۱۳۸۹ آبان ۹, یکشنبه

ريزش سقف مکان برگزاری مراسم عروسی در افغانستان 65 نفر را کشت

دبی-العربیه.نت منابع پزشکی در افغانستان امروز جمعه 29-10-2010 اعلام کردند که بر اثر ریزش سقف ساختمانی که در آن یک مراسم عروسی در ولایت (استان) بغلان در شمال افغانستان برگزار می شد، 65 نفر جان خود را از دست دادند. دكتر حامد نیازی رئیس هلال احمر افغانستان با اعلام این خبرافزود : "دراین حادثه 40 نفر دیگر مجروح شدند ".رئیس هلال احمر افغانستان تصریح کرد که "اکثر قربانیان این حادثه ، از زنان و کودکان شرکت کننده در این جشن بوده اند". نیازی افزود : "اين حادثه در مکانی دور افتاده وکوهستانی اتفاق افتاد و این امر باعث شد تا کمک رسانی به آسیب دیدگان با دشواری مواجه شود."منشی عبد المجيد سخنگوی والی بغلان علت ریزش سقف را حضور تعداد زیادی از میهمانان در یکی از طبقات ساختمان محل برگزاری مراسم عنوان كرد.
وی گفت: " مراسم در یک ساختمان سه طبقه برگزار شده بود و احتمالا سقف طبقه زیرین تحمل وزن تعداد زیادی از میهمانان را نداشته و فرو ریخته است."
گفتنی است که خانه های مردم افغانستان خصوصا مناطق دور افتاده این کشور ، بیشتر از خشت وگل و تیرهای چوبی ساخته شده است و این امر باعث شده تا این کشور بارها شاهد ریزش خانه ها باشد.

هیچ نظری موجود نیست: