۱۳۸۹ دی ۱۷, جمعه

هدایت مدارس اهل سنت در کردستان به یک مرجع تقلید شیعه واگذار شد

کردیش پرسپکتیو: رهبر جمهوری اسلامی ایران با صدور حکمی، سيد محمد حسيني شاهرودی را به عنوان نماینده ولی فقیه در استان کردستان و مسئول مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور منصوب کرد.
در این حکم که در پایگاه اطلاع رسانی سید علی خامنەای، رهبر جمهوری اسلامی منتشر گردید، ضمن قدردانی از سید موسی موسوی نماینده سابق ولی فقیه در کردستان، فعالیت های وی در این استان "شجاعانه" وصف شده است.
طی این حکم "هدايت فعاليتهاي ديني، فرهنگي و اجتماعي" و همچنین "هماهنگ ساختن نهادهاي مسئول در رفع نيازمنديهاي مذهبي و مشكلات اساسي و ديني اهالي کردستان" به سيد محمد حسيني محول گردیده است.
با صدور این حکم، علاوه بر نمایندگی ولایت فقیه در کردستان، مسئولیت مدارس علمیه و مراکز دینی و تبلیغی اهل سنت نیز به این مرجع تقلید شیعه واگذار گردیده است.
به گفته کارشناسان، از دو سال پيش به اين سو نظارت بر مدارس اهل سنت از سوی دولت افزایش یافته است.
چندی پیش برخی از مدارس و مدرسان اهل سنت، از سوی آيت الله عباسعلی سليمانی نماينده رهبر جمهوری اسلامی ایران در سيستان و بلوچستان متهم شدند که :"تفکر وهابيگری و آموزش های انحرافی، طلبه ها را شستشوی مغزی می دهند."
نظارت امنیتی و افزایش دخالت دولت در امور آموزش مدارس اهل سنت، اعتراض روحانیون اقلیت اهل سنت را در سیستان و بلوچستان و کردستان به دنبال داشته است.

هیچ نظری موجود نیست: