۱۳۸۹ بهمن ۹, شنبه

حسنی مبارک انحلال کابینه را اعلام کرد

حسنی مبارک" رئیس جمهور سه دهه اخیر مصر، ساعات پایانی شب گذشته در اظهارتی که از تلویزیون ملی مصر پخش می شد از انحلال دولت و تشکیل دولت جدید در پی اعتراضات مردمی خبر داد.

به گزارش برخی خبرگزاری ها، "حسنی مبارک" رئیس جمهور سه دهه اخیر مصر ساعات پایانی شب گذشته در اظهارتی که از تلویزیون ملی مصر پخش می شد از انحلال دولت در پی اعتراضات مردمی خبر داد.
وی با تاکید بر اینکه خود را حامی مردم مصر می داند اظهار داشت: دولت جدید مصر فردا (امروز شنبه) تشکیل خواهد شد.
مبارک در عین حال از جوانان مصری تقاضا کرد که به حفظ امنیت کشور پایبند باشند.
با وجود تصمیم شب گذشته "حسنی مبارک" در زمینه انحلال دولت و تشکیل دولت جدید، طی امروز مردم مصر همچنان به اعتراضات خود ادامه داده و تظاهرات هم اکنون در شهرهای مختلف این کشور شدت گرفته است.
منابع خبری از تلاش برخی از معترضین مصری برای حمله به موزه اصلی شهر قاهره خبر می دهند که در حال حاضر به کنترل ارتش درآمده است.
همچنین نیروهای امنیتی هم اکنون در اطراف ساختمان پارلمان مصر و مقر رادیو و تلویزیون این کشور در قاهره حضور دارند تا از ورود معترضین جلوگیری کنند.
در همین حال، تظاهرکنندگان خشمگین مصری پس از ورود به محوطه دفتر مرکزی حزب حاکم ( حزب ملی دموکراتیک) به رهبری مبارک، این ساختمان را که در مرکز شهر قاهره قرار دارد به آتش کشیدند.
ده‌هاهزار نفر از مردم مصر با نقض مقررات منع رفت‌وآمد شبانه دولت در شهرهای اسکندریه، سوئز، قاهره و بسیاری دیگر از شهرهای این کشور، در اعتراض به حکومت چند دهه‌ای مبارک به خیابان‌ها آمده‌اند.
این در حالی است که ارتش مصر با استفاده از خودروهای نظامی در خیابان‌های قاهره پایتخت این کشور به ویژه میدان تحریر این شهر مستقر شده‌اند.
اظهارت جمعه شب مبارک، نخستین حضور رسمی وی در رسانه‌‌‌های این کشور از زمان آغاز تظاهرات‌ و مخالفت‌های ضد دولتی بوده است که تاکنون بیش از 20 کشته و صدها زخمی برجا گذاشته است.

هیچ نظری موجود نیست: