۱۳۸۹ شهریور ۲۱, یکشنبه

سربازان آمریکایی به خاطر تفریح غیرنظامیان افغانی را می کشند و انگشتان آنها را قطع می کنند

به گزارش خبرگزاري اهوران نيوزبه نقل از المختصر: روزنامه ی بریتانیایی گاردین به محاکمه ی 12 سرباز آمریکایی که گروهی مخفیانه تشکیل داده و شهروندان غیرنظامی افغان را می کشتند و انگشتان آنها را به عنوان یادگاری قطع می کردند اشاره کرد .
این روزنامه نوشت : 5 سرباز آمریکایی متهم به کشتن 3 شهروند افغانی در مناسبتهای مختلف در سال جاری شدند، و هدف از این کار را تفریح بیان کرده اند . و 7 سرباز دیگر متهم به سر پوش گذاشتن بر این جنایت ، و تهدید سرباز جدیدی که از این جنایت مطلع شده بود شده اند ، این سرباز جدید از جرایم دیگری نیز پرده بر داشته بود که کشیدن حشیشهای مصادره شده از افغانها یکی از آنها بود .
اتهام جنایت جنگی سنگین ترین تهمتی است که به ایت افراد وارد می شود ، متهمان ، عضو تیپ پیاده نظام می باشند که مقر آن در قندهار می باشد .
روزنامه ی گاردین از بازرسها و اسناد دادگاه نقل می کند که نقشه ی کشتار شهروندان افغانی با رسیدن کالون جیبز به پایگاه "رامرود" در نوامبر گذشته شروع شد .
این اسناد تأکید کردند که جیبز با کارهایی که در عراق انجام داده بود افتخار می کرد و می گفت که از دست مجازات توانسته است فرار کند و از وی نقل می کنند که می گفت : این کار خیلی آسان است و یک نارنجک به طرف یکی از آنها پرتاب کرد و کشتش.
بازپرسها گفتند :جیبز 25 ساله با یکی دیگر از سربازان به نام جرمی مورلوک 22 ساله نقشه هایی کشیدند و گروهی به نام قتل تشکیل دادند. و به کشتن حداقل 3 افغان متهم شدند .
روزنامه ی آرمی تایمز نوشت : این سربازان انگشتان قربانیان را قطع می کردند و به عنوان خاطره پیش خود نگه می داشتند و با اجساد مقتولان عکس یادگاری می گرفتند .

هیچ نظری موجود نیست: