۱۳۹۰ فروردین ۷, یکشنبه

کویت 5 شهروند لبنانی عضو گروه حزب الله را در ارتباط با محمود حیدر دستگیر کرد

به گزارش اخبار جهان اسلام به نقل از المختصر: منابعی در کویت گفتند که حکومت این کشور در دو روز گذشته 5 شهروند لبنانی عضو گروه حزب الله را دستگیر کردند .
این منابع گفتند این افرادر در کانال العداله و روزنامه ی الدار که متعلق به محمود حیدر یک شهروند کویتی ایرانی الأصل می باشد فعالیت می کردند . هویت این افراد بعد از این مشخص شد که این دو رسانه در منتشر کردن مطالبی که روابط بین کشورهای همکاری خلیج را مورد هدف قرار داده بود.
این منابع از اینکه محمود حیدر از حسن نیت کویت و کشورهای همکاری خلیج که فرصت پیشرفت را برای وی فراهم کرده اند و وی قصد در بر هم زدن روابط آنها دارد بسیار شگفت زده شدند .
وزارت رسانه ی کویت در بیانیه ای از قصد این وزارتخانه در برخورد قانونی با روزنامه ی الدار و کانال العداله خبر داد و گفت : این دو رسانه قصد دارند به روابط کویت و کشورهای همکاری خلیج ضرر برسانند .
وزیر رسانه از وزارتخانه ی مربوطه خواسته است که موضوع را به دادستانی کل کشور ارجاع دهند تا در مورد پخش برنامه های العداله و روزنامه ی الدار تصمیم گیری کند .
محمود حیدر در رسانه ها چهره ی شناخته شده ای نبود و برای اولین بار که در کانال العداله ظاهر شد بسیاری را شگفت زده کرد. وی به زبان عربی تسلط ندارد و با لهجه ی فارسی کلمات عربی را تلفظ می کند .
پیشتر رسانه ها گفته بودند که حیدر در تبلغات انتخاباتی به شدت از نمایندگان شیعه حمایت می کند و بر اساس تعصب مذهبی برنامه های خود را منتشر می کند .
روزنامه ی الدار که صاحب امتیاز آن محمود حیدر می باشد ورود نیروهای زرهی جزیره را اشغال بحرین توسط عربستان خوانده بود که این امر باعث شد در پارلمان کویت و در میان مردم با مخالفت شدید روبه رو شود .

هیچ نظری موجود نیست: