۱۳۸۹ بهمن ۸, جمعه

سرعت گرفتن ماشین اعدام نشانه افزایش دشواریهای رژیم

رادیو فرانسه: در فاصله دو هفته و طی شش مرحله اعدام دستجمعی در شهرهای مختلف ایران، دهها نفر به دار آویخته شدند. موج تازه اعدامها در ایران همزمان با اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها آغاز شد. اجرای طرح یاد شده در ایران همزمان با افزایش قیمت کالاهای اساسی در تونس و الجزایر و چند کشور دیگر مسلمان منطقه مانند بحرین و کویت بود.
ایران بمنظور مقابله با نا آرامی های احتمالی ناشی از افزایش قیمتها، و احتمال بروز جنبشهای اعتراضی شبیه تونس که از همان زمان پا گرفته بود، ضمن استقرار پلیس و نیروهای ضد شورش در مراکز حساس شهرهای بزرگ، اجرای احکام اعدام را با اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها همزمان ساخت.
دولت تونس در نتیجه فشارهای اعتراضی مردم سقوط کرد، دولت کویت بمنظور پیشگیری از بروز نا آرامی های داخلی طرح پرداخت کمک مالی به کویتی ها را بموقع اجرا گذاشت.
دولت ایران با انتخاب راهی متفاوت، 60 نفر را به چوبۀ دار آویخت. جامعه جهانی و سازمانهای حقوق بشر نگران اند که موج تازه اعدامها در ایران دامنه و سرعت بیشتری بگیرد.
از ابتدای بروی کار آمدن نظام انقلاب اسلامی در ایران تاکنون، توسل به اعدام، به عنوان راه حل فوری، بمنظور فائق آمدن بر مشکلات حاد روز، مورد سوء استفاده قرار گرفته است.
سرعت گرفتن خارق العاده ماشین اعدام در ایران، نشانه افزایش دشواری های نظام جمهوری اسلامی در رویارویی با مشکلات سیاسی و اجتماعی است.

هیچ نظری موجود نیست: