۱۳۸۹ مهر ۱۹, دوشنبه

علویان ترکیه به منهج درسی سنی این کشور اعتراض کردند

علویان گروهی هستند که در قرن سوم هجری ظهور کردند و مؤسس این فرقه ی ضاله "محمد بن نصیر البصری النمیری" (متوفی 270 ه) می باشد که ادعای نبوت می کرد .

این فرقه از افراطیون شیعه می باشند که علی بن ابو طالب رضی الله عنه را خدا می خوانند .

در ابتدا اسم این فرقه نصیری بود و بعد از برای تلبیس حقیق و گول دادن مردم خود را علویان نامیدند تا بتوانند خود را زیر اسم جدید پنهان کنند و اکنون بر این اسم اصرار دارند .

به گزارش اخبار جهان اسلام به نقل از مفکرة الاسلام : اتحادیه ی علوی بکتاشیها و تعدادی دیگر از احزاب علوی، با هم در وسط پایتخت ترکیه آنکارا در میدان سکاریا دست به تظاهراتی اعتراضی نسبت به منهج درس بینش اسلامی که بر اساس مذهب اهل سنت می باشد زندند. در این تظاهرات از وزارتخانه ی مربوطه خواستند که فرزندانشان نباید مجبور به خواندن این ماده ی درسی که ربطی به مذهب آنها ندارد بشوند .

رئیس اتحادیه ی علوی بکتاشیها "علی بالکیز" در خلال سخنرانی خود در این تظاهرات گفت : در این کشور جمعیت علویان قریب به یک میلیون نفر است، ما در طول سالیان مدید، زیر ظلم و زور مجبور به خواندن بینش اسلامی بر اساس مذهب سنیان شده ایم !!!.

وی افزود : ما از حکومت می خواهیم که به ما گوش فرا دهد، همچنانکه در مورد برداشتن ممنوعیت حجاب در دانشگاهها اقدام کرد. و همه می دانیم که دادگاه حقوق بشر در اروپا رأی صادر کرده است که علویان نباید در مورد خواندن درس دینی مورد اجبار قرار گیرند .

بالکیز گفت : این عدالت و حقوق بشری که حزب عدالت و توسعه از آن دم می زند کجاست ؟

وی در ادامه گفت : ما به مدت 24 ساعت در میدان سکاریا تحصن می کنیم تا اینکه حکومت صدای ما را بشنود .

حکومت می گوید لغو اجبار تعلیمات دینی در مدرسه به اصلاحات قانونی نیاز دارد و این کار حساسیات زیادی را در جامعه به وجود می آورد .

هیچ نظری موجود نیست: