۱۳۸۹ مهر ۲۰, سه‌شنبه

محکومیت دخالت رژیم در لبنان توسط شخصیتهای لبنانی

به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیروت، در آستانه سفر احمدی نژاد به لبنان، دویست و پنجاه تن از سیاستمداران و اعضای جامعه مدنی این کشور طی نامه ای سرگشاده‌، دخالتهای رژیم تهران در لبنان را شدیدا محکوم کردند.
در این نامه حمایت های مالی و لجستیکی رژیم تهران از شبه‌ نظامیان حزب ‌الله لبنان بشدت مورد اعتراض قرار گرفته است.
احمدی نژاد قرار است فردا چهارشنبه برای انجام سفری چند روزه عازم لبنان شود. نیروهای لبنانی وابسته به جریان اکثریت در پارلمان این کشور، از دیدار احمدی‌ نژاد از لبنان ابراز نگرانی کرده و آن را سفری تحریک ‌آمیز می ‌دانند

حزب الله درصدد انقلاب اسلامی در لبنان است
خبرگزاری« ریا نووستی»/ جنبش "حزب الله" اجرای طرح انقلاب اسلامی را هفته آینده پس از پایان بازدید رسمی "محمود احمدی نژاد" از لبنان آغاز می کند. این مطلب را پایگاه اطلاع رسانی " سوودنیا.رو" روسیه گزارش می دهد.
روزنامه کویتی "الرأی" در این خصوص می نویسد: "از جمله طرح های حزب الله "تغییر ساختار" دولت لبنان است. در این تغییر باید رقیبان حزب الله و پیش از همه گروه "سعد حریری" نخست وزیر سنی فعلی، از ترکیب دولت لبنان حذف گردد.
روزنامه اسرائیلی هاآرتص در این باره نوشت، در حال حاضر لبنان دارای اوضاع وخیمی است و سفر احمدی نژاد به این کشور می تواند موجب آغاز جنگ داخلی در این کشور شود.
این روزنامه نوشت، بحثهای بوجود آمده در مورد پرونده ترور رفیق حریری نخست وزیر اسبق لبنان، اختلافات داخلی و شرایط حساس کنونی سبب شده که کوچکترین تحریکی به تنش ها دامن زده و شعله یک جنگ داخلی را در این کشور مشتعل سازد.
به نوشته هاآرتض، ساکنان بیروت در حال تجهیز خود به سلاح گرم هستند و خود را برای جنگی که احتمالا بزودی بین حزب الله و هواداران سعد حریری در خواهد گرفت، آماده می کنند.


هشدار آمریکا به شهروندانش در لبنان
در آستانه سفر احمدی نژاد به لبنان، ایالات متحده به شهروندان خود در این کشور هشدار داد که مراقب خود باشند و از حضور در مکانهايی که احتمال ایجاد خشونت و درگیری در آنجا می رود، خودداری کنند.
سفارت آمریکا در بیروت طی بیانیه‌ ای اعلام کرد، شهروندان آمریکايی که در لبنان کار یا زندگی می ‌کنند، باید بدقت این تهدیدات را مورد توجه قرار دهند.
این سفارتخانه در بیانیه خود ابراز نگرانی کرده که ممکن است هنگام حضور احمدی نژاد در لبنان، گردهمايی ها و تجمعات رنگ و بوی خشونت بگیرد. از این رو از همه آمریکايی ها خواسته شده از حضور در گردهم آییها و مراکزی که ممکن است احساسات در آن ملتهب شود، خودداری کنند.
وزارت امور خارجه آمریکا همچنین از شهروندان آمریکايی خواسته است که از سفر به لبنان در این مدت به ‌دلیل نگرانیهای امنیتی خودداری کنند.

پیام فیلمساز جوان ایرانی به لبنانی ها
سایت العربیه: محمود احمدی نژاد قرار است 13 اکتبر به لبنان برود. به این مناسبت، مقامات دولت لبنان، از مسئولان جشنواره بین المللی فیلم بیروت خواستند از نمایش فیلم "روزهای سبز" ساخته حنا مخملباف صرف نظرکنند. البته مسئولان فستیوال به خبرگزاری فرانسه گفتند که دولت، نمایش این فیلم را ممنوع نکرده و فقط خواهان تعویق نمایش آن شده است.
حنا مخملباف کارگردان جوان ایرانی در پیامی خطاب به ملت لبنان که نسخه ای از آن به " العربیه نت" رسید به تعویق فیلمش اعتراض کرده و گفته است: "با خبر شدم کسانی از اهل سیاست و مصلحت در سرزمین شما به بهانه رنجیدن احمدی نژاد قبل از ورودش به لبنان، مانع از نمایش فیلم روزهای سبز در جشنواره بین المللی فیلم بیروت شده اند."
او خطاب به لبنانی ها ادامه داده است: "ای کاش می توانستم با فیلم روزهای سبز به خانه تک تک شما بیایم تا با هم ببینیم لحظه جان دادن نداها را. آنگاه قلب شکسته من از چشمان بارانی شما بپرسد عزیزان لبنانی ام! آن که ندای ایران خود را این گونه خاموش کرد، چگونه ندای لبنان شما را خاموش نخواهد کرد؟!"
او پس از آن کسانی را که "سینما دوستان لبنانی نامیده مخاطب خود قرار داده و گفته است: "احمدی نژاد دیروز رای ما را دزدید و امروز اعتماد شما را."
حنا مخملباف افزوده است: "قصد او (احمدی نژاد) یاری به شما نیست، همانگونه که قصدش خدمت به ایران نبود. فریاد عدالت خواهانه اش برای ایرانیان حاصلی جز فقر و زندان و شکنجه و تجاوز زیر نام خدا نبود و فریاد او علیه اسرائیل تنها عوام فریبی در جهان اسلام است و برای سرزمین شما جز جنگ ارمغانی ندارد. او از سرزمین شما چون خاکریز اول جنگ خیالی اش استفاده می کند. کمک ناچیز او پول خون روح بزرگ جوانان شماست."
اشاره حنا مخملباف به این اعتقاد است که حزب الله لبنان نماینده و ابزار جمهوری اسلامی در این کشور است.
مخملباف تاکید کرده است: "احمدی نژاد در سرزمین من سمبل سانسور است. بنگرید او هنوز به سرزمین شما نیامده سانسور را به ارمغان آورده است."

هیچ نظری موجود نیست: