۱۳۸۹ شهریور ۲۱, یکشنبه

کشته در نزدیکی قصر ریاست جمهوری در موگادیشو



گزارش خبركزاري اهوران نيوز به نقل ازاخبار جهان اسلام  : درگیری شدیدی میان نیروهای اتحاد افریقا و جنبش شباب مجاهدین در نزدیکی قصر ریاست جمهوری رخ داد که باعث کشته شدن 11 تن که بیشترشان شهروندان عادی بودند شد.
نیروهای اتحاد آفریقا در حالی به یکی از پادگانهای شباب در شمال مودگادیشو حمله کردند که در جنوب شهر درگیری شدیدی میان این نیرو با شباب در حال انجام بود .
محمد آدن مسؤل امنیتی در حکومت صومالی گفت : افراد مسلحی که خود را القاعده می نامند می خواستند شهرهای زیر قدرت حکومت را تصرف کنند که حکومت در مقابل آنها ایستاد و از پیشروی آنها جلوگیری کرد . و به گزارش فرانس پرس آدان گفت : در این درگیری 3 تن از نیروهای اتحاد آفریقا از پای در آمدند و 7 تن دیگر مجروح شدند .
رئیس بخش آمبولانس موگادیشو گفت : جسد 8 تن که بر اثر بمباران سنگین توپخانه کشته شده بودند به بیمارستان منتقل شدند .
موسی گفت : ما جسد 8 تن از شهروندان و 36 تن دیگر را که به شدت زخمی شده بودند به بیمارستان منتقل کردیم . شاهدان عینی می گویند افراد دیگری در محله ی هودان وجود دارند که باوجود جراحات در منازل نگه داری می شوند .
جنبش شباب مجاهدین از دو هفته ی پیش حملات خود را بر ضد حکومت و نیروهای اتحاد آفریقا تشدید بخشیده است و قصد دارد آنها را از کشور بیرون کند .
و 8 تن از نیرهای اتحاد افریقا در حمله ای به فرودگاه موگادیشو به هلاکت رسیدند .
شاهدان عینی گفتند که یک ماشین بمب گذاری شده در جلوی در ورودی فرودگاه موگادیشو منفجر شد و صدای انفجاری دیگر را در داخل فرودگاه بلافاصله بعد از انفجار اول شنیدند .
شاهدان عینی گفتند بعد از این انفجار، درگیری مسلحانه در جلوی در ورودی فرودگاه ه وقوع پیوست و محمد عبدی گفت : یک ماشین با تمام قدرت، خود را به پایگاه نیروهای حافظ صلح آفریقا در جلوی در ورودی فرودگاه موگادیشو کوباند و سپس منفجر شد که دود غلیظی را دیدیم که در آسمان بالا می رفت .
وی افزود 4 سرباز اتحاد آفریقا را دیدم که در جلوی در ورودی از آنها خون می رفت و 8 جسد دیگر متعلق به این نیروها که روی زمین افتاده بودند .
گفتنی است نیروهای حکومت و اتحاد آفریقا فقط بر بخشهای کمی از پایتخت از جمله قصر ریاست جمهوری و فرودگاه موگادیشو و بندر این شهر تسلط دارند و بقیه ی شهر در تصرف کامل شباب مجاهدین می باشد .

هیچ نظری موجود نیست: