۱۳۸۹ آبان ۴, سه‌شنبه

قانون جنگل و منطق چماق؟

قرنهای متمادی است که اهل سنت ایران قربانی قانون جنگل و منطق چماق و خشونت هستند، از آغاز سلطنت منحوس صفویان جنایتکار تا کنون گویا در تقدیر اهل سنت ایران چنین نوشته شده است که همواره زیر دست کسانی باشند که نه حکم خدا را می فهمند نه قانون بشر را قبول دارند و نه مسلمات پذیرفته شده جامعه بشری را می پذیرند.
غالبا در کشورهای مختلف جهان نوعی قانون حاکم است که همه به آن پایبند هستند در کشور ما قانون جنگل حکومت می کند! در سرشماری گفته می شود 98 درصد ملت ایران مسلمان هستند اما در قانون اساسی کشور؛ اهل سنت  ایران با حداقل 20 درصد جمعیت حق معرفی رئیس جمهور ندارند! و در عمل حتی یک سفیر و استاندار و شهردار هم ندارند و اخیرا دیگر در هیچ اداره و ارگانی حق خدمت ندارند!!
در زمینه دینی اقلیت های غیر مسلمان  -چند صد هزار نفری- در کلان شهرها و پایتخت دهها و صدها معبد و کلیسا و کنیسه و آتشکده دارند اما اهل سنت نه تنها یک مسجد هم ندارند که اخیرا از نماز جمعه و عیدین شان حتی در سفارتهای کشورهای مسلمان و مصلاهای موقت هم منع شدند! و در عین حال اجازه شکایت هم ندارند! این نمونه عدالت علوی است! که آقایان مدعی آن هستند!!
این در حالی است که طی سالهای اخیر روند خشونت و منطق چماق در جولانگه عدالت علوی!  -که علی و خاندانش (علیهم السلام) از آن بیزار هستند-  نسبت به اهل سنت روند دستگیری های غیر موجه و بی مورد! حبس های طویل المدت و بی دلیل!  محاکمه های صحرایی و چند دقیقه ای! اعدام های بی رویه و فرا قانونی! دخالت های بیجا در امور مذهبی و حوزه ها و مساجد اهل سنت! تبلیغ تشیع غالی در میان اهل سنت! تحریک عواطف مذهبی و سب و شتم وقیحانه به مقدسات یک و نیم میلیارد مسلمان جهان و ایجاد تفرقه و نفاق و اختلاف در میان شهروندان سنی و شیعه شدت و سرعتی جنون آمیز گرفته است.
طی همین دو سه هفته اخیر چندین مورد ترور و خشونت و دستگیری در میان علمای اهل سنت انجام گرفته است! سوء قصد نافرجام به جان مولانا حافظ اسلام استاد دارالعلوم زاهدان، دستگیری عبدالرحيم شه بخش داماد جناب مولانا عبدالحمید  اسماعیل زهی رئيس دارالعلوم و خطيب اهل سنت زاهدان، جلوگیری از سفر و مشارکت علمای سرشناس اهل سنت در چند کنفرانس اسلامی در خارج و موارد دیگر همه دال بر سرعت گرفتن منطق خشونت و عجز و ناتوانی از پاسخگویی به پرسشهای بحق ملت در  عرصه های مختلف است.
شگفت انگیز است که با این وجود با کمال پررویی در بعضی جاها و مناسبتها برای نشر خرافات بی ریشه خود و گمراه کردن اهل سنت ناآگاه و تلبیس و مغلطه در اذهان اهل سنت و بعضی علمای جوان و کم تجربه یا حتی غیر جوان اما نا آگاه از ترفندها و نیرنگ های تفرقه افکنان از وحدت و برادری سخن می گویند! و ما را شرمنده دلسوزی هایشان به قدس و امت اسلامی و خطر صهیونیست می فرمایند!
در عرصه اجتماعی و فرهنگی و رسانه ای برای اهل سنت، مجوز روزنامه و رادیو و تلویزیون که آرزویی دست نیافتنی است! حتی یک ساعت برنامه برای اذان و احکام شرعی هم در رسانه های ملی ندارند!
 از این فراتر وقتی پس از سالهای متمادی به هزار مشکل و گرفتاری آنهم اهل سنت ایران مقیم خارج توانسته اند یک شبکه بسیار ساده و معتدل راه اندازی کنند، آقایان ماتم گرفتند! و آن را به مثابه خیانت عظمی تلقی کردند!
 در حالی که نه مانند شبکه های خودشان سب و شتم دارد نه بی ادبی و نه آن صراحت لازم را، با این وجود ابتدا تهدید کردند سپس رسما از این شبکه نیمه جان اهل سنت به کشور میزبان شکایت کردند، چرا؟
 شما که می فرمایید حق با شماست! شما که اسلام ناب را در اختیار دارید! منطق و استدلال دارید! پس در برابر بیش از 30 تلویزیون داخلی و نزدیک به پنجاه شبکه ماهواره ای با هر رنگ و طیفی اگر یک شبکه معتدل اهل سنت وجود داشته باشد چرا می ترسید و آنرا تحمل نمی کنید و اسمش می شود شبکه ظلمت و وهابیت و غیره؟! و هرگونه همکاری با آن گناه نابخشودنی؟!
 تصور نمی کنید این نحوه برخورد با اهل سنت و عقاید آنان و با یک صدای ضعیف و تریبون ناچیز آنان بیانگر ضغف و سستی و ناتوانی شما از پاسخ گویی به پرسشهای بی پاسخ مردم باشد؟!
 تصور نمی کنید که مردمی که در عصر تکنولوژی زندگی می کنند حتی اگر مذهب شیعه داشته باشند نسبت به کردار شما مشکوک خواهند شد؟ واین اقدامات سر کوب گرانه را دلیل ضعف عقیده و منطق شما تلقی خواهند کرد؟!
 تصور نمی کنید که صدها هزار بلکه میلیونها جوان شیعه ای که  از دین فرار کرده و می کنند حدس می زنند که سببش همین انحصار طلبی و عجز شما باشد؟!
 حداقل از دید بخش عمده ای از جامعه پاسخ مثبت است، زیرا همه فهمیده اند که مذهبی که صرفا بر اساس مشتی أوهام و خرافات تمام امت اسلامی أعم از صحابه رسول الله صلی الله علیه وسلم و تمام علماء و شخصیتهای طراز اول جهان اسلام در هر عصر و زمانی و در هر فن و رشته ای را از دائره دین خارج و کافر و مرتد میداند!
 مذهبی که صرفا بر اساس دروغ و سفسطه و خیالبافی خیر امت و بهترین امت را کافر و مرتد و دوزخی میداند طبیعی است که از روشنگری هراس داشته باشد! از قرآن و سنت صحیح و عقل سالم هراس داشته باشد. از صداقت و شفافیت هراس داشته باشد.
 به همین دلیل از وجود رقیب و هرگونه روشنگری می ترسند! ترس شان از این است که مردم بیدار شوند چشم و گوش مردم باز شود و بفهمند که قرنها به آنها دروغ گفته شده؛ و با روشن شدن حقایق میلیونها مسلمان شیعه به عقاید موروثی شان پشت کنند و با سفسطه و خیالبافی خداحافظی نمایند و به قرآن کریم و سنت صحیح و عقل سالم چنگ بزنند و به اسلام بی شائبه ای روی آورند که هم اهل بیت را حقیقتا تاج سرشان داشته و هم جایگاه و منزلت صحابه بزرگوار اسلام و امهات المومنین را بشناسند و به افتخاری نایل آیند که قرنها پیش باید نایل می شدند.
      توصیه ما این است که از نور و روشنایی و روشنگری نترسند و بگذارند مردم به تعبیر قرآن کریم همه سخنان را بشنوند و سپس از بهترین آن پیروی کنند.   
خدایا چنان کن سر انجام کار
تو خوشنود باشی وما رستگار
سنی نیوز

هیچ نظری موجود نیست: