۱۳۸۹ شهریور ۲۶, جمعه

انتخابات؛ چالشی دیگر فراروی مردم افغانستان


نگارش: سید جمال الدین «هروی»
به گزارش خبر گزاری آهوران نیوز به نقل ازسنی نیوز: «هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد، تا (به طور کامل، تسلیم خواسته‌های آنها شوی، و) از آیین (تحریف یافته) آنان، پیروی کنی. بگو: «هدایت، تنها هدایت الهی است!» و اگر از هوی و هوسهای آنان پیروی کنی، بعد از آنکه آگاه شده‌ای، هیچ سرپرست و یاوری از سوی خدا برای تو نخواهد بود.» (بقره: 120)
مبارزه و کشمکش بین حق و باطل از ازل جاری بوده و تا ابد ادامه دارد. با یک نگاه گذرا به تاریخ بشری مشاهده مینمائیم باطل‌گرایان، منفی‌نگران و زورمندان همیشه کوشیده اند حق‌پرستان، مثبت‌اندیشان و نیروهای حافظ منافع بشری را به نوعی از صحنه بیرون نمایند. گاهی تلاش نموده اند با تبلیغات زهرآگین آنان را – به زعم خود- در بین جوامع بدنام نموده، و زمانی دیگر از زور کار گرفته و سعی ورزیده اند اهل حق را مقهور خویش سازند.
و باز مشاهده می‌کنیم عده‌ای همیشه راسخ و ثابت قدم در مقابل توطئه‌ها پا برجا بوده و مصداق حدیث پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه وآله وسلم اند که می‌فرماید: «طایفه‌ای از امت من همیشه پیروز و سرافراز میباشند. دشمنی هیچ دشمنی تا روز قیامت به آنان آسیب نخواهد رساند.». (حدیث در صحیح مسلم، سنن ابوداود و مسند امام احمد آمده است)
خواننده‌ی گرامی! هدف از مقدمه‌ی فوق این است که در پرتو آن شرائط کنونی کشور عزیز و مردم مظلوم خود را تحلیل و تجزیه نمائیم.
تقریبا یک دهه از اشغال افغانستان توسط قوت‌های صلیبی به سرکردگی امریکا می‌گذرد، و اشغال‌گران با شعارهای براق و فریبنده وارد افغانستان شدند. اهل علم، انسان‌های با شخصیت و مثقّفین را به عنوان تروریست و افراط‌گرا از صحنه بیرون کرده و عده‌ای آواز خوان، دوتار نواز و رقاصه را به نام روشن فکر و هنرمند در بین مردم مشهور ساختند.
و بالآخره اینکه بیش از یک سال میشود که مردم افغانستان را مصروف کمپاینهای انتخاباتی نموده اند، رسانهها به غرض مفاد مادی که بدست میآورند با دلچسپی خاصی تبلیغات کاندیداها را پخش نموده، وزارتخانهها و دوایر دولتی تقریبا به حالت تعطیل در آمده، و اکثر مسئولین این دوایر مشغول کمپاین برای دوستان، همفکران و نزدیکان خود میباشند.
صدها ملیون دالر از سرمایة مردم فقیر و تنگدست ما برای هیچ و پوچ به مصرف رسید.
قطع نظر از اینکه انتخابات مروّج از سوی غربیها با روح شریعت چقدر در تصادم است، در مقالهی که مطالعه میکنید اضرار این انتخابات را برای مردم افغانستان واضح می‌سازیم.
باید دانست که برای استخدام در یکی از دوایر دولتی –کشورهای مترقی- شرایط ویژه و منظمی وجود دارد که تجربة کاری، مدرک علمی و خبره‌ی فرد مراجعه کننده را به اثبات برساند، سپس او می‌تواند برای احراز پست دلخواه ثبت نام نموده و یا کاندید شود؛ اما از بخت بد در افغانستان غربیها دانسته و برنامه‌ریزی شده برای کاندید ولسی جرگه هیچ نوع شرطی نگذاشته و فقط هر که افغان باشد و مرتکب جنایات جنگی! نشده باشد (که از این شرط به نفع خویش سود میبرند) میتواند کاندید پارلمان افغانستان باشد.
غربیها خوب میدانند که پارلمان رمز قدرت یک کشور است، و اگر در افغانستان پارلمانی مقتدر و متشکل از انسانهای صالح، وطن دوست و با وجدان روی کار بیاید دیگر نیازی به آنها نیست و باید به اشغال این کشور پایان بدهند، و اگر شرط سواد (و لو تا مقطع لیسانس) را میگذاشتند حدود هشتاد درصد از این افرادی که فعلا با عکس‌ها و بروشورهای بلند و بالا و ملوّن عرض اندام نموده اند خود بخود از رقابت در ولسی جرگه حذف میشدند.
بلی، آنها دانسته و برای به هلاکت رساندن مردم افغانستان و خفه نمودن صدای آزاد اندیشان شرط سواد را بر داشته اند تا رقاصهها، شهرتطلبها و کارمندان مؤسسات غربی کاندید شده و سپس به پارلمان راه پیدا کنند.
و هم چنین طوری که در انتخابات اخیر مشاهده میشود امریکائی‌ها میخواهند نظام سرمایه‌داری را در افغانستان نهادینه سازند، لذا تعداد زیادی از ملاکین، تجارت پیشهها و سرمایه‌داران و تحليل گران مسائل سياسي! را کاندید نموده و در چند سال آینده از وجود آنها در خانهی ملت به نفع خویش سود می‌برند.
استعمار در طول تاریخ کوشیده در کشورهای که به چنگ میآورد شخصیتهای کاذب درست نموده و آنان را بر سرنوشت مردم حاکم گرداند؛ شخصیتهای که ارزش دینی، ریشهی مردمی و پایگاه اجتماعی نداشته اما از طریق برنامههای ستارهی افغان، خنده‌بازار، برنده شدن در قرعه‌کشی و پول إن جی او ها مشهور شده و سپس به هر نحو ممکن به وکالت و وزارت رسیده و با سرنوشت ملت مظلوم بازی نمایند.
شخصيت هاي كه با گفتن چند كلمه چرت و پرت در رسانهها فكر ميكنند تحليلگر مسائل سياسي شده اند و چون خبرهي ديگري ندارند بيشرمانه اين هنر! را براي خود تبليغ ميكنند.
در انتخابات اخیر به کثرت مشاهده میشود عدهای از دختران و زنان پا به میدان گذاشته اند، عکس‌ها و بروشورها مفتضحی از خود به نمایش گذاشته اند که هیچ انسان با غیرت و با وجدان تحمل تماشای آن را ندارد، اما دشمن اصرار میورزد باید 25% پارلمان افغانستان متشکل از همین زنها باشد، در حالی که این شرط در هیچ یک از کشورهای امریکائی و اروپائی وجود ندارد، و حتی در برخی از پارلمانهای این کشورها فقط چند خانم مسن راه یافته اند که آنها هم در کمیسیونهای صحت و امور زنان فعالیت دارند، اما از بخت بد این قرعه را به نام کشور ویران ما زده اند، و دموکراسی و حقوق زن را در این کشور به حد اعلی و کمال آن میخواهند.
بلی، دشمن به خوبی درک کرده است پارلمانی که متشکل از عده‌ای پولدار، هنرمند!، زنان و افراد کم‌سواد باشد نمی‎تواند عمق مسائل مهمی چون اشغال و استقلال را درک نماید و برای اسلام و ملت دل نسوختانده و در جواب دشمن نه گفته نمی‎تواند.
ما در کشور خویش با چالش‌های زیادی روبرو هستیم؛ بیکاری، فقر، فساد ادرای، اقربا پروری، مؤسسه‌های خارجی و وجود قوت‌های بیگانه در کشور و ... چالش‌های است که ملت مظلوم ما را تهدید می‌کند. و یکی از این چالشها که در خطر از بقیه کمتر نیست موضوع انتخابات می‌باشد و مردم ما نحوه‌ی تطبیق آن را در افغانستان مشاهده نموده اند که با وجود مصارف هنگفت و تبلیغات زیاد شفاف نبوده و هر که مورد نظر بیگانگان باشد برنده‌ی آن است. پس انتخابات نه تنها دردی از دردهای مردم مستضعف ما را دوا نمی‌کند بلکه تهدیدی دیگری فراروی آنها شده است و زخم آنان را عمیق‌تر می‌کند.
آری، مردم مؤمن و مجاهد افغانستان! تنها راه بیرون شدن از معضل کنونی رجوع به قرآن کریم و سنت پیامبر بزرگوار اسلام صلی الله علیه وآله وسلم بر اساس روش سلف صالح میباشد، و باید دانست که «لن یصلح آخر هذه الأمة إلا بما صلح به أولها».
آخر این امت تنها به اموری اصلاح خواهد شد که اول آن اصلاح شده است.
والسلام علیکم ورحمة الله


هیچ نظری موجود نیست: