۱۳۸۹ شهریور ۲۴, چهارشنبه

در پی اعلام تحریم های جدید علیه ایران در کره جنوبی کیا موتورز صادرات " پراید " به ایران را متوقف کرد



پراید یکی از پرفروش ترین محصولات در ایران است

پراید یکی از پرفروش ترین محصولات در ایران است
  به گزارش خبر گزاری آهوران نیوز به نقل ازالعربیه نت:شرکت خودروسازی کيا موتورز که محصولات آن پرفروش ترین خودروها در ایران به شمارمی آید امروز سه شنبه 14-9-2010 صادرات خود به ایران را متوقف کرد. کیاموتورز يكی از دو شرکت بزرگ خودرو سازی كره جنوبی است و در پی اعمال دور جدید تحریم های اين كشور علیه ایران صادرات به ایران را متوقف کرده است.
سخنگوی این شرکت در گفتگو با خبرگزاری فرانسه بدون ذکر جزئیات کامل از این خبر اعلام کرد " تصمیم شرکت کیا موتورز در توقف صادرات به جمهوری اسلامی بخشی از تحريم های کره جنوبی عليه برنامه هسته ای ايران محسوب می شود."
خودروی پراید که محصول شركت كيا موتورز کره جنوبی است ، 30 تا 40 درصد از خودروهای مورد استفاده در ايران، را تشكيل می دهد.
در سال گذشته این شرکت 4210 خودرو و 1740 را به صورت قطعات مجزا و همچنين لوازم يدکی به ایران صادر کرده است.
شركت کیا موتورز همچنین اعلام کرد که از ماه گذشته صادرات خود به ایران را بطور کلی به حالت تعليق در آورده است.
پس از اینکه کره جنوبی تحریم های اقتصادی یک جانبه ای علیه ایران اعمال کرد بیش از دو سوم شرکتهای اقتصادی کوچک و متوسط این کشور تمام یا بخشی از صادرات خود به ایران را به حالت تعلیق در آوردند.
دولت کره جنوبی چهارشنبه هفته گذشته تحریم های مضاعفی را بر ضد جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد بود.
تحریم های جدید کره جنوبی 102 شرکت و مؤسسه مالی و تجاری از جمله 14 بانك ايرانی و همچنین اسامی 24 نفر که مرتبط با برنامه هسته ای اين كشور هستند را در بر می گیرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه کیم یونگ روز یکشنبه اين هفته اعلام كرد كه دولت متبوعش "مجازات شدیدی " را بر عليه " بانک ملت" اعمال خواهد کرد.
این بانک در کره جنوبی درايجاد تسهیلات مالی برای گروهها و مؤسسات ایرانی كه مرتبط با برنامه هسته ای ، موشکی و دفاعی ایران هستند متهم است.

هیچ نظری موجود نیست: