۱۳۸۹ شهریور ۲۴, چهارشنبه

5 کشته و زخمی در حمله اسرائیل به غزه


نظامیان ارتش اسرائیل با شلیک مسلسل و گلوله تانک به باریکه غزه، یک فلسطینی را کشته‌ و دست کم 4 تن دیگر را زخمی کرده‌اند.
نشریه اسرائیلی "جروزالم پست" گزارش داد: نظامیان رژیم اسرائیل سه‌شنبه شماری از فلسطینی‌ها را در شمال نوار غزه با مسلسل و همچنین تانک هدف قرار دادند که در نتیجه این حمله دست کم یک فلسطینی کشته و 4 نفر دیگر از آنان زخمی شدند.
نشریه اسرائیلی جرازلم پست گزارش داد، ارتش اسرائیل در توجیه این حمله اعلام کرد، فلسطینی‌ها قصد تیراندازی به نظامیان اسرائیلی را داشتند.
بر پایه این گزارش، نیروهای فلسطینی در حال بررسی منطقه درگیری هستند زیرا این احتمال وجود دارد که افراد بیشتری در این حادثه کشته یا زخمی شده باشند.
دو روز پیش از این حمله نیز در پی تیراندازی نظامیان اسراییلی به نوار غزه، 3 غیر نظامی فلسطینی کشته و بیش از 3 تن دیگر نیز مجروح شدند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، این حادثه روز یکشنبه در شهر "بیت حانون" درنزدیکی مرز غزه با اسراییل رخ داد.
یک پیرمرد 91 ساله و نوه 20 ساله وی که مشغول به کار در مزرعه خود بودند، از جلمه کشته شدگان این حادثه هستند.
این حملات تنها چند ساعت پس از پایان دور دوم مذاکرات سازش تشکیلات خودگردان فلسطین با رژیم اسرائیل در شرم الشیخ مصر، صورت گرفت.
حملات و تیراندازی نظامیان اسرائیلی به غیرنظامیان فلسطینی درحالی ادامه دارد که رژیم اسرائیل اواخر سال 2008 میلادی به بهانه توقف حمله موشکی مبارزان فلسطینی، نوار غزه را هدف حملات زمینی و هوایی خود قرار داد.
رژیم اسرائیل از دسامبر 2008 در 22 روز جنگ نابرابر، دست‌کم 1400 فلسطینی از جمله صدها زن و کودک را کشت و هزاران فلسطینی را زخمی کرد.

هیچ نظری موجود نیست: