۱۳۸۹ مهر ۲۷, سه‌شنبه

انفجار بمب در دو اتوبوس حامل زائران ایرانی در بغداد

               نقشه ایران و عراق
آهوران نيوز بنقل از بي بي سي :حملات به زائران ایرانی یک روز پس از سفر کوتاه نوری مالکی، نخست وزیر عراق به تهران صورت گرفته است
دربغداد، انفجار بمب در دو اتوبوس حامل زائران ایرانی موجب مجروح شدن دوازده زائر ایرانی شده است.
در اولین حمله، انفجار یک بمب مغناطیسی که در اتوبوس جاسازی شده بود، موجب مجروح شدن هشت زائر ایرانی شد.
دومین انفجار بمب که در اتوبوسی در یک محله دیگر بغداد رخ داد، به مجروح شدن چهار زائر ایرانی منجر شد.
این انفجارها سپیده دم امروز 19 اکتبر، رخ داد.
حملات به زائران ایرانی یک روز پس از سفر کوتاه نوری مالکی، نخست وزیر عراق به تهران صورت گرفته است.
مقامات عراقی در واکنش به این حملات، تدابیر امنیتی را افزایش داده و در بسیاری از مناطق بغداد ایستگاه های بازرسی دائر کرده اند و اتوبوس های حامل زائران ایرانی را متوقف کرده و آن را به دقت بازرسی می کنند.
حدود یک ماه و نیم قبل نیز به گروهی از ایرانیانی که برای زیارت به عراق رفته بودند، در بین راه حمله شد که به کشته و مجروح شدن بیش از 37 نفر انجامید.
سفیر عراق در تهران اخیرا گفته بود که روزانه حدود 3500 روادید برای ایرانیانی که قصد سفر زیارتی به عراق را دارند، صادر می شود و این رقم در برخی مناسبت ها به پنج هزار نفر هم می رسد.
او تاکید کرده بود که در باره تامین امنیت کاروان های زیارتی که تحت نظر دولت ایران به عراق سفر می کنند، مشکل خاصی وجود ندارد و شرکت های امنیتی از زائران محافظت می کنند.
اگر چه خشونت ها در عراق که در سال های 2006 و 2007 به اوج خود رسیده بود اکنون به میزان قابل توجهی کاهش یافته، ولی تلفات ناشی از درگیری شورشیان و نظامیان عراقی به صورت یک واقعه روزمره در این کشور درآمده است.
از هنگام اشغال عراق توسط نیروهای به رهبری آمریکا تنش های سیاسی و فرقه ای بین اکثریت شیعه و اقلیت سنی مذهب این کشور شدت یافته است.

هیچ نظری موجود نیست: