۱۳۸۹ شهریور ۲۴, چهارشنبه

کشته شدن 20 فرد مسلح اسلامی در تاجیکستان

به گزارش خبرگزاری آهوران نیوز به نقل از لجینیات : به گزارش منابع امنیتی 20 فرد مسلح که می خواستند از افغانستان وارد تاجیکستان بشوند با دولت درگیر شده و در نتیجه این 20 نفر و یک سرباز مرزبان کشته شدند.
در چند هفته ی گذشته ی نا آرامیها با فرار کردن 25 زندانی اسلامی از زندندانی در تاجیکستان افزایش یافته و در همین مدت یک ماشین بمب گذاری شده جلوی مرکز پلیسی منفجر شد که باعث کشته شدن حداقل 2 تن از پلیس ها شد .
مسؤلان تاجیک اعلام کردند که افراد مسلح اسلامی که در میان آنها عناصری از جنبش طالبان وجود داشت می خواستند از مرز افغانستان وارد تاجیکستان بشوند که با مرزبانان تاجیک درگیر شدند و تعدای از آنها کشته و تعداد دیگری دستگیر شدند .
سخنگوی مرزبانان تاجیک "کشنود رحمةالله یف" گفت : جنگجویان افغانی که مخالف حکومت تاجیکستان هستند در جزیره ای در رود خانه ی مرزی بیاندز مخفی شده بودند .
وی افزود : درگیری با پرتاب نارنجگ و تبادل آتش ، میان طرفین آغاز شد و این درگیری 24 ساعت کامل ادامه داشت که در نتیجه 20 فرد مسلح کشته شده و یک تن از عناصر مرزبان به هلاکت رسید .
گروه انصارالله که تا قبل از انفجار مرکز پلیس در خجند نامی شناخته شده نبود، اعلام کرد که مسؤلیت حمله به مرکز پلیس خجند را به عهده می گیرد .
گفتنی است ، اخیرا تاجیکستان شاهد نا آرامی در مرزهای خود با افغانستان و قرقیزستان و ازبکستان بوده است . بیشتر عناصر مسلح عضو جنبش طالبان و جماعت اسلامی ازبکستان می باشند .

هیچ نظری موجود نیست: