۱۳۸۹ بهمن ۲, شنبه

فتنه انگیزی دولت در تايباد سبب شد اهل سنت امام جمعه تحميلي را ادب بياموزند


ویژۀ سنی نیوز: به گزارش خبرنگار سنی نیوز در مشهد، مردم شهرستان تایباد در اعتراض به حکم برکناری امام جمعه محبوب این شهرستان جناب مولانا محمد فاضلی موحد در نماز جمعه امروز  1 بهمن 89 حضور چشمگیری داشته و شعارهایی همچون «مرگ بر منافق» و  «یا مرگ یا فاضلی»  سردادند.
ابتدا واعظ معروف و محبوب جناب حافظ جي سخنراني كرد بعد از ايشان  وقتي امام جمعه انتصابی دولت مولوي .......... سر منبر رفت و خواست خطبه بخواند مردم خشمگین که این اقدام تحمیلی را اهانت بزرگی به خود و جامعه اهل سنت تلقی کرده بودند بلافاصله خطیب دولتی را از منبر به زیر کشیدند و حسابی کتک کاری کرده و از مسجد بیرون انداختند.
این مولوی درباری در حالی روی منبر رفت که روز گذشته با سایر علماي شهر و حومه تعهد کرده بود که خیانت نکند اما گویا فشار و تهديد و تطمیع  فتنه انگیزان دولتی او را مجبور به خیانت کرده بود که مردم هم بناچار  او را ادب نمودند تا پندی برای دیگر عالم نماهايي باشد كه حق را زير پا گذاشته رضايت سلطه فاسد و منافق را بر حق و مصلحت اهل سنت ترجيح مي دهند.
از سوی دیگر دوربین هایی را كه نيروهاي اطلاعات رژیم در داخل مسجد کار گذاشته  و دو نفر از نیروهای اطلاعات در داخل  مسجد این دوربین ها را هدایت می کردند توسط مردم شکسته شد و مأموران اطلاعاتي كه مشغول فيلمبرداري در مسجد بودند توسط مردم خشمگینی که به شعور و عواطف دینی شان توهین شده بود مورد ضرب و شتم شدید مردم قرار گرفتند.
در بیرون مسجد نیز مردم با نیروهای رژیم درگیرشده و یک خودروی اداره اطلاعات را آتش زدند که نیروهای بزدل رژیم مجبور به عقب نشینی شدند و مجبور شدند از مولانا فاضلی درخواست کنند تا به مسجد آمده و اوضاع را آرام کند که مولانا هم به مسجد آمده و نماز جمعه را برگزار کردند و اوضاع کمی آرام شد.
اما پس از آرام شدن و اتمام نماز جمعه نیروهای رژیم در شهر وضعيت فوق العاده برقرار کرده و عده زیادی از جوانان را دستگیر نمودند. که تعداد و هويت دستگیر شدگان  خبری در دست نیست.
شهرستان تایباد یکی از شهرستان‌های استان خراسان رضوی در شمال شرقی ایران است. مرکز این شهرستان، شهر تایباد است. کاریز شهر دیگر آن هست. در سال ۱۳۸۵، این شهرستان تعداد ۱۴۵٬۹۹۲ نفر جمعیت داشته است.

هیچ نظری موجود نیست: