۱۳۸۹ آذر ۲۵, پنجشنبه

ویکی لیکس: احمدی نژاد دستور داده است به اهل سنت ضربه بزنند

به گزارش اخبار جهان اسلام به نقل از خبرگزاریها: پیام های مخابره شده از طرف دیپلماتهای آمریکایی که توسط ویکیلیکس فاش شده است نشان می دهد که احمدی نژاد مرتکب تحرکات خصمانه و خشونت آمیز در مقابل اهل سنت در ایران شده است و مسئولیت نا آرامی های استان سیستان و بلوچستان را متوجه شخص احمدی نژاد کرده است .
این نامه که از سفارت آمریکا در آذربیجان به وزارت خارجه ی آمریکا ارسال شده است می گوید : منابع نظامی باکو نگرانی خود را از افزایش برخوردهای حکومت با اقلیتهای موجود در ایران ابراز داشته اند. زیرا آذربایجان با ایران مرزی به طول 430 کیلومتر دارد و همسایه ای مضطرب و نا آرام را در کنار خود نمی پسندد .
این نامه که در تاریخ 12 ژوئیه ی 2009 ارسال شده است افزود: احمدی نژاد در ادامه کارهای خشونت آمیز و احساسات بر انگیز خود، گه گاهی به علمای آنان حمله می کند و آنان را در تنگنا قرار می دهد، به آنان در حین نماز خواندن و به مساجد آنها حمله می کند .
این منابع به نقل از این نامه گفتند : وضعیت به گونه ای است که در منطقه ی بلوچستان بیکاری بیداد می کند و تبعیض های فراوانی در ادارات وجود دارد و خدمات رسانی در حد اقل قرار دارد. همه ی این عوامل باعث شده است که ملت بلوچ حکومت تهران را دشمن بنامند .
به گزارش الجزیره این نامه گفته است : نیروهای حکومتی در استان بلوچستان که در مراکز پلیس حضور دارند شبانه مواضع خود را به خاطر ترس از حملات مقاومت بلوچستان خالی می کنند و روزها به آنجا باز می گردند .
این منابع افزودند : احمدی نژاد در یک کار تحریک کنده ی دیگر "حبیب الله دهمرده" را به عنوان استاندار بلوچستان انتخاب کرده است ، که این فرد به خاطر ابلهی و دشمنی با اهل سنت زبانزد خاص و عام است .
ایران از سال 1936 هرگونه فعالیت اهل سنت در کشور را ممنوع کرده است در حالیکه به یهودیان وزرتشتشیان اجازه می دهد با آزادی کامل شعایر دینی خود را انجام دهند . همچنین اهل سنت از کمترین حقوق خود نیز محروم می شوند و هیچگونه مسئولیت بالای حکومتی به آنها واگذار نمی شود .
شمار اهل سنت در ایران مابین 15 الی 20 میلیون نفر تخمین زده می شود ولی همچنان از داشتن یک مسجد در تهران و دیگر شهرهای بزرگ محروم مانده اند .
قبلا نیز مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه مسجد مکی در زاهدان گفته بود : در این چهار سال اخیر فشار های بی سابقه ای به اهل سنت وارد شده است .
و ی در ادامه ی سخنان خود گفت : هنگامیکه می خواستم به حج بروم در تهران توقفی نمودم و با برخی از مسئولان نظام دیداری داشتم که آنها به من گفتند دیگر کاسه ی صبر ما لبریز شده است و نمی گذاریم اهل سنت آزادانه در ایران زندگی کنند. این گونه به نظر می آمد که آنها قصد دارند تغیرات بزرگی را در سرتاسر ایران به ضرر اهل سنت ایجاد کنند .
مولوی عبدالحمید تأکید کرد که برخی از مسئولان در حکومت احمدی نتژاد علنا به شخصیتها بزرگ اسلام یعنی اصحاب پیامبر صلی الله علیه و علی آله و اصحابه وسلم توهین می کنند .

هیچ نظری موجود نیست: