۱۳۸۹ بهمن ۲, شنبه

انقلاب تونس نشان داد که هیچ حاکمی تنها با استفاده از ارتش و نیروهای مسلح نمی تواند قدرت و حکومت خود را حفظ کند

مولانا عبدالحمید، امام جمعه اهل سنت زاهدان، انقلاب مردم تونس و سقوط حکومت 23 ساله زین العابدین بن علی را هشدار مهمی برای تمام حکومتهای مستبد و مستکبر دنیا دانست.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سنی آنلاین، شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید در بخشی از خطبه های این هفته نماز جمعه اهل سنت زاهدان، اوضاع اخیر کشور تونس را مورد اشاره قرار داد و گفت: یکی از حوادث مهم هفته گذشته، انقلاب مردم تونس و جریان خلع رئیس جمهور دیکتاتور این کشور توسط مردم مسلمان تونس بود.
مولانا عبدالحمید با بیان اینکه انقلاب مردم شجاع تونس، هشدار مهمی برای تمام حکومتهای مستبد جهان بود، تاکید کرد: این انقلاب نشان داد که هیچ حاکمی تنها با استفاده از ارتش و نیروهای مسلح نمی تواند قدرت و حکومت خود را حفظ کند، برای حفظ تمام حکومتها اجرای عدالت و داشتن رفتار عادلانه با مخالفان بسیار مهم و حیاتی است.
وی در ادامه افزود: مردم تونس با انسجام و اتحاد، و شجاعت و مردانگی حکومتی را که حاضر نبود به سخن آنها گوش فرا دهد و مسائل و مشکلات آنها را پیگیری کند قیام کردند و به پیروزی رسیدند.
ایشان با تاکید بر اینکه «در تونس قدرت مردم به نمایش گذاشته شد» ادامه داد: این جریان و به تعبیری "انقلاب تونس" هشدار مهمی برای تمام حکومتهای مستبد جهان در کشورهای اسلامی و غیراسلامی بود؛ هشداری بود بر اینکه حکومتها باید مردمی باشند و مطابق با خواسته های مردم حرکت کنند.
مولانا عبدالحمید همچنین با بیان اینکه «حکومتی که مردم آن را روی کار می آورند باید در خدمت مردم باشد و به مسائل و مشکلات آنان رسیدگی کند.» خاطرنشان کرد: خواست خدا با خواست مرد م تفاوتی نمی کند، وقتی مطابق با خواست خدا عمل شود، خواسته های ملت نیز برآورده می شود، به خصوص زمانی که آن ملت مسلمان باشد.
خطیب جمعه اهل سنت زاهدان در ادامه خطاب به سران حکومتهایی که از وضعیت ملتهای خویش غافل و بی خبر بوده و نسبت به مطالبات مردم بی تفاوت هستند، تاکید کرد: جریان اخیر تونس نشان داد که هیچ حاکمی تنها با استفاده از ارتش و نیروهای مسلح نمی تواند قدرت و حکومت خود را حفظ کند، تمام حکومتهای دنیا، به ویژه حکومت‏هایی که استبدادی هستند و رضایت مردم و عدالت را در نظر نمی گیرند باید از غضب خدا و خشم مردم بترسند؛ چرا که هیچ حکومتی توانایی ایستادگی در برابر قهر الهی و خشم مردم را ندارد. هر حکومت و هر حاکمی، در هر جای این کره خاکی، اگر خداوند متعال را ناراض می‏کند، یقین بداند که روزی مورد مؤاخذه پروردگار قرار خواهد گرفت.
ایشان اضافه کرد: امروز تمام کشورهای عربی تکان خورده اند و حاکمان آنها می ترسند که جریان تونس به کشورهای آنان نیز سرایت نکند، به طور کلی امروز تمام حکومتهای دنیا می ترسند که گرفتار چنین سرنوشتی نشوند. در چنین وضعیتی همان ضرب المثل بلوچی مصداق پیدا می کند که می گویند: «گوسفند انسان بدبخت را گرگ می‏خورد، انسان نیکبخت هوشیار می شود.» بله، گوسفند آقای «بن علی» را گرگ خورد، اینک دیگر حاکمان مواظب باشند که گوسفند آنان را گرگ نخورد؛ آنها باید هوشیارانه و با تدبیر عمل کنند.شیخ الاسلام مولانا عبدلحمید همچنین یادآور شد: برای حفظ تمام حکومتها اجرای عدالت بسیار مهم است. همچنین داشتن رفتار عادلانه با مخالفان علاوه بر اینکه اهمیت بسیاری دارد، نزد خداوند متعال نیز بسیار با ارزش است.

هیچ نظری موجود نیست: