۱۳۸۹ مهر ۲۷, سه‌شنبه

هیجیک از مراجع تقلید به استقبال خامنه ای نرفتند

سایت جرس: محمدتقی مصباح‌یزدی، سیداحمد خاتمی، عبدالنبی نمازی،رضا استادی،ابراهیم امینی، هاشمی شاهرودی، محمد یزدی، علوی گرگانی، علی اکبر مسعودی خمینی و مرتضی مقتدائی، از جمله شاخص ترین روحانیونی بودند که در صف مستقبلین رهبری دیده می شدند .

بنا به گزارش منابع خبری، رهبر جمهوری اسلامی روز سه شنبه ٢۷ مهرماه، در اولین روز سفر خود به شهر قم، پیش از حضور در میدان آستانه و میان مردم، در مسجد بالاسر حرم مطهر حضرت معصومه مورد استقبال شماری از علمای حوزه علمیه قم و برخی مقامات حکومتی قرار گرفت، که از جمله روحانیون استقبال کننده از وی، محمدتقی مصباح‌یزدی، احمد خاتمی، رضا استادی،ابراهیم امینی، محمد یزدی، علوی گرگان،هاشمی شاهرودی ، علی اکبر مسعودی خمینی،عبدالنبی نمازی و مرتضی مقتدائی بودند .


به گزارش فرارو، علی لاریجانی، سرلشگر فیروزآبادی، و برخی اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اعضای شورای عالی حوزه، مسوولان دفتر تبلیغات اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و دیگرنهاد های فرهنگی تبلیغی از جمله شخصیت‌های حاضر در آن مراسم بودند.
اما سایت جهان نیوز، وابسته به علی زاکانی، نماینده اصولگرای مجلس نیز نوشت: آیت الله نوری همدانی هم گفته اند اگر دوستان و مسئولین امنیتی اجازه دهند برای استقبال از رهبر انقلاب به عوارضی قم می روم. گفتنی است این امر امروز اتفاق نیفتاد.
گزارش خبرنگار جرس حاکیست که در بین مستقبلین از مراجع دیده نمی شد.
سفر رهبر جمهوری اسلامی به شهر قم در حالی صورت می گیرد که ازهفته ها قبل، این سفر مشمول تایید و تکذیب و تاخیر متعددی شده بود و در نهایت با تمهیدات و تدارکات مقامات سیاسی، امنیتی، نظامی و برخی حامیان مذهبی رهبری، این سفر که در آخرین اعلام اول ذیقعده (١۷ مهر) قطعی شده بود، به ١١ آن ماه قمری (٢۷ مهر) موکول شد.
وی در بدو ورود خود به قم، پس از عبور از جمع استقبال‌كنندگان – که با تعطیلی ادارات، حوزه، مدارس و ... تدارک دیده شده بودند- وارد مسجد بالاسر حرم حضرت معصومه شد و ضمن زیارت در آن محل، مورد استقبال گروهی از علما، فضلا و مراجع قرار گرفت.
امروز شاهدان عینی از مراسم استقبال رهبری در قم گفتند:"آقای خامنه ای با استقبال جمع زیادی از مردم که اغلب طلبه، جوان و چفیه بر دوش بودند، به خیابان ١۹ دی وارد شد... خیابان پر نبود و به فاصله چند متر تا پیاده روِ دو طرف فضاهای خالی به چشم می خورد .
اما طلبه هایی با صورت های متعارف دور ماشین حلقه زده بودند و با حرکات خاصی مانند بوسیدن شیشه ماشین، و تماس چفیه هایشان به شیشه، ابراز علاقه می کردند."

این گزارش افزود "خودرو حامل رهبری، در چند جا درحالی که هنوز می توانست به حرکت آرام خود ادامه بدهد توقف کرد تا میدان شعار دادن به دست جوان های دور ماشین بیفتد، این وقفه به ظاهر عمدی باعث شد تا حرکت ماشین از برنامه عقب بیافتد و رهبری حدود ۴۵ دقیقه دیرتر به محل مورد نظر برسد.
این گزارش در همین رابطه آورده است "آقای خامنه ای پس از ورود به حرم حضرت معصومه، برای سخنرانی به جایگاه رفت و تا شعاع دهها متری جایگاه، محل های اختصاصی با فنس و میله از قسمت اصلی جدا شده بود تا مکانی برای نشستن «خودی ها» فراهم شود... و بعد از سخنرانیِ وی، او را بلافاصله به موسسه امام خمینی (دفتر مصباح بزدی و محل اقامت موقت) منتقل شد."
http://www.iranpressnews.com/source/085314.htm

هیچ نظری موجود نیست: