۱۳۸۹ اسفند ۲۰, جمعه

حاج عبدالحکیم رجبعلی زاده، یکی از خیّرین منطقه تایباد، دار فانی را وداع گفت

.حاج "عبدالحکیم رجبعلی زاده" از خیّرین منطقه تایباد و یکی از بانیان حوزه علمیه انورالعلوم خیرآباد، دار فانی را وداع گفت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سنی آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی انوارالعلوم خیرآباد (انواروب)، حاج "عبدالحکیم رجبعلی زاده" از خیّرین منطقه تایباد و یکی از بانیان حوزه علمیه انورالعلوم خیرآباد، صبح دیروز (چهارشنبه 18 اسفند) در بیمارستان امداد مشهد دار فانی را وداع گفت.
ایشان در سال 1318 در روستای "ریزه" بخش میان ولایت ـ تایباد دیده به جهان گشود و تحصیلات ابتدایی را در زادگاه خویش فرا گرفت.
آشنایی مرحوم حاج عبدالحکیم و برادر بزرگترشان مرحوم حاج "عبدالغفور رجبعلی زاده"، با مولانا غلام احمد علیبایی، مدیر حوزه علمیه انوارالعلوم خیرآباد، باعث شد تاـ با توجه به وسعت مالی‏ای که خداوند به این دو برادر عنایت کرده بودـ سنگ بنای حوزه علمیه انورالعلوم تحت سرپرستی مولانا غلام احمد در روستای خیرآبادـ تایباد نهاده شود. حوزه ای که هم اینک به فضل خداوند یکی از حوزه های بزرگ دینی اهل سنت در منطقه است.
مرحوم عبدالحکیم رجبعلی زاده به اتفاق خانواده بخش عظیمی از هزینه حوزه علمیه را تامین می کردند.
از دیگر خدمات ارزشمند ایشان، بنای مسجد جامع خیرآباد است که به همراه مرحوم حاج عبدالغفور این یادگار زیبا را از خود به جا گذاشتند. ایشان در انفاق به فقرا و مستمندان و کمک در امور خیریه و عام المنفعه از قبیل ساخت مسجد، مدرسه، خانه بهداشت و... ید طولایی داشت.
مرحوم حاج عبدالحکیم علاوه بر صفت زیبای سخاوت و بخشش، متصف به صفات حسنه زیادی بود که از بارزترین آنها می‏توان به اعتقاد و ایمان راسخ به خداوند، محبت به رسول الله صلی الله علیه و سلم، عبادت، سحرخیزی و تهجد گذاری، دلسوزی، شجاعت و حقگویی، دعا و نیایش و اکرام و اعزاز اهل دین و علما و... اشاره کرد.
ایشان بعد از سپری کردن یک سال بیماری و چهار ماه بستری در صبحدم روز چهارشنبه 89/12/18 در بیمارستان امداد مشهد چشم از جهان فانی فرو بست.
پایگاه اطلاع‌رسانی سنی آنلاین، درگذشت این مرحوم را به عموم دوستداران خصوصا خانواده محترم و فامیل رجبعلی زاده تسلیت گفته و عفو و غفران خداوندی را برای این مرحوم مسئلت می نماید.
«اللهم اغفر له و ارحمه و اجعل الجنة مأواه»

هیچ نظری موجود نیست: