۱۳۸۹ بهمن ۹, شنبه

پوشش لحظه به لحظه اخبار مربوط به مصر

آلبوم عکس: استعفای هیات دولت، ادامه ناآرامی ها در مصر







واکنش بی شرمانه رژیم سرکوبگر به تحولات منطقه

http://www.mojahedin.org/Images/2009/200973104832546-05334241.jpg
در حالی که سرکوب وحشیانه مردم آزادیخواه ایران توسط سرکوبگران رژیم ولایت فقیه از طی سه دهه گذشته همچنان ادامه داشته و پس از انتخابات خرداد 88 نیز به اوج خود رسیده است، وزارت خارجه جمهوری اسلامی در اقدامی وقیحانه از مقامات مصری خواست «صدای ملت را بشنوند».
رامین مهمان پرست، سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به اعتراضات مردم مصر در چندین شهر این کشور که خواستار تغییر حکومت هستند از مقامات مصری خواست صدای مردم خود را بشنوند و به خواسته‌های آنها عمل کنند .
وی همچنین از مقامات کشور مصر خواسته است که از برخورد خشونت‌آمیز توسط نیروهای امنیتی و پلیس با مردم خودداری کنند.

سانسور بزرگترین جنایت جنبش اسلامی!

تحسین امینی ـ سلیمانیه
ویژۀ سنی نیوز: انتقاد از خود، بازنگری به روند گذشته خود، سنتی است برگرفته از نصایح و سفارشات بزرگان؛ از رسول اکرم صلی الله علیه وآله وسلم و امام صادق رضی الله عنه جملاتی نقل شده که بیانگر این معناست: باید فردایت بهتر از امروزت باشد، محاسبه و بازخواست خود در پایان هر روز قبل از اینکه خودت را تسلیم بستر خاموشی خواب کنی تا دریابی امروز چه کردی و آیا از دیروزت بهتر بوده‌ای یا خیر؟! مراجعه نوار روز بهدف توبه از گناهان و لغزشها و کوتاهیها..
امروز پس از گذشت سه دهه اگر بخواهیم پژواک رابطه تنگاتنگ و صمیمی و یک جانبه خود را با نظام تشیع صفوی تهران و قم بازنگری کنیم چه خواهیم یافت؟!..
آیا با همان صداقت و اخلاص و پاک سرشتی که ما با نظام فاشیست صفوی، به خواب و خیال اصلاح و سازندگی آن برخورد کرده‌ایم، تشیع صفوی نیز چنین برخوردی داشته یا اینکه ما تنها گوسفندانی ساده‌لوح و غافل بوده‌ایم که از سوی گرگ یا دوشیده می‌شدیم و یا اغفال و یا طعمه چرب و نرم او؟!
انقلاب خمینی که از فرانسه به ایران صادر شد (!) از نظر فکری بسیار فقیر بود، حرکت تشیع میراثی جز عزاداری، لعن ونفرین، فحش و ناسزا گویی، حقد و کینه نداشت به همین دلیل مجبور بود از نظر تنظیمی از گروهکهای داخلی چون سازمان مجاهدین خلق و حزب توده استفاده کند، و از نظر برنامه اسلامی و فکری نوشته‌های مفکران و اندیشمندان جنبش اخوان المسلمین مصر و جماعت اسلامی پاکستان را به عاریه گیرد.
شعارهای براق حرکت تشیع صفوی ( چون؛ دفاع از فلسطین، آزادی، برپایی نظام اسلامی، وحدت و همبستگی مسلمانان) و به عاریه گرفتن بسیاری از تفکرات حزبی و انقلابی حرکت اسلامی باعث شد بسیاری از اندیشمندان اسلامی اغفال شده، حقیقت تشیع را بدرستی درک نکنند.
این فهم نادرست وحسن ظن به تشیع باعث شد اندیشه مکارانه "وحدت و تقریب بین مذاهب" با سعه صدر بی‌مانندی بدون کوچکترین تفکری از سوی حرکت اسلامی مصر و پاکستان و سپس دیگران مورد قبول واقع شود. در آن روز کسی نپرسید؛ اگر قرار است وحدت و تقریبی بین شیعه و اهل سنت برقرار شود، چرا به سنیهای ایران ظلم و ستم می‌شود، و از بنای مسجد برای عبادت محرومند؟! چرا مرکز این دار تقریب در قاهر مصر باشد که یک شیعه در آنجا نیست، و چرا در تهران با یک ملیون سنی نباشد؟!
این تبلیغات آنچنان روشنفکران اسلامی را مسحور ساخته بود که اگر حرفی از ظلم و ستمی که بر اهل سنت ایران می‌رود به میان می‌آمد اخمها درهم فرو می‌رفت و شما در نزد آنها به عنوان یک فرد فتنه‌افروز تلقی می‌شدید!
در یک جلسه دوستانه با برخی از اعضای کادر رهبری جماعت اسلامی شمه‌ای بسیار گذرا از جنایتهای تشیع صفوی در عراق را بیان می‌داشتم، یکی از به اصطلاح شاخصترین اندیشمندان و سیاستمدارانی که متأسفانه دایره آگاهیش از روستایش تجاوز نمی‌کرد مرا به فتنه‌جویی و تندرو بودن متهم ساخت! بهترین و عاقلترین آنها شخصی از مجلس شورا بود که با خمینی از نزدیک آشنا بود، او به صراحت گفت: ما از همه جنایتهای نظام ایران، و از چهره ننگ و غیر انسانی آن بخوبی واقف هستیم. ولی یادت نرود این انقلاب به نام اسلام برپا شده است، ما نمی‌خواهیم آن سقوط کند و در تاریخ درج گردد انقلاب اسلامی فاشل است (!) و راه بر روی مسلمانان در سایر کشورهای جهان بسته گردد!!
مات و مبهوت مانده بودم، نمی‌دانستم به این تحلیل ملا نصر الدینی بخندم یا به آن پرخاش سیاستمدار و عقل کل، زار بگریم!..

فیلم؛ تظاهرات بزرگ امروز علیه رژیم در افغانستان


حسنی مبارک انحلال کابینه را اعلام کرد

حسنی مبارک" رئیس جمهور سه دهه اخیر مصر، ساعات پایانی شب گذشته در اظهارتی که از تلویزیون ملی مصر پخش می شد از انحلال دولت و تشکیل دولت جدید در پی اعتراضات مردمی خبر داد.

به گزارش برخی خبرگزاری ها، "حسنی مبارک" رئیس جمهور سه دهه اخیر مصر ساعات پایانی شب گذشته در اظهارتی که از تلویزیون ملی مصر پخش می شد از انحلال دولت در پی اعتراضات مردمی خبر داد.
وی با تاکید بر اینکه خود را حامی مردم مصر می داند اظهار داشت: دولت جدید مصر فردا (امروز شنبه) تشکیل خواهد شد.
مبارک در عین حال از جوانان مصری تقاضا کرد که به حفظ امنیت کشور پایبند باشند.
با وجود تصمیم شب گذشته "حسنی مبارک" در زمینه انحلال دولت و تشکیل دولت جدید، طی امروز مردم مصر همچنان به اعتراضات خود ادامه داده و تظاهرات هم اکنون در شهرهای مختلف این کشور شدت گرفته است.
منابع خبری از تلاش برخی از معترضین مصری برای حمله به موزه اصلی شهر قاهره خبر می دهند که در حال حاضر به کنترل ارتش درآمده است.
همچنین نیروهای امنیتی هم اکنون در اطراف ساختمان پارلمان مصر و مقر رادیو و تلویزیون این کشور در قاهره حضور دارند تا از ورود معترضین جلوگیری کنند.
در همین حال، تظاهرکنندگان خشمگین مصری پس از ورود به محوطه دفتر مرکزی حزب حاکم ( حزب ملی دموکراتیک) به رهبری مبارک، این ساختمان را که در مرکز شهر قاهره قرار دارد به آتش کشیدند.
ده‌هاهزار نفر از مردم مصر با نقض مقررات منع رفت‌وآمد شبانه دولت در شهرهای اسکندریه، سوئز، قاهره و بسیاری دیگر از شهرهای این کشور، در اعتراض به حکومت چند دهه‌ای مبارک به خیابان‌ها آمده‌اند.
این در حالی است که ارتش مصر با استفاده از خودروهای نظامی در خیابان‌های قاهره پایتخت این کشور به ویژه میدان تحریر این شهر مستقر شده‌اند.
اظهارت جمعه شب مبارک، نخستین حضور رسمی وی در رسانه‌‌‌های این کشور از زمان آغاز تظاهرات‌ و مخالفت‌های ضد دولتی بوده است که تاکنون بیش از 20 کشته و صدها زخمی برجا گذاشته است.

تصاوير تظاهرات در مصر، قيام مردم در مصر و ديگر كشورهاي منطقه وحشت در دل جنايتكاران خبيث ولايت سفيه انداخته است

























به قول شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید: «مولانا محمدعمر رحمه‌الله بر خلاف بسیاری از ما تابع مصلحت نبود و رضایت هیچ كس، جز خدا را در نظر نمی‌گرفت

شجاعت در اظهار حق

ایشان در اظهار حق و دفاع از آن، مصداق «لایخافون فی الله لومة لائم» بودند. مصادیق این صفت در زندگی ایشان به كثرت یافت می‌شود. به قول شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید: «مولانا محمدعمر رحمه‌الله بر خلاف بسیاری از ما تابع مصلحت نبود و رضایت هیچ كس، جز خدا را در نظر نمی‌گرفت. آنچه خلاف شریعت بود، با آن مخالفت می‌كرد و در برابر آن ایستادگی می‌كرد.

یادی از مولانا محمدعمر سربازی رحمه‌الله
حبیب‌الله مرجانی

من میان مدح و گریه می‌تنم/ یا بگریم یا بگویم چون كن
مگر بگویم فوت می‌گردد بكا/ ور بگریم چون كنم مدح و ثنا
نوشتن دربارة عالمان و كاملانی كه كارنامة خدمات و كمالاتشان گسترة وسیعی را در برگرفته و آفاق را درنوردیده است، چندان آسان نیست و می‌طلبد جمعی توانا از اهل قلم به انجام چنین كاری همت كنند. اما نگارنده با علم به ‌بضاعت كم و قلم نوباوة خود، با اشارة استادی فرزانه و شفیق، جرأت یافت همچون خریداران یوسف، عرض ارادتی به آستان مردی از تبار عارفان و مردان خدا داشته باشد و با اظهار محبت به بندگان نیك الهی، بهانه‌ای برای نزدیك شدن به مولای بی‌همتایش جست‌و‌جو كند.
سائلی را گفت آن پیر كهن/ چند از مردان حق گویی سخن
گفت خوش آید زبان را بر دوام/ تا بگویم حرف ایشان را مدام
گر نیم زیشان از ایشان گفته‌ام/ خوش دلم كاین قصه از جان گفته‌ام
گر نداریم از شكـر جز نام بهـر/ این بسی بهتر كه انـدر كـام زهر

وهابیت بهانه‌ای برای تشدید فشار بر کردهای سردشت..

سنی نیوز: بنا به گزارش خبرنگار سنی نیوز از سنندج طی ماه گذشته بیش از 9 نفر تنها در شهرستان سردشت به اتهام وهابیت توسط نیروهای اطلاعات ربوده شده‌اند.
ظلم و ستم روزمره نظام ولایت فقیه بر مردم کردستان ایران، و تبعیض نژادی حاکمان تهران در مناطق کرد نشین رازی نیست که آنرا فاش کنیم. کردها به بهانه‌های قومگرائی و ناسیونالیستی، و حزبهای توده و کومله و  هزار و یک بهانه دیگر همیشه از کمترین حق یک شهروند درجه سوم نیز محروم بوده‌اند، و در تمامی مدت جنگ ایران و عراق بدترین جنایتها در حقشان از سوی رژیم ایران وعراق صورت گرفت و دنیا ساکت نظاره گر همه این جنایتها بود و جیک هم نزد!!
البته شاید ظلم و ستم نظام ولایت فقیه در حق کردها ریشه عقائدی نیز داشته باشد. چرا که در احادیث شیعه آمده است که امام صادق (ع) فرموده اند که کردها قومی از جن هستند!!
خبرگزاری جمهوری اسلامی "ایرنا" پنجشنبه 27-1-2011 به نقل از یک منبع مطلع اعلام کرد "این دو نفر كه نعمت و ناصر نام دارند از دو روز گذشته توسط ماموران وزارت اطلاعات دستگیر شده هم اكنون در بازداشت به سر می برند." و بنا به گزارشهای رسیده از منطقه تا کنون از سرنوشت این دو شخص هیچ اطلاعی نیست!
نظام ولایت فقیه به این دو شخص اتهام عضویت در "القاعده" و نشر وهابیت زده است!!
تهمت "وهابیت" اتهامی است هولامی و نامفهوم که نظام آنرا به قد و قامت هر شخص روشنفکر در کشور دوخته، و تا نیاز می‌شود این برجسب را بر افرادی که از آنها احساس خطر می‌کند می‌چسباند و پس از چندی یا جسد سوراخ سوراخ شده آنها به خانواده‌هایشان تحویل می‌گردد. و یا به غیبت کبری فرستاده می‌شوند و خبرشان شاید پس از سرنگون شدن این نظام مستبد به گوش مردم برسد.
در مدت کمتر از یک ماه 9 جوان در این منطقه به اتهام "القاعده" و وهابیت دستگیر وبه بازداشتگاهای نامعلومی منتقل شده‌اند!
مردم سردشت و روشنفکران کرد از این وضعیت فلاکت بار منطقه بشدت به تنگ آمده‌اند، و بارها به مسئولین تذکر داده‌اند اینگونه تصرفات مستبدانه منطقه را به آتش خواهد کشید.
سردشت یکی از شهرستان‌های مرزی و کردنشین استان آذربایجان غربی است و در جنوب این استان قرار دارد و با شمال کشور عراق  و دقیقا با شهر حلبچه همسایه است. جمعیت 150 هزار نفری این شهرستان صد درصد سنی مذهب هستند.

۱۳۸۹ بهمن ۸, جمعه

رژیم بداند که روزانه دهها عبدالمالک ها در بلوچستان بدنیا می آیند

رژیم آخوندی بالخصوص مزدوران زابلی اش بعد از اسارت رهبر جنبش مقاومت جندالله امیر عبدالمالک بلوچ ، جشن و پایکوبی برگزار کردند ، و نقل و شیرینی پخش کردند ، در خیابانها طبل ها و صرناها کوبیدند ، که جندالله تمام شده است ، دیگر میتواند با سکوت و آرامش به ظلم و ستم خود ادامه دهند.
اما که این خواب چند روزی بیش طول نکشید ، ناگهان چند روزی از اسارت رهبر جنبش مقاومت جندالله نگذشته بود ، عملیات استشهادی در زاهدان رخ داد و دو تن از جگر گوشه گان بلوچستان جان خود را فدای وطن و عقیده ی خویش نمودند ، دهها مزدور رژیم هلاک و سرنگون شدند ، شیرینی در کام زابلی ها تلخ شد ، پریشان و نگران شدند ، که چه شده است ! مگر عبدالمالک ها تمام نشده اند ، اینان چه کسانی اند
آری رژیم در این فکر بود که با از بین بردن رهبر جنبش امیر عبدالمالک بلوچ ، جهاد و مبارزه در بلوچستان تمام خواهد شد ، غافل از اینکه فکر و اندیشه ی امیر موجود است ، امیر گر چه رفت اما شاگردان او هستند ، و صدها شاگرد را تربیت اسلامی و عقیدتی داده است.
رژیم بداند که روزانه دهها عبدالمالک در بلوچستان بدنیا می آیند ، مادران با خوشی و امید فرزندانشان را با اسم عبدالمالک نامگذاری میکنند ، و در این طفلان شیرخوار اندیشه ی ایمانی و عقیدتی می نگارند.
ابوعبدالمالک میربلوچ

پوستر؛ آقای خامنه ای آماده شو! دیکتاتورها باید بروند

عدم توجه به اعتقادات مذهبی اهل سنت در مورد تعیین امام جمعه، باعث بروز مشکل در تایباد شد

امام جمعه اهل سنت زاهدان با بیان اینکه نمازهای جمعه اهل سنت بیش از آنکه سیاسی باشد عبادی است، اهداف برگزاری نمازهای جمعه اهل سنت و شیعه را متفاوت با یکدیگر توصیف کرد. ایشان همچنین شیوۀ انتخاب امام جمعه شیعه و سنی را یکی دیگر از تفاوت های موجود دانست و بر این اساس علت شکل گیری اتفاقات هفته گذشته در مراسم نماز جمعه اهل سنت تایباد را عدم توجه به این تفاوتها عنوان کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «سنی آنلاین» شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید در بخشی از سخنان خود در مراسم نماز جمعه این هفته اهل سنت زاهدان با اشاره به اتفاقاتی که هفته گذشته در مراسم نماز جمعه اهل سنت تایباد رخ داد، به بیان توضیحاتی پرداخت، ایشان با بیان اینکه، امیدوارم توضیحات بنده خیرخواهانه و دلسوزانه تلقی شود و کسی آن را مغرضانه نداند، خاطرنشان کرد: نمازهای جمعه اهل سنت تنها مختص به دوران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیست. این نماز تاریخی است، البته در دوران قبل از انقلاب، اهل تشیع به اقامه نماز جمعه می‏پرداختند اما به شکل کمرنگ تر.
ایشان ادامه داد: در دوران قبل از انقلاب من به یاد دارم که اهل سنت زاهدان در مسجد عزیزیه نماز جمعه می‏خواندند و جمعیت بسیار با شکوهی در مراسم نماز جمعه شرکت می کرد.
همچنین مراسم نماز عید با شکوه خاصی برگزار می شد و هیچ کس هنگام برگزاری این نماز در خانه نمی ماند، حتی افراد مفلوج و ناتوان به کمک دیگران در مراسم حاضر می شدند. به هر حال باید گفت برگزاری این نماز نزد اهل سنت از مدتها قبل جریان داشته است و بدون تردید انقلاب اسلامی در هرچه با شکوه تر برگزار شدن این مراسم نقش داشته است.
مولانا عبدالحمید همچنین با تاکید بر اینکه نماز جمعه نزد اهل سنت بیش از آنکه سیاسی باشد، عبادی است، اظهار داشت: مردم ما روزهای جمعه برای عبادت و گریه و زاری در مساجد جامع حاضر می شوند، برای آنها عبادت و گریه و زاری و استغفار بیش از شنیدن مسائل سیاسی اهمیت دارد، این مسائل نیز در مراسم های نماز جمعه ما بسیار کم، فقط زمانی که مشکل خاصی پیش بیاید، مطرح می شوند.
امام جمعه اهل سنت زاهدان ادامه داد: در رابطه با انتخاب ائمه جمعه میان شیعه و سنی تفاوت وجود دارد؛ در مناطق سنی نشین کسی که متنفذ است و نفوذ بیشتری دارد و مردم به او گرایش بیشتری دارند، به عنوان امام جمعه انتخاب می شود، انتخاب امام جمعه اهل سنت در طول تاریخ همواره بر عهده مردم بوده است، مسئولان نیز همواره کسانی را تائید و حمایت کرده اند که مورد انتخاب مردم بوده اند و بدون تردید مردم کسی را انتخاب می کنند که مطمئن باشند نمازشان پشت سر او صحیح است و آنها می توانند با قلبی آرام پشت سر او نماز اقامه کنند. ائمه جمعه در قلوب مردم اهل سنت جای دارند. مردم به آنان اعتقاد دارند و بر اساس اعتقاد خود پشت سر آنان نماز اقامه می کنند.

نماز جمعه نظامی در تایباد! / برای اولین بار در تاریخ این شهر مردم اشک ریزان به خانه‌های خود رفته، و هر چند نفر در یک خانه نماز جمعه برگذار کردند

 خاص سنی نیوز از مشهد امروز جمعه 8/ بهمن /89، آخوند حکومتی با محافظت هزاران نیروی ضد شورش امام جمعه تایباد شد!
گزارشهای واصله از تایباد طی روزهای گذشته بر این اشاره داشت که اکیپهای نظامی از شهرهای مختلف استان خراسان به این شهر اعزام شدند، و امروز جمعه در این شهر حکومت نظامی بر پا بود و حرکت مردم به شدت زیر نظر نیروهای اطلاعات بود. نیروهای امنیتی با لباسهای نظامی و شخصی از صبح زود در خیابانهای منتهی به مسجد جامع مستقر شده ومردم را تهدید می‌کردند درصورت هر نوع اعتراضی آنها را به گلوله خواهند بست!
تعداد نیروهای دولتی در مسجد به مراتب بیشتر از نمازگزارانی بود که برای ادای عبادت آمده بودند. در نمازجمعه امروز ابتدا یکی ازعلمای شهرستان سخنرانی نموده، مردم را به آرامش دعوت کرد، سپس نماینده ولی فقیه در اموراهل سنت خراسان با کمال وقاحت حکم جائرانه مولوی توکلی آخوند حکومتی را بخورد مردمی که بطور مداوم "لا إله إلا الله "، و استغفار می‌گفتند، داد. پس از آن مردم با وجود ممانعت نیروهای انتظامی با فریادهای مرگ بر منافق و الله اکبر و گریه کنان آرام آرام مسجد را ترک نمودند. در نهایت آخوند حکومتی مجبور شد بر مأموران دولتی نماز جمعه برگزار کند.
در این فضای گریه و زاری تیغ بران نظام نتوانست آه و ناله و غم را در سینه‌های مردم خفه کند. و برای اولین بار در تاریخ این شهر مردم اشک ریزان به خانه‌های خود رفته، و هر چند نفر در یک خانه نماز جمعه برگذار کردند. بنا به گزارشهای رسیده از این شهر، تعدادی از علماء و اندیشمندان خراسان به صراحت اعلام کرده‌اند که پشت سر امام حکومتی نماز جایز نیست و فریضه جمعه از مردم ساقط نمی‌شود.
این حرکت ظالمانه دفتر ولی فقیه باعث بیداری مردم منطقه شده، انعکاس بسیار خوبی در تفکر بسیاری از جوانان خراسانی که در خواب غفلت بسر می‌بردند شد.
تحلیگران امیدوارند این حرکاتی که پرده از چهره نظام دیکتاتوری برکشیده باعث شود نهضتها و تشکلات مردمی در جامعه بیشتر رشد کرده، جنبشهایی مردمی چون تونس و مصر در بین ملت ما بیدار شده، کاخ طاغوتیان را سرنگون سازند.

سرعت گرفتن ماشین اعدام نشانه افزایش دشواریهای رژیم

رادیو فرانسه: در فاصله دو هفته و طی شش مرحله اعدام دستجمعی در شهرهای مختلف ایران، دهها نفر به دار آویخته شدند. موج تازه اعدامها در ایران همزمان با اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها آغاز شد. اجرای طرح یاد شده در ایران همزمان با افزایش قیمت کالاهای اساسی در تونس و الجزایر و چند کشور دیگر مسلمان منطقه مانند بحرین و کویت بود.
ایران بمنظور مقابله با نا آرامی های احتمالی ناشی از افزایش قیمتها، و احتمال بروز جنبشهای اعتراضی شبیه تونس که از همان زمان پا گرفته بود، ضمن استقرار پلیس و نیروهای ضد شورش در مراکز حساس شهرهای بزرگ، اجرای احکام اعدام را با اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها همزمان ساخت.
دولت تونس در نتیجه فشارهای اعتراضی مردم سقوط کرد، دولت کویت بمنظور پیشگیری از بروز نا آرامی های داخلی طرح پرداخت کمک مالی به کویتی ها را بموقع اجرا گذاشت.
دولت ایران با انتخاب راهی متفاوت، 60 نفر را به چوبۀ دار آویخت. جامعه جهانی و سازمانهای حقوق بشر نگران اند که موج تازه اعدامها در ایران دامنه و سرعت بیشتری بگیرد.
از ابتدای بروی کار آمدن نظام انقلاب اسلامی در ایران تاکنون، توسل به اعدام، به عنوان راه حل فوری، بمنظور فائق آمدن بر مشکلات حاد روز، مورد سوء استفاده قرار گرفته است.
سرعت گرفتن خارق العاده ماشین اعدام در ایران، نشانه افزایش دشواری های نظام جمهوری اسلامی در رویارویی با مشکلات سیاسی و اجتماعی است.

تک عکس:مولانا فاضلی امام جمعه اهل سنت تایباد


عکسی از مولانافاضلی امام جمعه اهل سنت تایباد.این عکس مربوط به ماههای گذشته وقبل از درگیری های تایباد  است. در حال حاضرمولانافاضلی در مشهد وتحت نظر وبازجویی روزانه اداره اطلاعات قراردارد.

عکسهایی از توزیع اموال خمس بین آخوند ها

بسم الله الرحمن الرحيم

 يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا إِنَّ كَثِيرًا مِنَ الْأَحْبَارِ وَالرُّهْبَانِ لَيَأْكُلُونَ أَمْوَالَ النَّاسِ بِالْبَاطِلِ وَيَصُدُّونَ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ وَالَّذِينَ يَكْنِزُونَ الذَّهَبَ وَالْفِضَّةَ وَلَا يُنْفِقُونَهَا فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَبَشِّرْهُمْ بِعَذَابٍ أَلِيمٍ

این عکسها توسط عکاس ایرانی شجاع از داخل مدرسه فیضیه قم  (یکی از مدارس مهم دینی شیعه دوازده امامی در شهر قم) گرفته شده .
خمس که بنص صريح قرآن و سنت روشن پيغمبر آخرالزمان و سيره عموم مسلمانان نام يک پنجمي است که از غنيمت جنگ با مشرکين که عايد اردوي مجاهد مسلمين مي‌شود، زمامدار و پيشواي آن جنگ مي‌تواند به اين مقدار از غنائم بردارد و چهار پنجم ديگر آن را طبق دستور اسلامي به مجاهدين واگذارد امروز بصورت ماليات ظالمانه‌اي درآمده است که نه از اموال مشرکين بلکه از دسترنج طبقات قوي وضعيت شيعيان با اخلاص اميرالمؤمنين براي طبقه خاصي از انگلان گرفته مي‌شود


تحفه بلوچ


با تو گویم این مقالت ای بلوچ بشنو از من شرح حالت ای بلوچ

ای دوان آن سوی آبی تشنه لب تا به کی سوی سرابی ای بلوچ

ای سرای ثانی ات تازی سرا تا به کی در ملک تازی ای بلوچ

ای که شب در خواب و روز در غفلتی تا به کی در خواب و بیدار ای بلوچ

ای تفرّون مانند فرفر دور خود تا به کی مانند پرگار ای بلوچ

ای به سان فک بخیزی بر زمین تا به کی افتان و خیزان ای بلوچ

ای به راه معرکه چون لا ابال بی بخار و بی خیالی ای بلوچ

ای به فضل جد و اجداد مفتخر فضل آنان بر تو هیچ است ای بلوچ

ای به سر طوفان باد و کبر و فخر چون حباب بر روی آبی ای بلوچ

ای زمام اختیارت هیج نیست تا به کی بی اختیاری ای بلوچ

ای به باد سرمایه عمر عزیز تا به کی در کنج حسرت ای بلوچ

سالها و ماه ها و هفته ها بگذرد چون چرخ گردون ای بلوچ

ای که دائم در حصار و پرده ای بهر دانش پرده در باش ای بلوچ

گنج قارون بی سواد و بی هنر می نیرزد بر پشیزی ای بلوچ

ای دریغ از چشم خواب آلود ما تا به کی در خواب غفلت ای بلوچ

ای بسان کوه راسخ در جهال تا به کی در جهل بمانی ای بلوچ

ای که محروم از لقای دانشی تا به کی محروم بمانی ای بلوچ

علم عالم بر فلک ماوا گزید سر بزیر در آب و دانی ای بلوچ

علم بود درمان درد بی دوا تا به کی از درد پیچی ای بلوچ

کسب دانش از تولد تا به گور معنی عرف حدیث است ای بلوچ

کسب دانش مر تو را عزت دهد تا به کی مغبون ذلت ای بلوچ

بدرود هر آ نچه کارد کشتگر تخم دانش در زمین کار ای بلوچ

گر شود غافل ز باغش باغبان هرزه ها روید ز هر سو ای بلوچ

بر شمر باقی عمرت مغتنم رو به سوی کوی مکتب ای بلوچ

در وصال شوق دانش همچو شمع اشک ریز و نور افشان ای بلوچ

گر نبیند روی خورشید شب پرک آن نباشد جرم خورشید ای بلوچ

در سرت گر هست هوای افتخار برتری در علم بینی ای بلوچ

هر کرا دانش نباشد در جهان فرق او با خر چه باشد ای بلوچ

گو مرنجید ای بلوچان زین مقال مرهمی بر روی زخم است ای بلوچ

هر چه گوید زین جهت محمدامین آه سرد اندرون است ای بلوچ

فعالیت مجدد وبلاگ دوستدارشهدای جندالله

وبلاگ دوستدارشهدای جندالله فعالیت خود را آغاز می نماید
(انشاءالله)
درخواست دعا

كرمان 34 بار لرزيد

كرمان - 34 زمين لرزه با قدرت هاي متفاوت از صبح تا شبانگاه پنجشنبه مناطق مختلف استان كرمان را تكان داد. به گزارش ايرنا بر همين اساس شهرستان هاي بم ، رودبار و فهرج هر كدام يك بار و محمد آباد ريگان نيز 31 بار بر اثر زمين لرزه تكان خورد.
پر قدرت ترين اين زمين لرزه ها 1/6 ريشتر و كمترين آنها نيز 3 ريشتر در منطقه روستايي و كوهستاني محمد آباد ريگان به وقوع پيوست.
به گزارش مركز لرزه نگاري ژئوفيزيك دانشگاه تهران، آخرين اين زمين لرزه در ساعت 20 و 25 دقيقه پنجشنبه با قدرت 5/3 ريشتر در محمد آباد ريگان اتفاق افتاد.
بنا بر اعلام مسوولان استان، اين زمين لرزه ها هيچگونه خسارت جاني نداشته و تنها به برخي منازل سنگي روستايي خسارت وارد شده است.
در همين راستا فرماندار ريگان شبانگاه پنجشنبه به خبرگار ايرنا گفت: در مناطق زلزله زده ريگان هيچ مشكلي وجود ندارد.
' محمد برزنگ' افزود: با توجه به اينكه در زمين لرزه 5/6 ريشتري 29 آذرماه امسال، چادر لازم ميان روستاييان و ساكنان خانه هاي غير مقاوم در اين نقطه توزيع شده است ، بنابراين در حال حاضر نيازي به توزيع چادر نيست.
وي اظهار داشت: در زمين لرزه امروز نيز شماري از خانه هاي سنگي روستايي كه در زمين لرزه 29 آذرماه نيز خسارت ديده بودند مجددا دچار خسارت شدند.

اختلاف شدید بین سران رژیم ( هر روزبیشتر از دیروز)

آقاي هاشمي رأس مديريت جريانات ضد دولت است!!
غلامحسين الهام از نحوه عملكرد مديريت مجمع تشخيص مصلحت نظام انتقاد كرد و گفت كه‌ ‌اكثريتي ‌در مواجهه با دولت ‌با رويكرد حزبي و جرياني در اين مجمع شكل گرفته‌ است.
غلامحسين الهام مشاور حقوقي احمدي‌نژاد ظهر امروز (پنجشنبه) در حاشيه ديدار كاركنان مؤسسه فرهنگي مطبوعاتي ايران ‌در جمع خبرنگاران در خصوص نامه اخير احمدي‌نژاد ‌به نمايندگان مجلس و انتقاد وي از ‌برخي عملكردهاي مجمع تشخيص مصلحت نظام، اظهار داشت: مجمع تشخيص مصلحت نظام براي استفاده از ظرفيت‌ احكام حكومتي نظام اسلامي كه مغفول مانده بود، تأسيس شد، اما پس از آن ‌اتفاقي افتاد كه ‌برخلاف مشي امام(ره) بود كه معتقد بودند ‌مجمع نبايد در عرض قواي ديگر باشد؛ بايد براي حل معضلات نظام باشد.
وي افزود: در مسيري كه مجمع تشخيص مصلحت نظام براي عبور از قانون اساسي دنبال كرد و ‌البته ‌‌ناشي از برداشت آنان از اصل 112 قانون اساسي است، ‌به تدريج به سمتي مي‌رود كه قانون اساسي را تعطيف كند كه طبيعتا اين حرف برخلاف فلسفه تأسيس مجمع است چرا‌كه ‌مجمع ‌تشكيل نشد كه قانون اساسي را تعطيف كند كه به نظر من ‌بخشي از حرف‌هاي رئيس‌ جمهور همين موضوع ‌است.
وي افزود:"امروز وارد عرصه قوه مجريه شده‌اند و دارند ‌اختيارات مسلم قوه مجريه را ‌محدود يا سلب مي‌كند، جاي ديگر ‌‌وارد اختيارات شوراي نگهبان ‌خواهند شد و در گام سوم نيز وارد اختيارات رهبري خواهند شد و چه تضميني وجود دارد كه با اين روش، يك‌باره شاهد يك قانون اساسي جديد و يك نظام جديد نباشيم كه اين‌را بايد از نظر حقوقي دقت و مراقبت كرد.
مشاور حقوقي احمدي‌نژاد ادامه داد: مجمع تشخيص مصلحت نظام حق و صلاحيت ورود به آنچه در اختيار مجلس شوراي اسلامي نيست و منجر به تغيير قانون اساسي مي‌شود را ندارد.
وي افزود: معضلات بايد هم از سوي رهبري ارجاع شود و هم تأييد نهايي آن به وسيله رهبري باشد كه اين يك امر حكومتي ويژه است و در واقع پشت آن ولايت مطلقه فقيه است، نه مستقيما مجمع تشخيص مصلحت نظام. بنابراين اتفاقاتي كه ‌مجمع رأسا براي نفي قانون اساسي تصميم مي‌گيرد، ‌محل بحث است.
آنچه از اینگونه اظهارات مقامات ارشد رژیم در این اوضاع پیداست اثبات این موضوع است که علاوه بر اختلاف مجمع تشخیص با دولت کودتا و بلا حضم بودن این دولت از سوی یکی از ارکان قدرتمند در نظام جمهوری اسلامی میباشد.علاوه بر این با توجه به انتقادات شدید برخی مراجع وعلما و مدرسین حوزه علمیه قم که برخی از آنها عضو با نفوظ در مجمع میباشند؛شاید نوید روزهای طوفانی در آینده نزدیک در داخل خود رژیم را میدهد.
هاشمی که روزگاری از قدرتمندترین ارکان رژیم ایران محسوب میشد؛امااز بعد از حوادث انتصابات و جایگیریهای هاشمی در قبال این جریانات به شدت مورد حمله طرفداران خامنه ای و نیز احمدی نژاد قرار میگیرد که با عکس العمل های هاشمی و اقدامات متقابل او ؛گویا جنگ داخلی در رژیم شدت گرفته و روزهای سختی در انتظار سران دیکتاتوری ایران خواهد بود.
دکترمحمدرضاکوچکی
فعال سیاسی
سوئد

آیا اعدامهای متوالی جمهوری اسلامی را سرپانگه خواهد داشت؟

این روزها نام جمهوری اسلامی با کلمه اعدام مترادف شده است. جمهوری اسلامی آنچنان شتابی دراعدام افراد به خرج داده است که همگان را به تعجب انداخته است. این اعدامهای فله ای یکبار دیگر ماهیت این رژیم را که برای روی کارماندن همه کار می کند به همگان نمایان نموده است ولی آیا واقعا این اعدامها باعث طول عمر رژیم خواهد شد؟رژیم از چه چیزی وحشت دارد که اینگونه به جان متهمان افتاده ویکی یکی آنها را ازتیغ می گذراند؟اگر چه حسب ظاهر می خواهد با این موج اعدامها ایجاد ترس و وحشت درمیان مردم نماید که مبادا مانند مصر و تونس و یمن به خیابانها بریزند ولی به نظر می آید جمهوری اسلامی خودش هم به ترس و وحشت افتاده است. اگر چه حکومت می خواهد چهره ترسناکی از خود به مردم نشان دهد ولی خودش هم شدیدا می ترسد.
جمهوری اسلامی ازعمق نفرت و انزجار مردم از خودش آگاه است. هرچقدر هم درصدد ماله کشی بر این حکومت برآیند و بخواهند چهره قابل قبول تری از رژیم را به مردم نشان دهند بازچهره کریه و بی رحم رژیم از پشت نقاب و ویترین هایی که برایش درست کرده اند بیرون می افتد.جمهوری اسلامی به خوبی می داند اگر شیشه عمرش به سر برسد هیچ کس دیگر برای حفظ نظام تلاشی نخواهد کرد .درست مانند دیکتاتورهای دیگر که از اوج قدرت حقیرانه به پایین می افتند. معمولا قدرتهای غربی تا زمانی که دیکتاتورها بر سرکارند کمی ملاحظه شان را می کنند ولی به محضی که از اریکه قدرت به پایین می افتند دیگر مانند دستمال کاغذی استفاده شده آنها را مچاله کرده به گوشه ای پرت می کنند. جمهوری اسلامی از همین موضوع به شدت هراس دارد و می داند اگر نوبت سقوط نظام فرا برسد سرنوشت بسیار بدی درانتظار سران نظام خواهد بود.
اگرچه جمهوری اسلامی با تسریع درجریان اعدامها می خواهد بر روی کار بماند ولی به هیچ وجه این اعدامها تضمین بقای حکومت نیست. ممکن است اوضاع جمهوری اسلامی به قدری وخیم شود که اگر به جای هر ۸ ساعت ۱ نفر هر یک ساعت ۸ نفر را نیز بکشد باز سرنگون شود.این امکان وجود دارد که نفرت عمیق از جمهوری اسلامی باعث فروپاشی اش از درون بشود. فراموش نکنیم پایه های نظام از فرط ظلم و فساد و تباهی پوسیده اند و همه چیز آن به تلنگری بند است. به نظر من احتمال فروپاشی نظام ازدرون بسیار زیاد است. به هرصورت منتظر می مانیم تا ببینیم آیا اعدامهای متوالی جمهوری اسلامی را سرپانگه خواهد داشت یا درموعد مقرر آن را به زباله دان تاریخ خواهد فرستاد؟

وبلاگ، تونس هم انقلاب کرد و ما فقط داریم بیانیه میخونیم!

دومین انقلاب در طول تلاش ایران برای انقلاب!
سیناپس:راستش رو بخوای تا دلت بخواد دارم میسوزم!!
از وقتی که ما داریم بیانیه های این میرحسین رو گوش میکنیم به جای اومدن به خیابون،مردم دنیا 2 تا انقلاب کردن،دولتشون رو تا مرض غلط کردم پیش بردن و همش هم در طول دو سه هفته!!!
قبلی قرقیزستان بود کجا بود؟ الان هم تونس...
همه ی این کشور ها توی همون دو هفته ای انقلاب کردن که مردم ما میلیونی توی خیابون ها بودن و مهم ترین خبر رسانه های دنیا بودم...تو همون روزهایی که سایتی مثل تویتر،با میلیون ها کاربر به خاطر ماها اپگرید خودش رو عقب انداخت!!
از اون روزها تا الان،ما داریم همون کاری رو میکنیم که اصولا اصلاح طلب ها میخوان،و دیکتاتورهای ایران هم همون کاری که دلشون خواست!!!
مردم دارن زیر بار این فشار له میشن...مردم واقعا دارن له میشن و جیک نمی زنن!! چون یه مشت بی عرضه رهبرشونه که هیچ غلطی نمیتونه بکنه جز اینکه اعلام کنه که من کفن پوشیدم!!!
بقیه هم که خارج از کشور نشستن و هیچ کاری ازشون بر نمیاد!!چه بسا اگه برگردن،همین مردمی که دنبال ازادین بکشنشون!!!
واقعا که خاک بر سر من! با این کشوری که دارم توش زندگی میکنم...
یه گروه سیاسی که مثلا همه چیز رو اصلاح میکنه!! تنها امید ماهاست...
8 سال بدبختی میکشی،بعدش یه بابایی با قیافه ی نورانی و حمایت عجیب میاد وسط که اصلا نمی فهمنی چجوری این همه بزرگ شد طرف!! از پشت بوم نقاشی اش اومد...
اون یارویی که تا دیروز خامنه ای رو مسخره میکرد،اومد به رفیق خامنه ای اعتماد کرد و پشتش وایساد...
همه انرژیی که داشتن که میتونست به سادگی به انقلاب تبدیل بشه رو تو خیابون ها اوردن....
کارنوال ها،جمع ها بزرگ توی استادیوم های ورزشی و خیابون ها...توی مسجد...تو هرجایی که میشد 10-12 نفر دور هم جمع بشن جمع های چند ده هزار نفری درست میکردیم....
بعدشم انتخابات شد....یارو سیب زمینی پخش کرد بین مردم،سهام عدالت داد دست مردم...گروهی بهش گرویدن!!!
همون پخمه ای که اخرین چیزی که ازش به یادمون بود،قتل عام مردم و کتک زدنشون بود!ترس از پوشیدن و بیرون اومدن بود،داشت وعده ی ازادی رو میداد و ماها هم گوشهامون رو یزر موهامون قایم کرده بودیم و به قطار میپیوستیم!!!
تقصیر خودمون نبود واقعا!! این یه قطاری بود که پر از ادم ها و شادی ها باود و روش با فونت بزرگ نوشته بود دموکراسی بیشتر!! خیلی بزرگ بود....از دور انتظارش رو میکشیدیم که برسه...حالا که رسید،وقتی سوارش شدیم،از شادی و از اینکه تلاش میکردیم که هرچه بیشتر ادم ها رو سوار کنیم،دیگه یادمون نبود که بپرسیم راستی این قطار رو کی راه انداخته؟اونا کین که دارن این ریل ها رو جلو جلو سریع درست میکنن؟
فقط داشتیم سعی میکردیم که ادمای بیشتری رو سوار کنیم!!
وقتی تظاهرات باید میکردیم،واقعا ریختیم تو خیابون....انرژی به قدری زیاد بود که جلوی شلیک مستقیم گلوله واستادیم!!جلوی موتوری های سیاهپوشی که فقط لباسشون تنت رو میلرزونه وایسادیم!!
لگد های سنگینشون رو تحمل کردیم...
ضربه های باتوم هاشون رو که فقط دیده بودیم رو حالا با تمام استخون های بدنمون حس میکردیم!!ولی فردا،بیشتر انرژی داشتیم که بریم...!!!
بعدش،حضور ها به بهانه ی درد ها،تبدیل به بیانیه ها شد...
اره واقعا،یه بابایی تیتر زده که تونس هم انقلاب کرد و ما فقط داریم بیانیه میخونیم!!
ماها مسئول ده ها افرادی هستیم که زندانی شدن! که کشته شدن...که زندگیشون برای همیشه ویران شد...
به دانشجویی فکر کن که سخنرانی کرد! به دانشجویی که فکر کن که همسن و سال من و تو بود و کشته شد!!!فقط به خاطر اینکه فکر میکرد ماها انرژی ادامه رو داریم...
به راستی،اون قطار که انرژی ما رو به یکباره تخلیه ی مطلق کرد،از کجا اومد؟
منبع:
http://senaps.blogspot.com

۱۳۸۹ بهمن ۷, پنجشنبه

صبح روز سه شنبه و چهارشنبه دو تجمع اعتراضی به ترتیب مقابل دادستانی و زندان ارومیه برگزار شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، صبح روز سه شنبه بیش از ۳۰۰ تن از خانواده‌های زندانیان محکوم به اعدام با در دست داشتن قران در مقابل دادستانی ارومیه تجمع کرده و خواهان لغو حکم اعدام زندانیان خود شدند.
هم چنین صبح امروز در پی اجرای حکم اعدام یک زندانی به نام فرهاد تارم در زندان مرکزی ارومیه اعضای خانواده وی به همراه سایر بستگانشان در مقابل زندان ارومیه تجمع کرده و پس از شنیدن خبر اجرای حکم اعدام وی اقدام به شکستن شیشه‌های بیرونی این زندان کردند که با دخالت نیروهای امنیتی دست کم ۱۰ تن از این افراد بازداشت شدند.
اتهام این زندانی از سوی دستگاه قضایی حمل و نگهداری مواد مخدر اعلام شده است.
گفتنی است در پی اجرای قانون جدید در خصوص حمل و نگهداری مواد مخدر صنعتی بسیاری از زندانیان با حکم اعدام مواجه شدند.
واحد آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران بیش از ۳۰۰ اعدامی را در زندان ارومیه شناسایی کرده است که در انتظار اجرای حکم اعدام بسر می‌برند.

منبع:هرانا

چهار زندانی، در زندان مرکزی ارومیه به دار آویخته شدند.

بنا به اطلاع گزارشگران ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران"هرانا"، رستم میرزایی اهل ارومیه، اسماعیل رستمی اهل ارومیه، محمد چناری اهل شیراز، و فرهاد حاتمی اهل ارومیه، اسامی چهار فردی است که در این زندان اعدام شدند.

فرهاد حاتمی، بامداد امروز چهارشنبه ششم بهمن ماه و باقی افراد بامداد جمعه اول بهمن ماه اعدام شدند.

احکام اعدام این افراد بر اساس جرایم مربوط به مواد مخدر صادر شده بود.

بر اساس گزارش واحد آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، از آغاز بهمن ماه تاکنون دستکم 14 زندانی در ایران اعدام شدند.

منبع:هرانا

چرا آخوندهای ما دروغ می‌گویند؟!


بقلم/ صادق السیهاتی ـ قطیف ( روشنفکر شیعه عربستان سعودی)
ویژۀ سنی نیوز: در مناظره‌ای علمی در یکی از اتاقهای انترنتی یکی از آنها به من گفت: برخی از دانشمندان روسی قطعه‌ای از کشتی نوح را یافته‌اند که روی آن نوشته بود: یا حسین... یا علی .... یا زهراء (این قصه در کتاب "فاطمه الزهراء من قبل المیلاد إلی بعد الإستشهاد" ـ فاطمه زهراء از پیش از ولادت تا پس از شهادت ـ نوشته عبدالله بن عبدالعزیز الهاشمی، ص/142 آمده است).
و این بدین معناست که پیامبر خدا نوح علیه السلام به ائمه متوسل می‌شد. و این تکه چوب در موزه آثار قدیم در مسکو نگهداری می‌شود!
یکی از مشارکین گفت: ببخشید چیزی از این توسل نمائیها روی کشتی تیتانگ نیافته‌اند؟!
دوست دو آتشه ما داغ کرده، داد زد: آیا مرا مسخره می‌کنید؟! این موضوع خیلی جدی و حساس است و من بر روی همه سایتهای انترنتی آنرا پخش خواهم کرد، ما باید به این اکتشافات افتخار کنیم!
دوست ما که خیلی آدم منطقی و اهل مطالعه و بحث و بررسی است به آرامی گفت: برادر عزیز من به وزارت جهانگردی و مدیریت کل موزه‌های کشور شوروی تماس گرفته در مورد این قطعه و این موزه از آنها پرسیدم. آنها جواب دادند که: در تمام کشور شوروی موزه‌ای با این نام وجود ندارد. و ما از چنین قطعه‌ای هیچ اطلاعی نداریم، و قبل از این چنین چیزی را نشنیده‌ایم!
و هر کس می‌خواهد از حقیقت ماجرا بیشتر تحقیق کند می‌تواند به سایت وزارت جهانگردی یا سایت مدیریت آثار روسیه در انترنت مراجعه کند، و یا به آنها ایمیل بفرستد!
بعد از آن خبری از آن دوست کشتی ران ما نشد، و چون دید حرفهای افسانه‌اش خریدار ندارد فرار را برقرار ترجیح داد!
اما آیا براستی آن جوان بیچاره وقتی از کشتی نوح اطلاعات بسیار دقیقی را ارائه می‌کرد دروغ می‌گفت؟!
بله؛ در اینکه خبر کاملا دروغ بود هیچ شک و شبهه‌ای نیست، ولی آن بنده خدا نمی‌خواست دروغ بگوید؛ او با اطمینان کامل چشم و گوش بسته هر آنچه آخوندها و مراجع می‌گویند را بدون هیچ برو برگردی آویزه گوش خود کرده، با دل و جان قبول می‌کند و هرگز به خود اجازه نمی‌دهد در صحت آنها کوچکترین تردیدی به دل راه دهد.
ولی تا کی ما با این سادگی، هر آنچه گفته می‌شود را بدون بحث و بررسی و بدون کوچکترین تفکیری قبول می‌کنیم؟! تا کی از ملت گول خوارگان خواهیم بود، ملتی که زیر پوستش خرافات و دروغ خود را دفن کرده‌اند، و جرأت دیدن آفتاب حقیقت را ندارد؟!

آزادی‌های مذهبی برای مسلمانان آرژانتین

آرژانتین قوانین جدیدی برای ارائه آزادی‌های بیشتر به مسلمانان این کشور به منظور اجرای فرائض دینی‌شان بدون بیم از آزار و اذیت اعطا می‌کند.
دولت "کریستینا فرناندز"، رئیس جمهور آرژانتین، تلاش دارد تا با تصویب این قوانین، به زنان مسلمان اجازه رعایت پوشش اسلامی در اماکن عمومی بدهد.
براساس این قانون جدید، زنان مسلمان آرژانتینی می‌توانند از عکس‌هایی با پوشش اسلامی برای کارت‌های شناسایی خود استفاده کنند.
این گزارش می‌افزاید، با تصویب این قانون جدید آزادی‌های دینی بیشتری به مسلمانان منطقه آمریکای لاتین اعطا می‌گردد و جامعه مسلمانان می‌توانند هم‌گرایی بیشتری با جامعه آرژانتین داشته باشند.
فرناندز گفت: «پیام ما به همه و به همه کشورهای جهان این است که می‌توان اختلاف‌ها را برای زندگی بهتر حل و فصل کرد.»
وی افزود: «نقطه نظرات مختلف به ویژه درباره مسائل مذهبی، نباید هرگز به دیگران تحمیل شود.»
"سمیر صالح"، مدیر مرکز اسلامی آرژانتین، از این گزارش استقبال کرد و گفت، براساس این قانون زنان مسلمان قادر خواهند بود تا تصاویری محجبه روی کارت‌های شناسایی‌ خود داشته باشند که این مسئله با اعتقادات مذهبی آنان همسو خواهد بود.
دولت آرژانتین می‌گوید، تلاش دارد تا این قانون را با همکاری پلیس و سیستم قضایی این کشور به بهترین شکل اجرا کند.
براساس نتایج نظرسنجی موسسه "پیو" در سال 2009، مسلمانان بیش از دو درصد از جمعیت آرژانتین را تشکیل می‌دهند.
مسلمانان آرژانتین به رغم دوری از کشورهای اسلامی جهان، سنت‌های اسلامی را دنبال کرده و در آئین‌های مذهبی با جامعه مسلمانان جهان متحد هستند.

بازگشت قاطر و گاوآهن به کشاورزی ایران

برپایه گزارش‌هائی که به کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی رسیده، در برخی شهرستان‌های ایران، پس از اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها، کشاورزان به دلیل گرانی سوخت، برای شخم زدن دوباره به گاوآهن، قاطر و الاغ متوسل شده‌اند.

عسگر جلالیان نماینده دیر، کنگان و جم و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، در تماس با رسانه‌های ایرانی خبر داده که در مناطقی از ایران، افزایش هزینه سوخت تراکتورها و سایر ماشین‌های کشاورزی سبب شده است که کشاورزان آن‌ها را رها کنند و برای شخم زدن مزارع خود بار دیگر به گاوآهن و قاطر و الاغ متوسل شوند.
نماینده مجلس گفته است که به‌طور کلی بررسی مشکلات اجرائی و آئین‌نامه‌ای طرح هدفمندی کردن یارانه‌ها با دشواری جدی روبرو است. به گفته جلالیان، دولت از مسئولان دستگاه‌های اداری خواسته است که مشکلات مربوط به طبقه‌بندی شدن یارانه‌ها را دسته‌بندی کرده و به ستاد مرکزی هدفمندی یارانه‌ها گزارش دهند، اما تاکنون این گزارش‌ها به مرکز نرسیده است.
مجلس و گزارش‌های نادرست
به گفته عضو کمیسیون انرژی مجلس، وزرای نفت و نیرو، برپایه گزارش‌هائی که از استان‌ها دریافت می‌کنند، گزارش‌های مثبتی تسلیم مجلس کرده‌اند که با واقعیات موجود تناقض دارد.
جلالیان افزوده است که به دلیل عدم همکاری مسئولان مناطق مختلف، دولت توانائی جمع بندی درست شرایط موجود را ندارد و مشکلات به قوت خود باقی می‌ماند. به عنوان نمونه، گزارش‌هائی که تسلیم مجلس شده، کاهش مصرف انرژی در بوشهر را مثبت ارزیابی می‌کنند، در حالی که ماهی‌گیران به علت ناکافی بودن سهمیه مواد سوختی و گرانی آن، صید را رها کرده‌ و بیکار شده‌اند.
در مورد بازگشت بخشی از کشاورزان ایران به وسایل قدیم شخم‌زنی مثل گاوآهن و قاطر یا الاغ، نماینده مجلس گفته است:«این در شرایطی اتفاق می‌افتد که ما می‌خواهیم به سمت پیشرفت و توسعه گام برداریم و استفاده از تکنولوژی‌ها را سرلوحه قرار دهیم. این عقب‌گرد به هیچ‌وجه قابل پذیرش نیست.»
گرانی شیر و بلیت مترو و اتوبوس


جنبه‌های منفی اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها، به تدریج در بخش‌های مختلف تولیدی و خدماتی ایران هم آشکار می‌شود. به تازگی حسن چمنی رئیس هیئت مدیره صنایع شیر ایران به خبر آنلاین گفته است:«کارخانجات پگاه، طبق بخشنامه رئیس گروه صنایع شیر، موظف شده‌اند قیمت محصولات را تا پایان سال‌جاری تغییر ندهند، اما برخی از مدیران پیش‌بینی می‌کنند که با صدور قبض‌های جدید، هزینه‌های آن‌ها ۴۰۰ تا ۵۰۰ درصد افزایش یابد. در حوزه حمل و نقل نیز تاکنون هزینه‌ها ۱۵ تا ۲۰ درصد بالا رفته است.»
چمنی گفته است:«صنعت شیر باید از یارانه برخوردار شود، چون رابطه مستقیمی با سلامت مردم دارد.»
همزمان، به گفته خسرو دانشجو سخنگوی شورای شهر تهران، متروی تهران نرخ بلیت مترو را برای سال آینده ۴۸۰ تومان اعلام کرده است. این نرخ در صورتی اعمال خواهد شد که دولت یارانه‌ای به مترو ندهد. دانشجو همچنین گفته است:«در صورت کمک دولت، می‌توان نرخ دیگری برای بلیت مترو تعیین کرد. بلیت اتوبوس‌ها نیز، در صورت عدم کمک دولت افزایش خواهد یافت.»

فرمانده نیروی قدس ،که به درجه سرلشگری نائل شده در ترور رفیق حریری دست داشته

اعطای درجه سرلشگری به قاسم سلیمانی در حالی انجام می گیرد که بر اساس اخبار درز شده از دادگاه بین المللی لاهه نام وی در میان متهمان به دست داشتن ترور نخست وزیر سابق لبنان رفیق حریری وجود دارد و آگاهان این ترفیع را در راستای بی اهمیت نشان دادن حکم آن دادگاه پیشاپیش قلمداد می نمایند .
فرمانده نیروی قدس از سوی خامنه ای به درجه سرلشگری نائل آمد
ایران بریفینگ :به گزارش رسانه های داخل کشور با حكم سید علی خامنه ای در مقام فرماندهی كل قوا روز دوشنبه هفته جاری چهارم بهمن 1389 درجه سرلشكري به سردار قاسم سليماني اعطا شده است.
قاسم سليماني فرمانده نیروی قدس می باشد که وظیفه اقدامات نظامی را در خارج از کشور به عهده دارد .
اين فرمانده ارشد سپاه پاسداران با حضور در پست هاي مختلفی همچون فرماندهي لشكر ۴۱ ثارالله استان کرمان را به در سپاه ماموریت داشته تا اينكه در اواخر دهه ۷۰ با حكم علی خامنه ای به عنوان فرمانده نیروی قدس مشغول به كار شد.
سرلشكر قاسم سليماني از جمله افرادی است که در لیست متهمان تحت پیگرد پلیس بین المللی اینترپول قرار دارد و نام او در لیست افرادی است که از سوی دولت آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل مشمول تحریمهای مسافرتی و مالی قرار دارد .
اعطای درجه سرلشگری به قاسم سلیمانی در حالی انجام می گیرد که بر اساس اخبار درز شده از دادگاه بین المللی لاهه نام وی در میان متهمان به دست داشتن ترور نخست وزیر سابق لبنان رفیق حریری وجود دارد و آگاهان این ترفیع را در راستای بی اهمیت نشان دادن حکم آن دادگاه پیشاپیش قلمداد می نمایند .

۱۳۸۹ بهمن ۶, چهارشنبه

بیداد همچنان در تایباد

ویژۀ سنی نیوز: بعد ازگذشت پنج روز از دستگیری امام جمعه تایباد و دویست نفر ازنمازگذاران این شهر هنوز از سرنوشت آنان خبری در دست نیست .
به گزارش منابع خاص سنى نيوز از مشهد پس از در گیری های روز جمعه گذشته که در پی اعتراض به بر کناری غیر قانونی امام جمعه ومدیر حوزه علمیه تایباد جناب مولانا محمد فاضلی موحد صورت گرفت نیروهای اطلاعاتی و به اصطلاح انتظامی (!)  شهر تایباد علاوه بر امام جمعه محبوب وشخصیت دوست‌داشتنی شهر جناب "مولانا فاضلی" که به دادگاه ویژه روحانیت مشهد احضار شده است، حدود دویست نفر از جوانان فعال و نماز گذار شهر تایباد را نیز دستگیر کرده به اماکنی مجهول انتقال داده‌اند و تاکنون هیچ خبری از آنان نیست. تنها چند نفری را پس از بازجویی کوتاهی آزاد کردند. اما چیزی بیش از دویست نفر از آنان تاکنون همچنان در بند هستند واحتمال میرود که مورد شکنجه وضرب وشتم شدید نیروهای اطلاعاتی قرار بگیرند. اهل سنت خراسان که  همچون هم‌کیشان خود در سایر مناطق کشور در اوضاع  نامساعد روحی روانی بسر می برند از این وضعیت وآشفته بازاری وعزل ونصب ها ی غیر قانونی به شدت نگران هستند و از ادامه این روند غیر انسانی شدیدا دغدغه دارند.
از سوی دیگر امروز تعدادی از نخبگان علمی و فرهنگی اهل سنت در سطح کشور نگرانی شدید خود را از اوضاع اخیر تایباد ابراز کرده خواستار پایان دادن به این جرایانات ظالمانه و ضد انسانی شده‌اند.
شهرستان تایباد یکی از شهرهای آرام و فرهنگی استان خراسان به شمار می‌رفت که با این جنجال ساختگی نظام صفوی، و تنش سازی آخوندهای فتنه‌افروز بکلی رنگ و بویی دیگر به خود گرفته در صورت ادامه ماجرا کار به جاهای بسیار حساس کشیده می‌شود، که در آن هم سیخ خواهد سوخت و هم کباب!
پس از این حکم جائرانه در حق مولانا فاضلی کلیه ائمه جمعه و جماعات استان خراسان احساس خطر کرده، بیم آن دارند که اگر چنین احکامی در حق آنها نیز صادر شود، باعث شورش ملت در مناطق مختلف خواهد گشت، و امنیت ملی منطقه در این برهه زمانی حساس بشدت متزلزل خواهد شد. 

اطلاعیه برای ونکوور و حومه

صدای بین المللی برای افراد بلوچ گمشده


شورای حقوق بشر کانادا- بلوچ، تجمع: کمپین نجات بلوچستان را در مقابل کنسولگری آمریکا در ونکوور برگزار می‏کند.
تجمع مسالمت‏آمیز ما به منظور برجسته کردن نقض جدی حقوق بشر در بلوچستان است. دولت پاکستان، دریافت کننده‏ی کمک‏ های عظیم مالی و نظامی از ایالات متحده آمریکا، فعالانه در جنایت بر علیه بشریت درگیراست. آنها در قتل‏های فراقضاییِ فعالان بلوچِ حقوق بشر، دانشجویان، کارگران و رهبران سیاسی نقش دارند. درهمین حال، دولت ایران به طور فعال در پاکسازی فرهنگی درگیر و همچنان دست به جابجایی ساکنان بلوچ می‏زند . ما امیدواریم که صلح دوستان کانادایی بیرون بیایند و در این تجمع به ما بپیوندند.
روز: دوشنبه
سی و یکم جنوری 2011
آدرس: 1095پندر غربی ونکوور جلوی کنسولگری آمریکا
ساعت: دوازده تا دوازده و نیم ظهر
تماس و اطلاعات: balochcommunity.bc.ca@gamil.com