۱۳۸۹ بهمن ۲, شنبه

مصاحبه سنی آنلاین با مولانا عبدالحمید در مورد حادثه اخیر تایباد

اشاره: به دنبال برکناری مولوی محمد موحد فاضلی، امام جمعه اهل سنت شهرستان تایباد، از امامت جمعه این شهرستان، که با اعتراض مردمی مواجه شد، پایگاه اطلاع رسانی سنی آنلاین در همین زمینه مصاحبه مختصری با شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، انجام داده است که مشروح این مصاحبه بدین شرح است:
سنی آنلاین: طبق اخبار موثق مولانا سید محمد موحد فاضلی از امامت جمعه اهل سنت تایباد برکنار شده و این قضیه منجر به اعتراضات مردمی و سپس دستگیری تعدادی از اهالی تایباد گردیده است. نظر جنابعالی در این باره چیست؟
مولانا عبدالحمید:
بنده نیز این خبر ناگوار را شنیده ام و مایه نگرانی شدید گردیده است و تمام برادران اهل سنت در هر مناطقی که از این خبر ناگوار مطلع شده اند نگرانند و پریشانی اصلی جامعه اهل سنت آن است که در طول سه دهه عمر نظام جمهوری اسلامی بر خلاف انتظار و وعدۀ بنیانگذار جمهوری اسلامی که فرمودند: «شیعه و سنی برادرند و در حقوق برابرند.» و نیز رهنمودهای رهبری مبنی بر مساوت قانونی همه شهروندان ایرانی در حقوق، با تبعیض بسیار شدید مواجه بوده اند، اما به خاطر حفظ وحدت و امنیت ملی و ارزش نظام اسلامی صبر کرده اند و تنها چیزی که مایه تسکین اهل سنت بوده، همین آزادی مذهبی بوده است که می‏توانستند بدون دخالت دولتها برای امور مذهبی خود از قبیل تعلیم و تبلیغ دینی و امور مساجد و مدارس و...تصمیم بگیرند.
گرچه در سالهای اخیر جامعه اهل سنت فشار سنگین مذهبی را تحمل می کند، که اهانت مذهبی و تحقیر، احضار علما، بازداشت و تخریب بعضی اماکن مذهبی، توقیف گذرنامه های علمای سرشناس و ممنوع الخروج شدن آنان و ... از مصادیق بارز تشدید تبعیضات در حق اهل سنت ایران بشمار می روند.
اما اگر قرار باشد که مردم اختیار انتخاب پیش نماز، امام جماعت یا امام جمعه که مورد پسند آنهاست و به راحتی می توانند پشت سر او نماز ادا کنند را نداشته باشند واقعا بسیار سخت و نگران کننده است، و به نظر بنده نه به صلاح نظام و نه به صلاح اخوت و برادری است که مسئولین امر در مسایل مساجد وعزل و نصب امام جماعت و جمعه دخالتی داشته باشند بلکه نظارت کنند و اختیارات را در دست خود مردم بگذارند.

سنی آنلاین:
شناخت شما نسبت به مولوی فاضلی تا چه حدّی است؟

مولانا عبدالحمید: شناختی که بنده از این ایشان دارم، مولوی فاضلی یک روحانی با سواد است که هم تحصیلات دانشگاهی و حوزوی را دارد و انسان معتدل، معقول و مردمی است. نه مخالف نظام و حکومت است و نه انسان مادیاتی و دین فروش.  من مطمئنم که هیچ ضرری برای نظام اسلامی و نه شیعه و نه سنی نداشته و ندارد، و در حالی که هیچ انسانی مستثنی از خطا و لغزش نیست، اما فرضا با کوچکترین لغزش یا کلمه ای که باب طبع آقایان نباشد، نباید با آبروی مردم بازی کرد.
سنی آنلاین: ارزیابی شما از جایگاه ائمه جمعه اهل سنت چیست؟
مولانا عبدالحمید: ائمه جمعه اهل سنت از امکانات مادی و معنوی دولت برخوردار نبوده اند و جایگاهی که ائمه جمعه شیعه دارند قابل قیاس با جایگاه ائمه جمعه اهل سنت نیست؛ ائمه جمعه اهل سنت همواره از این برخورد دوگانه گلایه دارند؛ آنها فقط در حد نام، امام جمعه هستند و مراسمات مذهبی آنها از صدا و سیما پخش نمی شود، مگر برخی از آنها به صورت گذرا و گزینشی، همچنین ادارات دولتی از ائمه جمعه اهل سنت حرف شنوایی ندارند.
مردم تایباد که اکثر آنها از اهل سنت هستند و نیز مردم استانهای خراسان رضوی، جنوبی و شمالی که در طول تاریخ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی یک فرماندار، یک بخشدار و یک رئیس اداره نداشته و ندارند، دل شکسته هستند و تنها خوشحالی آنها آزادی مذهبی است و اگر عزل و نصب ائمه مساجد را از دست بدهند و یا تعلیم مذهبی در اختیارشان نباشد به چه چیزی دلخوش باشند؟ لذا امید ما آن است که مسئولین امر مراعات برادران اهل سنت را بکنند و ازمردم عزیز تایباد دلجویی به عمل بیاورند.

یارانه های نقدی آیت الله ها و مفتخورزادگان موسوم به آقازاده ها، چقدر است!؟

بسیارانی از ما شنیده و فراوان هم شنیده ایم گفته اند چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است. این را نه فقط ما که همان تحفه های لمیده در مغاکهای حوزه های بقول خودشان علمیه! اما بقول من و مایی چون من، حوزه های جفنگیه! نیز حتی در منبرها و وعظهاشان گفته اند: چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است
این را داشته باشید، حکومت اسلامی را ببینید که مشروعیت و موجودیت و هویت و فرمانبرداری از صاحب زمان و قانونیت خویش را از اسلام می گیرد اما بر جان و مال ملت و مملکتی چنگ انداخته به هیچ یک از مردم و فرهیختگان و برگزیدگان آن پاسخگو نیست اما به هر خرابه ی خرافه فکنی ای از مسجد و منبر گرفته تا چاه جمکران و گنبد و بارگاه امام و امازده از کیسه ی همین ملت و مملکت دست ودلبازانه می بخشد و بالا می کشد وهزینه می کند و کش می رود و خرافه می پراکند و در اوج وقاحتی که فقط برازنده ی حکومت اسلامیست، نسبت به فقر کمر شکن مردم و سفره خالی مردم نه تنها رحم نمی کند بلکه برای حل ساده ترین معضل معیشتی مردم وا می ماند.
همه ی ما بحث یارانه ها و قطع یارانه ها و پرداخت یارانه های نقدی را شنیده ایم. تنها صدای اعتراض علنی را هم از دهان فریبرز رئیس دانا، استاد اقتصادمان، شنیدم که چه برنامه ریاکارانه و خانمان برباد دهیست ولی علیرغم اثرات خانه خراب کن این برنامه که رئیس باصطلاح جمهور ابله حکومت اسلامی، همچنان بر طبل بلاهت و وقاحت اسلامی اش می کوبد و مردم تهیدست را از لقمه ی نان شب محروم می دارد و سرنخ همه ی واردات و صادرات و صنایع و منابع مالی/ اقتصادی کشور را به دست غارتگران سیری ناپذیر ِلمپنِ همین حکومت می دهد که کمر به نابودی میهن و ملت بسته اند و بر کوچک و بزرگ این مملکت رحم نمی کنند.
اصل برنامه یارانه یا سوبسیدهای دولتی چیزی نیست که در کشوری نباشد. یعنی در هر کشوری که بخواهید انگشت بگذارید بنوعی از سوی دولت یارانه یا سوبسید وجود دارد. در کشوری، دولت آن کشور برای تشویق و بالابردن تولید کشاورزی به بخش کشاورزی یارانه اختصاص می دهد، به بخش آموزش و درمان یارانه می دهد به بخش تولید صنایع یارانه می دهد و همینطور بخشهای دیگر مثل تحقیق و تحصیل و فرهنگ جامعه بنوعی تحت حمایتهای مالی دولت قرار می گیرد و این حمایتها نیز در کشورهای با ساختار دمکراتیک و قانونمند از سوی دولت برسی و کارشناسی و به روز می شود و به تایید پارلمان آن کشور می رسد( یعنی به تناسب تورم و شرایط اقتصادی و درآمدها و نظایر آن بازبینی و توازن لازم ایجاد می گردد) و برای اجرا به دولت ابلاغ می شود.
ولی همین یارانه ها در کشور بلا زده ی ما نه تنها قطع می شود بلکه به ریاکارانه ترین شکل نیز اجرا می گردد و با کمال وقاحت و فریبکاری قیافه حق بجانب هم می گیرند.
نگاهی گذرا به اختصاص بودجه از خزانه ملت! برای ساخت مصلی، گنبد امامها و امامزاده ها ( که از خیر سر ابلهان مثل قارچ همه جا، جا خوش کرده اند حتی در بهترین نقاط طبیعی!)، مساجد، انتشار کتابهای صد من یک غاز، رسانه هایی از نوع کیهان لمپن تر از خامنه ای!، واردات ِ هر بنجلی از پرده بکارت آقازاده ها بخوانس حرامزاده ها! گرفته تا نخود و لوبیا و برنج و عسل سرطانزا و چه و چه! که کمر تولید و صنعت ملی را شکسته است، بخوبی نشان می دهد که قطع یارانه از کجا و پرداخت نواله ای از بخشی از آن قطع شده ها! به مردم که ازکیسه مردم دزدیده شده است نه تنها پرده از فریبکاری حکومت اسلامی بر می کشد بلکه چنان فاجعه ای را پیش رو می گذارد که غارت منابع ملی در داخل شکم سیری ناپذیر این جانیان را پر نمی کند بلکه به اعتبارات و وامها و گردن گذاشتن به شرایط منابع مالی جهانی باز هم ازکیسه همین مردم بلازده نه تنها ظرفیتهای کنونی مملکت را غارتگرانه بالا می کشند بلکه از اعتبار نسلهای آینده نیز خرج می کنند بدین معنی که نسلهای آینده نیز بدیهی ها و عملکردهای غارتگرانه ی این جانیان را باید تاوان دهند. قطع یارانه ها از سوخت ( بنزین و نفت و گاز و......)، قطع یارانه ها ( به هرشکل) از قند و شکر و مرغ و گوشت و..... اکر در راستای تامین سرمایه گذاریها در بخش کشاورزی، دامپروی و کلا صنایع زیر بنایی و استراتژیک کشور بود باز می شد سنگی به دل گذاشت که سختی و گرسنگی ها و محرومیت را در یک مدت مشخص برنامه ریزی شده تحمل نمود و پذیرفت اما وقتی از شیر مرغ تا جان آدمیزاد وارد می شود و هر آشغال چینی بازار ایران را اشباء می کند و اقلام وارداتی چنان گسترده و پیش پا افتاده است که در یک کلام توهین به ملت و مملکت و حتی بسیار حقارت آمیزاست، دم خروس از زیر عبای خامنه ای و مافیای بیت رذالتش، بیرون می زند که اینها مانند بسیاری از ادعاهای دهن پرکن، چه ریاکارانه به تاراج همه ی دار و ندار ایران و ایرانی نشسته اند
همه اینهایی که اشاره رفت گذشته از آن فریبکاری ذاتی ِحکومت اسلامی، در جهت بالاکشیدن غارتگرانه داروندار ملت و میهنمان، یک نکته را روشن می کند که سوبسیدها یا همان یارانه ها که قطع می شود، قطع یارانه ها نه فقط برای مردم و صنایع و تولید وجنبه هایی از این دست بلکه باید کلیه بخشهای اسلامی این حضرات را نیز در بر بگیرید یعنی نه به مسجد و حوزه علمیه ای از کیسه مردم ببخشند و نه به آیت الله و مرجع و عمامه بسری با هر بهانه یا با هر دلیلی که بگویی. وقتی مردم نیازمند لقمه نانی هستند وقتی که فرزند ایرانی از بیکاری و فقر خود را به آتش می کشد، دارایی این مملکت را خرج مصلی و گنبد و آخوند پروری کردن باید قطع شود بعبارت دیگر هیچ حوزه و مرکز آخوند پروری، هیچ انجمن و تکیه و صندوقهای واهی دینی نباید از کیسه ملت بودجه یا یارانه بگیرند. هر گونه کمک به این مراکز از کیسه ملت، قطع شود نه تنها که قطع شود بلکه همه ی آیت الله ها و مساجد و حوزه های علمیه و مراجع تقلید از هرگونه تبادلات مالی تحت هر نام خمس و ذکات و سهم امام و نذورات باید به دولت مالیات نیز بپردازند
وقتی ملتی برای شام شبش معطل است هزینه های چاپ و انتشار کتب دینی صدمن یک غاز!!! کمک به حوزه های علمیه و معاف بودن همه ی این مفت خوری ها باید قطع شود و این همان گفتمان آغازین است :چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است.
تردیدی نیست که حکومت اسلامی فریبکارتر، بی ریشه تر، بی مسئولیت تر از آن است که بتواند یا حتی بخواهد یک قدم راست بگذارد. همه ی این خدا فروشیها و صاحب زمان بازیها برای سرکیسه کردن مردم، به خاک سیاه نشاندن مردم برای هرچه بیشتر غارت کردن ایران و ایرانیست. وقتی به عملکرد و یاوه بافی های شان و دو دستی چسبیدن به ریسمان الهی و وحدت برای قتل و غارت و کشتار مردم و بالا کشیدن هر آنچه که بتوانند، دیدن حسالهای نجومی همین جانیان که مثلن فلان آیت الله در حساب بانکی خارج از کشور( داخل کشور را خودشان سرپوش گذاشته اند با مزدوران نواله گیرشان!) در می یابی که اینهمه ماجرای ولایت و رهبر و دفتر و دستک برای چه و از کجا آب می خورد
نگاهی به این فهرست شاید بخشی از غارت این جانیان را بنمایاند و مشت نمونه خروار است. با نگاه به این گزارش از وضعیت حسابهای حکومت مالیخولیای اسلامی، به فریادهای ما دیروز برچسب شایعه پراکن و وابسته به امریکا و اسرئیل و آسمان ریسمان بافتن می زدند اما افشاگریها و آشکار شدن دزدیهای نجومی و در یک کلام حاکمیت اسلام ناب محمدی بر همگان چنان آشکار و رسوا می شود که وقیحانه به تیغ سانسور و لاپوشانی قرار می دهند.
آیا یک نفر! یک نفر در این حکومت جهل و جنون نیست بگوید که یک آیت الله از کجای..........اینهمه پول آورده است آنهم به دلار و یورو و پوند در حسابهای بانکی خارج از کشور!!!؟
شاید آنانی که هنوز سنگ عدل علی و قسط و برابری اسلامی و دین و ایمان اسلامی به سینه می زنند! پاسخی به این همه جنایت و غارت حکومت اسلامی داشته باشند! تا دریابند از حرف تا عمل، کجای کارند!
توجه شما را به این فهرست که منبع آن نیز در زیر گزارشش آمده جلب می کنم شاید درد این قلم رااز دیدن اشک دختر بچه ای که به هنگام مصاحبه می گریست و غرورش را در تُن صدای بغض آلودش می پوشاندو از بخواب رفتن بی شامش می گفت. شام یعنی همان لقمه نانی که همسایه هایش می رساندند اما نرسید و گرسنه خوابش برده بود. وای اگر سیل خروشان اشکهای فرزندان میهنم جاری شود!
با مهر
گیل آوایی
ژانویه 2011
فهرستی از میلیاردها دلار، یورو، پوند، دزدیده شده از مردم ایران توسط مقامات حکومت اسلامی که در خارج از ایران مخفی شده است .

در ادامه مطلب دنبال کنید

یأس و ناامیدی کاترین اشتون: مذاکرات دلسردکننده بود

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کاترین اشتون، پس از دو روز مذاکره هسته‌ای با مذاکره‌کنندگان جمهوری اسلامی به خبرنگاران گفت: «من دلسرد شده‌ام، و قراری برای گفت‌وگوهای جدید گذاشته نشد.»وی با تأکید بر اینکه پیش‌شرط‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی «غیر قابل قبول است»، افزود: «اساس کار هم‌چنان این است که جمهوری اسلامی نشان دهد برنامه هسته‌ای‌اش صلح‌آمیز است.»



اشتون: مذاکرات دلسردکننده بود؛ جلیلی: با منطق مشترک مذاکره می‌کنیم
به گزارش رادیو فردا ، در حالی که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید که نتیجه گفت‌وگوهای هسته‌ای با جمهوری اسلامی برای او «دلسرد کننده» است و قراری برای جلسه مذاکره جدیدی گذاشته نشده، جلیلی هم‌زمان گفت که مذاکرات هسته‌ای ادامه خواهد داشت.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، کاترین اشتون، پس از دو روز مذاکره هسته‌ای با مذاکره‌کنندگان جمهوری اسلامی به خبرنگاران گفت: «من دلسرد شده‌ام، و قراری برای گفت‌وگوهای جدید گذاشته نشد.»
وی با تأکید بر اینکه پیش‌شرط‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی «غیر قابل قبول است»، افزود: «اساس کار هم‌چنان این است که جمهوری اسلامی نشان دهد برنامه هسته‌ای‌اش صلح‌آمیز است.»
اما در همین روز ابوالفضل ظهره‌وند، دستیار سعید جلیلی، مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی در گفت‌وگوهای استانبول، به خبرگزاری رویترز گفت: «گفت‌وگوهای بعدی انجام خواهد شد اما بر روی مکان و زمان آن تصمیمی نگرفته‌ایم.»
در همین حال به گزارش خبرگزاری فرانسه یکی از مقام‌های ارشد آمریکایی روز شنبه گفته‌است که «مذاکره هسته‌ای استانبول دلسرد کننده بود اما گفت‌وگوها قطع نشده‌است.»
بنا بر این گزارش، این مقام آمریکایی پس از پایان مذاکره دوروزه ۱+۵ با ایران افزوده‌است که ایالات متحده «زمان و فضای بیشتری برای دیپلماسی با ایران مشاهده می‌کند.»
مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای آمریکا، بریتانیا، فرانسه، چین و روسیه به همراه آلمان، کشورهای موسوم به ۱+۵، در استانبول روز جمعه آغاز شد و روز شنبه به پایان رسید.

بقیه در ادامه مطلب

بلر خوستار توسل به زور برای مقابله با برنامه اتمی ایران شد

العربیه:تونی بلر نخست وزیر سابق بریتانیا از غرب خواست در صورت نیاز برای متوقف کردن برنامه اتمی ایران متوسل به زور شود.
به گزارش خبرگزاری رویترز، بلر که در مقابل کمیسیون تحقیق در جنگ عراق برای توضیح در مورد همراهی با آمریکا در این جنگ در لندن سخن می گفت افزود : "وقت آن رسیده است که سرهای خود را از شن ها خارج کنیم و به مقابله با ایران بپردازیم." او ادامه داد: "این را با تمام احساس می گویم."
بلر در حال حاضر به عنوان نماینده گروه چهارجانبه صلح در خاورمیانه که شامل ایالات متحده، اتحادیه اروپا، روسیه و سازمان ملل است برای پیگیری صلح بین فلسطینیان و اسرائیل فعالیت می کند.
بلر در ادامه سخنان خود گفت: "غرب باید از این اعتقاد که مسئول رفتارهای ایران یا تندروهاست دست بردارد. حقیقت این است که آن ها این کار را می کنند زیرا به شکلی اساسی با روش ما در زندگی اختلاف دارند و چنانچه با قدرت در مقابل آن ها ایستادگی نشود، به فعالیت های خود ادامه خواهند داد."
در حال حاضر مذاکرات هسته ای میان غرب و ایران در استانبول ترکیه در جربان است.
بلر گفت که تاثیر ایران را در پشتیبانی از تروریسم در تمام جهان و همچنین مانع تراشی در مسیر روند صلح خاورمیانه را درک می کند . او افزود دست باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا برای دوستی با ایران دراز شده بود، اما این اقدام رد شد.
غرب می گوید که برنامه اتمی ایران شفاف نیست و این کشور در پی ساخت بمب اتم است؛ ادعایی که ایران همواره آن را رد کرده و بر مسالمت آمیز بودن برنامه اتمی خود تاکید دارد.
ژوئن گذشته دور چهارم تحریم های ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد برای مقابله با برنامه اتمی این کشور تصویب شد. پس از آن برخی کشورها از جمله آمریکا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا تحریم های مضاعف یک جانبه ای علیه ایران اعمال کردند.
ایران این تحریم ها را بی اثر اعلام کرده و همچنان به غنی سازی اورانیوم در خاک خود با وجود اعتراض غرب ادامه می دهد

تفریح ممنوع !

 ازچابهارخبررسيده كه تنها مكان تفريحي اين شهركه درياي بزرگ نام دارد توسط مامورين رژيم مسدود شد وازكساني كه ميخواهند براي تفريح به آنجا بروند كارت شناسايي ميخواهند وبعدازبازرسي بهش اجازه ورود ميدهند وازساعت 11شب به بعد فقط افرادي كه كارت بسيج دارند حق دارند وارد بشن كه اكثربسيجيان را زابليهاي جيره خوار تشكيل ميدهند و مردم بلوچ كه تحمل هيچگونه توهين راندارند بيخيال تفريح شدند .
نظر ارسالی یکی از خوانندگان

اژانس خبری تفتان

ویکی لیکس: پاسداران بزرگترین فروشنده مواد مخدر جهان

روزنامه ولت در آلمان به نقل از ویکی لیکس: سپاه پاسداران بزرگترین فروشندۀ مواد مخدر در دنیا
www.foroneiran: ولت آنلاین: در اسناد انتشاریافته توسط ویکی‌لیکس، گزارشی از سوی آمریکا منتشر شده که بر اساس آن سپاه پاسداران بزرگترین صادر کننده مواد مخدر به اروپا اعلام شده است.
در این گزارش آمده است که برخی سازمان‌های دولتی در ایران به شدت درگیر یافتن منابع مالی جدید هستند و همین امر باعث آن شده که به تجارت مواد مخدر روی آورند.
بر پایه این گزارش، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر تبدیل به یکی از بزرگترین فروشندگان مواد مخدر در جهان شده است.
این گزارش نتیجه تحقیقات متعدد ایالات متحده آمریکاست که اکنون در اختیار نشریه اینترنتی آلمانی زبان "ولت آنلاین" قرار گرفته است.
گفته می‌شود اسناد مربوط به تجارت مواد مخدر توسط مسئولان سیاسی ایران و به‌ویژه سپاه پاسداران توسط سفارت آمریکا در آذربایجان گردآوری شده است.
بر اساس این اسناد، مواد مخدر توسط ایران به آذربایجان منتقل می‌شود و از آن‌جا به اروپا صادر میگردد

فتنه انگیزی دولت در تايباد سبب شد اهل سنت امام جمعه تحميلي را ادب بياموزند


ویژۀ سنی نیوز: به گزارش خبرنگار سنی نیوز در مشهد، مردم شهرستان تایباد در اعتراض به حکم برکناری امام جمعه محبوب این شهرستان جناب مولانا محمد فاضلی موحد در نماز جمعه امروز  1 بهمن 89 حضور چشمگیری داشته و شعارهایی همچون «مرگ بر منافق» و  «یا مرگ یا فاضلی»  سردادند.
ابتدا واعظ معروف و محبوب جناب حافظ جي سخنراني كرد بعد از ايشان  وقتي امام جمعه انتصابی دولت مولوي .......... سر منبر رفت و خواست خطبه بخواند مردم خشمگین که این اقدام تحمیلی را اهانت بزرگی به خود و جامعه اهل سنت تلقی کرده بودند بلافاصله خطیب دولتی را از منبر به زیر کشیدند و حسابی کتک کاری کرده و از مسجد بیرون انداختند.
این مولوی درباری در حالی روی منبر رفت که روز گذشته با سایر علماي شهر و حومه تعهد کرده بود که خیانت نکند اما گویا فشار و تهديد و تطمیع  فتنه انگیزان دولتی او را مجبور به خیانت کرده بود که مردم هم بناچار  او را ادب نمودند تا پندی برای دیگر عالم نماهايي باشد كه حق را زير پا گذاشته رضايت سلطه فاسد و منافق را بر حق و مصلحت اهل سنت ترجيح مي دهند.
از سوی دیگر دوربین هایی را كه نيروهاي اطلاعات رژیم در داخل مسجد کار گذاشته  و دو نفر از نیروهای اطلاعات در داخل  مسجد این دوربین ها را هدایت می کردند توسط مردم شکسته شد و مأموران اطلاعاتي كه مشغول فيلمبرداري در مسجد بودند توسط مردم خشمگینی که به شعور و عواطف دینی شان توهین شده بود مورد ضرب و شتم شدید مردم قرار گرفتند.
در بیرون مسجد نیز مردم با نیروهای رژیم درگیرشده و یک خودروی اداره اطلاعات را آتش زدند که نیروهای بزدل رژیم مجبور به عقب نشینی شدند و مجبور شدند از مولانا فاضلی درخواست کنند تا به مسجد آمده و اوضاع را آرام کند که مولانا هم به مسجد آمده و نماز جمعه را برگزار کردند و اوضاع کمی آرام شد.
اما پس از آرام شدن و اتمام نماز جمعه نیروهای رژیم در شهر وضعيت فوق العاده برقرار کرده و عده زیادی از جوانان را دستگیر نمودند. که تعداد و هويت دستگیر شدگان  خبری در دست نیست.
شهرستان تایباد یکی از شهرستان‌های استان خراسان رضوی در شمال شرقی ایران است. مرکز این شهرستان، شهر تایباد است. کاریز شهر دیگر آن هست. در سال ۱۳۸۵، این شهرستان تعداد ۱۴۵٬۹۹۲ نفر جمعیت داشته است.

حمله کننده بر روزنامه‌ نگار افغانی منتقدایران، بازداشت شد

سنی نیوز: رياست تحقيقات جنايى زون ١٠١ آسمايى اداره‌ی کابل، از بازداشت عامل اسید‌پاشى بالاى رزاق مامون، روزنامه نگار افغانی منتقد ایران خبر داد.
رئيس تحقيقات جنايى زون ١٠١ آسمايى اداره‌ی کابل، امروز (اول بهمن/دلو) گفت: منسوبين پوليس کابل، فردى را که بر رزاق مامون اسید پاشيده بود، بازداشت کرده اند.
وى افزود که فرد بازداشت شده، فعلاً در  نظارت  به سر ميبرد و قضيۀ آن، تحت بررسى قرار دارد.
به گفتۀ وی؛ فرد بازداشت شده در جريان تحقيقات ابتدايى اعتراف کرده است که تيزاب را بصورت رزاق مامون پاشيده است. اما رئيس جنايى، از دادن جزئيات بيشتر الى ختم تحقيقات، خوددارى کرد.
رزاق مامون،  مسوول آژانس خبرى بُست باستان، شام روز ٢٨ دی (جدى)، نزديکى منزلش در مکروريان شهر کابل، مورد حملۀ يک فرد ناشناس قرار گرفت  و به صورتش اسید پاشېده شد.
مامون بتاريخ ٢٩ دی (جدى)، حکومت صفوی ولایت فقیه ايران را به دست داشتن در حمله بر خود، متهم نمود.
قرارگفتۀ موصوف، بعد از آن که اخيراً کتاب وى به نام ((رد پاى فرعون))  به چاپ رسيد، افراد ناشناس از طريق دوستانش وی را تهديد به مرگ  مى‌کردند.
وی علاوه کرد: ((دوستانم برايم هميشه  تاکيد مى کردند که بايد محافظ داشته باشم و اما من  هميشه ابا مى ورزيدم و مى گفتم که محافظ من خداوند من است.))
در کتاب يادشده، سياست‌هاى منافقانه و تخريبکارانۀايران در افغانستان، به طور مستند افشا گرديده است.
 مامون علاوه کرد: ((در کتاب،  به صراحت نشان داده شده است که چگونه ايران مى خواهد افغانستان را تجزيه نمايد و چگونه مى‌خواهد که شخصيت‌هاى اصلى و وطنخواه را از بين ببرد و به جاى آن، شخصيت هاى دروغين و ساختگى خود را تبارز بدهد، که تابع  و دست نشان دهندۀ خود شان هستند.))
به گفتۀ وى، در اين کتاب به طور مستند افشا شده است که چگونه يک ايرانى که جاسوس ايران است، داخل خاک افغانستان مى شود، تذکرۀ (شناسنامه) افغانى مى‌گيرد، با يک دختر افغان ازدواج مى کند و اعمال  خرابکارانه را در افغانستان انجام مى دهد.
رزاق مامون که در راديو  بی بی سی، راديوآزادی و تلويزيون خصوصی طلوع نيز کار کرده است، در سالهای اخير دست کم چهار کتاب منتشر کرد، که آخرين کتاب او "رد پای فرعون"، عمدتاً به نقش منافقانه و تخریبکارانه‌ی حکومت صفوی ولایت فقیه ايران در افغانستان، می‌پردازد.

انقلاب تونس نشان داد که هیچ حاکمی تنها با استفاده از ارتش و نیروهای مسلح نمی تواند قدرت و حکومت خود را حفظ کند

مولانا عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، انقلاب مردم تونس و سقوط حکومت 23 ساله زین العابدین بن علی را هشدار مهمی برای تمام حکومتهای مستبد و مستکبر دنیا دانست.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سنی آنلاین، شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید در بخشی از خطبه های این هفته نماز جمعه اهل سنت زاهدان، اوضاع اخیر کشور تونس را مورد اشاره قرار داد و گفت: یکی از حوادث مهم هفته گذشته، انقلاب مردم تونس و جریان خلع رئیس جمهور دیکتاتور این کشور توسط مردم مسلمان تونس بود.
مولانا عبدالحمید با بیان اینکه انقلاب مردم شجاع تونس، هشدار مهمی برای تمام حکومتهای مستبد جهان بود، تاکید کرد: این انقلاب نشان داد که هیچ حاکمی تنها با استفاده از ارتش و نیروهای مسلح نمی تواند قدرت و حکومت خود را حفظ کند، برای حفظ تمام حکومتها اجرای عدالت و داشتن رفتار عادلانه با مخالفان بسیار مهم و حیاتی است.
وی در ادامه افزود: مردم تونس با انسجام و اتحاد، و شجاعت و مردانگی حکومتی را که حاضر نبود به سخن آنها گوش فرا دهد و مسائل و مشکلات آنها را پیگیری کند قیام کردند و به پیروزی رسیدند.
ایشان با تاکید بر اینکه «در تونس قدرت مردم به نمایش گذاشته شد» ادامه داد: این جریان و به تعبیری "انقلاب تونس" هشدار مهمی برای تمام حکومتهای مستبد جهان در کشورهای اسلامی و غیراسلامی بود؛ هشداری بود بر اینکه حکومتها باید مردمی باشند و مطابق با خواسته های مردم حرکت کنند.
مولانا عبدالحمید همچنین با بیان اینکه «حکومتی که مردم آن را روی کار می آورند باید در خدمت مردم باشد و به مسائل و مشکلات آنان رسیدگی کند.» خاطرنشان کرد: خواست خدا با خواست مرد م تفاوتی نمی کند، وقتی مطابق با خواست خدا عمل شود، خواسته های ملت نیز برآورده می شود، به خصوص زمانی که آن ملت مسلمان باشد.
خطیب جمعه اهل سنت زاهدان در ادامه خطاب به سران حکومتهایی که از وضعیت ملتهای خویش غافل و بی خبر بوده و نسبت به مطالبات مردم بی تفاوت هستند، تاکید کرد: جریان اخیر تونس نشان داد که هیچ حاکمی تنها با استفاده از ارتش و نیروهای مسلح نمی تواند قدرت و حکومت خود را حفظ کند، تمام حکومتهای دنیا، به ویژه حکومت‏هایی که استبدادی هستند و رضایت مردم و عدالت را در نظر نمی گیرند باید از غضب خدا و خشم مردم بترسند؛ چرا که هیچ حکومتی توانایی ایستادگی در برابر قهر الهی و خشم مردم را ندارد. هر حکومت و هر حاکمی، در هر جای این کره خاکی، اگر خداوند متعال را ناراض می‏کند، یقین بداند که روزی مورد مؤاخذه پروردگار قرار خواهد گرفت.
ایشان اضافه کرد: امروز تمام کشورهای عربی تکان خورده اند و حاکمان آنها می ترسند که جریان تونس به کشورهای آنان نیز سرایت نکند، به طور کلی امروز تمام حکومتهای دنیا می ترسند که گرفتار چنین سرنوشتی نشوند. در چنین وضعیتی همان ضرب المثل بلوچی مصداق پیدا می کند که می گویند: «گوسفند انسان بدبخت را گرگ می‏خورد، انسان نیکبخت هوشیار می شود.» بله، گوسفند آقای «بن علی» را گرگ خورد، اینک دیگر حاکمان مواظب باشند که گوسفند آنان را گرگ نخورد؛ آنها باید هوشیارانه و با تدبیر عمل کنند.شیخ الاسلام مولانا عبدلحمید همچنین یادآور شد: برای حفظ تمام حکومتها اجرای عدالت بسیار مهم است. همچنین داشتن رفتار عادلانه با مخالفان علاوه بر اینکه اهمیت بسیاری دارد، نزد خداوند متعال نیز بسیار با ارزش است.

خبرفوری:درگیری مردم شهرستان تایباد با نیروهای رژیم

اخبار جهان اسلام : مردم شهرستان تایباد دراعتراض به حکم برکناری امام جمعه این شهرستان "مولانا موحدفاضل"ی درنمازجمعه ی امروز،یکم بهمن ماه حضور چشمگیری داشته وشعارهایی باعناوین مرگ برمنافق ، یا مرگ یا فاضلی راسردادند .
دوربین هایی را اطلاعات درداخل مسجد کار گذاشته بود ودونفر ازنیروهای اطلاعات درداخل حجره مسجداین دوربینها راهدایت می کردندکه مردم این دوربینهای گرانقیمت راشکسته وبه ضرب وشتم شدیدآن دونفر پرداختند. دربیرون مسجد نیزبانیروهای رژیم درگیرشده ویک خودروی اداره اطلاعات راآتش زدند که نیروهای بزدل رژیم مجبوربه عقب نشینی شدند ومجبورشدند ازمولانا فاضلی درخواست کنندتا به مسجدآمده واوضاع را آرام کند که مولاناهم به مسجدآمده ونمازرا ایشان برگزارکردند واوضاع کمی آرام شد.
اما پس ازآرام شدن واتمام نمازجمعه نیروهای رژیم درشهر حکومت نظامی برقرارکرده وعده ی زیادی ازجوانان رادستگیر نمودند.که ازوضعیت آنان خبری دردست نیست.

كتاب القول المحكم ، در بيان حكم جهاد با حكومت ايران و حكم افرادي كه بدون قصد در عملياتهاي استشهادي كشته مي شوند




كتاب القول المحكم كه توسط مولوي عبدالرئوف ريگي عضو مجمع علماي جنبش مقاومت جندالله و سخنگوي جنبش نگارش يافته به بيان حكم شرعي جهاد با حكومت ايران پرداخته است و دلائل شرعي را در اين مورد بيان كرده است و همچنين در اين كتاب حكم افراد مسلمان و زنان و كودكاني كه در عملياتهاي استشهادي به صورت غير عمدي كشته مي شوند بيان شده است و عبارات فقهاي اسلام در اين باره نقل شده است.

اين كتاب كه پس از عمليات استشهادي چابهار و اعتراض برخي ملاها توسط نويسنده نگارش يافته به زودي چاپ و منتشر خواهد شد و در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

قسمتهائي از كتاب:

پس از عمليات استشهادي افتخار آفرين چابهار كه در آن اركان نظام به لرزه افتاد و متجاوزان كافر كه به مدت سي سال مشغول غارت سرزمين اسلامي بلوچستان بودند تكه پاره شدند عده اي به سر وصدا در آمده و اين عمليات افتخار آفرين را كه هدفش اخراج بيگانگان كافر از سرزمين اسلامي بلوچستان مي باشد را محكوم نمودند كه از ديدگاههاي سياسي پاسخ خود را دريافت كرده اند اما جالب است كه در اين ميان سليماني نماينده طاغوت عصر و بزرگترين كافر زمان خامنه اي دجال در بلوچستان اين عمليات را مخالف با موازين شرعي و اسلامي اعلام كردند اين در حالي است كه نظام متبوع سليماني كشتارهاي بس خطرناك تر از آنچه در چابهار رخ داد مرتكب شده است كه هرگز قابل مقايسه نيستند و از آن جمله كشته شدن كودكي به نام رويا ساراني در زاهدان و تجاوز و كشتن دختر 12 ساله اي در كنارك و سوزاندن نوجواني با نام شمس الدين كياني در زاهدان و اعدام صدها جوان و نوجوان بلوچ در زاهدان و هزاران جنايت ديگر كه نياز به دفتري صد مني دارد ودر اين ميان برخي ملاهاي جاهل و نادان هم با اين جنايتكار همدم شده و گفتند كه در اين عمليات زن و كودك و برخي از مردم مسلمان منطقه كشته شده اند كه هيچ جواز شرعي ندارد كه بنده در اين نوشتار سعي خواهم كرد حكم شرعي اين مسئله را با استنباط از كتاب الله و سنت رسول الله و بر اساس فقه حنفي كه مردم منطقه ما مقيد به آن هستند را بيان كنيم.

..................

جهادي كه ما در برابر ايران انجام مي دهيم جهاد دفاعي است و جهاد دفاعي مشروع شده است كه از دين و دنياي مردم دفاع نموده و آن دو را حفاظت نمايد و احكام اين نوع از جهاد با احكام جهاد اقدامي فرق مي كند و بسياري از امور و شرائطي كه در جهاد اقدامي وجود دارد در جهاد دفاعي وجود ندارد و جهاد دفاعي پس از ايمان مهمترين فريضه الهي است كه بر هيچ امري چنان تاكيد نشده است چنانچه شيخ الاسلام حافظ ابن تيمية رحمه الله مي نويسد:و اما قتال الدفع فهو اشد انواع دفع الصائل عن الحرمة و الدين فواجب اجماعا فالعدو الصائل الذي يفسد الدين و الدنيا لا شيء اوجب بعد الايمان من دفعه فلا يشترط له شرط بل يدفع بحسب الامكان و قد نص علي ذلك العلماء اصحابنا و غيرهم.

.............

و جهاد دفاعي مشروع گرديده است تا از ضررهائي كه از سوي كفار متوجه مسلمانان مي شود جلوگيري كند و بزرگترين ضرري كه از كفار متوجه مسلمانان مي شود تسلط كفار بر سرزمين هاي اسلامي و بر مردم مسلمان مي باشد زيرا تسلط كفار بر سرزمينهاي اسلامي ام المفاسد وموجب فساد دين و دنياي مسلمانان مي شود و بر مسلمانان فرض است كه به اندازه توان خود در اخراج كفار و بيگانگان از سرزمين خود قيام كنند و تا اخراج بيگانگان كافر لحظه اي هم آرام ننشينند.

...........

سرزمينهاي اسلامي در اشغال كافران رافضي

امروز سرزمين هاي اسلامي بلوچستان و كردستان و تركمنصحرا و خراسان در اشغال روافض كافر و صفويهاي متجاوز هستند كه تمامي كيان اسلامي را هدف حملات شديد خود قرار داده اند و هر روز بر حجم اين حملات افزوده مي شود و اين سرزميهاي اسلامي شاهد رشد چشمگير روافض كافر در خود هستند كه هر روز بر جمعيت مهاجر آنان در اين سرزمين و با استفاده از امكانات مادي و رفاهي حكومت افزوده مي شود و از سوئي تبليغاتي شديد عليه مقدسات و اعتقادات اسلامي از سوي متجاوزان در جريان است تا بدين صورت بتوانند به زعم باطل خود پايه هاي اعتقادي مسلمانان را ضعيف نمايند و آنان را به سوي رفض و كفر ترغيب نمايند.

.............

و تاريخ گواه است كه متجاوزان اشغالگر كافر به تدريج سياستهاي خبيثانه خود را در حق مسلمانان به اجرا درخواهند آورد و اگرچه آغازش با نرمي و لبخند است اما پايانش كشتار و تجاوز به نواميس و دين است چنانچه تاريخ اندلس و فلسطين شاهد اين حقيقت است و امروز سرزمين اسلامي بلوچستان شاهد اين جنايت و كشتارها و تعرضات و تعدي هاست و اگر در برابر اين جنايات قيام صورت نگيرند و مسلمانان به جهاد روي نياورند قطعا بايد شاهد تكرار تاريخ بوسني و هرزگوين و اندلس و فلسطين و بدتر از آن خواهيم بود كه دشمني و خباثت و رذالت و پليدي روافض شيعه بس شديدتر از دشمني ديگران با اسلام و مسلمانان است

............

ضررهاي وارده از سوي اشغالگران:

1: تغيير دين مردم

2:تغيير بافت جمعيت مسلمانان

3:: تربيت نسلي مغاير با فرهنگ اسلامي و خود فروخته

4: حملات اعتقادي ، و نهادينه كردن شرك و مظاهر آن در سرزمينها اسلامي

5: اجراي قوانين كافرانه رفض به جاي قوانين اسلامي توسط اشغالگران كافر

6:زدودن اخلاق و ارزشهاي اسلامي و نهادينه شدن اخلاق غير اسلامي

7:اهانت به اعتقادات اسلامي

8: قتل و كشتار مردم

9:غارت و چپاول اموال و ثروتهاي مردم مسلمان بلوچ

10: تاراج معادن ملت مسلمان بلوچ

11: تخريب مدارس و مساجد مسلمانان

12 :حاكميت و ولايت كافران شيعه بر مردم مسلمان بلوچ

دلائل فوق و دهها دليل ديگر جهاد عليه متجاوزان اشغالگر در بلوچستان را فرض نموده است و بر همه مردم مسلمان بلوچ فرض است كه بپاخيزند و دست در دست مجاهدين نهند تا سرزمين اسلامي خود را از لوث شيعيان رافضي پاك نمايند.

.............

حقيقت اين است كه كشتن مسلمانان و زنان و كودكان اعم از مسلمان و غير مسلمان به جز چند صورت استثنائي ممنوع است و آيات قرآني و احاديث پيامبر در اين باره واضح و روشن هستند پس بايد حتما دليل شرعي باشد كه از آن جواز كشتن مسلمانان و زنان و كودكان در عملياتهاي استشهادي و جهادي ثابت شود كه ما بدان مي پردازيم البته حكم مسلماناني كه در مراسم كفار شركت مي كنند و شعائر آنها را مانند عاشورا ارج مي نهند مانند حكم كافران است و هيچ فرقي با كفار نمي كنند و قطعا كساني كه در مراسم عاشورا شركت مي كنند مسلمان نيستند بلكه مانند روافض كافر و از دائره اسلام خارج هستند و اين يك حكم واضح و روشن است و هيچ شكي در آن نيست .

اما مسلماناني كه بدون قصد در عملياتها كشته مي شوند و همچين زنان و كودكاني كه كشته مي شوند در اين مورد فقهاي امت اسلامي بويژه فقهاي حنفي با وضوح سخن گفته اند و با صراحت بيان كرده اند كه اگر كفار در بين مسلمانان پناه گرفته باشند مي توان كافران را هدف حمله قرار داد و اگر در اين حمله مسلماني و يا زني و كودكي كشته شود اشكالي ندارد و حمله به دژها و پايگاهها و مناطق كفار با اينكه در آن مكان مسلمان و يا زن و يا كودكي باشد اشكالي ندارد چنانچه امام جصاص از علماي بزرگ حنفي در كتابش احكام القرآن مي نويسد :

(قال أبوحنيفة وأبو يوسف وزفر ومحمد والثوري: لا بأس برمي حصون المشركين، وإن كان فيها أسارى وأطفال من المسلمين، ولا بأس بأن يحرقوا الحصون ويقصدوا به المشركين، وكذلك إن تترس الكفار بأطفال المسلمين رمي المشركون.

أحكام القرآن: 5/273

و امام كاساني رح يكي ديگر از فقهاي احناف مي فرمايد: ولا بأس برميهم بالنبال وإن علموا أن فيهم مسلمين من الأسارى أوالتجار... إذ حصون الكفرة قلما تخلو من مسلم أسير أو تاجر... وكذا إذا تترسوا باطفال المسلمين؛ فلا بأس بالرمي إليهم.

بدائع الصنائع: 7/101

و علامه مرغيناني از علماي بزرگ فقه حنفي در كتاب مشهور و معروف هدايه مي نويسد: ولا بأس برميهم وإن كان فيهم مسلم أسير أو تاجر، لأن في الرمي دفع الضرر العام بالذب عن بيضة الإسلام، وقتل الأسير والتاجر ضرر خاص، ولأنه قلما يخلو حصن من مسلم، فلو امتنع باعتباره لانسد بابه، وإن تترسوا بصبيان المسلمين أو بالأسارى؛ لم يكفوا عن رميهم لما بينا).

هدايه ج2 ص173

۱۳۸۹ بهمن ۱, جمعه

عکس و گزارش؛ تظاهرات در سلیمانیه عراق علیه رژیم


گزارش دریافتی: امروز پنح شنبه بیستم ژانویه تظاهرات بزرگی در شهر سلیمانیه عراق علیه اعدام فعالان کرد در ایران برگزار شد که در آن تعداد زیادی از خبرنگاران و فیلمبرداران رسانه های کردی و عراقی حضور داشتند. تظاهرکنندگان ضمن محکوم کردن اعدام حسین خضری، زندانی کرد که هفته گذشته بطور مخفیانه در زندان ارومیه اعدام شد، خواستار رسیدگی به وضعیت سایر زندانیان سیاسی کرد شدند که هم اکنون با حکم اعدام در زندانهای جمهوری اسلامی بسر می برند.


  • ایران پرس نیوز

  • اطلاعیه ،روز شنبه اعلام عزای عمومی در کردستان ایران

    گزارش دریافتی : عقابهای کردستان ضمن محکوم کردن اعدام فرزندان کردستان روز شنبه را روز عزای عمومی در کردستان ایران اعلام کرده و خواهان اعتصاب سراسری همه مردم کردستان است این اطلاعیه در همه جای کردستان پخش شده و مردم کردستان روز شنبه از خانه‌های خود خارج نخواهند شد و ما به مردم کردستان خواهیم گفت که انتقام خون عزیزانمان را خواهیم گرفت و در مقابل هر فرزند یکی از قضات رژیم جمهوری را خواهیم کشت.

    با فتوای شرعی خمینی،اول خون اعدامیان محکوم به اعدام را تا آخر میکشیدند،و بعدا اعدام میکردند


    میخانه : دستور فرمایید بطور محرمانه افرادیکه محکوم به اعدام شده و اجرای حکم در باره آنان بلادرنگ باید اجرا گردد قبل از اجرای حکم صادره توسط مامورین پزشگی که مورد اعتماد باشند خون محکومین بوسیله سرنگ به ظروف مخصوص منتقل و به نزدیکترین بهداری و یا بانک خون محل تحویل…. فرصت ضروری مورد استفاده برادران پاسدار که زخمی میشوند قرار گیرد
    یادآوری میشود از جهت اینکه نسبت باین اقدام اشکال شرعی بر آن تصور نگردد چگونگی از محضر مبارک ولایت فقیه امام خمینی رهبر و بنیانگذار جمهوری اسلامی مدظلل العالی استفتاء گردید و اعلام فرمودند اشکال شرعی ندارد.
    برای بزرگنمایی روی تصویر کلیک کنید

    غارت و چپاول ثروت ملی مردم ایران توسط سپاه پاسداران

    آنچه مسلم است ، در حال حاضر، روند کنترل و سلطه فزاینده شرکت های وابسته به سپاه پاسداران بر فعالیت های اقتصادی کشور محسوس است . این کنترل و سلطه در بخش صنعت نفت، گاز و پتروشیمی بیش از دیگر بخش های اقتصادی کشور محسوس است
    ****
    نفت و گاز کاملا در اختیار سپاه قرار گرفت.
    شرکت ملی گاز ایران در حال واگذاری قرارداد سوم “خط لوله گاز به اروپا” به قرارگاه خاتم الانبیا سپاه پاسداران و بدون رعایت تشریفات مقرر در قانون درباره مناقصه اینگونه قراردادها میباشد. در حال حاضر، روند کنترل و سلطه فزاینده شرکت های وابسته به سپاه پاسداران بر فعالیت های اقتصادی کشور محسوس است . این کنترل و سلطه در بخش صنعت نفت، گاز و پتروشیمی بیش از دیگر بخش های اقتصادی کشور محسوس است.
    به گزارش ایران بریفینگ ،شرکت ملی گاز ایران در حال واگذاری قرارداد سوم “خط لوله گاز به اروپا” به قرارگاه خاتم الانبیا سپاه پاسداران و بدون رعایت تشریفات مقرر در قانون در باره مناقصه اینگونه قراردادها میباشد.
    این قرارداد به ارزش تقریبی یک میلیارد و 300 میلیون دلار، در واقع ادامه ساخت خط لوله ششم سراسری کشور میباشد که 1300 کیلومتر طول دارد. خط لوله ششم سراسری به منظور صادرات گاز از میدان پارس جنوبی به اروپا طراحی شده است. قسمت اول و دوم این خط لوله گاز از بندرعسلویه تا اهواز به طول 611 کیلومتر به پایان رسیده است. قسمت سوم از اهواز به دهگلان کردستان بیش از 600 کیلومتر طول خواهد داشت.
    پس از واگذاری قطعی قرارداد خط لوله سرتاسری هفتم – خط لوله صادراتی گاز ایران به پاکستان- با ترک تشریفات مناقصه ، مذاکرات مربوط به این قرارداد در حال نهائی شدن است.
    هم اکنون قرار گاه خاتم الانبیا سپاه پاسداران عملیات اجرائی هفت پروژه بزرگ خط لوله و تأسیسات فشار گاز کشور را در اختیار دارد.
    در زمینه طرح های پالایش گاز، پیش بینی میشود که قرارگاه بزودی عهده دار توسعه پالایشگاه ایلام گردد. قرارداد توسعه این پالایشگاه که مبلغی معادل 120 میلیون دلار است، در آینده نزدیک با ترک تشریفات مناقصه بامضاء خواهد رسید.
    یاد آور میشویم که قرارگاه خاتم الانبیا در 10 تیر ماه سال 1385 قرارداد 2 میلیارد دلاری پارس جنوبی را امضاء نموده و عملاً عهده دار بهره برداری و توسعه فازهای 15 و 16 میدان گازی پارس جنوبی گردیده ا ست.
    نحوه تأمین منابع مالی اجرای این قرارداد از نقطه نظر سلطه سپاه پاسداران بر فعالیتهای اقتصادی کشور و تسهیلاتی که دولت آقای محمود احمدی نژاد در این رابطه ایجاد نموده، شایان توجه است.
    در واقع بخش مهمی از منابع مالی این پروژه از حساب ذخیره ارزی کشورتأمین شده و در اختیار پیمانکار این طرح- یعنی قرارگاه خاتم الانبیا سپاه پاسداران- قرار گرفته است. قرارگاه برای تأمین منابع مالی توسعه فازهای 15 و 16 پارس جنوبی در خواست یک میلیارد دلار وام نموده بود. دریافت این وام از منابع خارجی میسر نگردید. لذا قرارگاه برای تأمین این مبلغ بسوی منابع داخلی روی آورد.
    در روزهای پایانی سال 1386 جلسه ای بدین منظور در وزارت نفت جمهوری اسلامی برگزار گردید. بدلیل عدم حضور مدیر عامل بانک صنعت و معدن که مسئول پرداخت وامهای صنعتی در کشور میباشد، این جلسه بدون نتیجه و ناچاراً به زمان دیگری موکول شد. پس از گذشت چند ماه یعنی در خرداد ماه سال 1387 مهدی رضوی، مدیر عامل بانک صنعت و معدن از کار بر کنار شد. بدنبال این بر کناری وانتصاب محمد رضا پیشرو بجای وی که بدون هماهنگی با بانک مرکزی صورت گرفت، طهماسب مظاهری رئیس کل وقت بانک مرکزی به لحاظ طی نشدن روال قانونی تغییر مدیر عامل این بانک از سوی سرپرست وقت وزارات اقتصاد و امور دارائی، دستور انسداد حساب های این بانک را صادر نمود. در آن هنگام، در گیرها و اختلافات فیمابین وزارت اقتصاد و امور دارائی و بانک مرکزی بالاگرفت که نهایتاً منجر به بر کناری مظاهری رئیس کل بانک مرکزی در شهریور ماه سال 1387 گردید. در این هنگام، به دستور محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ، اختصاص وام یک میلیارد دلاری به قرارگاه خاتم الانبیا، برای توسعه فازهای 15 و 16 پارس جنوبی قطعی گردید.
    فعالیت های اقتصادی قرار گاه تنها به بخش صنعت گاز کشور محدود نمیشود. هم اکنون بیش از 30 پروژه بزرگ بخش های بالا دستی و پائین دستی صنعت نفت ایران توسط این قرارگاه در حال انجام میباشد. در بخش بالا دستی صنعت نفت میتوان برای نمونه به قراردهای : تعمیرات سکوهای نفتی میادین مشترک نفتی نصر، نصرت و ایلام در خلیج فارس و سامان دهی بندر صادراتی ماهشهر، طراحی اولیه برداشت لرزه نگاری بند کرخه اشاره نمود.
    همچنین این قرار گاه در زمینه صنایع پتروشیمی نیز فعالیت های گسترده ای دارد. در این خصوص و بعنوان نمونه میتوان از ساخت تأسیسات آبگیر پتروشیمی کاویان، مجتمع اوره و آمونیاک پردیس، واحدهای نمک زدائی و مبدل های طرح توسعه میدان گازی کیش، انبارهای مکانیزه و تسهیلات گوگرد اسکله خدماتی پارس جنوبی یاد کرد.
    از سوی دیگر، قرارگاه در بسیاری از بخشهای صنعتی و خدماتی کشور مستقیماً فعالیت میکند. برای مثال میتوان به عملیات بزرگ راه پارس شمالی- در استانهای بوشهر و فارس- اشاره نمود.
    سردار رستم قاسمی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در پایگاه اطلاع رسانی سپاه تصریح میکند که سیاست قرارگاه اجرای پروژه های بزرگ بوده و در پروژه های متوسط و کوچک وارد نمیشود.
    علیرغم این اظهارات، هم اکنون شاهد فعالیت صدها شرکت اقماری بزرگ، متوسط و کوچک هستیم که با این قرارگاه در ارتباط نزدیک بوده و در تمامی بخش های سودمند اقتصادی کشور- دربخش های صنعت نفت، گاز و پتروشیمی، مخابرات، دیگر صنایع، حمل ونقل، تولید وتوزیع و خدمات – فعالیت میکنند.
    برای سال جاری خبر گزاریهای داخلی کشور از خصوصی سازی گسترده شرکت های زیر مجموعه وزارت نفت، شرکت ملی صنایع پترو شیمی و شرکت ملی گاز خبر میدهند. این خصوصی سازی ها که در اجرای اصل 44 قانون اساسی صورت خواهد گرفت، صدها شرکت را در بخش صنعت نفت، گاز و پتروشیمی شامل میشود. شرکت هائی همچون پترو پارس، حفاری شمال، پالایشگاههای تبریز و بندر عباس، پتروشیمی ایلام، شیراز و شرکتهای زیر مجموعه شرکت ملی گاز ایران ، نمونه هائی از شرکت هائی هستند که بزودی از نظارت دولت خارج خواهند شد.
    این خصوصی سازیها در چه شرایطی و چگونه انجام خواهند شد؟ چه افراد و گروههائی کنترل این شرکت ها را در اختیار خواهند گرفت؟ اثرات این خصوصی سازیها برای اقتصاد ملی چه خواهند بود؟ اینها پرسشهائی است که پاسخ آنها در آینده از دید تیزنگر بسیاری از ایرانیان پنهان نخواهند ماند.
    آنچه مسلم است ، در حال حاضر، روند کنترل و سلطه فزاینده شرکت های وابسته به سپاه پاسداران بر فعالیت های اقتصادی کشور محسوس است . این کنترل و سلطه در بخش صنعت نفت، گاز و پتروشیمی بیش از دیگر بخش های اقتصادی کشور محسوس است
    ایران بریفینگ

    استقبال از ژنرالِ ترسو

    عبدالقادر بلوچ
    نسبتاً خوبی جلوی ونکوور کلاب انتظار پرویز مشرف را می‏کشید. از رادیو و تلویزیون و خبرنگاران اصلی شهر خبری نبود و کاملاً مشخص بود کسی برای ژنرال ارزشی قائل نیست و می‏دانند که مهره‏ای سوخته است که بیشتر برای پول ساختن سفر می‏کند. معروف است که ژنرالِ طماع، حتی در اوج قدرت و دیکتاتوری از دریافت رشوه‏های کلان ابایی نداشت و با عبدالغدیرخان به هر کس که توانست سانتریفوژ فروخت و صد البته سر‏اش تا آخرین لحظه در آخور آمریکا هم باقی ماند. بمباران بلوچستان و کشتن اکبرخان بگتی یکی از رهبران بلوچ با بیش از شصت نفر از اطرافیان و طرفداران‏اش فقط بخش کوچکی از جنایات اوست.
    جلوی در ونکوور کلاب دو پلیس به حالت عادی ایستاده‏اند و با خنده و مهربانی از جریان می‏پرسند. یکی به سرعت برق از سابقه جنایات میهمانی که دارد می‏آید برای آنها می‏گوید. یکی از پلیس‏ها چشمکی می‏زند و می‏گوید بیخود نیست شهر «سوری» از پذیرفتن او سر باز زده. خنده‏ام می‏گیرد و آن پلیس دیگر را به حرف می‏گیرم. با شوق می‏گوید پلیس آنجا حاضر نشده امنیت او را به عهده بگیرد. با توجه به جمعیت بالای پاکستانی شهر سوری حتم داشتم که پلیس سوری عاقلانه‏ترین کار را کرده. به پلیس‏های فلایری از جنایات ژنرال می‏دهیم و به جمع افرادی که بر علیه مشرف فریاد می‏زنند ملحق می‏شویم. بچه‏ها درِ پشت را یافته‏اند و جمعیت دو قسمت می‏شود که ژنرال از در پشت داخل نرود.
    میهمانان که افراد و تجار شهرند با ماشین‏های آخرین مدل جلوی در می‏ایستند و با صدای کر کننده جمعیت که همصدا فریاد می‏زنند شرم باد بر مشرف. شرم باد بر دیکتاتور سر به پایین می‏اندازند و وارد کلاب می‏شوند.
    رهگذران می‏ایستند و می‏پرسند و ماشینها با زدن بوق و راه بندان همراهی می‏کنند.
    ناگاه سه جیب استیشن از راه می‏رسد. خود اوست با بادی گاردهایی خارجی. جمعیت هجوم می‏آورد. عجیب است که برایشان غیر مترقبه است. در یکی دو دقیقه ناگهان ماشینها از جا کنده می‏شوند. کاملاً معلوم است که قصد در پشت را کرده‏اند. تا آنها آنجا برسند ما هم به دوستان آنجا ملحق شده‏ایم. ماشینها که می‏رسند من تقریباً وسط خیابان ایستاده‏ام و حتم دارم ژنرال زبان کوچک مرا هم دیده. حتی یک دقیقه معطل نمی‏شوند و رد می‏شوند. می‏دانیم ترجیح داده‏اند به در جلو بروند. تا آنها برسند همه به آنجا رسیده‏ایم. دوباره پوستر من با عکس تعدادی از بلوچ‏هایی که به دستور او کشته شده‏اند روبروی ماشین ژنرال است. سه ماشین توقف می‏کنند و جمعیت آنها را محاصره می‏کند. پلیس‏ها از جای‏اشان تکان نمی‏خورند. هر گلی که به سر ژنرال بزنند بادی‏گاردهای خود ژنرال زده‏اند. اما آنها هم می‏دانند اینجا کوئته و خضدار و دالبندین و نوکندی نیست که ژنرال ارد بدهد. اینجا کاناداست. بادی‏گارد ژنرال دست روی کسی که تظاهرات آرام و صلح‏آمیز بکند بلند کنند، خشتک ژنرال و بادی‏گاردهای‏اش را خواهند کشید. بادیگارد‏ها به سختی از میان جمعیت برای ژنرال راه باز می‏کنند. او در مقابل فریادهای: قاتل، جنایتکار، دیکتاتور و.. و... مانده است چه بگوید. دوستم تابلوی اکبرخان بگتی را به سمت‏اش دراز می‏کند و داد می‏زند تو او را کشتی. تو بلوچستان را کشتی! بر‏می‏گردد نگاه می‏کند. من تابلوی عکس‏های کشته‏شدگان را نشان‏اش می‏دهم و داد می‏زنم: جانی، قاتل، شرم به تو. دستهای خودش را مشت می‏کند و در حالیکه ادای مشت زدن را در می‏آورد آنها را به من و دوست‏ام نشان می‏دهد! حالا که ژنرال رسیده جلوی پله‏های کلاب یکی از پلیس‏ها خواهش می‏کند راه را باز کنیم! یکی دو بادی گارد نزدیک است بیفتند اما ژنرال جانی موفق می‏شود از در کلاب داخل شود.
    خجالت را در صورت‏اش ندیدم. دریدگی بود و وقاحت و پر رویی...
    در گوشه‏ای دور از جمعیت نشسته‏ام و اسپری نیترو گلسرین را زیر زبانم زده‏ام. نفس‏ام جا می‏آید اما ترجیح می‏دهم دیگر شعار ندهم و به جمعیت که هنوز بر علیه ژنرال فریاد می‏زنند گوش بدهم.

    ۱۳۸۹ دی ۳۰, پنجشنبه

    ذلت نيروهاي امام زمان در بلوچستان


    درهرزماني كه يكي از سگ هاي خامنه اي در مورد امنيت بلوچستان حرفي به ميان مي آورد و از نيروهاي امام زمان براي اجراي امنيت منطقه تعريفي مي كند بعد از سه چهار روز مبارزان بلوچستان با عملياتي دهان اين نوچه هاي ولايت فقيه را تلخ مي كنند سه روز قبل از استشهادي سراوان رادان بي غيرت ابراز خرسندي كرد وبراي خوش كردن دل اربابان سگ صفت خود گفت كه امنيت كامل در بلوچستان برقرار است وطي چند عمليات نيروهاي امام زمان توانستند اكثر فرماندهان جندالله را از بين ببرند وجندالله ديگر قدرت هيچ كاري را ندارد ولي خوشبختانه بعد از سه روز از گذشت اين جمله هاي ادبي اين مردك بي ادب در سراوان استشهادي صورت گرفت كه دويست وپنج نفر از نيروهاي گمنام امام زمان براي هميشه گم شدند وبه جهنم رسيدند و متوجه شديم كه چند روز قبل از استشهادي زاهدن رزمايش اقتدار انجام دادند وبا يك نمايش سراسري قدرت خود را در منطقه به نمايش گذاشتند كه خوشبختانه مبارزان بعد از چند روز در مسجد ضرار زاهدان استشهادي كردند وثابت كردند كه دولت مردان هيچ عددي نيستند و چيز مهمي كه مي خواهم عرض كنم اين است كه بعد از هر عمليات دولت اعلام مي كرد كه اين افراد چند نفر انگشت شمار هستند واز حمايت مردمي در بلوچستان محروم هستند ولي با قيام چند روزه ي جوانان بلوچ تازه متوجه شدند كه تمام مردم بلوچ خصوصا جوانان غيرتمند بلوچستان با جان ودل با جنبش همكاري مي كنند و جنبش با همكاري جوانان در سرتاسر منطقه ي بلوچستان براحتي مي تواند به نيروهاي شغال صفت امام زمان ضربه بزند وكامشان را تلخ بنمايد آفرين بر جوانان غيور بلوچستان كه با نشان دادن ذره اي از خشم خود نيروهاي امام زمان را به سوراخ هايشان هدايت كردند ونمايندگان منحوس خامنه اي ملعون را مجبور كردند كه به دست وپاي رهبر قدرتمند وشايسته ي بلوچستان مولانا عبدالحميد بيفتند وامنيت خفاشان زابلي صفت را خواهان باشند .
    ابوالقاسم بلوچ

    دستور کناره گیری مولانا فاضلی از امامت جمعه شهرستان تایباد

     مولانا سید محمد موحد فاضلی، امام جمعه اهل سنت تایباد، به اداره اطلاعات مشهد احضار و از وی خواسته شد تا از امامت جمعه این شهرستان کناره گیری نماید.
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سنی آنلاین به نقل از منابع آگاه، اداره اطلاعات مشهد روز یکشنبه 89/10/26، مولانا سید محمد موحد فاضلی، امام جمعه اهل سنت تایباد را به این اداره احضار نموده و از وی خواست تا از مسئولیت امامت جمعه این شهرستان کناره گیری نماید.مولانا سید محمد موحد فاضلی از شخصیت‏ها و علمای برجسته اهل سنت خراسان می‏باشد که دارای مدارک عالی در زمینه دروس حوزوی و دانشگاهی است.ایشان همچنین در طول دوران مسئولیت امامت جمعه، اقدامات شایانی در راستای برقراری وحدت و امنیت در سطح منطقه انجام داده است.این اقدام و خواسته اداره اطلاعات مشهد در حالی صورت می گیرد که تعیین ایشان به عنوان امام جمعه، مانند سایر مناطق سنی نشین کشور، با انتخاب مردم صورت گرفته است و این درخواست، دخالت مستقیم در امور مذهبی اهل سنت به شمار رفته و مغایرت کامل با قانون اساسی کشور دارد که در آن بر آزادی پیروان مذاهب مختلف در برگزاری مراسم مذهبی تاکید شده است، و این گزینه بسیار خطرناکی است که افراد مورد تائید مردم، که در نزد اهل سنت دارای جایگاه ویژه‏ای هستند، با چنین چالش‏ها و مشکلاتی مواجه شوند.

    در درگیری های مسلحانه در بلوچستان،۱۱ نفر کشته شدند

    مَی مکُران :رسانه ها ی وابسته به رژیم از قول جانشین فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی، از درگیری های شدید در سراوان خبر می دهد. این درگیری ها پس از آن آغاز شده که مردان مسلح بلوج به هنگ مرزی سراوان حمله کردند. شدت درگیری ها به حدی بوده است که نیروی انتظامی مجبور به استفاده از نیروی هوائی شده اند. روشن نیست برای دستگیری شش نفر چرا نیاز به هلی کوپترهای نظامی بوده است. در متن گزارشات، بلوچ های مسلح، افراد آموزش دیده نامیده شده اند و هم زمان از آن ها مقادیر زیادی مواد مخدر گرفته اند. در گزارشات روشن نیست که درگیری میان نیروی انتظامی و بلوچ های مسلح، یک درگیری سیاسی بوده یا یک درگیری برای مهار قاچاقچیان.آن چه روشن است، در دو هفته ی اخیر ۱۱ نفر از بلوچ های مسلح در درگیری ها کشته شده اند. در این میان از آمار تلفات نیروی انتظامی سخنی به میان نیامده است. در یک ماه اخیر علاوه بر کشته شدن مردان بلوچ در درگیری ها، ۱۳نفر از زندانیان سیاسی بلوچ در دو مرحله به چوبه های دار سپرده شدند. این اخبار بیانگر شدت گرفتن تنش ها در بلوچستان و بیانگر ترس شدید رژیم از تحولات آتی استان است. شدت نگرانی مقامات استانی از مردم به حدی است که در زاهدان، شرکت های گازرسانی را مجبور کرده اند گاز مورد نیاز شهروندان را به خانه های متقاضیان ببرند تا از تجمع مردم در محل های توزیع گاز خودداری شود.

    جوسازی برخی سایت‏های افرطی در مورد دیدار سالانه دانشجویان اهل سنت ایران با علما

    سنی آنلاین : اخیرا مطلبی تحت عنوان "برنامه‌ریزی مولوی عبدالحمید برای گردهمایی دانشجویان اهل سنت برای ایجاد تفرقه مذهبی" در برخی سایت‏های افراطی درج گردید که در آن مطلب، سفرهای دانشجویان اهل سنت ایران به منظور دیدار با علمای اهل سنت، را اقدامی "برای ايجاد تفرقه مذهبی"!! عنوان کردند.
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سنی آنلاین، این جوسازی سایت‏های تنگ نظر در مورد دیدار دانشجویان اهل سنت ایران در حالی صورت می گیرد که این دیدارها تازگی نداشته و چندین سال است که دانشجویان در اقدامی خودجوش در ایام تعطیلات به ملاقات و دیدار علما و فرهنگیان اهل سنت می‏روند.نکته قابل توجه دیگر اینکه این ملاقات‏ها به هیچ وجه جنبه سیاسی ندارند، بلکه صرفا جنبه دینی و تربیتی داشته و اقدامی است در جهت ارتباط بین حوزه و دانشگاه که همواره از سوی مسئولین کشوری مورد تاکید قرار گرفته و مصادیق عینی آن در بین دانشجویان اهل تشیع کشور نیز همواره مشاهده می شود؛ در این جلسات و ملاقات‏ها همواره به وحدت و همگرایی بین فرق اسلامی تاکید و توصیه شده و تمام برنامه ‏های آن در راستای تقریب بین شیعه و سنی می باشند.کسانی که از کوچک‏ترین فعالیت اهل سنت ایران که هیچ نوع مشکل شرعی و قانونی ندارد، برآشفته شده و اقدام به فرافکنی و جوسازی می نمایند، درصددند تا به وسیله گزارشات کاملا کذب و دروغ و جوسازی‏های بی مورد، آزادی نسبی اهل سنت ایران را سلب نمایند. ایجاد تفرقه، بدبینی و توهین از جمله اهرم‏هایی است که افراطیون و عوامل اختلاف همواره به آنها متوسل می‏شوند.

    ۱۳۸۹ دی ۲۹, چهارشنبه

    تروریستان صفوی به صورت رزاق مامون، روزنامه‌نگار افغان منتقد ایران, اسید پاشیدند



    ویژۀ سنی نیوز: رزاق مامون، نويسنده و روزنامه‌نگار افغان، مسوول آژانس خبرى بُست باستان شام روز گذشته در نزديکى منزلش در مکروريان شهر کابل  مورد حمله فرد ناشناسی قرار گرفت  و به صورتش تيزاب پاشېده شد.
    مامون که چشمانش به دليل داشتن عينک آسيب نديده، اما صورت و يک دستش  زخم های برداشته است، بعد از حمله، به بیمارستان سردار محمدداوود شهر کابل منتقل شده و تا حال در اين بیمارستان تحت تداوى قرار دارد.
    رزاق مامون که در راديو  بی بی سی،  راديو آزادی و تلويزيون خصوصی طلوع نيز کار کرده است، در سالهای اخير دست کم چهار کتاب منتشر کرد که آخرين کتاب  او "رد پای فرعون"  عمدتا به نقش منافقانه و تخریب‌کارانه حکومت ولایت فقیه ایران در افغانستان و در تحولات سالهای جنگ داخلی در این کشور می‌پردازد.
    گرچه تاهنوز هیچ جهتی مسوولیت به حمله به آقای مامون را نگرفته، اما خود وی حکومت صفوی ولایت فقیه ايران را متهم مى‌کند که در حمله‌ى روز گذشته بر وى، دست دارد.
    مامون، قبل از ظهر امروز (٢٩ دی / جدى) در شفاخانه سردار محمد داوود در کابل، ايران را متهم بر دست داشتن حمله بر وى نموده و گفت: در کتاب رد پاى فرعون سياست‌هاى تخريب کارانۀ ايران را افشا کرده ام.
    به گفتۀ وى، بعد از آن که اخيرا کتاب رد پاى فرعون به چاپ رسيد، افراد ناشناس از طريق دوستانش ويرا تهديد به مرگ  مى‌کرد.
    موصوف علاوه کرد: ((دوستانم برايم هميشه تاکيد مى کردند که بايد محافظ داشته باشم و اما من  هميشه ابا مى‌ورزيدم و مى گفتم که محافظ من خداوند من است)).
    در کتاب يادشده، سياست‌هاى منافقانه و تخريب‌کارانه ولایت فقیه ايران در افغانستان  به طور مستند افشا گرديده است.
     مامون علاوه کرد: ((در کتاب  به صراحت نشان داده شده است که چگونه ايران مى خواهد که افغانستان را تجزيه نمايد و چگونه مى خواهد که شخصيت هاى اصلى و وطن‌خواه  را از بين ببرد و به جاى آن شخصيت‌هاى دروغين و ساختگى خود شان را تبارز بدهند که تابع  و دست نشان دهنده خود شان است)).
    به گفتۀ وى، در اين کتاب به طور مستند افشا شده است که چگونه يک ايرانى که جاسوس ايران است، داخل خاک افغانستان مى‌شود، تذکره (شناسنامه) افغانى مى‌گيرد، با يک دختر افغان ازدواج مى کند و اعمال خراب کارانه را در افغانستان انجام مى‌دهد.
    شميم ، خانم رزاق مامون که در کنار بستر مامون ايستاد بود، نيز گفت که  بعد از چاپ کتاب رد پاى فرعون ، مامون ازطرف افراد ناشناس تهديد ميشد و  وقتى که کتاب در حال چاپ بود، چاپ کننده  کتاب هم تهديد به  مرگ شده بود.