۱۳۸۹ مهر ۱۷, شنبه

توضیحی پیرامون حملات گسترده اینترنتی به سایت "سنی آنلاین"

سنی آنلاین : پایگاه اطلاع رسانی سنی آنلاین که چندین سال است در مسیر اعتدال و میانه‏روی و به دور از هر گونه افراط و تندروى، به فعالیت فرهنگی مشغول است، بارها با فیلتر مواجه شده و اقدامات خرابکارانه‏ای علیه این سایت اهل سنت صورت گرفته است، اما خوشبختانه این اعمال خرابکارانه و به دور از منطق به هیچ وجه مانع فعالیت آن نشده است.
در پی گسترش فعالیت سایت مذکور به چهار زبان زنده دنیا (فارسی، عربی، انگلیسی و اردو) هجوم هکرها و خرابکاران اینترنتی به این سایت افزایش یافت؛ روز پنجشنبه گذشته (15 مهر 89) نامه ای از سوی مرکز RSA AFCC دریافت شد که گزارشی مبنی بر دریافت تعداد بسیار زیادی نامه و درخواست برای اعلام سایت تحت نام فریبکاری مالی (!!) با آدرسهای نامشخص و نامعتبر را اعلام کردند. و متاسفانه برای ساعاتی دسترسی به سایت را مختل نمود که به نظر می‏رسد فیلتر کردن آن کافی نبوده و روشهای اختلال از طریق فریبکاری پیشگرفته شده است تا به هر صورت مانع از فعالیت قانونی این سایت شوند. با تلاش موسسه RSA و نامعتبر بودن درخواستها، خوشبختانه سایت به حالت عادی بازگشت.
گزارش پایانی موسسه بین المللی و معتبر RSA و شرکت HIC به این مسئله اشاره دارد که مرکز حملات و درخواستها از داخل کشور بوده است.
سایت سنی آنلاین در مراجع ذیربط ایران (وزارت ارشاد و...) به ثبت رسیده است با این وجود سالها است بصورت غیر قانونی و صرفا از سوی دولت در داخل کشور فیلتر شده است.
در حال حاضر کاربران محترم می‏توانند بدون هیچ گونه دغدغه‏ای از سایت سنی آنلاین بازدید نمایند.

هیچ نظری موجود نیست: