۱۳۹۰ فروردین ۲۶, جمعه

مارک تونر: ایران در سرکوب اعتراضات در سوریه با این کشور همکاری می کند

به گزارش آهوران نیوز به نقل از العربیه :وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه بعد از ظهر 14-4-2011 دولتایران را به حمایت از سوریه در سرکوب مخالفان متهم کرد.
مارک تونر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه گفت "به اعتقاد ما اطلاعات و شواهد موثقی درباره حمایت ایران از سوریه در سرکوب مخالفان وجود دارد."
پیشتر روزنامه آمریکایی وال استریت جورنال طی گزارشی به نقل از مقامات آمریکایینوشته بود جمهوری اسلامی به گور مخفیانه به دولت سوریه درسرکوب تظاهرکنندگان کمک می کند.
به گفته فعالان حقوق بشر سوری ایران در زمینه کنترل اعتراضات، روش سرکوب تجمعات خیابانی، ردیابی کاربران انترنتی و دستگیری آنها، کنترل تلفنهای همراه و تمام سرویس های پیام کوتاه از تجربیات خود به سوریه کمک می کند.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت "چنانچه سوریه در زمینه سرکوب معترضین با ایران به هماهنگی خود ادامه دهد دیگر نمی تواند در اصلاحات جدی باشد."
از سوی دیگر تلویزیون دولتی سوریه پنجشنبه شب14-4-2011 از قول یک مقام مسئول در وزارت خارجه این کشور ادعای امریکا را رد کرد.
گفتنی است که در پی اعتراضات مردمی در کشورهای عربی، سوریه نیز شاهد اعتراضات گسترده ای علیه حکومت بشار الاسد رئیس جمهور آن کشور است .
براساس گزارش منابع سازمانهای حقوق بشر در اعتراضات اخیر سوریه از آغاز تا کنون حدود 200 تن کشته شدند.
دولت سوریه دیروز اعلام کرد که بشار الاسد دستور عفو عمومی بازداشت شدگان اعتراضات اخیر را صادر کرد اما این عفو شامل متهمین جنایی نخواهد شد .

هیچ نظری موجود نیست: