۱۳۸۹ بهمن ۸, جمعه

اختلاف شدید بین سران رژیم ( هر روزبیشتر از دیروز)

آقاي هاشمي رأس مديريت جريانات ضد دولت است!!
غلامحسين الهام از نحوه عملكرد مديريت مجمع تشخيص مصلحت نظام انتقاد كرد و گفت كه‌ ‌اكثريتي ‌در مواجهه با دولت ‌با رويكرد حزبي و جرياني در اين مجمع شكل گرفته‌ است.
غلامحسين الهام مشاور حقوقي احمدي‌نژاد ظهر امروز (پنجشنبه) در حاشيه ديدار كاركنان مؤسسه فرهنگي مطبوعاتي ايران ‌در جمع خبرنگاران در خصوص نامه اخير احمدي‌نژاد ‌به نمايندگان مجلس و انتقاد وي از ‌برخي عملكردهاي مجمع تشخيص مصلحت نظام، اظهار داشت: مجمع تشخيص مصلحت نظام براي استفاده از ظرفيت‌ احكام حكومتي نظام اسلامي كه مغفول مانده بود، تأسيس شد، اما پس از آن ‌اتفاقي افتاد كه ‌برخلاف مشي امام(ره) بود كه معتقد بودند ‌مجمع نبايد در عرض قواي ديگر باشد؛ بايد براي حل معضلات نظام باشد.
وي افزود: در مسيري كه مجمع تشخيص مصلحت نظام براي عبور از قانون اساسي دنبال كرد و ‌البته ‌‌ناشي از برداشت آنان از اصل 112 قانون اساسي است، ‌به تدريج به سمتي مي‌رود كه قانون اساسي را تعطيف كند كه طبيعتا اين حرف برخلاف فلسفه تأسيس مجمع است چرا‌كه ‌مجمع ‌تشكيل نشد كه قانون اساسي را تعطيف كند كه به نظر من ‌بخشي از حرف‌هاي رئيس‌ جمهور همين موضوع ‌است.
وي افزود:"امروز وارد عرصه قوه مجريه شده‌اند و دارند ‌اختيارات مسلم قوه مجريه را ‌محدود يا سلب مي‌كند، جاي ديگر ‌‌وارد اختيارات شوراي نگهبان ‌خواهند شد و در گام سوم نيز وارد اختيارات رهبري خواهند شد و چه تضميني وجود دارد كه با اين روش، يك‌باره شاهد يك قانون اساسي جديد و يك نظام جديد نباشيم كه اين‌را بايد از نظر حقوقي دقت و مراقبت كرد.
مشاور حقوقي احمدي‌نژاد ادامه داد: مجمع تشخيص مصلحت نظام حق و صلاحيت ورود به آنچه در اختيار مجلس شوراي اسلامي نيست و منجر به تغيير قانون اساسي مي‌شود را ندارد.
وي افزود: معضلات بايد هم از سوي رهبري ارجاع شود و هم تأييد نهايي آن به وسيله رهبري باشد كه اين يك امر حكومتي ويژه است و در واقع پشت آن ولايت مطلقه فقيه است، نه مستقيما مجمع تشخيص مصلحت نظام. بنابراين اتفاقاتي كه ‌مجمع رأسا براي نفي قانون اساسي تصميم مي‌گيرد، ‌محل بحث است.
آنچه از اینگونه اظهارات مقامات ارشد رژیم در این اوضاع پیداست اثبات این موضوع است که علاوه بر اختلاف مجمع تشخیص با دولت کودتا و بلا حضم بودن این دولت از سوی یکی از ارکان قدرتمند در نظام جمهوری اسلامی میباشد.علاوه بر این با توجه به انتقادات شدید برخی مراجع وعلما و مدرسین حوزه علمیه قم که برخی از آنها عضو با نفوظ در مجمع میباشند؛شاید نوید روزهای طوفانی در آینده نزدیک در داخل خود رژیم را میدهد.
هاشمی که روزگاری از قدرتمندترین ارکان رژیم ایران محسوب میشد؛امااز بعد از حوادث انتصابات و جایگیریهای هاشمی در قبال این جریانات به شدت مورد حمله طرفداران خامنه ای و نیز احمدی نژاد قرار میگیرد که با عکس العمل های هاشمی و اقدامات متقابل او ؛گویا جنگ داخلی در رژیم شدت گرفته و روزهای سختی در انتظار سران دیکتاتوری ایران خواهد بود.
دکترمحمدرضاکوچکی
فعال سیاسی
سوئد

هیچ نظری موجود نیست: