۱۳۸۹ آذر ۶, شنبه

پس از توقیف 13 کانتینر اسلحه ایرانی اعلام شد

عضو سپاه پاسداران به اتهام قاچاق اسلحه در نیجریه محاکمه شد
به گزارش اخبار جهان اسلام به نقل از خبرگزاریها : دادگاهی در نیجریه، شخصی به نام "عظیم آقاجانی" که گفته می شود عضو سپاه پاسداران ایران است را، به دست داشتن در قاچاق محموله اسلحه که در نیجریه کشف و ضبط شده است متهم کرد.
منابع دولتی در نیجریه ماه گذشته از توقیف 13 کانتینر اسلحه شامل گلوله های توپ، خمپاره و ساير سلاح ها خبر داده بودند.
خبرگزاری رویترز پنجشنبه 25-11-2010 در این باره گزارش داد که برپایه اسناد ارائه شده، آقا جانی به همراه یک شهروند نیجریه به وارد کردن اسلحه غیرقانونی به این کشور متهم شده اند. همچنین این عضو سپاه پاساداران ایران به همراه سه شهروند نیجریه ای به تلاش برای قاچاق این محموله سلاح به کشور گامبیا متهم شده است.
دولت گامبیا سه شنبه روابط رسمی خود را با دولت ایران قطع کرد و به دیپلمات های ایرانی ۴۸ ساعت فرصت داد تا گامبیا را ترک کنند.
بنا بر این گزارش، آقاجانی به دادگاه گفته است مایل است از حق حمایت کنسولی خود استفاده کند.
بنا بر گزارش ها، محموله اسلحه کشف شده در نیجریه، حاوی راکت های 107 میلیمتری، گلوله تفنگ و برخی تسلیحات دیگر است.
پس از کشف این محموله، رویترز به نقل از منابع مطلع گزارش داد که دو ایرانی مظنون به دست داشتن در قاچاق این محموله، عضو سپاه قدس هستند و به سفارت ایران در نیجریه پناهنده شده اند.
منوچهرمتکی وزیر امور خارجه ایران در یک کنفرانس خبری در مورد محموله سلاح ایرانی که در سواحل نیجریه توقیف شده بود اعلام کرده بود این محموله از سوی " یک شرکت خصوصی " ارسال شده بود.
اودين اجوموجوبيا وزیر امور خارجه نیجریه سه شنبه 16 – 11 – 2010 در گفت و گو با خبرگزاری رویترز تاکید کرد نیجریه بر اساس تعهدات بین المللی گزارشی در مورد کشف اسلحه به شورای امنیت فرستاد.
پس از آن مسئولان گمرک نیجریه روز جمعه 19-11- 2010 اعلام کردند یک محموله بزرگ هروئین شامل حدود 130 کیلوگرم هروئین که از ایران به سمت این کشور حرکت کرده را کشف و ضبط کردند.

هیچ نظری موجود نیست: