۱۳۸۹ آذر ۲۶, جمعه

نامه سرگشاده به برادران زابلی

زاهدان انلاین:نمی دانم چرا باید همیشه یک اتفاقی بیافتد تا چشمها و گوش ها برای چند روزی متوجه اوضاع اسفبار بلوچستان شود، دیروز باز صدای انفجاری بایکوت خبری این خطه را شکست،  سرزمین سوخته و فراموش شده بلوچستان بار دیگر مهمان خبرگذاری ها و موتورهای جستجوی اینترنتی شد،  باز هم  عقده های تلمبار شده ترکید و صدا کرد،  صدایی آنقدر بلند که هزارن فرسنگ دورتر به گوش اوباما هم رسید.
در این میان اما نمی دانم  صدای ظلم وتبعیض و محرومیت  را هم کسی می شنود  یا نه!! اگر از من بپرسید می گویم:برای پرده برداشتن از واقعیت های تلخ بلوچستان صدایی رساتر از ترکیدن عقده های تلمبارشده نوجوانی که جام مرگ را سخاوتمندانه با دهها نفر دیگر قسمت کرد، وجود ندارد.  
برادران زابلی؛  شکی نیست که شرایط سیاسی 30 سال اخیر کشور به دلیل انگیزه های مذهبی رهبران انقلابی فرصت استثنایی و طلایی در اختیار شما قرار داده و شما را در معرض یک آزمایش تاریخی وسرنوشت ساز قرار داده است، کاش از این فرصت تاریخی برای نهادینه کردن روند همزیستی مسالمت آمیز و تقویت پیوندهای همجواری و برادری استفاده می کردید،  اما افسوس که این کار را نکردید، تاریخ سی ساله اخیر نشان می دهد که به جای حسن استفاده از این فرصت، راه دیگری برگزیدید، حق همسایگی را نادیده گرفتید، همزیستی مسالمت آمیز اجدادمان را از یاد بردید و ای کاش تنها به بی انصافی و ظلم به برادران بلوچ سیستانی تان که نصف جمعیت این شهرستان را تشکیل می دهند اکتفا می کردید، اما روحیه انحصار طلبی وطمع سیری ناپذیر که بدون شک ارمغان انقلاب آخوندی بود پروژه یا 100 یا هیچ را در شما تقویت نمود و درنتیجه سرزمین بلوچستان از زاهدان تا چابهار را قلمروی تاخت وتاز خویش قرار دادید و به امتیازاتی که در این راستا نصیبتان شد، دل خوش کردید آدمهای نژادپرستی که به عنوان رهبران و نمایندگان خویش برگزیدید در راستای اهداف محفلی شان هرچه به خورد شما دادند با چشم و گوش بسته پذیرفتید غافل از اینکه روز به روز به چاهی که برایتان کنده اند نزدیک و نزدیکتر می شوید، آنچه امروز اتفاق افتاد و آنچه فردا و فرداها در انتظارتان است حاصل تمامیت خواهی و ظلم است در واقع آنچه را که کاشته اید درو خواهید کرد.
یادم می آید در زمان ریاست جمهوری آقای خاتمی که بخش سرباز تبدیل به شهر شد احتمال اینکه مدیریت آن بخش دور افتاده را افراد غیر بومی به عهده بگیرند به ذهن کسی نمی رسید اما چهار تن از سران برادران زابلی که دارای منصب هایی در استان هم بودند به تهران رفته بودند و تهدید کرده بودند که در صورتی که  مدیریت آنجا به بلوچها داده شود خود را از ساختمان وزارت کشور به پایین پرت خواهند کرد!!
برای من که با این منطقه آشنایی داشتم جای تعجب بود که چرا پست مدیریت در شهر کوچکی مثل راسک که نصف لوتک هم نبود برای آقایان اینقدر مهم باشد که به خاطرش حاضر به حمله انتحاری هم بشوند!!
اما بعدها که در مورد نسل کشی ها و انگیزه های نژاد پرستانه بیشتر مطالعه کردم فهمیدم که اقدام جنون آمیز آنها نه به خاطر اهمیت استراتژیکی این شهر بلکه در راستای اهداف نژادپرستانه بود، در جهان بینی نژاد پرستانه آقایان، دو راه بیشتر و جود نداشت، یا باید این ملت را از بین ببرند ویا خودشان را.
عزیزان زابلی؛ هرچند خیلی دیر شده است اما این با شماست که جلوی فاجعه های بدتر را بگیرید مطمین باشید آنها که امروز شما را تشویق به ادامه این را کج می کنند فردا تنهایتان خواهند گذاشت و شما می مانید و همسایه ای که خانه اش را غصب نموده فرزندانش را کشته و بر جنازه های در حال احتضارشان رقصیده اید و کف زده اید.
نوجوانی که خود را در چابهار منفجر کرد دو راه بیشتر نداشت،  یا باید تسلیم سرنوشتی می شد که سران شما برایش تدارک دیده اند و مانند آن دو جوانی توسط اراذل شما به شهادت رسیدند در آخرین لحظات با چشمانی کم سو شاهد رقص و پای کوبی شما می بود و با فحش های رکیک شما بدرقه می شد ویا اینکه رقص کنان ماتم را به شما هدیه می کرد، اصلا خود شما جای او بودید کدام را انتخاب می کردید؟
این را هم بدانید که ما وشما تنها دو ملتی نیستیم که ناچار باید در کنار هم زندگی کنیم، در دنیا اقوام زیادی هستند که با تمام تفاوت ها واختلافات دینی، نژادی و زبانی در کمال صلح وعدالت کنار هم زندگی می کنند.  آخر چرا اینقدر برایتان دشوار است که بپذیرید بلوچ ها در وطن اجدادی خود مثل صاحب خانه زندگی کنند و از همان حقوقی که شما برخوردارید بهره مند باشند؟!!،  گیریم که بیسوادند، گیریم که قیافه خوبی ندارد و یقه شان هم چرکین است  ولی اینجا خانه شان است.
تاریخ معلم خوبی برای انسانها است فرصتی که امروز در اختیار شما است در گذشته در اختیار دیگران بوده است سرگذشت آنها نمونه های زیادی برای عبرت به شما نشان خواهد داد، درست است که افرادی که امروز به عنوان دکتر وپروفسور نمایندگی شما را به عهده دارند آنقدر سواد ندارند که این حقایق را بفهمند ویا تعصب وطمع جاه و مال چشمان شان را کور کرده است اما قطعا  درمیان شما آدمهای منصف و آگاهی وجود دارد که به دلیل عدم همکاری با این اراذل و اوباش به حاشیه رانده شده اند، از آنها سیر تحول تاریخی تمدن های بشری را جویا شوید،  از پدران ومعمرین تان در مورد سالهای قبل از انقلاب و زندگی اجدادمان در کنار هم سوال کنید.
فکر نکنید تمدن بشری از همین 30 سال قبل آغاز شده و تا ابد همینطور خواهد ماند، تمدن بشری عمر هزاران ساله دارد، تاریخ نشان داده است که نه حکومت صالحان ابدی است و نه حکومت جابران و گرنه سلیمان و فرعون هردو تا به امروز حکومت می کردند. اصلا اگر پست و مقام ماندنی بود مگر قبلی ها چلاق بودند که از آنها گرفته شد و به شما رسید؟!
آیا اینها برای عبرت کافی نیست؟ اگر آنقدر حافظه تان یاری نمی کند که از گذشته عبرت بگیرید، از همین نظامی که نان شما را توی روغن کرد عبرت بگیرید، آیا ضعف و فروپاشی نظام را نمی بینید؟
اگر به قران اعتقاد دارید که امیدوارم داشته باشید، قران هم این معادله طبیعی و تاریخی را تایید نموده آنجا که می گوید: وتلک الایام نداولها بین الناس
تاکی می خواهید ملتی را از تمام حقوقش محروم کنید وانتظار داشته باشید که سرمایه هایش را در کمال امنیت وآسایش حیف و میل کنید؟
آیا به صرف اینکه حکومت جمهوری ولایت فقیه به خاطر تعصبات مذهبی  فرصت سوء استفاده را در اختیارتان قرار داده است هرچه دلتان می خواهد می توانید بکنید؟
آیا به صرف اینکه بلوچ ها امروز در دنیا حامی ندارند می توانید بدون واهمه حقوقشان را باید پایمال کنید؟
آیا با محروم کردن آنها از حقوق اولیه شان ونسل کشی و ابطال شناسنامه شان سرزمین شان را مالک خواهید شد؟
بخدا که حیای اسراییل از شما بیشتر است او هم قدرت دارد و در مقابلش ملتی بی دفاع و تحت محاصره قرار دارد،  می تواند بکشد و می کشد، اما قواعد بازی سیاسی را بهتر از شما می داند حد اقل در دو منطقه مهم که فلسطینیان اکثریت هستند حاکمیت شان را پذیرفته است و در مناطق اشغالی هم به آنها اجازه اقامه نماز جمعه 300هزار نفری می دهد، اما شما از چابهار واز دور ترین نقاط این سرزمین هم نمی گذرید، روستاهای دور را هم ازقلم نمی اندازید ودوست دارید در چابهار وکنارک هم فرماندار وبخشدار و دهدار شما باشد!!
از زنده سوزاندن طلبه جوان لذت می برید!! از تجاوز به دخترکی که از نظر ذهنی عقب مانده بود هم شرم نکردید!! با لذت کامل از لحظه جان دادن قربانیان تان فیلم تهیه می کنید!!
درست است که مادر مهربان وسیاستمداری مثل انگلیس دارید و حالا اوبا ما هم به جمع صمیمی تان پیوسته و با شما ست، اما بدانید که این روزها ماندنی نیستند.
به قول عربها: مهلا بنی عمنا، مهلا موالینا

هیچ نظری موجود نیست: