۱۳۹۰ اردیبهشت ۳, شنبه

صداوسیمای ایران بسیاری مخاطبان خود را از دست داده است

یک تحقیق رسمی از افزایش میزان استفاده مردم در شبکه‌های ماهواره‌ای خبر می‌دهد و تاکید می‌نکد که رسانه ملی تا از دست دادن همه مخاطبان فاصله چندانی ندارد.
به گزارش کلمه، براساس یک گزارش تحلیلی که توسط مرکز پژوهش‌های صدا و سیما در اسفند ۸۹ تهیه شده، میزان مراجعه مردم به شبکه های ماهواره‌ای به میزان زیادی افزایش یافته است.
در این گزارش تصریح شده که در گذشته بیشترین مراجعه از سوی طبقه متوسط شهری بوده، در حالی که در ماههای اخیر موج استفاده از ماهواره به مناطق حاشیه‌ای و محروم، به‌ویژه در شهرستان‌ها و روستاها، نیز رسیده است.
بر اساس این گزارش، تعدد شبکه‌های ماهواره‌ای و تنوع برنامه‌های آنها موجب شده تا این شبکه‌ها طیف وسیعی از مخاطبان را به خود جذب کنند.
نویسندگان این گزارش همچنین تبعات و آسیب‌های فرهنگی ناشی از این وضعیت را مطرح کرده و بر ضرورت چاره‌اندیشی در این زمینه تاکید کرده‌اند.
این در حالی است که برخی کارشناسان صداوسیما و نخبگان حوزه رسانه معتقدند رسانه ملی نه تنها بسیاری مخاطبان خود را از دست داده، که هیچ‌گونه توانی برای حفظ مخاطبان باقی‌مانده فعلی خود نیز ندارد.
این دسته از صاحب نظران که نظر آنها در تابستان ۸۹ به اطلاع مسئولان صدا و سیما نیز رسیده است، صریحا اعلام کرده‌اند که رسانه ملی تا از دست دادن همه مخاطبان فاصله چندانی ندارد.

هیچ نظری موجود نیست: