۱۳۹۰ فروردین ۱۰, چهارشنبه

مساجد مشهد از ظلم ولایت فقیه ناله مي كند؟

شاید تعجب کنید که چرا نظام ولایت فقیه از مسجد می ترسد؟ نظامی که خود را تنها نمونه اسلام ناب در جهان می داند؟ و رهبر آن خود را ولی امر مسلمین جهان می داند؟ و نیمی از بودجه کشور نفت خیز اما فقرزده ایران برای نشر و ترویج شیعه گری در جهان به مصرف می رسد!
براستی چرا از مسجد می ترسند؟ چرا طی عمر سی و دو ساله انقلاب همیشه با مسجد جنگیده اند؟! چرا مساجد را خالی می کنند؟! چرا مسجد را امنیتی می‌کنند؟ چرا حسینیه ها و تکیه خانه ها جای مساجد را اشتغال کرده و نقش مسجد را هر روز کم رنگ تر می‌کند؟!.
چرا با اینکه همواره از هند برای تخریب مسجد بابری و از اروپا برای اجازه ندادن ساخت مناره, خود شان مساجد را خراب می کنند؟! به سناریوی تخریب شگفت انگیز مسجد شیخ فیض مشهد که به یک فیلم تخیلی شباهت دارد توجه کرده اید که چرا اینقدر عجولانه و مخفیانه اجرا شد؟!.
چرا با نفاق اجراء شد؟! چرا در یک شکل مسجدی چند صد ساله ای به یک فضای سبز و شبیه یک پارک قدیمی با درختان بزرگ مبدل شد؟! وقاحت فوق العاده حتی عرق بر پیشانی شان نگذاشت پیدا شود؟! حوزه و مسجد امام ابو حنیفه زابل چرا آنگونه اجراء شد و در و دیوار و قرآن و کتاب همه تبعید شدند؟!
چرا حتی در شهرهایی که اکثریت مطلق آن اهل سنت هستند اینقدر از مسجد هراس دارند؟! چرا نمی گذارند که مسجد رونق طبیعی خود را داشته باشد؟! چرا هر جایی که مسجد خالص برای خدا باشد و عکس و بت و تبلیغ این و آن نباشد آنرا نمی پسندند و در امور خاص آن دخالت می کنند؟!
چرا همیشه اصرار دارند که ائمه مساجد «بخصوص مساجد اهل سنت» بی سواد و بدنام و بی شخصیت باشد؟! چرا ائمه مردمی و مؤمن و با تقوا را به زور و اجبار عوض می کنند؟!
به خصوص در شهر مشهد چرا اینهمه عناد و دشمنی با مساجد اهل سنت انجام می شود! مگر غیر از این است که آقایان مدعی هستند دین شان برحق است و با منطق و استدلال حاضرند فرقه ناجیه شان را پیروز کنند! پس اگر چنین است چرا تمام مسجد داخل شهر مشهد را هدف تخریب فیزیکی یا معنوی قرار داده اند؟!
مسجد شیخ فیض را که عرض شد در یک شب به پارک تبدیل کردند و چهار مسجد دیگر؛ ائمه و خطبای مردمی آنرا عوض کردند و بلکه ممنوع المنبر و محاکمه نمودند و عوض آنها کسانی را گماشتند که بعضی هایشان از دید جامعه اهل سنت مشهد به عنوان یک مسلمان عادی هم مورد احترام نیستند چه رسد به اینکه پیشوا و امام و خطیب باشند!!
اهل سنت می پرسند به راستی چرا با ما و مساجد ما اینگونه رفتار می شود؟! اگر ما قرار است پشت سر امام نماز بخوانیم و خطبه گوش کنیم دیگران چه حقی دارند که در تعیین آن نقش داشته باشند؟!
گذارش ذیل را به در خواست ما با تشکر آقای موحد قالیباف تهیه کرده که با هم می خوانیم:
«مسجدهاي داخل شهر مشهد سه تا هستند كه عبارتند از:
1- مسجد جامع حنفي مشهد كه مشهور به مسجد رضائيه است.
امام قبلي آن مولوي محمد يوسف نيازي بود كه توقيف و بركنار شد. امام كنوني آن مولوى يوسف خوش دوست تركمن از ساكنان مهرآباد مشهد است كه متأسفانه از طرف اداره اطلاعات تعيين شده است و متأسفانه متهم به اعتياد مواد مخدر است. و متأسفانه بعد از اينكه او امام مسجد جامع رضائيه شده است نماز كذاران مسجد از نصف هم كمتر شده اند به خاطر مسايل زيادي از آنجمله:
- انتخاب شدنش از طرف دولت.
- عدم قدرت سخنراني وخطابت.
- عدم علم وتقوا.
2- مسجد توحيد مهرآباد.
كه دومين مسجد بزرك مشهد مي باشد. امام آن در حال حاضر حافظ حسن سركوهي مي باشد.
امام قبلي آن مفتي امان الله كريم زاده بود كه اخيرا ممنوع از امامت وخطابت شد.
3- مسجد نور در كمر بندي ساختمان.
كه متأسفانه با فشارها و ترفندهاي اداره اطلاعات به مسجد امام خميني نامكذاري شده است و اين مسجد در كنار خود يك حوزه علميه دارد كه تنها حوزه علميه مشهد مي باشد ودر آن تقريبا 50 طلبه درس ميخوانند كه متاسفانه سطح مدرسه ومسجد از نظر علمي و مادي خيلي بايين است.
در ضمن اين مسجد يك دارالتحفيظ هم دارد كه جزء حوزه علميه به حساب ميآيد.
امام مسجد معمولا معمولا از ميان مهاجرا افغاني مي باشد.
دولت خيلي سعي دارد كه اين حوزه و مسجد را تعطيل كند.
مساجد ديگر مشهد كه شايد به ده عدد برسد جزو اطراف مشهد به حساب مي آيند.
مثل مسجد فاروق در اسماعيل آباد مشهد كه امامت آن به عهده مولوي رحمت الله عليزاده بود كه متأسفانه با پاپوش و توطئه زنداني و بدنام و بركنار گردید. والآن امامت آنرا حافظ رزم آرا به عهده دارد.
و از جمله مساجد مسجد مولوي علي خيرشاهي است كه اسمش را نميدانم و مسجد محله بازه شيخ ومسجد الرسول در ساختمان و غيره علاوه بر آن نمازخانه هايي كه در سطح شهر وجود دارد, تقريبا به بيست نماز خانه ميرسد كه در بعضي از آنها نماز هاي پنج گانه خوانده ميشود. و در همه آنها در ماه مبارك رمضان نماز تراويح خوانده ميشود» (عکس و فیلم از مساجد مشهد هنوز نرسیده).
پاسخ اینکه چرا با مسجد دشمن هستند؟ نظام ولایت فقیه چرا از مسجد می ترسد؟ ولی امر مسلمن جهان چرا مسلمین کشور خودش را چرا حتی از آزادی عبادت محروم می گرداند؟
و در این صورت فرق بین اینها و بین هندوهای تخریب گر مسجد بابری در هند و بین صهیونیست های اسرائیلی مخرب مساجد در فلسطین و بین کمونیست های روسیه و کلا بلاک کمونیستی و بین نصرانی‌های افراطی و عقده‌ای اروپا چیست؟ پاسخ این پرسشها را به شما موکول می کنیم , و اگر نیازی بود در فرصتی دیگر انشاءالله پاسخ خواهیم داد.
ویژۀ سنی نیوز

هیچ نظری موجود نیست: