۱۳۸۹ مهر ۳۰, جمعه

مخالفت حکومت با خواندن نماز جمعه اهل سنت حتی در خانه ها

منابعی از اهل سنت که نخواستند اسمشان فاش شود گفتند: در چهار چوب افزایش فشارهای روز افزون حکومت از سه دهه ی قبل، این بار حکومت به شکلی غیر منتظره اهل سنت را ازخواندن نماز جمعه در سطح شهر پایتخت و در دانشگاهها و پادگانها منع کرده است .
قبلا اهل سنت از ادای نماز جمعه در شهرهای بزرگی چون شیراز و اصفهان و یزد و کرمان منع شده بودند و این بار در تهران نیز از ادای نماز جمعه حتی در خانه ها منع شدند .
در همین زمینه مولوی عبدالحمید امام جمعه ی شهر زاهدان نیز از مخالفت کردن با برپایی نماز جمعه در شهرهای بزگ ایرن ابراز نگرانی و تأسف کرد.
مولوی عبدالحمید گفت: بسیار باعث تأسف است که برخی از جهتهای موجود در حکومت از برگزاری نماز جمعه در منازل جلوگیری می کند. این گونه افرادی افرادی منحرف از لحاظ عقیدتی هستند و در واقع آنها تنگ نظرانی بیش نیستند و دارای احساسات اضافی در برابر مساجد و مدارس دینی و تبلیغ مذهبی هستند که این مسائل به هیچ وجه ربطی به مسایل سیاسی و اختلافات مذهبی ندارد .
جناب مولوی این اقدامات را مورد انتقاد قرارداد و گفت انجام شعایر دینی و مذهبی در قاون اساسی هیچ ممنوعیتی نه برای مسلمانان و نه برای کفار ندارد. وی افزود: شایسته نیست که از برگزاری نماز جمعه جلوگیری شود بلکه باید مردم را برای اقامه ی آن تشویق کرد. ما از شیعه و سنی می خواهیم این فریضه را برپا دارند زیرا بعد از شهادتین اساسی ترین رکن دین می باشد که در آن رستگاری دنیا و قیامت وجود دارد.
وی در ادامه گفتند: مخالفت با ساخت مساجد و مدارس دینی از طرف برخی از مسئولان با مبادی و اصول یک حکوت دینی کاملا مغایرت دارد. چگونه است که حکومت شیعه خود را موظف می داند در روستایی که فقط یک خانواده ی شیعه وجود دارد مسجدی بسازد ولی در بسیاری از شهرها که عدد بسیار بالایی از اهل سنت وجود دارد اجازه ی ساخت مسجد نمی دهد .
جناب مولوی عبدالحمید در مورد مسئولی که نمی گذارد در دانشگاهها نماز برپاشود گفت: چنین فردی بی دین است و اصلا خدا را نمی شناسد و اجبار شخصی بر نماز خواند پشت سر فردی دیگر از مذهبی دیگر، یک نادانی محض است. ایشان در ادامه گفتند: من از مسئولین کشور و رهبر انقلاب می خواهم که این اجازه را به ما بدهند که در همه جا نماز و جمعه و جماعات خود را بر گزار کنیم،و این کمترین حق قانونی ماست.
المختصر

هیچ نظری موجود نیست: