۱۳۸۹ آبان ۱۲, چهارشنبه

نیوزیک: همه ملاقات های مقامات افغانی و ایرانی با تقدیم پول نقد پایان یافته است

هفته نامه نیوزیک در آخرین شماره خود امروز سه شنبه 2-11-2010 اعلام کرد که تقریبا همه ملاقات های مقامات ایرانی و افغانی با تقدیم پول از جانب طرف ایرانی به پایان رسیده است.
نیوزیک به نقل از دو مقام افغان که خواستند نامشان فاش نشود آورده است که رنگین دادفر سپنتا وزیر سابق کابینه افغانستان در جریان مسافرت به تهران از جانب مقامات وزارت خارجه ایران یک چادر به عنوان هديه به خانمش ، دریافت می کند .
هفته نامه نیوزیک افزود : زمانی که سپنتا و خانمش هدیه را باز کردند، دیدند که به همراه چادر 50000 دولار نوت های جدید پیچیده شده است.
سپنتا فوراً حامد کرزی را در جریان قرار داده، پیشنهاد مسترد ساختن پول ها را به ایرانی ها کرد، اما رئیس جمهور افغانستان از سپنتا خواست در مورد اين حادثه ساکت بماند و پول را در برنامه های وزارت خارجه خرج کند.
رنگین دادفر سپنتا وزیر سابق کابینه افغانستان در گفتگو با هفته نامه نیوزیک دریافت پول از جانب ایران را تایید کرد اما گفت كه اين پولها را به وزارت مالیه افغانستان تسلیم کرده است.
وحید عمر سخنگوی حامد کرزی نیز در این باره گفت: " رییس جمهور و آقای سپنتا در مورد این که پول دریافت شده باید به وزارت مالیه سپرده شود، توافق کردند و پول مذکور به مصرف شخصی هیچ کس نرسیده است."گفتنی است که روزنامه آمریکایی " نیویورک تایمز " هفته پیش به نقل از منابع دولتی گزارش داد که عمر دودزای رئیس دفتر حامد کرزی از ایران پول دریافت می کند.
بر اساس این گزارش عمر دودزای رئیس دفتر رئیس جمهور افغانستان به هدف گسترش نفوذ ایران در افغانستان به شکل منظم از این کشور پول دریافت می کند.رامین میهمانپرست سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به این گزارش اعلام کرد : ایران برای "بازسازی زیرساخت های افغانستان " این کمک ها را در اختیار این کشور قرار داده است.

هیچ نظری موجود نیست: