۱۳۸۹ مهر ۲۷, سه‌شنبه

تشدید فشار آمریکا بر ترکیه برای اعمال تحریمهای رژیم

به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، ایالات متحده درصدد تشدید فشار بر دولت ترکیه برای اعمال تحریمهای بین المللی علیه رژیم تهران است. از این رو یک مقام بلندپایه آمریکايی این هفته رهسپار آنکارا می شود.
به گفته یک منبع رسمی در واشنگتن، استوارت لوی، معاون وزارت خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی، این هفته در ترکیه با مقامات این کشور در مورد پیوستن آنکارا به تحریمهای رژیم تهران گفتگو خواهد کرد.
جلوگیری از دسترسی رژیم تهران به نظام مالی بین المللی و تلاش برای انزوای اقتصادی جمهوری اسلامی، از جمله مسایل مورد بحث مقام ارشد آمریکايی با مقامات ترکیه خواهد بود.

ترکیه یکی از کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و متحد آمریکا بشمار می رود، اما دولت اسلامگرای این کشور در ماه ژوئن گذشته بهمراه برزیل به قطعنامه تحریمهای شورای امنیت سازمان ملل علیه رژیم تهران رای مخالف داد.
گرچه آنکارا اعلام کرده است که تحریم‌ های سازمان ملل علیه رژیم تهران را اعمال خواهد کرد، اما به گفته یک منبع آمریکايی، برخی موسسات و بانک ‌های ترکیه، قطعنامه‌ شورای امنیت را نادیده گرفته ‌اند.
ایالات متحده از دولت چین نیز خواسته است که از همکاری موسسات و شرکت ‌های این کشور با رژیم تهران جلوگیری کند و در این زمینه به پکن هشدار داده است.
خبرگزاری فرانسه در ادامه گزارش خود نوشت، معاون وزارت خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی این هفته همچنین به جمهوری آذربایجان نیز سفر خواهد کرد و هدف از دیدار وی از باکو، رایزنی برای تشدید فشارها علیه رژیم تهران اعلام

هیچ نظری موجود نیست: