۱۳۸۹ دی ۲۰, دوشنبه

ده ها کشته در سانحه هواپیمای مسافربری در نزدیکی ارومیه

مقام های متعدد ایرانی ابتدا پس از حادثه گفتند که هواپیما در هوای بد مجبور به فرود اضطراری شد، اما بعدا در تازه ترین گزارش ها از "سقوط" هواپیما سخن
گفته شد!!؟
 لاشه هواپیمای حادثه دیده در اطراف ارومیه - عکس از خبرگزاری AP
بی بی سی فارسی
هواپیما در حوالی ارومیه دچار حادثه شد
مقام های ایرانی می گویند که یک هواپیمای مسافربری خطوط هوایی ایران ایر با بیش از ۱۰۰ سرنشین که از تهران به ارومیه می رفت، در ۱۵ کیلومتری فرودگاه ارومیه دچار سانحه شده که در اثر آن ده ها نفر کشته شده اند.
پزشکی قانونی استان آذربایجان غربی آمار کشته ها را ۷۲ نفر و آمار مجروحان را ۳۳ نفر اعلام کرده است.
مدیر کل پزشکی قانونی گفت که هواپیما ۱۰۵ سرنشین داشته و اینکه کلیه ۱۲ خدمه آن از جمله خلبان کشته شده اند.
به گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، حیدر حیدری معاون سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر پیشتر گفت که تاکنون "۷۰ نفر بر اثر این سانحه کشته و ۳۲ نفر نیز مجروح شده اند."
مقام های ایرانی گفته اند که اکثر مجروحان به بیمارستان "امام رضا" در ارومیه منتقل شده اند.
هواپیمای بوئینگ ۷۲۷ به شماره پرواز 277 که با یک ساعت تاخیر تهران را ترک کرده بود بعد از ساعت ۷:۳۰ شب یکشنبه به وقت محلی دچار حادثه شد.
علت بروز حادثه هنوز معلوم نیست. مقام های متعدد ایرانی ابتدا پس از حادثه گفتند که هواپیما در هوای بد مجبور به فرود اضطراری شد، اما بعدا در تازه ترین گزارش ها از "سقوط" هواپیما سخن گفته شد.
احمد مجیدی معاون مدیریت بحران وزارت راه گفته است که در اثر حادثه هواپیما به چند قطعه شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس او گفت که خلبان هواپیما به دلیل "دید پایین" موفق به فرود در فرودگاه ارومیه نشد که "مجبور به بازگشت از این فرودگاه شد که در زمان بازگشت در فرود اضطراری سانحه مذکور رخ داد."
این مقام گفت که یکی از دو جعبه اطلاعات هواپیما پیدا شده است.
خبرگزاری ایرنا در مورد حادثه نوشت: "براساس گزارش های دریافتی این هواپیما برای فرود در موقعیت فرودگاه ارومیه قرار گرفته اما به دلیل شرایط نامساعد جوی موفق به فرود نشده، و پس از دور شدن از فرودگاه برای قرار گرفتن در موقعیت فرود مجدد، به ناگاه از صفحه رادار محو شده است."
پیشتر مجتبی خالدی، کارشناس مسئول مرکز عملیات اورژانس کل کشور، به خبرگزاری های داخلی گفت: "هواپیما .... فرود اضطراری داشته و خلبان از سقوط حتمی جلوگیری کرده، اما منطقه هوایی بسیار بدی دارد."
حیدر حیدری معاون نجات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ایران گفت که هم اکنون ۱۰۰ نفر مامور امدادی این جمعیت با ۲۰ دستگاه آمبولانس و خودروی نجات مشغول کمک به آسیب دیدگان هستند.
به گزارش خبرگزاری فارس استاندار آذربایجان شرقی گفت که هواپیما در یکی از باغ های ناحیه به زمین نشست.
پیشتر واحد مرکزی خبر به نقل از مدیر کل ستاد بحران استان آذربایجان غربی گزارش کرده بود که "این هواپیما با یک ساعت تاخیر از تهران به مقصد ارومیه در پرواز بوده است."
او علت بروز این سانحه را اوضاع نامساعد جوی و مه شدید عنوان کرد.
برای دیدن اولین تصاویر از سانحه سقوط هواپیمای مسافربری در ارومیه بر روی ادامه مطلب کلیک کنید

هیچ نظری موجود نیست: