف کنيد و اين احکام را باطل کنيد.
ما به حقوق و مسئوليت رهبران و مسئولين شما ارج مي نهيم که مرتکبين جرائم و متهمين را به دستگاه عدالت در شرايطی عادلانه و زير قوانين بين المللی قرار دهند. مجازات اعدام عملی ظالمانه و غير انسانيست بنابراين ما با احترام از شما ميخواهيم : اعدامها را متوقف کنيد و اين مجازاتها را لغو کنيد.
مسئله ديگری که جای بسيار نگران کننده ای دارد شرايط جسمی و روانی نويد محبی مدافع حقوق بشر است .
بنا بر گزارشها از لحظه دستگيری وی ۱۸ سپتامبر ۲۰۱۰ (۲۷ شهريور۸۹) بدفعات مورد ازار و شکنجه قرار گرفته و کليه وسائل ارتباطات را از وی دريغ داشته اند. وی با وکيل و اعضاء خانواده خود تاکنون اجازه ملاقات و ارتباط نداشته است.
ما از شما خواستار آزادی بلافاصله وی هستيم و اعلام بيگناهی وی که تنها گناهش کار قانونی اش و دفاع از حقوق انسانی افراد بوده است. لازم بذکر است که اين مغاير تعهدات ايران در دفاع از مدافعين حقوق بشر است .
ما اميدواريم پاسخ مناسب شما را بزودی دريافت کنيم.

با تقديم احترام

رياست کرسی نمايندگی ايران در اتحاديه اروپا باربارا لخبيلر
معاون کرسی نمايندگی ايران در اتحاديه اروپا کورت لخنر
نوامبر ۲۴ سال ۲۰۱۰ ميلادی- استراسبورگ

گیرنده: رهبر جمهوری اسلامی
آدرس: تهران- خيابان جمهوری اسلامی - انتهای خيابان شهيد فريبرز کشوردوست
جرس

هیچ نظری موجود نیست: