۱۳۸۹ بهمن ۲۴, یکشنبه

روانشناسی یک قوم تمامیت خواه

در مورد تمامیت خواهی، فرصت طلبی، پرویی، غرور کاذب و لاف زنی پارسیان زیاد گفته و نوشته شده است برخی معتقدند ویژگی های فوق مربوط به حکومت ومرتبطین با حاکمیت است و آنچه در جامعه و رفتار جمعی مشاهده می شود پرتویی از مرام حاکمان است که به مردم سرایت کرده است.
 ولی من همچنان اعتقاد دارم که این خصایل این قوم است که امروزه در عملکرد زمامدارانش تجلی یافته است، آنان توسط خانواده و جامعه شان طوری بار آورده شده اند که باید تمامیت خواه، فرصت طلب ، پررو، مغرور، تهی مغز و دورو باشند. ضمن اینکه عقاید نفاق آلود و منافق پرور مذهبی بروز این خصایل را بیش از پیش تقویت می کند. بگذارید مروری بر خصایل شوم این قوم بنماییم تا بدینوسیله درک این موضوع برای دوستان ساده تر باشد:

1- فرصت طلبی در رگ و ریشه این قوم اعم از مردم عادی و زمامداران آن نهفته است. کافی است فرصتی وموقعیتی، به یک فردی بدهند. او دین و ایمان و ناموس و همه چیزش را دو دستی برای حصول آن تقدیم خواهد کرد. نگاهی به عوامل رژیم در جهان بیندازید. رژیم ایران با تمام کمبود امکانات فنی و تکنیکی بالاترین آمار جاسوس را در دنیا دارد. قطعا رژیم های دیکتاتوری که برای قلع و قمع مخالفان و سر پا نگه داشتن بساط دیکتاتوری خود نیاز به جاسوس دارند کم نیستند اما آنچه رتبه اول جاسوس پروری را به این رژیم داده است، سست عنصری و فرصت طلبی قوم فارس بوده است و این همان نکته ای است که رژیم از آن خوب استفاده کرده و به راحتی آدمهای به اصطلاح متشخص و معتقد را با وعده پول و سواستفاده از نقطه ضعف های شان مثل آب خوردن به دام انداخته است. در بخش حکومتی هم اگر نگاه کنید همین نفاق و فرصت طلبی کاملا مشهود است از یک سو مرگ بر اسراییل و آمریکا می گوید اما به محض اینکه فرصتی فراهم شود از معامله و بده بستان استقبال می کند و فورا به پای میز مذاکره می نشیند، ملت خود را می کشد اما برای بقای خود به هر قدرت خارجی از چاقوکشان حزب الله، آفریقا و آمریکای جنوبی گرفته تا باجگیران جهانی مثل چین و روسیه رشوه پرداخت می کند اما حتی در نگاه همین دوستانش همچون فاحشه ای است که تنها تا زمانی که جاذبه بهره کشی دارد قابل دفاع است و به محض اینکه باج دهی اش کمرنگ می شود ارزشش را از دست داده ویک بیلاخ از آنها دریافت می کند.دولتمردان واقعی به زنان ملت خود همچون ناموس خویش می نگرند ولی حکام فرصت طلب ایران برای به دست آوردن دل سیاستمداران عراق و شیوخ خلیج آنها را به ایران دعوت کرده و ناموس ملت را به آنان تقدیم می کند. اگر سری به قم بزنید کاملا پیداست که آنچه طلاب خارجی این حوزه را از نقاط دور آفریقا و آمریکای لاتین و آسیا بدانجا کشانده است همین دست ودلبازی حکام است که بدون دستمزد ناموس ملتش را برای تربیت چند مزدور به تاراج گذاشته است.
2- تمامیت خواهی و پروریی این قوم را در هرموردی می توان مشاهده کرد بگونه ای که با انتساب هر واقعه مهمی در دنیا به فکر بهره برداری می افتد یک نمونه از این جنون را در برخورد با وقایع مصر و تونس می توان دید از طرفی رژیم معتقد است که ولایت فقیه و دعای خیرش این خیزش بزرگ مردمی را در این کشور ها به ارمغان آورده است و چنان با آب و تاب صحبت می کند که انگار بعد از رفتن بن علی و مبارک از سید علی برای رهبری دعوت خواهد شد. از طرف دیگر این به اصطلاح جنبش سبزی ها معتقدند که اصلا این انقلاب مال آنها است. آنها هستند که در تونس و مصر انقلاب آوردند نه مصری ها و تونسی ها! احتمالا چون اینجا ولی فقیه نگذاشت انقلاب کنند گفتند بریم تونس و مصر انقلاب را بیندازیم. داستان بدینجا ختم نمی شود و آهسته آهسته همچون داستان دایی جان ناپلئون ادامه خواهد یافت و آن روز دو نیست که انقلاب بزرگ فرانسه و آزادی آمریکا و دیگر انقلابهای بزرگ جهان هم مدیون اینها خواهند بود. آنچه که در ایران موجب نادیده گرفته حقوق دیگر اقوام می شود هم ریشه در همین نکته دارد.
3- غرور کاذب و تهی در این قوم به حدی است که مرغ پخته را نیز به خنده می آورد. حکام فارس مدعی اند که هر چیز خوبی که در دنیا وجود دارد مال آنهاست. بهترین نوع حقوق بشر را آنها دارند، بهترین اقتصاد مال آنهاست و بهترین تولیدات هم مال ایران است، نظام سیاسی اش بهترین نظام و حکامش اصلحترین می باشند. با وجود فرومایگی و بی تمدنی خود را متمدن ترین مردم دنیا می دانند. به هندی ها می خندند و آنها را کثیف و بی تمدن میشمارند ولی سفارتخانه هند یکی از شلوغ ترین سفارتخانه ها در ایران است. عربها را آدم به شمار نمی آورند ولی زنانشان از دوشیزه و باکره تا عروس شده 30ساله کاروان کاروان برای تن فروشی به کشور های عربی سرازیرند.حتی اقوام ایرانی مانند بلوچ،کرد،ترک وعرب را مستثنی نمی کنند و نه تنها به حقوق شان و از جمله همان حقوق حداقلی که در قانون اساسی تبعیض آمیز شان نوشته اند توجهی نمی کنند بلکه از تمامی امکانات واستعداد خود در تمسخر به زبان،لباس و عقاید این ملتها بهره می گیرند محافل سخیف شادمانی شان تنها با گفتن جوکهای رکیک به ترکها،لرها،کردها وگیلگی وعرب تکمیل می شود.
4- فضولی در کاردیگران از خصوصیات دیگر این قوم است. اگر امروز می بینید که رژیم ولایت فقیه در دنیا از آسیا تا آفریقا و غیره دست به فضولی و دخالت می زند، این نیز ریشه در خصوصیت قومی شان دارد. این خصوصیت را به وضوح می توان در مردم عادی نیز دید از همسایه ،راننده تاکسی و بقال محل گرفته تا همکار و ریس اداره همه به جای توجه به امور خودشان کشف زوایای پنهان زندگی دیگران را در دستور کار خویش قرار می دهند، در هر مجلسی در ایران بروید بیشتر وقتتان با شنیدن بدگویی و توطئه چینی علیه فرد ثالثی گرفته می شود وهر فردی که قبل از بقیه از مجلس خارج شود، موضوع ادامه بحث جلسه قرار خواهد گرفت. در اداره ای اگر برای کاری وارد شوید امکان ندارد به دون سوالات نامربوط کارتان انجام شود انگار تمام وظیفه کارمند مربوطه این است که بداند از انجام کارتان در آن اداره چه نفعی عایدتان می شود و از آن پس تمام استعداد او صرف این می شود که چگونه شما را از رسیدن به هدف تان باز بدارد، کسانی نیز که به اداره می روند از آنجایی که با همین فرهنگ خو گرفته اند سعی می کنند آمار چندتا ارباب رجوع مثل خودشان را بگیرند و وقتی به اداره مراجعه می کنند به جای اینکه بخواهند کارشان انجام شود سعی می کنند با افشاگری و مچ گیری به هدف شان برسند.
5- ازلاف زنی و پرگو یی این قوم همین بس که عالم و آدم می دانند که تاریخ این قوم مملو از شکست و تلخ کامی است بگونه ای که از حمله اسکندر یعنی از دوهزار و اندی سال قبل تا حمله محمود افغان در دوران اخیردر تمام این نبردها شکست خورده و ملک و ناموسش به یغما رفته است اما همچنان خود را فاتح تاریخ می داند و به جای بررسی تاریخ واقعی و آسیب شناسی و اصلاح خود به افسانه ها پناه برده و غرق در خیالبافی از رستم وکیکاووس وفریدون می گوید و از پیروزی و دلاوری شاهان ایرانی دروغها می بافد. امروزه نیز با وجود شکست سیاستهای غلط شان با سر پوش گذاشتن بر روی ناکامی ها وفرافکنی از مدیریت جهانی و دیدن هاله نور می گویند، دیروز هم انگار بیل کلینتون مانند یک آدم معتاد بیکار در راهروهای سازمان ملل می پلکید تا شاید خاتمی رئیس جمهور ایران صدایش کنند و افتخار یک احوال پرسی را به او بدهد!.
6- حال اگر به خصایل منحوس و فساد آورفوق عقاید سخیف و نفاق انگیز صفویت را هم اضافه کنید قطعا کثیف ترین معجون دنیا حاصل شده است و باید همین وضعیتی به وجود آید که امروز وجود دارد.
زاهدان انلاین

هیچ نظری موجود نیست: