۱۳۸۹ بهمن ۲, شنبه

حمله کننده بر روزنامه‌ نگار افغانی منتقدایران، بازداشت شد

سنی نیوز: رياست تحقيقات جنايى زون ١٠١ آسمايى اداره‌ی کابل، از بازداشت عامل اسید‌پاشى بالاى رزاق مامون، روزنامه نگار افغانی منتقد ایران خبر داد.
رئيس تحقيقات جنايى زون ١٠١ آسمايى اداره‌ی کابل، امروز (اول بهمن/دلو) گفت: منسوبين پوليس کابل، فردى را که بر رزاق مامون اسید پاشيده بود، بازداشت کرده اند.
وى افزود که فرد بازداشت شده، فعلاً در  نظارت  به سر ميبرد و قضيۀ آن، تحت بررسى قرار دارد.
به گفتۀ وی؛ فرد بازداشت شده در جريان تحقيقات ابتدايى اعتراف کرده است که تيزاب را بصورت رزاق مامون پاشيده است. اما رئيس جنايى، از دادن جزئيات بيشتر الى ختم تحقيقات، خوددارى کرد.
رزاق مامون،  مسوول آژانس خبرى بُست باستان، شام روز ٢٨ دی (جدى)، نزديکى منزلش در مکروريان شهر کابل، مورد حملۀ يک فرد ناشناس قرار گرفت  و به صورتش اسید پاشېده شد.
مامون بتاريخ ٢٩ دی (جدى)، حکومت صفوی ولایت فقیه ايران را به دست داشتن در حمله بر خود، متهم نمود.
قرارگفتۀ موصوف، بعد از آن که اخيراً کتاب وى به نام ((رد پاى فرعون))  به چاپ رسيد، افراد ناشناس از طريق دوستانش وی را تهديد به مرگ  مى‌کردند.
وی علاوه کرد: ((دوستانم برايم هميشه  تاکيد مى کردند که بايد محافظ داشته باشم و اما من  هميشه ابا مى ورزيدم و مى گفتم که محافظ من خداوند من است.))
در کتاب يادشده، سياست‌هاى منافقانه و تخريبکارانۀايران در افغانستان، به طور مستند افشا گرديده است.
 مامون علاوه کرد: ((در کتاب،  به صراحت نشان داده شده است که چگونه ايران مى خواهد افغانستان را تجزيه نمايد و چگونه مى‌خواهد که شخصيت‌هاى اصلى و وطنخواه را از بين ببرد و به جاى آن، شخصيت هاى دروغين و ساختگى خود را تبارز بدهد، که تابع  و دست نشان دهندۀ خود شان هستند.))
به گفتۀ وى، در اين کتاب به طور مستند افشا شده است که چگونه يک ايرانى که جاسوس ايران است، داخل خاک افغانستان مى شود، تذکرۀ (شناسنامه) افغانى مى‌گيرد، با يک دختر افغان ازدواج مى کند و اعمال  خرابکارانه را در افغانستان انجام مى دهد.
رزاق مامون که در راديو  بی بی سی، راديوآزادی و تلويزيون خصوصی طلوع نيز کار کرده است، در سالهای اخير دست کم چهار کتاب منتشر کرد، که آخرين کتاب او "رد پای فرعون"، عمدتاً به نقش منافقانه و تخریبکارانه‌ی حکومت صفوی ولایت فقیه ايران در افغانستان، می‌پردازد.

هیچ نظری موجود نیست: