۱۳۸۹ بهمن ۱۲, سه‌شنبه

گشت و ایست بازرسی شبانه در خیابان های تهران

گزارش خبرنگار ما از تهران: با شروع بهمن ماه نیروهای امنیتی رژیم از ساعت 12 نیمه شب تا 3 صبح اقدام به ایجاد گشت و ایست بازرسی در خیابان های مختلف تهران کرده و ضمن ایجاد موانع بخشی از خیابان را قرق نموده و به تفتیش خودروهای عبوری می پردازند. پیش از این نیروهای بسیج به ویژه در شب های تعطیل اقدام به ایجاد چنین گشت هایی می کردند و به تفتیش خودروهای عبوری می پرداختند اما به نظر می رسد با بالاگرفتن ترس حکومت از شعله ور شدن اعتراضات مردمی مدتی است با شدت بیشتری دست به چنین اقداماتی می زنند.
این عملیات شبانه بر عهده نیروی انتظامی گذاشته شده است اما نارضایتی از چنین دستوری در چهره مجریان آنان که مجبورند تا پاسی از شب آنهم در سرمای تهران در خیابان ها مستقر شوند و به تفتیش و بازرسی خودروهای عبوری بپردازند موج می زند.
این عملیات که بیشتر به حکومت نظامی شباهت دارد در پاره ای از اوقات با گشت های موتوری نیروهای بسیج یا لباس شخصی ها همراه است. آن دسته از افراد که شب ها در خیابان های تهران تردد می کنند به وضوح حرکت گشت های موتوری بسیج را مشاهده می کنند.
این قبیل گشت و بازرسی ها در ابتدای انقلاب توسط کمیته ها بنیان نهاده شد و در انتخابات سال گذشته باردیگر به اوج قدرتنمایی رسید.

هیچ نظری موجود نیست: