۱۳۸۹ شهریور ۳۱, چهارشنبه

انفجار مرگبار در مهاباد در جریان رژه سالگرد جنگ رژیم آخوندی

 

به گزارش خبرگزاری اهوران نیوز به نقل از بی بی سی : مقامات ایران می گویند که در جریان انفجار یک بمب در حاشیه مراسم رژه نیروهای مسلح در شهر مهاباد، دست کم ۹ نفر کشته و ۲۰ نفر مجروح شده اند.
به گزارش خبرگزاری رسمی دولت ایران، وحید جلال زاده، استاندار استان آذربایجان غربی گفت که این "انفجار تروریستی" صبح امروز چهارشنبه، ۳۱ شهریور (۲۱ سپتامبر) روی داده و "تقریبا همه مجروحان و شهیدان حادثه" زنان و کودکان بوده اند.
آقای جلال زاده گفت: "عوامل ضد انقلاب با هدف انتقام گیری از مردم همیشه در صحنه مهاباد دست به این عمل ددمنشانه زدند".
او گفت که هدف انفجار "دلسرد کردن مردم مهاباد" بوده است.
آقای جلال زاده همچنین در گفت و گو با خبرگزاری مهر گفته است که به نیروهای نظامی حاضر در مراسم رژه آسیبی نرسیده است.
فخرعلی نیکبخت، مدیرکل سیاسی و انتظامی استانداری آذربایجان غربی هم به خبرگزاری فارس گفته است: "مسئولان اطلاعاتی استان اقدامات خود را برای یافتن گروهک مغرض آغاز کرده اند، ولی هنوز در این ارتباط اطلاع موثقی در دست نیست".
اجلال قوامی، سخنگوی سازمان حقوق بشر کردستان به بی بی سی فارسی گفت که این انفجار در پی درگیری های مسلحانه چند روز اخیر در شهر سقز، در نزدیکی مهاباد روی داده، اما هنوز هیچ شخص یا گروهی مسئولیت انفجار امروز یا درگیری های روزهای گذشته سقز را به عهده نگرفته است.
مسعود کردپور، روزنامه نگار ساکن مهاباد هم به بی بی سی گفت که گفته می شود چند مأمور انتظامی و یک کودک هم در جریان درگیری های اخیر شهر سقز کشته شده اند.
http://www.bbc.co.uk/persian/iran/2010/09/100922_l10_mahabad_blast.shtml

هیچ نظری موجود نیست: