۱۳۸۹ بهمن ۲, شنبه

بلر خوستار توسل به زور برای مقابله با برنامه اتمی ایران شد

العربیه:تونی بلر نخست وزیر سابق بریتانیا از غرب خواست در صورت نیاز برای متوقف کردن برنامه اتمی ایران متوسل به زور شود.
به گزارش خبرگزاری رویترز، بلر که در مقابل کمیسیون تحقیق در جنگ عراق برای توضیح در مورد همراهی با آمریکا در این جنگ در لندن سخن می گفت افزود : "وقت آن رسیده است که سرهای خود را از شن ها خارج کنیم و به مقابله با ایران بپردازیم." او ادامه داد: "این را با تمام احساس می گویم."
بلر در حال حاضر به عنوان نماینده گروه چهارجانبه صلح در خاورمیانه که شامل ایالات متحده، اتحادیه اروپا، روسیه و سازمان ملل است برای پیگیری صلح بین فلسطینیان و اسرائیل فعالیت می کند.
بلر در ادامه سخنان خود گفت: "غرب باید از این اعتقاد که مسئول رفتارهای ایران یا تندروهاست دست بردارد. حقیقت این است که آن ها این کار را می کنند زیرا به شکلی اساسی با روش ما در زندگی اختلاف دارند و چنانچه با قدرت در مقابل آن ها ایستادگی نشود، به فعالیت های خود ادامه خواهند داد."
در حال حاضر مذاکرات هسته ای میان غرب و ایران در استانبول ترکیه در جربان است.
بلر گفت که تاثیر ایران را در پشتیبانی از تروریسم در تمام جهان و همچنین مانع تراشی در مسیر روند صلح خاورمیانه را درک می کند . او افزود دست باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا برای دوستی با ایران دراز شده بود، اما این اقدام رد شد.
غرب می گوید که برنامه اتمی ایران شفاف نیست و این کشور در پی ساخت بمب اتم است؛ ادعایی که ایران همواره آن را رد کرده و بر مسالمت آمیز بودن برنامه اتمی خود تاکید دارد.
ژوئن گذشته دور چهارم تحریم های ایران در شورای امنیت سازمان ملل متحد برای مقابله با برنامه اتمی این کشور تصویب شد. پس از آن برخی کشورها از جمله آمریکا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا تحریم های مضاعف یک جانبه ای علیه ایران اعمال کردند.
ایران این تحریم ها را بی اثر اعلام کرده و همچنان به غنی سازی اورانیوم در خاک خود با وجود اعتراض غرب ادامه می دهد

هیچ نظری موجود نیست: