۱۳۸۹ دی ۲۴, جمعه

ده هزار قرار داد تجارتی امریکا با ایران با وجود تحریم ها!!

به گزارش نیویورک تایمز دولت ایالات متحده به شرکت های امریکایی اجازه تجارت چندین میلیارد دلاری با ایران و سایر کشور های را داده است که در لیست سیاه درج گردیده بودند لیکن بر اساس ماده ای در نظام تحریم مستثنی گردیده اند!!.
امریکا چنین معامله ای را با هیچ کشوری که مورد مجازات و یا در محاصره اقتصادی مانند عراق قرار گرفته بود ننموده است.
منابع خبرى در واشنگتن می گویند: معامله مشترک میان امریکا و ایران بمنظور تقسیم مصالح و نفوذ در عراق، نیاز به نقض ملایم و نازکی در تحریم های بین المللی علیه ایران داشت.
بنابر این در حدود ده هزار موافقتنامۀ تجارتی با ایران در سال های گذشته به لطف این استثناها که اغلب روند بشر دوستی دارد!! صورت گرفته در حالی که ایالات متحده تقریبا هرگونه تجارت با ایران را ممنوع قرار داده است.
این روزنامه اشاره کرد که شرکتهای مانند "پپسی" یا شرکت غذایی "کرافت فود" توانسته اند محصولات غذایی شان را به عنایت قانونی که به ده سال قبل باز می گردد در ایران به فروش برسانند زیرا این قانون استثنا هايی در زمینۀ کشاورزی و پزشکی و کمک های بشر دوستانه به ایران را فیصله نموده است.
این روز نامه می نویسد: سیگار و سقز و مواد کاهش وزن در این مدت به ایران فروخته شده است.
و در پاسخ به یک سوال خبرگزاری "فرانس پرس" در مورد معنا و مفهوم این گزارش، وزارت خزانه امریکا اعلامیه ای را به امضای معاون وزیر "استوارت لیفی" سرپرست تحریم ها علیه ایران اعلام کرد و تاکید نموده است که نمونه های که توسط روزنامه منتشر شده از اهمیت چندانی در زمینه سیاست دولت امریکا علیه ایران برخوردار نسیت. این روز نامه گزارش داد که موافقت نامه های دیگری هم بمنظور کمک به ایالات متحده برای رسیدن به اهداف خود در زمنیه سیاست خارجی صورت گرفته است از جمله توافقنامه که اجازه ارتباط با ایرانی ها از طریق اینترنت را میدهد.
ایالات متحده تحریم های سخت تری را بر ایران گذاشته است که توسط شورای امنیت سازمان ملل و به همکاری متحدان غربی وی تصویب گردیده است و یکی از این اقدامات تحریم های اقتصادی با هدف متقاعد ساختن رژیم ایران به مذاکره در مورد برنامه هسته ای این کشور میباشد.

اختصاصى سنی نیوز

هیچ نظری موجود نیست: