۱۳۸۹ مهر ۲۶, دوشنبه

حمل متادون توسط زائران حج به عربستان ممنوع است


قاچاق مواد مخدر به مكه



آهوران نیوز به نقل ازروزنامه خراسان: رئيس پليس فرودگاه هاي کشور با ممنوع اعلام کردن حمل متادون و شيرين بيان توسط زائران حج تمتع به عربستان گفت: با توجه به حساسيت هاي ايجاد شده در عربستان نسبت به زائران ايراني حمل حتي يک گرم مواد مخدر نيز ممنوع است و فرد خاطي از ادامه سفر حج بازداشته خواهد شد.
سردار نبي ا...حيدري ديروز در نشست خبري خود با خبرنگاران ،خاطرنشان کرد: تعداد زائران حج امسال ۱۰۳ هزار نفر خواهد بود که ۳۰ درصد آن ها را افراد بالاي ۶۵ سال تشکيل مي دهند. تکريم زوار هدف اصلي پليس فرودگاه ها و اولويت اصلي آن هاست. وي با بيان اين که حجاج از ۱۷ فرودگاه کشور وارد جده و مدينه خواهند شد گفت: زائران يازده استان نيز از طريق فرودگاه مهرآباد عازم سرزمين وحي خواهند شد و به همين منظور ضمن ممنوعيت حمل هرگونه سلاح گرم و سرد و مواد مخدر توسط زائران ، پليس فرودگاه هاي کشور با بهره گيري از دستگاه هاي کمک بازرسي و XRay هرگونه جاسازي مواد مخدر را در فرودگاه ها کشف خواهد کرد. وي تصريح کرد: در صورت کشف هرگونه مواد مخدر توسط پليس، گذرنامه و ويزاي فرد متخلف تحويل سازمان حج و زيارت خواهد شد و از ادامه سفر فرد خاطي جلوگيري به عمل خواهد آمد. سردار حيدري بر ممنوعيت حمل متادون و حتي برخي داروهاي گياهي مانند شيرين بيان نيز تاکيد کرد و افزود: کساني که متادون به همراه داشته باشند ازادامه سفر باز نمي مانند ولي اجازه انتقال آن را به عربستان نخواهند داشت. وي در خصوص همراه داشتن داروهاي آرام بخش و اعصاب و روان نيز اظهار داشت: به همراه داشتن اين قبيل داروها با هماهنگي مسئولان کاروان بلامانع است.سردار حيدري خطاب به حجاج گفت: حجاج معتادي که براي عزيمت به سفر حج مشکل دارند در طول سفر از داروهاي جايگزيني که توسط وزارت بهداشت و سازمان حج و زيارت در اختيارشان قرار خواهد گرفت برخوردار خواهند بود و نيازي به حمل مواد مخدر ندارند. اين مقام مسئول آمار دستگيري هاي سال گذشته حج تمتع را ۱۰۷ نفر از بين ۶۸ هزار زائر اعلام کرد و گفت: بيشترين تعداد بازداشتي ها در فرودگاه مهرآباد بودند و بيشترين حجم مواد مکشوفه نيز متعلق به فرودگاه مشهد مي باشد.۲۴ نفر از ۱۰۷ نفر دستگير شده نيز از بين خانم ها بوده اند.
رئيس پليس فرودگاه هاي کشور با اشاره به کشف دو کيلو و ۱۴۳ گرم موادمخدر در حج تمتع سال گذشته افزود: خوشبختانه در حج سال گذشته تنها يک نفر به جرم حمل مواد مخدر در عربستان دستگير شده است که آن يک نفر هم مواد را به صورت بلع منتقل کرده بود. وي از دستگيري ۴۷۱ نفر حامل مواد مخدر از بين ۴۰۰ هزار عمره گزار سال جاري خبر داد و گفت: از اين تعداد ۹۳ نفر زن بودند و در مجموع ۷ کيلو و ۹۵۵ گرم مواد مخدر توسط ماموران پليس فرودگاه هاي کشور کشف شده است. سردار حيدري علت حساسيت ماموران پليس عربستان را روي زائران ايراني دستگيري ۱۶۰ نفر در عمره سال ۸۸ اعلام کرد و گفت: دستگيري ۱۶۰ عمره گزار در حالي صورت گرفت که پليس فرودگاه ها هزار و ۶۹ نفر را در فرودگاه هاي کشور دستگير کرده و اجازه خروج به آن ها نداده بود.

هیچ نظری موجود نیست: